Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 20

Discussie: GP Ausieland

  1. #1
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.097

    Standaard GP Ausieland

    Eindelijk... race day (of weekend eigenlijk, maar dat klinkt nier zo goed lol). De winter heeft in elk geval lang genoeg geduurd. Hoog tijd om terug te gaan racen. Hier op het forum is nogal weinig animo omtrent het nieuwe F1 seizoen. Ik volhard echter in de boosheid. Ik kan moeilijk geloven dat er op een autosportforum zo weinig interesse is in de hoogste klasse van de autosport, zeker nu er een Belg en 2 halve Belgen aan de start staan.

    De eerste vrije trainingen op het prachtige circuit van Albert Park zijn vanmorgen al verreden. zoals verwacht met Hamilton bovenaan de tabellen. Maar Max Verstappen stond wel heel dicht vanmorgen. De Ferrari's stonden wat verder, maar zijn toch wel heel duidelijk het derde team. Achter de grote 3 stond het middenveld heel kort bij elkaar. McLaren, Haas, Renault, Force India en Toro Rosso op een zakdoek bij elkaar. McLaren is heel goed uit de wintertests gekomen. Volgens Alonso zou Melbourne hun slechtste weekend worden. Hierna zal het enkel nog beter worden. Stoffel volgde hem in elk geval van heel dicht bij. Hij gaf amper 0.08 sec toe op zijn zeer ervaren teamgenoot.
    Haas leek echter nog net iets beter te presteren dan de McLaren. Misschien niet zo verwonderlijk. De Haas is een kloon van de Ferrari van 2017 en net die wagen was vorig jaar onverslaanbaar is Melbourne. De Renault bleek net iets minder te zijn dan de McLaren, maar het is nog vroeg dag. Het verschil is zo klein dat het morgen best wel eens omgekeerd zou kunnen zijn. Force India en Toro Rosso komen daar net achter, maar zijn zeker nog in de mix.
    Williams en Sauber lijken wat achterop te hinken. Mij interesseert me vooral Charles Leclerc. Zien hoe die het doet. In FP2 was hij in elk geval amper 0.001 sec achter zijn teamgenoot. Het zal niet lang duren voor hij er voor is.

    Voor morgen en zondag is er regen voorspeld. Leuk want dit maakt de GP er enkel maar mooier op. Morgenvroeg om 7uur qualifs. Go Stoffel

  2. #2
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.384

    Standaard

    Ricciardo heeft in ieder geval al een penalty aan zijn broek. 3 plaatsen achteruit op de grid en ook 2 strafpunten op zijn licentie. Hij heeft iets te snel gereden toen de rode vlag uitkwam in FP2.

    We zien wel, die kwalificatie en race. In ieder geval 's morgens vroeg. 7 uur een ideaal uur voor een GP vind ik.
    Ik ben in ieder geval niet echt onder de indruk van het nieuwe tijdschema tijd jaar. Alles een uur later. Kwalificatie nu om 15 uur en de race zelfs om 15:10. Ik had het liever zoals het voorheen was, of zelfs vroeger. 15 uur, wie heeft dat nu bedacht????

    Enfin, ook een nieuwe intro voor de races dit jaar.

    En best wel goed gemaakt vind ik. Knap. Veel beter dan wat het voorheen was.
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  3. #3
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.097

    Standaard

    Geen flauw idee waarom het plots een uur later moet zijn. Ik vind het in elk geval ook geen verbetering. 14 uur was beter dan 15 uur (10). En inderdaad, 13 uur zou nog beter zijn. Voor dit weekend valt 7 uur mij ook tegen. Het had een uurtje vroeger moeten zijn. Normaal vertrek ik om 7h30 mountainbiken. Heb dat voor dit weekend dus een uurtje moeten uitstellen.

    De nieuwe intro is inderdaad wel de moeite. Ik had 'm nog niet gezien. Bernie Ecclestone zal 'm wel afbreken. De laatste dagen heeft dat zielig oude manneke niks anders gedaan dan alles zitten af te breken. Hij is serieus in zijn gat gebeten dat Liberty hem aan de kant geschoven heeft blijkbaar. Niet dat ik vind dat Ecclestone het in zijn tijd slecht gedaan heeft hoor, integendeel. Maar het was wel tijd voor verandering.

    Wat mij tot nu toe wel tegenvalt, en sorry dat ik in herhaling val, is de halo. Van buiten gezien valt het nog wel mee. Maar de onboard beelden zijn abominabel. Die trekken echt op niks meer. De camera van boven op de airbox valt nog mee, al vraag ik me wel af wat die toiletbril is die ik altijd beneden in beeld zie. De beelden van de camera's die aan de zijkant van de wagen gemonteerd zijn trekken echt op niks. De halo neemt gewoon de helft van het scherm in beslag. Spijtig. Helmut Marko van Red Bull verwoordde het het best. De halo is gewoon niet doordacht : https://nl.motorsport.com/f1/news/he...dbull-1015993/ . Hij heeft het ondermeer over het feit dat het zicht ontnomen wordt, over het feit dat wat Massa aan de hand had met die veer nog altijd kan gebeuren. Erger nog, de veer zou wel eens in de cockpit in gedeflecteerd kunnen worden en daar heeft een piloot geen bescherming. De helm beschermde Massa nog, het racepak beschermt niet tegen de impact van zo een veer. En dan heeft Marko het nog over het feit dat het onmogelijk is geworden om een piloot met rugletstel nog uit de wagen de nemen. Allemaal dingen die volledig kloppen wat Marko hier verteld. Het idee van cockpitbescherming is zeker niet slecht. De uitwerking er van is dat spijtig genoeg wel.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  4. #4
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.097

    Standaard

    Weinig gebeurd in FP3. Het circuit was serieus nat in het begin van de sessie waardoor de piloten met full wets het circuit op kwamen. McLaren was het eerste team dat met de inters buiten kwam en al redelijk snel vertelde Alonso dat het zelfs droog genoeg was voor slicks. Uiteindelijk zijn alleen de 2 Ferrari's en de Sauber van marcus Ericsson buiten gekomen met slicks en die 3 stonden dan ook bovenaan de tabellen. Alonso was serieus pissed dat hij niet uit is mogen komen op slicks wat toch wel laat zien dat die kerel serieus competitief is. Zelfs in een sessie waar tijden niks betekenen wil hij gewoon bovenaan staan.

    Het is wel een beetje wennen aan alle nieuwe kleurtjes die Liberty voor dit jaar geïntroduceerd heeft in de sport. Zo heb je nu ook plots purple en green sectors. De nieuwe lijst met de stand vind ik niet echt een vooruitgang en ik snap al helemaal niet waarom het logo van het team achter de naam van de piloot moet staan. Dat heeft echt geen meerwaarde voor mij. Ik weet wie bij welk team rijdt. Info over de band waarop ze rijden vind ik veel belangrijker. Soms zie je dat, maar ook daar gaat Liberty de mist in. Een S als aanduiding voor een ultrasoft band .
    En dan heb je natuurlijk ook nog het gemis van de grid girls. Hoe dom kan je zijn. Ik begrijp al dat politiek correct gedoe van tegenwoordig wel, maar ik vind dat we er serieus over aan het gaan zijn. De meiden die daar stonden, stonden daar echt niet omdat ze het moesten hé. Ze stonden er omdat ze er dik voor betaald werden en omdat het zeker geen slechte manier is om je boterham te verdienen. Maar ja... blijkbaar hebben enkele azijnpissers het tegenwoordig voor het zeggen. En dat is niet alleen in het geval van de grid girls zo.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  5. #5
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.097

    Standaard

    En daarmee zit de eerste kwalificatiesessie van 2018 er op.

    Hamilton met een enorm verschil voor de rest. Als je hem ziet rijden in Q3 doet hij me echt aan de grote Senna denken. Foutloos en enorm snel. Zijn teamgenoot parkeerde daarentegen zijn wagen in de muur. Niet slim van Bottas want hij staat serieus onder druk. Zijn contract loopt eind dit jaar af en Esteban Ocon, protégé van Toto Wolff, staat te springen om zijn plaats bij Mercedes in te nemen.

    De Ferrari's sneller dan verwacht. Kimi verslaat zijn kopman. De Red Bulls achter de Ferrari's wat een beetje verwonderlijk is. Ricciardo zou beter ook uitkijken voor een nieuw zitje want het is duidelijk dat alles bij Red Bull om Max draait. Misschien wel terecht want Max is gewoon de snellere van de 2. Het verschil in loon tussen de 2 is wel enorm. Als ik Ricciardo was zou ik ook niet tevreden zijn.

    Stoffel op minder dan 0.2 sec van Alonso, wat op zich niet slecht is. Maar echt tevreden kunnen ze bij McLaren toch niet zijn. Vorig jaar waren ze nog aan het roepen dat hun chassis zo goed was dat ze mee zouden strijden voor de overwinning indien ze een degelijke motor hadden. Om nu beide wagens zien af te vallen in Q2 moet toch een bittere pil zijn. Ze zijn het langzaamste Renault team want zowel Red Bull als het officiële Renault team zijn voor hun geëindigd. Op de koop toe moesten ze dan ook nog beide Haas wagens voor zich dulden en daarmee strandden ze dus op P11 en P12. Ik persoonlijk had toch wel wat meer verwacht. Zien wat het morgen geeft, maar als je naar racepace kijkt zou het verschil tussen de Haas en de Renault versus de McLaren eerder nog groter zijn dan kleiner. In elk geval mogen ze gelukkig toch op nieuwe banden vertrekken morgen.

    Toro Rosso dan viel tegen. Zowel in pre season testing als in de vrije trainingen in Australië zag er geweldig goed uit voor de door een Honda motor aangedreven wagens uit Faenza. Als het er om draait is het echter allemaal heel wat minder. Zien of ze morgen beter voor de dag komen.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  6. #6
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.384

    Standaard

    Hoerenchance. Vettel heeft gewoon hééél veel hoerenchance.
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  7. #7
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.097

    Standaard

    Inderdaad. Lewis was een pak sterker en heeft de wedstrijd onterecht verloren. Maar ja, het seizoen is nog lang en Mercedes is een pak sterker dan Ferrari. Het zal snel recht gezet zijn.

    Voor de rest was er weinig te beleven. Als ik me goed herinner was dat vorig jaar ook al het geval. Verstappen was een beetje te agressief met een wagen met problemen volgens mij. Vandoorne was dan weer te braaf volgens mij.
    Haas.... ocharme... die pitcrew zal een serieuze veeg uit de pan krijgen.
    En toch wel vreemd dat die Honda nu plots niet meer vooruit de branden was.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  8. #8
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.097

    Standaard

    Net de laatste video van Marc Priestley eens bekeken en ergens heeft die kerel ook wel gelijk. Hij vertelt namelijk dat het verlies van Mercedes eigenlijk een beetje de schuld is van Mercedes zelf. Kimi ging namelijk enkele ronden vroeger dan normaal binnen en de volgende ronde ging Hamilton direct binnen, en dit om de undercut te vermijden. Maar dat was een fout van Mercedes want enkele ronden later was er die VSC waar Vettel optimaal van kon profiteren. Priestley vraagt zich af waarom Hamilton direct Kimi begon te coveren. Het is niet tegen Kimi dat Hamilton moet rijden. Het is Vettel die zijn tegenstander is voor de wereldtitel. Hamilton had nooit binnen mogen gaan.
    Soit, dat is allemaal praat achteraf. Ferrari zal nog serieus stappen voorwaarts moeten maken indien ze echt in strijd willen gaan met Mercedes.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  9. #9
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.384

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door _Pe_ Bekijk bericht
    Haas.... ocharme... die pitcrew zal een serieuze veeg uit de pan krijgen.
    Verkeerde wielmoeren. Tot 2 keer toe was de oorzaak een "cross-threaded" wheelnut de oorzaak dat het wiel niet vastzat. Een wielmoer met rechtse schroefdraad waar dat linkse moet zijn of andersom dus.
    Stom eigenlijk en bijna onmogelijk om waar te zijn maar toch is het blijkbaar waar.

    Het was overigens zeer close tussen Verstappen en Alonso toen die laatste uit de pitlane kwam. Blijkbaar was die laatste een 10e van een seconde eerder bij de safety car lijn dan Verstappen. Waardoor hij die plaats ook terugkreeg van Verstappen.

    Maar hoerenchance voor Vettel omdat onder de VSC een trip door de pitlane ietsje sneller is dan gewoon op het circuit blijven. Dat komt omdat er tussen de eerste safety car lijn en de pitlane entry enerzijds en de pit lane exit en de 2e safety car lijn geen snelheidslimiet is onder VSC condities. 2 relatief korte stukjes circuit, maar onder de gegeven omstandigheden wel degelijk een voordeel voor wie door de pitlane moet.
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  10. #10
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.384

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door _Pe_ Bekijk bericht
    Net de laatste video van Marc Priestley eens bekeken en ergens heeft die kerel ook wel gelijk. Hij vertelt namelijk dat het verlies van Mercedes eigenlijk een beetje de schuld is van Mercedes zelf. Kimi ging namelijk enkele ronden vroeger dan normaal binnen en de volgende ronde ging Hamilton direct binnen, en dit om de undercut te vermijden. Maar dat was een fout van Mercedes want enkele ronden later was er die VSC waar Vettel optimaal van kon profiteren. Priestley vraagt zich af waarom Hamilton direct Kimi begon te coveren. Het is niet tegen Kimi dat Hamilton moet rijden. Het is Vettel die zijn tegenstander is voor de wereldtitel. Hamilton had nooit binnen mogen gaan.
    Ik weet niet of die redenering wel helemaal juist is. Kimi lag op dat moment 2e in de race. Mocht kimi de undercut gebruiken om zo Hamilton voorbij te gaan was die laatste ook verloren. Hij moest wel iets doen, hij reed op dit moment tegen Kimi. Dus zo onlogisch vind ik die beslissing niet.
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •