Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 27 van 27

Discussie: F1 car launches 2018

  1. #21
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.096

    Standaard

    Ik heb heel weinig problemen met Frans. En Gaëtan is een heel goede commentator. En dan heeft hij heel vaak dan nog goede hulp. In 2016 zat Stoffel Vandoorne er bijna elke race, en vorig jaar was dat Charles Leclerc. Veel betere commentaar kan je gewoon niet krijgen, indien je het verstaat tenminste. Er zijn natuurlijk ook nadelen ook. Zo loopt er bij de RTBF niemand rond in de pitlane, wat bij grotere zenders wel het geval is. Ze moeten dus wel wat vaker gissen over wat er aan het gebeuren is.

    Dat je RTL niet hebt vind ik heel vreemd. Dat zit hier, in Limburg, gewoon mee in het basispakket van Telenet. De eerlijkheid gebied me wel te zeggen dat ik heel weinig naar RTL kijk. Ten eerste is mijn Duits helemaal niet goed, ten tweede is er wel heel veel reclame op RTL en ten derde is Kai Ebel nu echt niet mijn favoriete presentator. Ik gebruik RTL voor 2 dingen. Wanneer er een reclameblok is op RTBF schakel ik snel over naar RTL en er zijn wel heel goede interviews op RTL. Zo komt Niki Lauda altijd wel eens aan het woord. Mijn Duits moest alleen wat beter zijn
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  2. #22
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.384

    Standaard

    Dat ik RTL niet kan zien heeft misschien te maken met het feit dat ik nog gewoon ouderwets analoog kijk. Ik heb simpelweg geen digitale TV. Nooit de behoefte gevoeld om dat in huis te halen en nog steeds zie ik er niet echt het nut van in.

    Op Sky heb je eigenlijk het beste commentaar dat je je maar kun inbeelden. Die gasten zien gewoon alles. Soms schakelen ze tijdens de race eens over naar hun eigen 'Skypad' waar ze hun eigen herhalingen tonen met alle details die ze gezien hebben.
    Martin Brundle, Anthony Davidson, Paul di Resta, Johnny Herbert, Damon Hill en vorig jaar ook een paar keer Nico Rosberg. Need I say more?
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  3. #23
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.096

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie Bekijk bericht
    Dat ik RTL niet kan zien heeft misschien te maken met het feit dat ik nog gewoon ouderwets analoog kijk. Ik heb simpelweg geen digitale TV. Nooit de behoefte gevoeld om dat in huis te halen en nog steeds zie ik er niet echt het nut van in.
    Just... dat wist ik. Maar ik was het vergeten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie Bekijk bericht
    Op Sky heb je eigenlijk het beste commentaar dat je je maar kun inbeelden. Die gasten zien gewoon alles. Soms schakelen ze tijdens de race eens over naar hun eigen 'Skypad' waar ze hun eigen herhalingen tonen met alle details die ze gezien hebben.
    Martin Brundle, Anthony Davidson, Paul di Resta, Johnny Herbert, Damon Hill en vorig jaar ook een paar keer Nico Rosberg. Need I say more?
    Ik ben er van overtuigd dat Sky de beste commentators heeft. En ik ben er ook van overtuigd dat ze veel beter weten wat er precies gaande is omdat ze gewoon met meer volk ginder rondlopen en dus alles veel beter kunnen volgen. Gaëtan zit in zijn commentaarcabinneke, samen met een piloot, maar uiteindelijk ziet die niet de helft van het schoon weer.

    De reden dat ik zelden op Sky kijk is dat je op zoek moet gaan naar streams, die niet altijd even legaal zijn. De ene keer is de beeldkwaliteit niks waard, de andere keer loopt het geluid niet syncroon, nog een andere keer valt de stream gewoon weg. Het is mij echt de moeite niet waard. Dan zet ik liever met tv op RTBF en heb ik er voor de rest niet naar om te kijken.
    Moest het nu helemaal legaal zijn, en moest ik betalen er voor, zou ik het trouwens waarschijnlijk nog niet doen. Waarom zou ik betalen voor het commentaar op Sky terwijl ik de race net zo goed gratis op de RTBF kan bekijken ? Ik kijk niet voor het commentaar hé. Ik kijk om de race te zien. En als ik dan al eens iets mis.... ik zal het later die dag wel ergens op internet lezen wat er precies op dat bepaalde moment gebeurd is.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  4. #24
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.384

    Standaard

    Goed commentaar maakt voor mij de helft van de race.
    Net zoals slecht commentaar een race kan kraken. Het is nu al een tijdje geleden dat ik de Chris Wauters en zijn co-commentatoren heb bezig gehoord op wat toen VT4 heette en dat commentaar is gewoonweg beneden alle peil. Op het kinderachtige af zelfs.
    Foutje hier, foutje daar... terwijl het meestal onderstuur of overstuur was. Of "het vleugeltje openen" zeggen ipv "DRS gebruiken". Het eerste klinkt gewoon kinderachtig, vooral als ze constant de verkleinvorm gebruiken. Of "trak" uitspreken, terwijl dat "trek" zou moeten zijn, de juiste uitspraak van het Engelse woord "track". Nog beter zou zijn als ze gewoon het woord "circuit" zouden gebruiken ipv "trak".

    Dus ja, commentaar - correctie : goed commentaar - is wel degelijk van belang voor mij. Ik twijfel ik er ook niet aan dat het commentaar op de RTBF goed is, alleen begrijp ik het niet. Frans is een taal die mij altijd al moeilijk heeft gelegen. Dus verkies is Engels boven Frans. Ik weet zelfs niet of ik voor het Nederlands zou kiezen mocht ik kunnen kiezen tussen Engels of Nederlands, indien het commentaar van hetzelfde niveau is.

    Wat die streams betreft heb je wel ergens gelijk. Tot midden vorig jaar vond ik vrij makkelijk streams die gans de race stabiel bleven. Maar de beeldkwaliteit was niet bijzonder. En dat loste ik dus op door mijn TV op de RTBF af te stemmen en het geluid (van de TV) uit te zetten terwijl ik het volume van mijn PC juist wat hoger zette.
    Doordat ik de race opnam om een HDD reccorder kon ik de beelden ook gemakkelijk ongeveer gelijk zetten zodat commentaar en beeld overeenkwamen. (Streams zitten nu eenmaal altijd vertraging op).

    Zowat midden vorig jaar begon de stabiliteit van de streams achteruit te gaan. Die viel soms uit, soms speelde hij constant dezelfde lus, kortom miserie.
    Ik begrijp je dus wel. En het is voor jouw een pluspunt dat jij dat Frans gebroebel begrijpt.
    Maar helaas heb ik dat pluspunt dus niet. Meteen de reden dat ik de F1 stream overweg. Ik betaal nu al voor de live-timing. Iets wat voor mij een echte toegevoegde waarde is als ik naar de kwalificaties en de race kijk.
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  5. #25
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.096

    Standaard

    Ik geef je 100% gelijk dat goed commentaar belangrijk is. En inderdaad, slechte commentaar kan een race helemaal kapot maken. Ik heb ook eens een keertje naar Kris Wauters gekeken. 1 keertje... Geen 2 keer lol. Maar de commentaar van Gaetan is wel degelijk heel goed. Spijtig dat jou Frans niet beter is want je zou me direct gelijk geven . Ik ga ook direct akkoord dat Sky beter is, maar dat is volgens mij gewoon omdat die meer bronnen hebben. Ze zijn met een heel pak volk op het circuit. Gaetan zit in zijn commentaarcabinneke en heeft een gast langs hem zitten. That's it. Hij kan gewoon niet zo veel weten.
    Als er 1 ding is dat me stoort op de RTBF dan is dat wel dat de radio communication (als je een piloot hoort spreken) zo stil staat dat het bijna niet hoorbaar is. Heel vaak heeft Gaetans gast het dan nog niet door dat ergens een piloot iets zegt en die praat daar dan weer door en dan is het helemaal onverstaanbaar. Daar zouden ze wel echt iets aan moeten doen bij de RTBF.

    Die live-timing heb ik eens geprobeerd, maar eerlijk gezegd viel mij dat wat tegen. Ik ben niet meer van de jonste hé. Mijn brein kan dat allemaal niet meer volgen lol. Ik kreeg gewoon te veel info waardoor ik vaak de indruk had dat ik iets, wat me veel meer interesseerde, gemist had. Ik ben nog ene van de oude stempel. Geef mij gewoon een standaard tv-beeld en voor mij is dat meer dan genoeg.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  6. #26
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.096

    Standaard

    De nieuwe Renault ondertussen ook eens goed kunnen bekijken. Zoals gedacht was de wagen die voorgesteld werd helemaal niet de RS18, maar gewoon een geëvolueerde RS17 met de livery van dit jaar. De RS18 ziet er heel anders uit, maar is dan ook weer niet zo enorm grensverleggend. Wat vooral opvalt is de enorm hoog geplaatste uitlaat en de keramische plaat op de achtervleugel die er voor moet zorgen dat deze bestand is tegen de hitte van de uitlaat. Duidelijk dat ze bij Renault de achtervleugel willen aanblazen met de uitlaatgassen. Dat is natuurlijk gereglementeerd, maar ze zullen bij Renault toch zeker op die limiet zitten. Voor de rest ziet dit er een heel degelijke wagen uit. Duidelijk dat deze wagen een serieuze stap voorwaarts gaat zetten in het klassement.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  7. #27
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.384

    Standaard

    Ik ga geen voorspellingen doen aan de hand van de test. Onmogleijk uit te maken wie met welke benzine en in welke engine-mode reed.
    Vandaag nog gelezen dat Mercedes hun qualificatie-modus voor de motor niet eens gebruikt hebben tijdens de test. Hamilton noemt die modus trouwens de 'party-mode'.

    En tegenwoordig staan er zoveel flapjes op die auto's dat het mij niet al te veel meer kan boeien. Ik lees het soms nog wel maar tegenwoordig gaan die technische beschouwing over de kleinste details, het kleinste flapje of vleugeltje hier of daar, een gaatje of opening ergens anders, het is gewoon te.

    Nog een nieuwtje dat ik vandaag heb gelezen : Albert Park krijgt een extra DRS zone. Zodat er nu dus 3 zones zullen zijn. Eigenlijk kan je in die zone niet goed inhalen maar de bedoeling is dat een achterliggende wagen iets dichter kan komen om daarna in de daaropvolgende DRS zone meer kans op inhalen te hebben.

    Ze hebben overigens een nieuwe tagline : Engineered insanity.
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

Soortgelijke discussies

  1. ,71 BMW 2002 TII Historic rally car
    By Pevedel in forum Kopen en verkopen
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 5 April 2011, 11:03
  2. Stefan Raab (TV-Total Stock Car Crash Challenge )
    By Rallye-Frieg in forum Café
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 28 September 2010, 19:13
  3. Historic Rally Car Register Open Day
    By wave in forum Rally buitenland
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 7 January 2010, 15:54
  4. 2008 Car Preview
    By Henne in forum Formule 1
    Reacties: 61
    Laatste bericht: 4 March 2008, 12:28

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •