Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 14

Discussie: EEN PAAR VRAGEN - Nieuwkomer

  1. #1
    Junior Member
    Geregistreerd
    11 March 2017
    Berichten
    3

    Standaard EEN PAAR VRAGEN - Nieuwkomer

    Yo, mede racer fans and coureurs.

    Ik ben een jongen van 18 uit Grimbergen die graag wilt beginnen met rally racen.
    Ik ben momenteel in het bezit van een voorlopig rijbewijs B

    Ik heb vernomen dat ik eerst mijn permanent moet halen,
    daarna een inschrijving van het autostal: 50 euro
    dokters attest: 25 euro
    slipcursus moet volgen t.w.v. +-300 euro
    en dan een vas vergunning aanvragen 80/90 euro.

    Dit allemaal in rekening genomen heb ik vragen over de rally divisies en de auto's die daar aan voldoen.
    Moet ik in divisie 1 starten? Want dan ben ik verplicht een auto te kopen van -2001cc

    Ik heb al veel research gedaan naar de juiste auto.
    Klopt het dat een turbo niet in elke divisie is toegestaan, of telt alleen het cc?
    In divisie 4 heeft klasse H5 4x4 of drukvulling, wat bedoelt men precies met drukvulling?Gaat dit over een turbo of nitrogen power?

    Ik dacht eraan een Subaru Imprezia te kopen omdat er zoveel mogelijkheden zijn met deze auto doordat er zo veel verschillende motoren voor dit model zijn gemaakt met verschillende aandrijvingen zo zou ik als beginner een Subaru GT turbo 2.0l 2000 kunnen kopen, wat denken jullie daarvan?
    Hoe zit het met de roll cache van de auto? Moet ik dit laten doen of kan ik dit ook zelf doen.

    Jammer genoeg ken ik niemand die zich in de rally community bevind.Dus val ik jullie hier lastig met mijn vragen
    als er iemand rally events weet waar ik naar zou kunnen komen kijken en wat opsteken laat ook maar weten.

    Alvast bedankt,
    Seppe Pairon.


  2. #2
    Junior Member
    Geregistreerd
    11 March 2017
    Berichten
    3

    Standaard Auto momenteel

    Ik heb momenteel een 1.6 Alfa Romeo 147 waar ik elke dag mee naar school rijd.(front wheel drive)
    Ik denk niet dat ik daarme kan rally rijden,of vergis ik mij?

  3. #3
    Senior Member Atenza's schermafbeelding
    Geregistreerd
    13 February 2008
    Locatie
    Landen
    Berichten
    479

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sepic Bekijk bericht
    Yo, mede racer fans and coureurs.

    Ik ben een jongen van 18 uit Grimbergen die graag wilt beginnen met rally racen.
    Ik ben momenteel in het bezit van een voorlopig rijbewijs B

    Ik heb vernomen dat ik eerst mijn permanent moet halen,
    daarna een inschrijving van het autostal: 50 euro
    dokters attest: 25 euro
    slipcursus moet volgen t.w.v. +-300 euro
    en dan een vas vergunning aanvragen 80/90 euro.

    Dit allemaal in rekening genomen heb ik vragen over de rally divisies en de auto's die daar aan voldoen.
    Moet ik in divisie 1 starten? Want dan ben ik verplicht een auto te kopen van -2001cc

    Ik heb al veel research gedaan naar de juiste auto.
    Klopt het dat een turbo niet in elke divisie is toegestaan, of telt alleen het cc?
    In divisie 4 heeft klasse H5 4x4 of drukvulling, wat bedoelt men precies met drukvulling?Gaat dit over een turbo of nitrogen power?

    Ik dacht eraan een Subaru Imprezia te kopen omdat er zoveel mogelijkheden zijn met deze auto doordat er zo veel verschillende motoren voor dit model zijn gemaakt met verschillende aandrijvingen zo zou ik als beginner een Subaru GT turbo 2.0l 2000 kunnen kopen, wat denken jullie daarvan?
    Hoe zit het met de roll cache van de auto? Moet ik dit laten doen of kan ik dit ook zelf doen.

    Jammer genoeg ken ik niemand die zich in de rally community bevind.Dus val ik jullie hier lastig met mijn vragen
    als er iemand rally events weet waar ik naar zou kunnen komen kijken en wat opsteken laat ook maar weten.

    Alvast bedankt,
    Seppe Pairon.

    Afhankelijk van welke cursus je gaat volgen ga je een A4 of A3 vergunning kunnen aanvragen.

    Met een A4 > -1600cc
    Met een A3 > +1600cc

    Turbo of drukvulling moet je je cilinderinhoud vermenigvuldigen met 1.7

    Een 1200cc met turbo is op dat moment geen 1200 maar een 2000cc.

    Je mag gerust met een Subaru beginnen, maar dan dien je een cursus A3 te volgen.
    Met je Alfa mag je gerust ook deelnemen, mits de nodige aanpassingen. ( maar dat is bij elke wagen het geval )

  4. #4
    Bjorn BjornW's schermafbeelding
    Geregistreerd
    17 February 2010
    Locatie
    Poederlee
    Berichten
    1.319

    Standaard

    Als 18 jarige zou ik niet gelijk met een impreza beginnen rijden... koop iets waar je jezelf mee kan vergelijken met de rest van het deelnemersveld á la fiesta R2, Adam R2, 208 R2 dat zijn auto's die je kant en klaar kan bestellen bij de fabriek (voor de fiesta is dat M-Sport, voor de 208 Peugeot Sport,...) Ik zou zelfs eerst een paar wedstrijden iets huren... een gewone baanwagen kopen en ombouwen naar een rallyauto vergt een pak technische kennis en je moet heel goed op de hoogte zijn qua reglementen. Vergeet ook niet dat zo'n wagen geld blijft kosten hè, aankopen lukt bij de meeste nog wel maar onderhouden.... dat is de duurste kost.

  5. #5
    Senior Member OMERKE's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2015
    Locatie
    Staden
    Berichten
    161

    Standaard

    Denk niet dat je meteen mag beginnen met deze Subaru.
    Je zal eerst drie resultaten in kleinere klasse (1300-1600cc) moeten voorleggen eer je met die Subaru kan starten.

  6. #6
    Senior Member Atenza's schermafbeelding
    Geregistreerd
    13 February 2008
    Locatie
    Landen
    Berichten
    479

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door OMERKE Bekijk bericht
    Denk niet dat je meteen mag beginnen met deze Subaru.
    Je zal eerst drie resultaten in kleinere klasse (1300-1600cc) moeten voorleggen eer je met die Subaru kan starten.
    Maar wie maakt je dat toch allemaal wijs?

  7. #7
    Senior Member OMERKE's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2015
    Locatie
    Staden
    Berichten
    161

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk bericht
    Maar wie maakt je dat toch allemaal wijs?
    Sorry dat ik mis was.
    Moet je daarvoor zo achterlijk reageren.

  8. #8
    Senior Member Atenza's schermafbeelding
    Geregistreerd
    13 February 2008
    Locatie
    Landen
    Berichten
    479

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door OMERKE Bekijk bericht
    Sorry dat ik mis was.
    Moet je daarvoor zo achterlijk reageren.
    Mensen die een vraag stellen zijn achterlijk?

    Rare jongens hier.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 April 2009
    Berichten
    305

    Standaard

    alles hangt er van af hoeveel geld het mag kosten, hoeveel kennis je hebt van wagens en hoeveel materiaal je ter beschikking hebt.
    als je een slipcursus gevolgd hebt en dus een a3 vergunning hebt, mag je met om het even welke wagen in om het even welke divisie starten. enkel in het criterium zijn alleen 2-wiel aangedreven wagens toegelaten.

    ik vrees een beetje voor uw technische kennis. dus zelf een wagen opbouwen, hoewel dat op zich niet onoverkomelijk moeilijk is, zou ik toch niet doen.
    het eenvoudigste is gewoon een wagen huren. betalen en rijden, en verder geen zorgen. ofwel een reeds geprepareerde wagen kopen, maar als je zelf het onderhoud niet kunt doen kan dat ook nogal eens veel geld beginnen kosten.

    en blijf vooral weg van r2's of ander zwaar materiaal om te beginnen. het heeft geen zin om met zo'n duur materiaal te starten vooraleer je een notasysteem hebt ontwikkeld en weet hoe alles in elkaar zit.

  10. #10
    Senior Member FOCUSWRC's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 March 2007
    Locatie
    Westhoek
    Berichten
    3.829

    Standaard

    Lees dit eens rustig, sluit je aan bij een club en daar zal u met raad en daad geholpen worden.

    http://www.racb.com/nl/sport/rally/info-vergunningen/

    http://www.vas.be/formulieren/formul...NG2017info.pdf

Soortgelijke discussies

  1. Enkele vragen van een amateur :)
    By FlorisMaes in forum Algemeen
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 2 August 2012, 07:09
  2. Te Koop: Paar bouwdozen + 1 transkit
    By Giovanni in forum Modelbouw
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 19 October 2011, 18:16
  3. Vragen en problemen ivm het Forum
    By Henne in forum Algemeen
    Reacties: 136
    Laatste bericht: 1 December 2009, 18:06

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •