Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 27

Discussie: F1 car launches 2018

  1. #1
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.098

    Standaard F1 car launches 2018

    Eindelijk is het zover. Er begint terug wat nieuws door te komen uit het F1 wereldje. De winter heeft voor mijn part meer dan lang genoeg geduurd. Het wordt tijd dat er wat nieuws te rapen valt.

    Gisteren was er de onverwachte launch van de nieuwe Haas bolide. Eigenlijk valt er niet zo veel nieuws te zien aan die wagen. De grote haaienvin is, door de nieuwe reglementen, verdwenen en natuurlijk is dan ook de T-wing niet meer te zien. Ikzelf had niet zoveel problemen met die haaienvin, maar ik ben wel blij dat die T-wing verdwenen is, want dat was wel een hondslelijk ding.

    Spijtig genoeg is het ene hondslelijke ding vervangen door een ander hondslelijk ding, de halo. Naar mijn bescheiden mening een slechte oplossing voor een niet-bestaand probleem. Wel grappig dat ze in het F1 wereldje zelf ook door hebben dat dit ding echt niet past op een F1 bolide. Bij de launch van Haas hebben ze al het mogelijke gedaan om er voor te zorgen dat ding ding zo weinig mogelijk opvalt. Het is bijna volledig weggewerkt in al het zwart. Zelfs de achtergrond is zwart zodat die halo maar niet in het oog zou springen.
    Soit, het is niet de enige slechte beslissing die in het F1 wereldje genomen is de laatste tijd. Het verdwijnen van de grid girls is nog zoiets waar ik helemaal niet bij kan. Het zou vrouwonvriendelijk zijn . Ik denk niet dat er 1 grid girl daar stond die gedwongen werd om daar te staan. Wat ik vreemd vind is dat de uitleg is dat pitspoezen niet meer zouden passen in de huidige maatschappij. Wat is dan de volgende stap ? Mooie vrouwen bedekken ? Met een hoofddoek bijvoorbeeld ? Volgens mij gaan we dan zelfs terug in de tijd....

    Vandaag zou de nieuwe Williams nog gepresenteerd worden. Die zou, volgens het team zelf althans, wel heel radicaal zijn. Het is dan ook de eerste Williams sinds 1993 van de hand van Paddy Lowe. De bekendste Williams van Paddy Lowe moet de FW14 zijn waarmee Nigel Mansell in 1992 wereldkampioen werd.

    Voor de rest is het wachten op de launches van de andere wagens. Als Belg kijk ik natuurlijk uit naar 25 februari want dan zal de McLaren MCL33 voorgesteld worden. Ik hoop echt dat Stoffel dit jaar kan laten zien wat hij waard is. Met de Renault krachtbron achterin zal hij in elk geval geen excuses meer hebben.
    Laatst gewijzigd door _Pe_; 15 February 2018 om 15:37
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  2. #2
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.385

    Standaard

    Voorlopig vind ik maar 1 foto van de FW41 :


    Een witte halo.
    Of je het nu lelijk vind of niet, het is een degelijk getest veiligheids-ding. De beste oplossing tot op heden. De alternatieven zijn tot op heden onvoldoende getest.
    De crash test voor die halo zijn overigens behoorlijk zwaar. Meerdere teams hebben aanpassingen moeten doen om door de test te raken.

    Overigens hebben ze in de IndyCars hun eigen versie van een cockpitbeschermer. Een soort kruising tussen een canopy en een windscreen. Het is een dus een doorzichtig windscherm dat rondom de cockpit staat en bovenaan open is. Gemaakt van hetzelfde materiaal als de canopy van een straaljager.
    De eerste test op een oval gaf blijk van een lichtjes verstoord beeld waar je eerst redelijk moet aan wennen. Er is nog niet getest op een street of road course. En naar wat ik gelezen heb is er nog geen crash test gedaan.
    Bijgevoegde miniaturen Bijgevoegde miniaturen Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  f1-williams-fw41-launch-2018-williams-fw41-7507971.jpg‎
Bekeken: 344
Grootte:  87,0 KB
ID: 25304  
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  3. #3
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.098

    Standaard

    De beste oplossing tot op heden is en blijft een slechte oplossing. En dat ten eerste omdat het een oplossing is voor een probleem dat in de F1 niet eens bestaat, en ten tweede deze oplossing op veel te korte tijd verplicht geweest is aan de teams. Maar deze discussie hebben we al eerder gevoerd als ik me goed herinner .
    Ik heb totaal geen probleem met een soort van cockpitprotectie, maar gebruik dan iets dat wel effectief is, minder nadelen heeft, en vooral esthetisch een beetje deftig er uit ziet. Indy Car volgt inderdaad niet, en dat daar zal zeker een reden voor zijn. De kruising van de canopy en de windscreen die je toont in je foto is heeft ook volgens mij nog geen crashtest ondergaan. Maar dat ding ziet er toch al een pak beter uit dan die aardslelijke halo. Van een lichtjes verstoord beeld heb ik niks gelezen, maar ik geloof je op je woord.

    De Williams laat ondertussen zien hoe lelijk de halo wel is. Het lijkt net of iemand een wc-bril bovenop een F1 wagen gemonteerd heeft. Als ik me goed herinner vertelde de FIA een half jaar geleden dat we de halo niet mochten afbreken op hoe het ding er toen uitzag, maar dat we moesten wachten tot de wagens zouden voorgesteld worden die ontworpen zijn met het idee dat er een halo op zou komen. Het zou veel mooier geïntegreerd worden in het geheel. Sorry FIA... ik zie het niet. Het is misschien zelfs nog erger dan dat ik eerst dacht. Het is niet zo erg als de penis-neuzen uit 2013, maar het komt dicht in de buurt.

    Voor de rest ziet de Williams er best ok uit. De bolide gebruikt, net als de Haas trouwens, de sidepods van de Ferrari van vorig jaar. De thumb-neus is niet direct mijn favoriete design maar beide wagens gebruiken dit blijkbaar. Het vele zwart stoort me minder, al vind ik het wel heel hoog komen op veel plaatsen. De halfslachtige haaienvin vind ik zeker geen meerwaarde. Ikzelf had geen probleem met de grote haaienvinnen, maar veel anderen wel. Daarom zijn ze ook verboden geworden. Maar zo halve vinnen als nu het geval zijn, vind ik eigenlijk minder mooi dan de grote vinnen van vorig jaar. Helemaal geen vin zou nog beter geweest zijn.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  4. #4
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.385

    Standaard

    De discussie over het te snel invoeren (volgens jouw) en het nut van de Halo hebben we al gehad, inderdaad. En daarin verschilden we danig van mening.
    Maar ik ben niet van plan deze discussie nog eens over te doen.

    Die cockpitbescherming van de Indycars heeft dus inderdaad nog geen crashtest ondergaan. Raar eigenlijk, wat net die test lijkt me uitermate belangrijk.
    En zo zie je ook maar weer dat de IndyCar en de FIA er een andere werkwijze op nahouden. Bij de FIA doen ze liever eerst crashtest vooraleer iets op de wagen te monteren, de IndyCars blijkbaar niet.

    Dit gezegd zijnde, waarom combineren ze die 2 dingen niet gewoon? De halo bovenaan voor sterke en de ruimte tussen de halo en de cockpit dichtwerken met het canopy materiaal? Als er vooraan geen steun meer in het gezichtsveld staat dan zou dat toch beter moeten zijn voor de zichtbaarheid? En dan heb je ook beter bescherming tegen kleinere objecten.
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  5. #5
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.098

    Standaard

    We verschilden inderdaad serieus van mening en ook ik heb geen zin om die discussie opnieuw te doen.

    Op zich heb ik niks tegen die halo. Ik vind het een hondslelijk ding (en als ik kijk naar de reacties op andere fora ben ik daar zeker niet alleen in), maar ik heb meer een probleem met cockpitprotectie op zich. Ik vind het echt compleet nutteloos. Maar ok, ik kan de FIA wel ergens begrijpen wanneer ze toch een vorm van cockpitprotectie willen. Maar waarom dat dan op zo een korte periode plots erdoor geramd moet worden is mij echt een raadsel. Voor mij is het overduidelijk dat het windscreen stukken beter was, maar dat kregen ze niet tegen 2018 gereed. Dus lieten ze 1 piloot (die toevallig met het team rijdt dat een beetje meer betaald wordt dan andere teams) het windscreen al na 1 rondje volledig afbreken en voor de FIA was dit het teken om te zeggen dat de halo het beste was. 1 groot gemanipuleerd gedoe is het geweest, niet meer en niet minder. Ik hoop echt dat dit als een boomerang terugkeert in het gezicht van de FIA en er een piloot gewond geraakt net door die halo. Het zou mij helemaal niet verwonderen moest dat gebeuren.

    Wat jij voorstelt (halo met windscreen in verwerkt) staat mij al veel meer aan. En van mij mag dan zelfs die verticale steun er dan nog zijn. Dan heb je tenminste nog een halo die nut heeft, en daar is het mij om te doen. Dan mag het van mij hondslelijk zijn. Dan heeft het tenminste nog nut. Nu is het enkel hondslelijk en is het enige nut om er voor te zorgen dat F1 bonzen (die cockpitprotectie beloofd hadden tegen 2018) geen gezichtsverlies lijden

    Het feit dat ze bij Indy car testen met die kruising tussen windscreen en canopy zonder eerst een crashtest te doen ermee, wil volgens mij vooral zeggen wat ze bij Indy car denken van die halo. Ze willen er niet van weten. Ze willen eerst weten of zo een windcreen/canopy wel echt zo slecht is als degene die bij de F1 zoiets getest hadden lieten uitschijnen. Ik heb weinig gelezen van duizeligheid. Ik verwacht daar ook geen halo te zien. Als er daar al cockpitprotectie komt, zal het een scherm zijn volgens mij.

    Als ze bij de F1 echt iets aan veiligheid willen doen, zouden ze beter die open wielen aanpakken. Door 2 draaiende wielen die elkaar raken zijn al serieuze crashes gebeurd, veel meer dan iets dat in een cockpit gevlogen is. Voor alle duidelijkheid, ook met bescherming over die wielen ben ik niet akkoord, maar dat zou ik tenminste nog begrijpen. Dat zou effectief nut hebben. De halo daarentegen niet. Het zou Bianchi niet gered hebben , het zou de Villota niet gered hebben, het zou Senna niet gered hebben, het zou Ratzenberger niet gered hebben, het zou helemaal niemand gered hebben. Het zou zelfs de veer die Massa recht in de helm geraakt heeft niet tegengehouden hebben.
    Zoals ik eerder al zei... een slechte oplossing voor een probleem dat niet bestaat in de F1. De beste oplossing zeg jij. Misschien wel... maar de andere oplossingen zijn nooit getest geweest omdat die toch niet klaar zouden zijn tegen 2018 en er moest en zou iets op de wagen staan in 2018.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  6. #6
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.098

    Standaard

    Nu zijn we terug aan't leuteren over die halo lol.... nog enkele interessante dingen te vertellen over de Williams ?

    Op deze foto vind ik 'm al een pak mooier




    Flauw hé lol. Ik vind het wel goed gedaan. De volgende foto is van iemand die niet zo goed kan fotoshoppen. Maar hij heeft buiten de halo ook de haaienvin weggewerkt. Omdat het gat tussen de achterkant van de auto en de achtervleugel te lang was heeft hij wel de auto wat korter gemaakt. Nu, dat is hoe een F1 wagen er uit zo moeten zien imo..
    Bijgevoegde miniaturen Bijgevoegde miniaturen Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  eYWCQuD.jpg‎
Bekeken: 302
Grootte:  48,2 KB
ID: 25306  
    Laatst gewijzigd door _Pe_; 16 February 2018 om 21:27
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  7. #7
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.385

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door _Pe_ Bekijk bericht
    Op zich heb ik niks tegen die halo. Ik vind het een hondslelijk ding (en als ik kijk naar de reacties op andere fora ben ik daar zeker niet alleen in), maar ik heb meer een probleem met cockpitprotectie op zich. Ik vind het echt compleet nutteloos. Maar ok, ik kan de FIA wel ergens begrijpen wanneer ze toch een vorm van cockpitprotectie willen. Maar waarom dat dan op zo een korte periode plots erdoor geramd moet worden is mij echt een raadsel.
    Korte reactie want dit hebben we eigenlijk al behandeld.
    De Halo is terdege getest en moest eigenlijk vorig jaar al op de wagen staan maar de teams hebben een jaar uitstel gekregen. Dus die korte periode waarop de FIA het er volgens jouw heeft door geramd is quatsch.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door _Pe_ Bekijk bericht
    Voor mij is het overduidelijk dat het windscreen stukken beter was, maar dat kregen ze niet tegen 2018 gereed. Dus lieten ze 1 piloot (die toevallig met het team rijdt dat een beetje meer betaald wordt dan andere teams) het windscreen al na 1 rondje volledig afbreken en voor de FIA was dit het teken om te zeggen dat de halo het beste was. 1 groot gemanipuleerd gedoe is het geweest, niet meer en niet minder.
    Opnieuw kort.
    De windscreen heeft nooit een crashtest ondergaan en was dus totaal niet klaar. De Halo is wel serieus getest en was dus de enige beschikbare optie.
    Maar, en dat heb ik al elders laten weten, het onderzoek naar de windscreen ligt niet stil. Daar wordt nog steeds aan gewerkt.
    En ik ben het wel met je eens dat de windscreen visueel veel beter is dan de Halo.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door _Pe_ Bekijk bericht
    De halo daarentegen niet. Het zou Bianchi niet gered hebben , het zou de Villota niet gered hebben, het zou Senna niet gered hebben, het zou Ratzenberger niet gered hebben, het zou helemaal niemand gered hebben. Het zou zelfs de veer die Massa recht in de helm geraakt heeft niet tegengehouden hebben.
    Zoals ik eerder al zei... een slechte oplossing voor een probleem dat niet bestaat in de F1. De beste oplossing zeg jij. Misschien wel... maar de andere oplossingen zijn nooit getest geweest omdat die toch niet klaar zouden zijn tegen 2018 en er moest en zou iets op de wagen staan in 2018.
    Of het Bianchi zou gered hebben, daar ga ik geen uitspraken over doen. Ik beschik niet over de juiste data. Maar de Halo zou in ieder geval de impact verminderd hebben. Of dat nog steeds een dodelijke impact zou geweest zijn of niet, daar ga ik mij zeker niet over uitspreken.
    De Villota is een ander geval. Ik ken niet alle details van het ongeval maar het gebeurde aan een relatief lage snelheid. (alleszins veel lager dan Bianchi) Ze is met de wagen onder een laadklep van een vrachtwagen gereden en die laadklep heeft haar helm geraakt. 100% zeker dat in dit geval de halo eerst in contact zou zijn gekomen met de laadklep dan de Villota haar helm. De impact zou in ieder geval verminderd zijn.
    Haar ongeval was trouwens niet dodelijk want ze heeft het overleeft. Waarschijnlijk zouden haar verwondingen dus mét een halo nog minder zijn geweest, al wil ik ook nu weer daar geen uitspraken over doen.
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  8. #8
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.098

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie Bekijk bericht
    Korte reactie want dit hebben we eigenlijk al behandeld.
    De Halo is terdege getest en moest eigenlijk vorig jaar al op de wagen staan maar de teams hebben een jaar uitstel gekregen. Dus die korte periode waarop de FIA het er volgens jouw heeft door geramd is quatsch.
    Het probleem is dat de halo het enige is dat terdege getest is (en het heeft zijn nadelen). Tenzij je 1 rondje door 1 piloot ook een degelijke test noemt....

    Het hele probleem is dat de FIA zichzelf vergallopeerd heeft. Al in 2016, voordat ze nog maar iets hadden getest, beloofden ze cockpit protectie tegen 2018 : https://www.fia.com/news/f1-strategy...s-new-approach . Ze wisten toen nog niet waarover ze spraken. Ze wisten nog niet welke richting ze uit zouden kunnen gaan. Maar ze wisten wel al dat vanaf 2018 alle wagens met een soort van cockpitprotectie zouden rijden. Na wat debatteren kwamen ze op 2 opties, de halo en de canopy. Ik herinner me eerlijk gezegd niet meer of er ooit iemand met de canopy gereden heeft maar ik denk van niet. Uit crashtests bleek dat de canopy niet voldeed, dus kwam de halo. Er werd wel mee getest, maar over het algemeen vind ik dat er niet echt veel mee gereden is. In FP1 reed af en toe wel eens 1 wagen een rondje of 3. Als je dat testen noemt....
    Niemand verwachtte de de FIA echt voet bij stuk zou houden en de halo zou verplichten in 2018, maar dat deed de FIA dus wel. En toen kwam er iemand met dat windscreen. Maar het was te laat. De FIA had gewoon de tijd niet meer om dat ding terdege te testen. Dus moest een piloot dat ding afbreken. Dus roep je het team er bij dat altijd een beetje meer heeft gemogen van de FIA en je laat hun dat ding afbreken. Geloof jij echt dat Vettel "duizelig" was na 1 rondje daar mee te rijden ? Zo een afgetrainde atleet, die zo gewend is aan g-krachten. Die zou na 1 rondje duizelig geweest zijn... . Dat geloof je toch niet hé. Ik wil nog geloven dat hij het zicht slecht vond, en dat hij na een rondje of 3 besloot om het op te geven. Maar duizelig ? Na 1 rondje ? Sorry, larie en apekool noem ik dat.

    En dat bedoel ik met erdoor geramd op korte tijd. De canopy voldeed niet, het windscreen is nooit getest. De halo was de beste oplossing. Klopt. Maar dat wil niet zeggen dat het een goede oplossing is. Als iemand 3/10 heeft op zijn toets wiskunde en de rest van de klas heeft 1/10, heeft die met 3/10 het beste werk afgeleverd. Maar ik betwijfel of dat goed werk was.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie Bekijk bericht
    Opnieuw kort.
    De windscreen heeft nooit een crashtest ondergaan en was dus totaal niet klaar. De Halo is wel serieus getest en was dus de enige beschikbare optie.
    Maar, en dat heb ik al elders laten weten, het onderzoek naar de windscreen ligt niet stil. Daar wordt nog steeds aan gewerkt.
    En ik ben het wel met je eens dat de windscreen visueel veel beter is dan de Halo.
    Ik ben toevallig op een tekening gebotst met een halo die er wel cool uit ziet. Het kan dus wel degelijk...




    Ook op de nieuwe Formula E ziet de halo er best OK uit. Maar je ziet dat die wagen ontworpen is met het oog op een halo. Een F1 wagen is dat duidelijk helemaal niet. Of toch niet met die wc-bril die ze er bovenop monteren.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie Bekijk bericht
    Of het Bianchi zou gered hebben, daar ga ik geen uitspraken over doen. Ik beschik niet over de juiste data. Maar de Halo zou in ieder geval de impact verminderd hebben. Of dat nog steeds een dodelijke impact zou geweest zijn of niet, daar ga ik mij zeker niet over uitspreken.
    Impact op de helm bij Bianchi was 254G : http://www.telegraph.co.uk/formula-1...anchis-tragic/
    De FIA heeft zelf al toegegeven dat de halo hem niet zou gered hebben, al vind ik niet direct een link terug. Ik denk dat de 254G wel voor zich spreekt.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie Bekijk bericht
    De Villota is een ander geval. Ik ken niet alle details van het ongeval maar het gebeurde aan een relatief lage snelheid. (alleszins veel lager dan Bianchi) Ze is met de wagen onder een laadklep van een vrachtwagen gereden en die laadklep heeft haar helm geraakt. 100% zeker dat in dit geval de halo eerst in contact zou zijn gekomen met de laadklep dan de Villota haar helm. De impact zou in ieder geval verminderd zijn.
    Haar ongeval was trouwens niet dodelijk want ze heeft het overleeft. Waarschijnlijk zouden haar verwondingen dus mét een halo nog minder zijn geweest, al wil ik ook nu weer daar geen uitspraken over doen.
    Het wordt wel algemeen aangenomen dat haar dood een rechtstreeks gevolg was van de crash. De halo had er waarschijnlijk voor gezorgd dat de impact kleiner was. Of het haar leven zou gered hebben betwijfel ik ten zeerste.

    Genoeg geleuterd over de halo nu hoop ik . Maandag launch van Red Bull. Dinsdag Renault en Sauber. Naar deze laatste kijk ik wel uit want met Alfa Romeo nu als hoofdsponsor zal die er heel anders uit zien.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  9. #9
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.098

    Standaard

    Ondertussen al heel wat meer auto's gezien.

    Na de Haas en de Williams zagen we de Red Bull. En dat is verdikke een beauty. Enorm agressief met een enorm slanke achterkant. Vooraan gaat Red Bull verder met de neus met het gat in en de sidepods zijn
    gemaakt met hetzelfde idee als Ferrari vorig jaar. De livery vind ik prachtig, maar dit zou maar een voorlopige livery zijn. Volgende week zien we pas de echte livery.

    Na de Red Bull was het tijd voor de Sauber, en ook deze vind ik prachtig. De Alfo Romeo livery ziet er geweldig uit. Heel wat anders dan dat blauw/geel(goud) van de voorbije jaren. De Sauber ziet er helemaal niet conventioneel uit. Van Sauber zijn we gewend dat het een heel sobere wagen is, maar deze is dat allesbehalve. Intgendeel, deze wagen is zelfs heel innovatief. We zien sidepods met maar liefst 3 air intakes. Ook de luchthapper ziet er heel speciaal uit. En zelfs aan de rugvin (haaienvin kan je het niet meer noemen) is een air intake die waarschijnlijk zal dienen voor iets te koelen. Wel is de wagen bijlange zo slank niet als de Red Bull, maar ik hoop toch dat Sauber piloten enkele mooie dingen kunnen laten zien met deze wagen. Charles Leclerc is de nieuwe aanwinst en die hoort zeker thuis in de F1. Een beetje spijtig dat Ericsson en ook nog in zit. Ik had veel liever Wehrlein gezien, maar soit, we kunnen niet alles hebben.
    Buiten dat deze wagen er heel anders uit ziet dan de andere 3, is het ook de enige die al aerodynamische vleugeltjes op de halo heeft staan. Ik ga er niet te veel over zeggen. Alleen dat de halo er niet beter door uit ziet. Ook de neus vind ik niet speciaal mooi, maar het is wel opnieuw een ander design dan de andere wagens. Soit... de achterkant van de wagen is in elk geval prachtig.


    Na de Sauber was het dan tijd voor de Renault. De livery is prachtig mooi, maar de wagen zelf is dat helemaal niet. Hij lijkt simpel en onafgewerkt. Kenners zeggen al dat dit helemaal niet de Renault RS18 is, maar oftewel een geupdate versie van de RS17 oftewel een fake wagen. Ikzelf ken er niet genoeg van. Enkel dat hij, in vergelijking met de voorgaande wagens, er inderdaad veel simpeler uit ziet.

    Normaal was dit alles geweest tot nu toe, maar van de nieuwe Toro Rosso is een foto gelekt, dus hebben de mannen uit Faenza dan maar direct een foto online gezet. Veel valt er niet te zien op die foto. Mij valt enkel op dat de livery hetzelfde is als vorig jaar en ook zie ik aerodynamische hulpmiddeltjes op de halo staan.

    Morgen is het de beurt aan de 2 grootmachten, namelijk Mercedes en Ferrari om hun wagen voor te stellen. Vrijdag is het dan eindelijk aan Stoffel en zijn McLaren. Dan zijn alle wagens voorgesteld buiten de Force India, maar op die wagen zit ik nu niet direct te wachten.

    Het begint hier verdorie te kriebelen om mijn camper te starten en naar Barcelona te rijden om volgende week de tests te gaan bekijken. Werken moet ik nu toch niet want ik heb nog een massa overuren staan, en de camper staat hier toch maar te staan lol.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  10. #10
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.385

    Standaard

    Vandaag McLaren.
    Redelijk gewaagde livery. Papaya oranje met een beetje blauw. Een beetje zoals de wagen van Alonso in de Indy500 van vorig jaar.
    Alleen die Halo in het zwart.... ik weet het niet. Ik zou dat ding ook in het oranje of blauw steken. Dat zou toch beter zijn. Veel teams laten die halo trouwens in het zwart. Mercedes, Red Bull om er een paar te noemen. Bij Ferrari hebben ze dat ding in het rood gestoken. Dat is toch beter dan dat zwart.
    Allez, da's mijn persoonlijke mening.
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

Soortgelijke discussies

  1. ,71 BMW 2002 TII Historic rally car
    By Pevedel in forum Kopen en verkopen
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 5 April 2011, 11:03
  2. Stefan Raab (TV-Total Stock Car Crash Challenge )
    By Rallye-Frieg in forum Café
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 28 September 2010, 19:13
  3. Historic Rally Car Register Open Day
    By wave in forum Rally buitenland
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 7 January 2010, 15:54
  4. 2008 Car Preview
    By Henne in forum Formule 1
    Reacties: 61
    Laatste bericht: 4 March 2008, 12:28

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •