Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 21

Discussie: GP China

  1. #1
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.096

    Standaard GP China

    Van de woestijn naar China in 4 dagen tijd. Voor het F1 wereldje stelt het blijkbaar niet veel voor. Eenvoudig zal het volgens mij echter niet zijn.
    Soit, dat is allemaal niet belangrijk. Racen wel .

    Grappigste artikel dat ik deze week gelezen heb. Volgens Alonso verwachten de fans te veel van McLaren : https://www.autosport.com/f1/news/13...h-from-mclaren
    Hoe zou dat komen ???? Misschien hebben 1 van deze artikels er iets mee te maken :
    - https://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuw...beste-chassis/
    - http://www.skysports.com/f1/news/124...-for-victories
    - http://www.planetf1.com/news/alonso-...ree-very-soon/
    En zo kan ik nog wel even verder gaan. Nogal logisch dat de fans veel verwachten van McLaren

    Na FP1 ziet het er in elk geval nog niet denderend uit voor de oranje gekleurde bolides. De top 3 (Mercedes, Ferrari en Red Bull) weer bovenaan. Daarachter volgen de Renault en Haas wagens en de Toro Rosso van Gasley (toch echt wel een talent die kerel) en pas dan zien we de McLaren van Alonso. Stoffel staat daar dan nog een heel eind achter. Pas op P18 op maar liefst 0.7 sec van Alonso. Stoffel moet zich dringend herpakken. Het is natuurlijk nog maar FP1 dus het is nog vroeg dag. FP2 is nu bezig en daar ga ik nu rustig verder naar kijken .
    Als ik naar de commentatoren van Sky luister valt het me trouwens op dat ze McLaren en Stoffel nogal belachelijk maken. Ook zij zien de humor er blijkbaar van in.
    Laatst gewijzigd door _Pe_; 13 April 2018 om 09:36
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  2. #2
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.384

    Standaard

    FP2 laat een ander beeld zien. De eerste 4 op amper 1 tiende seconde van elkaar.
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  3. #3
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.384

    Standaard

    Overigens wéér een unsafe release. Deze keer bij Stoffel.
    McLaren heeft een boete gekregen van 5000 euro'kes. ZE kunnen ook niet anders nadat ze Kimi er vorige week met een boete vanaf lieten.

    Maar het begint echt wel op te vallen, die unsafe releases. Dat zijn er dus al 5 in 3 races. (2x Haas in Aussieland, 2x Kimi in de woestijn en nu dus Stoffel)
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  4. #4
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.384

    Standaard

    Mercedes volledig overklast door de rooien in de kwalificaties.
    Zelfs steken ze het op de banden, die ze in het koudere weer niet optimaal konden benutten. En dus hopen ze bij Mercedes op warmer weer morgen.

    Verder heeft F1 de start van zijn OTT aangekondigd. In mei gaat die van start. Vanaf de GP van Spanje kun je dan (legaal) naar de F1 kijken via het internet.
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  5. #5
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.096

    Standaard

    Het lijkt mij dat de rooien stukken sterker zijn wanneer de ultrasofts (paars) op de wagens liggen. Met de softs (geel) lijkt Mercedes me echter sterker te zijn. Kijk eens naar de tijden van Q2. Zowel Ferrari als Mercedes reden toen met de soft banden omdat ze niet met gebruikte ultrasofts willen starten. In Q2 stonden de 2 Mercedes wagens vooraan. Dit belooft volgens mij heel mooi te zijn voor de race morgen. De Mercedes wagens zullen sneller zijn, maar zullen achter de Ferrari's moeten vertrekken. Ik vraag me trouwens af of ze ergens tijdens de race met de ultrasofts zullen rijden. Het asfalt in China is heel ruw en de ultrasoft is eigenlijk te zacht om tijdens de race te gebruiken. Indien de teams dus morgen kiezen voor softs en mediums zal Ferrari het moeilijk krijgen.

    Ik denk dat enkel Mercedes en Ferrari tijdens Q2 met softs gereden hebben. Al de rest stonden op ultrasofts indien ik het goed heb. Dit wil direct dus zeggen dat de 2 Red Bulls, de 2 Renaults, de Haas van Magnussen en de Force India van Perez de start dus zullen moeten nemen met gebruikte ultrasofts. Dit lijkt me helemaal niet optimaal te zijn. De piloten die net buiten de top 10 staan zouden best wel eens gebruik kunnen maken van deze situatie.

    Bij McLaren heeft Stoffel zich opgeofferd om Alonso een tow te geven, al heeft het helemaal niks uitgehaald. P13 voor Fernando, P14 voor Stoffel. Ik denk wel dat, wat Stoffel gedaan heeft (namelijk de ideale 2de piloot zijn), het beste is wat hij kan doen. Het is ondertussen wel duidelijk dat hij niet sterk genoeg is om Fernando te verslaan. Met hem gaan bakkeleien en moeilijk beginnen doen heeft dus weinig zin. Stoffel is beter heel braaf en helpt Alonso best waar hij kan. Achter zijn rug staan namelijk 2 jonge wolven (Norris en De Vries) gereed die maar al te graag zijn plaats zouden innemen. Indien Fernando volgend jaar nog bij McLaren blijft, zou Stoffel het wel eens heel moeilijk kunnen hebben om zijn contract te verlengen.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  6. #6
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.384

    Standaard

    De rooien hebben inderdaad klop gekregen in deze race. Wat zeg ik, een afstraffing hebben ze gekregen.

    Deze race kun je in 2 delen opsplitsten. Voor en na de safety car. Slaapverwekkend / zinderend.
    Voor de safety car is het enige vermeldenswaardige feit dat beide Mercedes telkens een Ferrari voorbij zijn gegaan dankzij de pitstops.
    Na de SC is er bijna teveel om op te noemen. Vooral de timing van de timing is van belang. De leiders waren de pits net gepasseerd, de Red Bulls nog net niet. De laatste doken de pits in en het gevolg was een paar heel mooie inhaalacties. Ricciardo voorbij Hamilton, magistraal, van zover. Dan voorbij Vettel, prachtig buitenom. En dan Bottas, op een plaats waar niemand het verwacht in een gaatje waar zijn wagen amper door pastte. Schitterend.
    Max heft ook het een en ander laten zien en er niet altijd ongeschonden uitkomt. Eerst een schuiver toen hij voorbij Hamilton wilde gaan, znder veel erg, behalve dan een plaats verloren ipv gewonnen. Maar het maneuver op Vettel was op het randje. Een beslissing van het laatste moment, die verkeerd afloopt. Hij kreeg er een straf voor maar of dat terecht is weet ik niet. Vettel heeft al toegegeven dat hij niet eens ging verdedigen als Max probeerde, zijn banden waren toch al naar de Filistijnen. Het was Vettel die te wijd ging, Max zag een kans en probeerde maar werd verrast door der rugwind. Je kan het als race incident klasseren, maar een straf kan ook. Het is een geval dat op het randje zit in mijn ogen. Max zoek vaak de grenzen op. En het is een fijne grens tussen net iets té aggressief en net niet aggressief genoeg.

    Stoffel had wéér eens een slechte start. Daar moet hij echt aan werken.
    Deze race was al bij al niet slecht. Deel 2 toch.
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  7. #7
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.096

    Standaard

    Voormiddag geen tijd gehad. Race dus zonet pas bekeken.

    Inderdaad, voor de SC serieus slaapverwekkend. Ik heb zelfs even zitten knikkebollen. Maar wat er na allemaal gebeurde maakte dit meer dan goed.

    Wat mij vooral opviel is dat Ricciardo les gegeven heeft aan het goudhaantje van Red Bull. Ik zei tegen mijn zoon nog : "Hou Max in de gaten, hij gaat crashen". En niet veel later was het van dat. Bij zijn inhaalmaneuvre op Hamilton was hij veel te gretig. Waarom toch absoluut iemand willen inhalen op een plaats waar hij (bijna) niet gaat en dat terwijl je op zachter en nieuwer rubber zit ? Even afwachten, je kans komt wel. Max is in de eerste jaren van zijn carrière helemaal de hemel in geprezen en denkt blijkbaar dat hij het onmogelijke kan presteren. Niet dus... Terwijl Ricciardo de ene na het andere loepzuivere inhaalmaneuvre afleverde ging Max de 2de keer serieus in de fout. Ik lees hier iets over een rugwind, dat excuus heb ik nog niet gehoord. Ik heb Max wel over de radio iets horen zeggen over een lockup (al weet ik niet of dat hij een lockup had of Vettel), maar in de herhaling zie ik geen enkele band roken. Mijns inziens probeerde hij zich in het begin er uit te lullen. Hij heeft het van geen vreemden . Gelukkig is hij achterna dan toch tot het besef gekomen dat hij zich daar niet meer uit kon lullen en heeft dan zijn excuses aangeboden bij Vettel en de schuld openbaar volledig op zich genomen. Helmut Marko kon er duidelijk niet echt om lachen.

    Maar ik wil hier niet alleen afgeven op "den Hollander". De Belg heeft ook verdorie weinig laten zien. Jij zegt dat hij het in het tweede deel niet slecht gedaan heeft maar dat moet ik dan gemist hebben. Wat een inspiratieloze drive van Stoffel zeg. Starten op P14 en na 1 ronde op P16. Alonso startte op P13 en reed na 1 ronde op P11. En na de SC gebeurde net hetzelfde opnieuw. Terwijl Alonso plaats na plaats naar voren kroop (hoogste stijger !!!) verloor Stoffel 2 plaatsen na de SC. Sorry, echt niet goed genoeg. Wat is er gebeurd met de kerel die zoveel briljante dingen heeft laten zien in Formule Renault 3.5 en in GP2 ? Wat is er gebeurd met de kerel die volgens verscheidene kenners goed genoeg was om de nieuwe Schumacher te worden ? Wat is er gebeurd met de kerel waarvan Toto Wolff ooit zei dat McLaren hem nu eindelijk een kans moest geven ofdat hijzelf Stoffel een wagen zou geven ? Komaan zeg. Wat een slaapverwekkende vertoning. Net zoals Max mij soms aan een andere Hollander (zijn vader) doet denken, doet Stoffel me vaak denken aan een andere Belg, namelijk Thierry Boutsen. Een heel intelligente kerel die een wagen perfect kon afstellen en bloedsnel was op zijn dagen, maar tegelijkertijd precies schrik had wanneer hij in het verkeer moest rijden. Stoffel vandaag idem dito. Wat een gesukkel zeg. Op dit moment is hij gewoon een 2de piloot, en niet eens een bijster goede. Op deze manier is hij geen F1 zitje waard, en dat zullen de teambazen ook wel door krijgen. De schuld steken op Honda en proberen om toch maar de finish te bereiken om data te vergaren is niet meer nodig. Er moet stilletjes aan gas gegeven worden.

    Gelukkig is Stoffel niet de enige die zat te klooien. Gasley haalde toch wel de grootste stommiteit van heel het weekend uit. En dat voor een kerel die amper een week geleden nog helemaal de hemel in geprezen werd.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  8. #8
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.096

    Standaard

    Oh ja...nog vergeten... de straf van Verstappen. Ik heb de indruk dat jij nogal besluitloos was hierover. Voor mij is het simpel. Te licht. Niet vergeten dat voor zijn divebomb actie Vettel op P2 hing. En, wat nog belangrijker is, Vettel hing voor zijn grootste concurrent in de strijd om de wereldtitel. Na de divebomb van Verstappen verliest Vettel maar liefst 6 plaatsen, terwijl zijn grootste tegenstander in het WK er 2 wint (Hamilton kon hierdoor voorbij Max en voorbij Vettel). Max had op zijn minst een straf moeten krijgen waardoor hij uiteindelijk in de stand achter Vettel zou gefininshed zijn. Ook zouden enkele strafpunten op zijn superlicentie ook niet misstaan hebben voor deze domme actie van Max.

    In de woorden van Helmut Marko : "Max moet nu ook niet gaan overdrijven"
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  9. #9
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.384

    Standaard

    Een divebomb zou ik het nu ook weer niet nemen. Max zag op een bepaald moment een kans en greep die. Maar die kans was er maar een ogenblik voordat die weer verdween maar toen had Max zijn kans al gegrepen.
    Het is 100% zijn schuld. Dat geeft hij ook toe. Maar ik weet nog altijd niet of ik er een penalty zou voor uitdelen of niet. Zo hard was dat contact nu ook weer niet. Al was het wel een contact op de juiste plaats waardoor ze rondgingen.
    En ja, Vettel is sterk teruggevallen, maar dat had meer van doen met zijn banden dan met die crash.

    Baaitewei. Heb ik al ooit gezegd dat Vettel een bleiter is?
    Nu zit hem te klagen dat de timing van de Safety car wel heel ongelukkig was voor hem, nl. net toen hij de pits was gepasseerd. lees hier
    Hij is blijkbaar hij dit jaar al een race heeft gewonnen omdat de timing van de (V)SC slecht uitviel voor zijn tegenstanders en juist goed voor hemzelf?
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  10. #10
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.384

    Standaard

    Oja, Stoffel. Bijna nog vergeten op reageren.
    Ik heb die in de start sterk zien terugvallen maar op een bepaald moment zat die terug in de top 10. Toen had ik het niet direct door maar nu besef ik dat dit kwam omdat hij nog geen pitstop had gemaakt en de meeste andere wel.
    En na de SC is hij inderdaad weggedeemsterd.
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

Soortgelijke discussies

  1. [Prono] Grand Prix van China 2009
    By Grungie in forum Formule 1
    Reacties: 74
    Laatste bericht: 20 April 2009, 20:38
  2. GP F1 China - Shanghai
    By Henne in forum Formule 1
    Reacties: 25
    Laatste bericht: 21 October 2008, 22:40
  3. [Prono] Grand Prix van China 2008
    By Grungie in forum Formule 1
    Reacties: 41
    Laatste bericht: 20 October 2008, 12:19
  4. [Prono] Grand Prix van China 2007
    By Grungie in forum Formule 1
    Reacties: 73
    Laatste bericht: 10 October 2007, 21:43
  5. GP van China 2007
    By Phil69 in forum Formule 1
    Reacties: 80
    Laatste bericht: 8 October 2007, 23:01

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •