Weergegeven resultaten: 1 t/m 2 van 2

Discussie: Japanse auto keuring

  1. #1
    Junior Member
    Geregistreerd
    31 March 2018
    Berichten
    1

    Standaard Japanse auto keuring

    Hallo,
    Ik heb net een oltimer gekocht in japan, nu is deze al ingevoerd en wil ik ermee naar de keuring
    Het is de bedoeling om hem in te schrijven als oldtimer in belgie. Alles aan de auto is in orde, lichten, carosserie... Maar aan 1 ding twijfel ik nu nog
    Op het export document, waarop het meeste in het japans is, staat bij het type motor een ander type beschreven dan de originele motor, dus is ook anders dan op het plaatje op de auto zelf... Er ligt ook effectief een andere motor in, de motor die op het exportdocument staat ligt erin. Kunnen ze bij de keuring daar moeilijk over doen? Of moet ik gewoon eens een poging wagen?
    Bij mijn weten rijdt deze wagen nog niet rond in belgie of nederland..
    Of moet ik zo een document bekomen van verandering van motor van fod?
    Alvast bedankt

  2. #2
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.384

    Standaard

    Ik heb geen ervaring met het invoeren van auto's. Maar over problemen bij de keuring ivm de papieren kan ik wel meepraten.
    Het hangt echt af van keuringsstation tot keuringsstation. En van moment tot moment. Mijn wagen is onlangs afgekeurd wegens een document dat blijkbaar ontbrak. Nochtans had ik het juiste document (identificatieverslag) maar volgens hen was dat een kopie. Op dat moment wist ik dat zelf nog niet maar mijn garagehouder (waar ik mijn wagen gekocht heb) heeft me verzekerd dat het document wel origineel is.

    Ik dus terug naar de keuring, met dezelfde papieren. Het was iemand anders die de keuring uitvoerde en dat document dat eerst niet juist was, bleek nu wel in orde. Maar toen vond hij een andere onregelmatigheid. De juiste papieren voor mijn trekhaak ontbraken......

    Om maar te zeggen dat de hele wetgeving en papierwinkel tamelijk ingewikkeld is.
    Ik zou dus niet kunnen zeggen of je wagen hier in Belgenland door de keuring gaat komen of niet. Het zou kunnen van wel, het zou kunnen van niet. Want echt, het ene keuringsstation is het andere niet. Ook dat heb ik al lang ondervonden.
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

Soortgelijke discussies

  1. te koop: Sparco rev zetel met fia keuring
    By jeremy in forum Kopen en verkopen
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 29 December 2013, 14:53
  2. medische keuring
    By Jietse in forum Rally binnenland
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 12 October 2013, 20:41
  3. Keuring rallywagens
    By gunther in forum Rally binnenland
    Reacties: 44
    Laatste bericht: 6 January 2012, 22:38
  4. Technische keuring wagens Criterium
    By codeboy in forum Rally binnenland
    Reacties: 8
    Laatste bericht: 13 February 2011, 21:05
  5. keuring wagen andere motor
    By Vykus in forum Algemeen
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 14 June 2010, 11:56

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •