Pagina 5 van 6 EersteEerste ... 3456 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 50 van 54

Discussie: 6 uren van Kortrijk 2017

  1. #41
    Junior Member
    Geregistreerd
    24 June 2011
    Berichten
    3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door luc1102 Bekijk bericht
    Mijn foto's van deze rally kan je hier bekijken :


    https://www.flickr.com/photos/luc110...57663070122828
    Bedankt voor de schitterende foto's Luc!





    Grote appreciatie voor jullie werk in dit weer!

    Mochten er nog mensen zijn met beeldmateriaal van ons, ontvang ik die met veel plezier!

  2. #42
    Member
    Geregistreerd
    25 October 2016
    Berichten
    57

    Standaard Foto's 6 uren van Kortrijk 2017!

    Bij deze mijn foto's van afgelopen weekend in Kortrijk! Ook te volgen via Facebook: https://www.facebook.com/hendri.beelen.906

    https://www.flickr.com/photos/154156...57663146517408

  3. #43

  4. #44
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 April 2007
    Berichten
    429

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LCRacing Bekijk bericht
    Steve Becaert hekelde (terecht volgens mij) op Facebook de tijdstraf die hij kreeg van de organisatie. Blijkbaar kreeg je tijdstraf als je te snel reed op de verbinding, met de geplaatste trackingsystemen als controlemiddel. Maar blijkbaar was het compleet ondoorzichtig welke straf je kreeg volgens welke inbreuk. Steve kreeg 35 sec tijdstraf maar geen reden van inbreuk en de sanctie die erbij hoorde. Persoonlijk vind ik dit ook complete koersvervalsing. Wie te snel rijdt op verbinding, kan geflitst worden en dat is voor eigen rekening. Wie bvb plat rijdt en na de kp wisselt van wiel of gewoon andere banden legt, kan al bijna niet meer anders dan wat doorrijden op verbinding als die kort is. Dan kan je zelfs 3x gestraft worden: tijd kwijt op kp, tijdstraf voor te rap rijden op verbinding en wie dan nog te laat inklokt, nog es tijdstraf.
    Ondoorzichtig welke straf je kreeg bij welke inbreuk? Iedere deelnemer heeft een addendum gekregen met daarop de straffen: 5 seconden indien tussen 10 en 20km/u boven de snelheidslimiet, 10 seconden indien boven de 20km/u boven de snelheidslimiet. Het is niet moeilijk om te dat dan uit te rekenen hé...

    Trouwens, het aantal inbreuken werd wel informatief meegedeeld aan de co-piloot van Becaert!

    Misschien nog dit: jij vindt het normaal dat we zelfs verschillende deelnemers hebben 50km/u boven de snelheidslimiet rijden??? Want stel u voor dat ze hiervoor een eventuele tijdstraf krijgen...

  5. #45
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 April 2009
    Berichten
    305

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bjorn Bekijk bericht
    Ondoorzichtig welke straf je kreeg bij welke inbreuk? Iedere deelnemer heeft een addendum gekregen met daarop de straffen: 5 seconden indien tussen 10 en 20km/u boven de snelheidslimiet, 10 seconden indien boven de 20km/u boven de snelheidslimiet. Het is niet moeilijk om te dat dan uit te rekenen hé...

    Trouwens, het aantal inbreuken werd wel informatief meegedeeld aan de co-piloot van Becaert!

    Misschien nog dit: jij vindt het normaal dat we zelfs verschillende deelnemers hebben 50km/u boven de snelheidslimiet rijden??? Want stel u voor dat ze hiervoor een eventuele tijdstraf krijgen...
    iedereen heeft een addendum gekregen, maar dat is dan ook alles. er is geen enkele controle op wie er wel en wie niet gestraft wordt en waarom, en dat zet de deur naar wedstrijdvervalsing wagenwijd open. ik geloof nooit dat ze bijvoorbeeld een verschueren een tijdsstraf zouden geven die hem achteraf nog de overwinning kost.

    wij hebben ook een minuut straftijd gekregen zonder te weten waarom, en we zijn niet de enigen. ik denk nochtans dat we ons overal aan de snelheid gehouden hebben, zelfs met de coyote ernaast om toch ietwat wijs te geraken uit het onmogelijke oerwoud van 30 en 50km/u bordjes. ik veronderstel dat we heel wat keren toch hier en daar een bord gemist hebben en te snel gereden hebben.


    daarbij was het hier weer hetzelfde probleem als zo vaak, veel te weinig tijd voor de verbindingen. zaterdagavond hebben we in minder dan 3 minuten een lekke band vervangen op de verbinding van mouscron naar de service, en we hadden zonder de verkeersregels te overtreden exact 10 seconden over aan de tijdscontrole.
    als je dan weet dat er mensen waren die op de kp al 2 minuten of meer trager waren, dan weet je meteen dat er velen zijn die zelfs zonder enig technisch probleem maar net op tijd of zelfs te laat waren.
    en dat terwijl er geen enkele reden was om de tijd voor die verbinding zo kort te maken. iedereen moest toch naar het gesloten wagenpark, 5 of zelfs 10 minuten erbij was voor niets of niemand een nadeel of een probleem.

    dat ze willen dat de piloten zich aan de snelheid houden is goed, ik verwacht dat er op den duur in iedere rally een tracker zal meegaan. maar dan moeten ze er wel voor zorgen dat het ook mogelijk is om de verbindingen te doen zonder de verkeersregels te overtreden. en dat mankeert er nogal eens aan.

  6. #46
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 April 2015
    Berichten
    676

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
    iedereen heeft een addendum gekregen, maar dat is dan ook alles. er is geen enkele controle op wie er wel en wie niet gestraft wordt en waarom, en dat zet de deur naar wedstrijdvervalsing wagenwijd open. ik geloof nooit dat ze bijvoorbeeld een verschueren een tijdsstraf zouden geven die hem achteraf nog de overwinning kost.

    wij hebben ook een minuut straftijd gekregen zonder te weten waarom, en we zijn niet de enigen. ik denk nochtans dat we ons overal aan de snelheid gehouden hebben, zelfs met de coyote ernaast om toch ietwat wijs te geraken uit het onmogelijke oerwoud van 30 en 50km/u bordjes. ik veronderstel dat we heel wat keren toch hier en daar een bord gemist hebben en te snel gereden hebben.


    daarbij was het hier weer hetzelfde probleem als zo vaak, veel te weinig tijd voor de verbindingen. zaterdagavond hebben we in minder dan 3 minuten een lekke band vervangen op de verbinding van mouscron naar de service, en we hadden zonder de verkeersregels te overtreden exact 10 seconden over aan de tijdscontrole.
    als je dan weet dat er mensen waren die op de kp al 2 minuten of meer trager waren, dan weet je meteen dat er velen zijn die zelfs zonder enig technisch probleem maar net op tijd of zelfs te laat waren.
    en dat terwijl er geen enkele reden was om de tijd voor die verbinding zo kort te maken. iedereen moest toch naar het gesloten wagenpark, 5 of zelfs 10 minuten erbij was voor niets of niemand een nadeel of een probleem.

    dat ze willen dat de piloten zich aan de snelheid houden is goed, ik verwacht dat er op den duur in iedere rally een tracker zal meegaan. maar dan moeten ze er wel voor zorgen dat het ook mogelijk is om de verbindingen te doen zonder de verkeersregels te overtreden. en dat mankeert er nogal eens aan.

    Eigenlijk is hier Verschueren een slecht vb, hij had 2 min voor. Hadden ze hem een tijdstraf gegeven dan had het niet veel uitgemaakt en dan had iedereen gezegd, "Kijk , iedereen gelijk voor de wet".
    Maar je hebt gelijk, de verbindingsetappes moeten ruimer berekend worden. Deze berekening stamt nog uit de tijd van 50, 70 & 90km/u en niet met de hedendaagse 30,50 & 70km/u.

  7. #47
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 February 2017
    Berichten
    169

    Standaard

    Het verkeer is ook alsmaar drukker en drukker en service in stadskernen is leuk, gezellig maar als team op verbinding denk ik een ramp?

  8. #48
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 April 2015
    Berichten
    676

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door alexen87 Bekijk bericht
    Het verkeer is ook alsmaar drukker en drukker en service in stadskernen is leuk, gezellig maar als team op verbinding denk ik een ramp?
    'T is te zien hoe ver je terug gaat.
    De tijd toen de service langs de verbinding werd gedaan, was het een hel van jewelste. En het was levensgevaarlijk.
    Maar dan had je geen circulatieplannen, geen paaltjes die sluiproutes afsloten, geen cameras met nummerplaatherkenning etc. Dus iedereen maakte een beetje zijn eigen route zonder zich aan de verkeersregels te storen. En met de politie kon je praten .

  9. #49
    Senior Member LCRacing's schermafbeelding
    Geregistreerd
    21 October 2008
    Berichten
    1.004

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bjorn Bekijk bericht
    Ondoorzichtig welke straf je kreeg bij welke inbreuk? Iedere deelnemer heeft een addendum gekregen met daarop de straffen: 5 seconden indien tussen 10 en 20km/u boven de snelheidslimiet, 10 seconden indien boven de 20km/u boven de snelheidslimiet. Het is niet moeilijk om te dat dan uit te rekenen hé...

    Trouwens, het aantal inbreuken werd wel informatief meegedeeld aan de co-piloot van Becaert!

    Misschien nog dit: jij vindt het normaal dat we zelfs verschillende deelnemers hebben 50km/u boven de snelheidslimiet rijden??? Want stel u voor dat ze hiervoor een eventuele tijdstraf krijgen...
    The bigger question is hier of het aan de organisatie is om hiervoor te controleren en te straffen, en zoja, moet die straf zijn door straftijd toe te kennen? Verbinding is openbare weg en bevoegdheid van de politie om te controleren. Met de 4 ingezette flitswagens was er trouwens al controle genoeg. Er staat in praktisch elk reglement dat er een geldboete wordt gegeven als de deelnemer te laat bij de administratieve en/of technische controle komt. Doe dan net hetzelfde met te snel rijden op verbinding, waar de deelnemer anders ook een boete riskeert als hij geflitst wordt door de politie. Maar vervals de sportieve strijd op de kp's toch niet door straftijd toe te kennen...

    Zoals denkimi hier al zei, het systeem is duidelijk niet waterdicht en onduidelijk wie wanneer gecontroleerd en gestraft werd. Maar goed, het is met de inschrijvingen ook al onduidelijk wie er mag starten, die trend wordt blijkbaar verder gezet. (die laatste zin is sarcastisch bedoeld, voor ik hier een lading krijg )
    Laatst gewijzigd door LCRacing; 5 December 2017 om 14:56
    www.lc-racing.be - de site rond Koen Lauwaert en Pieter Cailliez

  10. #50
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 April 2015
    Berichten
    676

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LCRacing Bekijk bericht
    The bigger question is hier of het aan de organisatie is om hiervoor te controleren en te straffen, en zoja, moet die straf zijn door straftijd toe te kennen? Verbinding is openbare weg en bevoegdheid van de politie om te controleren. Met de 4 ingezette flitswagens was er trouwens al controle genoeg. Er staat in praktisch elk reglement dat er een geldboete wordt gegeven als de deelnemer te laat bij de administratieve en/of technische controle komt. Doe dan net hetzelfde met te snel rijden op verbinding, waar de deelnemer anders ook een boete riskeert als hij geflitst wordt door de politie. Maar vervals de sportieve strijd op de kp's toch niet door straftijd toe te kennen...

    Zoals denkimi hier al zei, het systeem is duidelijk niet waterdicht en onduidelijk wie wanneer gecontroleerd en gestraft werd. Maar goed, het is met de inschrijvingen ook al onduidelijk wie er mag starten, die trend wordt blijkbaar verder gezet. (die laatste zin is sarcastisch bedoeld, voor ik hier een lading krijg )

    Ik dacht dat er ook zoiets bestond in het Belgisch Rally Kampioenschap. Zelfs uit koers zetten is mogelijk dacht ik.

    En OK vriendjespolitiek bestaat overal, niet alleen in sport. Dit is utopisch als je denkt dat je het kan uitroeien.

Soortgelijke discussies

  1. u6 van Kortrijk
    By Nonkel Rally in forum Rally binnenland
    Reacties: 54
    Laatste bericht: 1 December 2016, 17:32
  2. 6 uren van Kortrijk (21.22/11/2014)
    By sartro in forum Rally binnenland
    Reacties: 221
    Laatste bericht: 1 December 2014, 17:43
  3. (VAS) Rally: 6 UREN VAN KORTRIJK 24-25/11/'13
    By KURRIE in forum Rally binnenland
    Reacties: 240
    Laatste bericht: 31 October 2014, 20:37
  4. foto's / video 6 uren van kortrijk
    By vincent lannoo in forum Rally binnenland
    Reacties: 48
    Laatste bericht: 1 December 2013, 23:01
  5. foto's rode MG V8 tijdens de rally 6 uren van Kortrijk
    By BigV8 in forum Rally binnenland
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 27 November 2013, 20:03

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •