Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 24

Discussie: GP Azerbijdinges

  1. #11
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.096

    Standaard

    Bij die fantasy lijkt me een serieuze bug te zijn. Ik sta op 1, met 0 punten lol. Ik denk dat geen 1 van die 2 dingen klopt . Daar ga ik me dus niet meer moe aan maken.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  2. #12
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.384

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door _Pe_ Bekijk bericht
    Ik vind het spijtig dat je van mening bent dat ik toch loop te kankeren. Ik zie gewoon het nut niet van zo een regel. Ik vind het ronduit oneerlijk zelfs, om maar niet te spreken van gevaarlijk. Dat heb ik gezegd van dag 1 dat deze regel in voege is trouwens. Ik zie niet in waarom iemand die gedubbeld is zich plots mag ontdubbelen tijdens een SC situatie. En ik zie nog minder in waarom je iemand volle snelheid over het circuit zou laten rijden tijdens tijdens een FCY.

    Even je puntjes overlopen...
    - 1 wist ik niet. Ik zie ook niet in waarom dit mij mijn mening zou laten herzien.
    - 2 : Jij vind het dus een goed idee dat er wagens aan volle snelheid over het circuit rijden terwijl elders een SC rond rijdt ? Ik niet. Ik zou liever alle wagens in een treintje achter de SC zien. Dat zou de stewards meer de mogelijkheid geven om voor de veiligheid te zorgen. Ik zeg maar iets, om debris op te ruimen dat ze op het laatste moment nog zien liggen. Bottas zou dat in elk geval geweldig gevonden hebben.
    - 3 : Inderdaad, zo was het vroeger en net zoals bij veel andere dingen was het goed zo. If it ain't broken, don't fix it. Ik had er geen problemen mee dat er gedubbelden tussen zaten. Ik begrijp wel dat er mensen zijn die er wel problemen mee hadden, maar is de oplossing die ze gevonden hebben wel een goede oplossing ? Is het niet beter om degene die nog in de lead lap zitten de gedubbelden te laten inhalen ? Op die manier vermijd je dat er wagens zijn die onder FCY aan volle snelheid over het circuit denderen en geef je een gerdubbelde geen oneerlijk voordeel. Lijkt me toch veel logischer dan de huidige regel.
    - 4 : En dan moet de F1 dat ook maar doen ? Omdat ze dat in de Indy Car ook doen ? Wat interesseert mij de Indy Car toch ? De F1 bazen zouden beter wat minder naar andere series kijken en zelf hun regels opstellen. Uit de Indy Car hebben ze nog een regel gehaald die op niks trekt, namelijk de verplichting om tijdens een race met 2 verschillende types van banden te rijden. Soms zag je wagens tijdens een wedstrijd rondrijden met een band die maar nipt goed genoeg was om tijdens de qualy te gebruiken. Gelukkig is dat nu wel minder, en dat doordat ten eerste er 3 soorten rubber per GP weekend zijn, en ten tweede omdat de Pirelli banden er enorm op vooruit gegaan zijn. Maar dat neemt niet weg dat die regel nog altijd bullshit is.

    Ik hoop dat je dit niet opnieuw ziet als gewoon gekanker. Er zit echt wel een redenering achter het feit dat ik er tegen ben. Er zit zelfs een betere, veiligere en eerlijkere oplossing achter.
    Het was net mijn bedoeling om je post als gekanker te bestempelen. Als dat wel zo is overgekomen, dan bied ik mijn excuses aan.
    Ik dacht alleen, ten onrechte blijkt uit je antwoord, dat je zou kankeren mochten de gedubbelde wagens er tussen zouden blijven zitten. Jij vind dus van niet, maar dat is dus wel de reden dat die regel is ingevoerd.

    Dan punt 2 : De gedubbelde wagens mogen zich normaal gezien alleen ontdubbelen als het gevaar op de baan geweken is. Als alle puin is opgeruimd en er geen marshalls meer op de baan bevinden. Vlak voor de restart dus. Ik dacht bovendien, maar ik kan mij vergissen, dat ze naar een delta moeten rijden, dus niet op volle snelheid.
    Wat er gisteren gebeurt is, is eerder uitzonderlijk, dat er tijdens de SC nog een ongeval gebeurt. Ik zou het moeten herbekijken maar ik denk wel dat de gedubbelde zich toen al aan het ontdubbelen waren. Maar ook dat mag geen groot probleem opleveren want er zijn nog altijd gele vlaggen. En dubbel gezwaaide gele vlaggen. Er is geen enkele mogelijkheid dat er met volle racesnelheid langs een ongeval mag gereden worden.

    - 3 : Daar herhaal je wat ik eigenlijk al had geschreven. In de Indycars is een zelfde regel van kracht als in de F1. Maar in de laatste x-aantal ronden doen ze het iets anders. De gedubbelde moeten zich dan laten uitzakken, zoals ik al schreef. Dat is hetzelfde als diegenen die in de lead lap zitten de gedubbelden laten inhalen zoals jij schrijft. Ik zou ook met een dergelijke regel kunnen leven.
    Maar feit is dat die regel er is gekomen omdat velen die gedubbelden liever niet tussen de leiders zagen. En ik begrijp dat jij daar niet bij was.

    - 4 : Het is niet omdat het uit de IndyCars komt dat het daarom slecht is he?
    Maar je moet wel begrijpen dat sommige regels er zijn gekomen om de saaie races te doorbreken. Zoals de bandenregel. En eerlijk, die regels zijn nodig volgens mij. Als iedereen op dezelfde band rijd is er volgens mij geen zak aan.
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  3. #13
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.096

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie Bekijk bericht
    Het was net mijn bedoeling om je post als gekanker te bestempelen. Als dat wel zo is overgekomen, dan bied ik mijn excuses aan.
    No problem.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie Bekijk bericht
    Dan punt 2 : De gedubbelde wagens mogen zich normaal gezien alleen ontdubbelen als het gevaar op de baan geweken is. Als alle puin is opgeruimd en er geen marshalls meer op de baan bevinden. Vlak voor de restart dus. Ik dacht bovendien, maar ik kan mij vergissen, dat ze naar een delta moeten rijden, dus niet op volle snelheid.
    Wat er gisteren gebeurt is, is eerder uitzonderlijk, dat er tijdens de SC nog een ongeval gebeurt. Ik zou het moeten herbekijken maar ik denk wel dat de gedubbelde zich toen al aan het ontdubbelen waren. Maar ook dat mag geen groot probleem opleveren want er zijn nog altijd gele vlaggen. En dubbel gezwaaide gele vlaggen. Er is geen enkele mogelijkheid dat er met volle racesnelheid langs een ongeval mag gereden worden.
    Ik vind het heel onlogisch dat er mag ingehaald worden achter een safetycar. Ik vind het nog onlogischer dat een safetycar ingehaald mag worden. En ik vind het al helemaal absurd dat er wagens mogen gaan gassen en een rondje mogen goedmaken terwijl er een FCY bezig is. Volgens mij heeft een SC op dat moment helemaal geen nut meer.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie Bekijk bericht
    - 3 : Daar herhaal je wat ik eigenlijk al had geschreven. In de Indycars is een zelfde regel van kracht als in de F1. Maar in de laatste x-aantal ronden doen ze het iets anders. De gedubbelde moeten zich dan laten uitzakken, zoals ik al schreef. Dat is hetzelfde als diegenen die in de lead lap zitten de gedubbelden laten inhalen zoals jij schrijft. Ik zou ook met een dergelijke regel kunnen leven.
    Maar feit is dat die regel er is gekomen omdat velen die gedubbelden liever niet tussen de leiders zagen. En ik begrijp dat jij daar niet bij was.
    De eerlijkheid gebied mij om te zeggen dat ik gestopt was met lezen toen je schreef "in de Indycar". Het interesseert me geen bal hoe ze het daar doen. Maar inderdaad, dat is exact wat ik een pak beter vind. Het is eerlijker en veiliger. Waarom doen ze het dan niet zo ?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie Bekijk bericht
    - 4 : Het is niet omdat het uit de IndyCars komt dat het daarom slecht is he?
    Maar je moet wel begrijpen dat sommige regels er zijn gekomen om de saaie races te doorbreken. Zoals de bandenregel. En eerlijk, die regels zijn nodig volgens mij. Als iedereen op dezelfde band rijd is er volgens mij geen zak aan.
    Ik heb ook nergens gezegd dat het daarom slecht is. Maar blijkbaar halen de F1 bazen uit andere raceklassen de slechte dingen en passen ze dan toe. Of ze halen er goede dingen uit en verdraaien die dan zodat het slecht is, zie dat ontdubbelen .
    Nu, ik ben een racer pur sang. Ik hou van racen in zijn meest traditionele vorm. Al die moderne hulpmiddeltjes om het racen "spannender" te maken, zie ik maar met lede ogen aan. Ik vraag me vaak af waar de grens is. DRS, die bandenregel, dat ontdubbelen, het feit dat de 10 eerste op zaterdag met oude banden moeten starten,... zijn allemaal dingen die voor mij helemaal niet nodig zijn. Wie op zaterdag het snelst is mag het verst naar voor starten, en wie op zondag het snelst is, wint de race. En als dat al eens een saaie race oplevert, dan is dat maar zo. Ik heb daar absoluut geen probleem mee.
    Maar ik vraag me echt af waar al dat moderne gedoe naar toe gaat. Bij Formula E heb je bijvoorbeeld die fanboost. Dat is voor mij niet 1, niet 2, maar 3 bruggen te ver. Als het zo ver komt, dan hou ik het voor bekeken. Daar heb ik echt geen interesse in. En nu lees ik zelfs dat ze volgend jaar bij de Formula E naar een soort van Mariokart racen willen gaan. Iemand die ergens een omweg neemt mag die ronde meer power gebruiken. Menen ze dit echt ? Wat is het volgende ? Dat de piloten met bananenschillen naar elkaar mogen smijten ? Of dat hun auto verandert in een raket en dat ze plots van P10 opschuiven naar P4 of wat ? Wat is er gebeurd met gewoon racen ? Waarom moet er elke seconde van een wedstrijd wel ergens iets gebeuren of ergens drama zijn ? De hele charme van de gemotoriseerde sport gaat verloren met het moderne playstationachtige stijl van racen.

    Ach, nu begin ik nog te zagen ook lol. Voorlopig is het nog allemaal best te pruimen, maar veel verder moet het niet meer gaan
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  4. #14
    Senior Member Knarf's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 May 2018
    Berichten
    565

    Standaard

    Ik heb enkel de samenvatting op Sporza gezien.
    De start van de Renault wagens was wel leuk om te zien. En het RedBull duel ook.

    In mijn ogen is het incident 100% Max zijn fout. Hij mag zich toch eens wat intomen, dit seizoen loopt het al iedere race fout door zijn eigen schuld.

    Lewis pakt hier de overwinning, terwijl hij volgens mij absoluut niet de beste papieren in handen had. Op die manier win je een kampioenschap. En op de manier van Vettel gooi je het weg.


    Over de regels in de F1 denk ik dat het wel de goede kant op gaat.
    Zonder DRS zou er niet ingehaald worden denk ik, met auto's van 25 jaar geleden ging dat allemaal veel makkelijker. DRS vergroot eignelijk enkel het slipstream effect, dus mij maakt het niet echt uit. Het heeft de races veel mooier gemaakt, en geeft de snelsten meer kans om vooraan te raken.

    Die 2 banden maakt me ook niet uit. Denk niet dat het enig verschil uit maakt ook niet. Alles wordt zo met de computer tot de exacte seconde uitgerekend (wat jammer is), dat het gewoon niet uitmaakt.

    Dat mensen zich mogen ontdubbelen tijdens de SC vind ik ook wel zeer vreemd. Laat ze hun dan afzakken (in de laatste ronde, als de stewards gedaan hebben met brokstukken ruimen).



    En Stoffel.... Ik heb hem nooit zien rijden in lagere raceklasses, maar hij werd op grootste wijze aangekondigd in de F1. Ik vraag me eigenlijk al 2 jaar af wat die in de F1 komt doen. Van mij mogen ze bij McLaren per direct Stoffel vervangen door Lando Norris. Maar McLaren zelf mag ook wel eens iets aan die auto doen..... Foei foei... Die gaan alleen maar achteruit dit seizoen, en niet een beetje ook...

  5. #15
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.384

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door _Pe_ Bekijk bericht
    No problem.
    De eerlijkheid gebied mij om te zeggen dat ik gestopt was met lezen toen je schreef "in de Indycar". Het interesseert me geen bal hoe ze het daar doen. Maar inderdaad, dat is exact wat ik een pak beter vind. Het is eerlijker en veiliger. Waarom doen ze het dan niet zo ?
    Waarom doe ik dan de moeite om een post te plaatsen als jij al na een paar woorden afhaakt?
    Op momenten als dit denk ik echt dat jij soms enkel leest wat je wil lezen, of wat in je kraam past. Als jij al afhaakt na een kleine verwijzing naar de IndyCars, zegt dat meer over jouw dan over mij.
    Soit, ik wil er geen rel van maken en ga er mijn mond over houden.

    Is het eerlijker?
    Dat is kwestie van hoe je het bekijkt. Veiliger? Ik denk het niet. Ze mogen zich enkel ontdubbelen als er geen gevaar meer op de baan is.
    Het enige dat je kan zeggen is dat het langer duurt om te ontdubbelen dan te ontdubbelen.
    Zoals reeds gezegd, Indycar gebruikt beide systemen. Ontdubbelen in de eerste 3/4 van de race ofzo, omdat het dan nog zin heeft en spanning in de race brengt. En uitzakken in het laatste kwart van de race (ofzo ongeveer) om de race sneller terug op gang te krijgen en de leiders het met elkaar te laten uitvechten. (Het is te zeggen, het was vroeger toch zo maar ik volg de IndyCars al enige jaren niet meer zo heel erg op de voet)

    En ik ben het grotendeels met Knarf eens dat DRS en de verschillende soorten banden een goede maatregel geweest zijn in de F1. Anders waren de races dood en doodsaai. Dat waren ze 25 jaar geleden in de jaren 90 al. Hoeveel races hebben we daar niet gezien die niets meer waren dan treintje rijden?
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  6. #16
    Senior Member Knarf's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 May 2018
    Berichten
    565

    Standaard

    Trouwens, over Haas, Indycar en Alexander Rossi gesproken.
    Alexander Rossi rijdt in de Indycar. Staat momenteel 2de daar


    In de Indycar hebben de auto's dit jaar een PAK minder downforce. Levert wel leuke races op.


    DE allerergste regel aan F1 momenteel vind ik die Nintendo SafetyCar. Ofwel doet ge een safetycar, ofwel niet. Dat virtual geval dat mogen ze van mij direct afschaffen.

  7. #17
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.096

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie Bekijk bericht
    Waarom doe ik dan de moeite om een post te plaatsen als jij al na een paar woorden afhaakt?
    Op momenten als dit denk ik echt dat jij soms enkel leest wat je wil lezen, of wat in je kraam past. Als jij al afhaakt na een kleine verwijzing naar de IndyCars, zegt dat meer over jouw dan over mij.
    Soit, ik wil er geen rel van maken en ga er mijn mond over houden.
    Mijn excuses. Ik zal in het vervolg proberen alles te lezen .
    In mijn verdediging wil ik wel even aanhalen dat ik enkel het laatste stuk van die alinea niet gelezen heb. Ik heb gelezen dat het een regel is die uit de Indy car kwam en ik heb ook gelezen dat die daar wel een beetje anders werd uitgevoerd. Toen kwam er een uitleg hoe dat dan daar precies in zijn werk ging en daar ben ik inderdaad heel snel over gegaan. Gewoon omdat ik toch geen Indy car kijk en ook niet van plan ben om daar mee te beginnen. Met de info over hoe het daar precies in zijn werk gaat ben ik bijgevolg niet veel. Maar je hebt gelijk. Ik zal er in het vervolg proberen op te letten.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie Bekijk bericht
    Is het eerlijker?
    Dat is kwestie van hoe je het bekijkt. Veiliger? Ik denk het niet. Ze mogen zich enkel ontdubbelen als er geen gevaar meer op de baan is.
    Ik vind het in elk geval 100% eerlijker. Iemand die gedubbeld is, is gedubbeld. Ik vind niet dat die mag profiteren van een SC om zich te ontdubbelen en daarbovenop nog eens een hele ronde (of toch bijna) goed te maken. Dat lijkt me in elk geval heel oneerlijk.

    En ook ben ik er voor 99% zeker van dat het veiliger is. Ik vind het heel onlogisch dat er mag worden ingehaald achter een SC. Bij de manier die ze in Indy car gebruiken is dat ook wel zo, maar zoals ik eerder al zei, ik ben eigenlijk helemaal tegen die regel. Zowel hoe die in de F1 is, als hoe die in de Indy Car is.
    Inhalen achter de SC kan ik nog wel mee leven, maar de SC inhalen lijkt mij compleet absurd. Waarom rijdt die wagen daar in godsnaam dan rond ? Schaf die SC dan in ene keer af, als hij toch mag ingehaald worden.
    En dat er wagens zijn die aan hoge snelheid rondrijden terwijl er nog een SC op de baan is, blijf ik ook heel onlogisch vinden. Je kan niet wel zeggen dat dat pas het geval is wanneer er geen gevaar meer is, maar wanneer is er geen gevaar meer ? Volgens mij is er gevaar zo lang er een langzaam voertuig (de SC zelf dus) op het circuit is dus vind ik het compleet onlogisch dat er wagens zijn die snel een rondje goed mogen maken. Het gevaar was in Baku ook nog niet geweken hé. Dat hebben we mogen zien aan Bottas.

    Ik vind het heel vreemd dat je een nutteloos ding als de halo verdedigt omwille van de veiligheid, maar er wel mee akkoord gaat dat de SC ingehaald mag worden. Valt voor mij moeilijk te rijmen eerlijk gezegd. Maar voor die halo hebben ze dan toch een nut gevonden. Geeft een geweldige artificiële cockpit . Alhoewel ik na 4 GP's stilletjes de beelden op de sidepods begin te missen. Ik was net naar die docu van Senna aan het kijken. Zo een camera op de sidepod gaf toch geweldige beelden hé.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie Bekijk bericht
    Zoals reeds gezegd, Indycar gebruikt beide systemen. Ontdubbelen in de eerste 3/4 van de race ofzo, omdat het dan nog zin heeft en spanning in de race brengt. En uitzakken in het laatste kwart van de race (ofzo ongeveer) om de race sneller terug op gang te krijgen en de leiders het met elkaar te laten uitvechten. (Het is te zeggen, het was vroeger toch zo maar ik volg de IndyCars al enige jaren niet meer zo heel erg op de voet)
    Hey. Ik heb het deze keer gelezen hé

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie Bekijk bericht
    En ik ben het grotendeels met Knarf eens dat DRS en de verschillende soorten banden een goede maatregel geweest zijn in de F1. Anders waren de races dood en doodsaai. Dat waren ze 25 jaar geleden in de jaren 90 al. Hoeveel races hebben we daar niet gezien die niets meer waren dan treintje rijden?
    [/quote]
    Het gevaar van zo een DRS is dat piloten gaan wachten op "makkelijke" zones om iemand in te halen en geen risico's meer zullen nemen. Dat we geen prachtige momenten meer zullen zien wanneer piloot x op een quasi onmogelijke plaats een aanval inzet op piloot y, maar rustig afwacht op de DRS zone. Er zijn blijkbaar gisteren afspraken gemaakt om het inhalen in 2019 te vereenvoudigen. De voorvleugels moeten eenvoudiger en het effect van DRS moet groter worden. Met dat eerste heb ik weinig problemen, met dat tweede heel wat meer. Er worden momenteel meer dan genoeg DRS overtakes gemaakt. Het is echt niet nodig om die nog eenvoudiger te maken want dan loop je het risico dat ik hierboven aanhaal.
    Ik heb het trouwens nog al gezegd, en ik zal het nog eens zeggen. Ik heb op zich geen probleem met DRS. Ik heb een probleem met DRS zones. Als ze absoluut willen dat piloten gebruik mogen maken van veranderlijk aerodynamica, laat ze dan doen. Maar niet in bepaalde zones, maar laat ze dat overal doen. Dat zou ik veel liever zien.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  8. #18
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.096

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Knarf Bekijk bericht
    Ik heb enkel de samenvatting op Sporza gezien.
    In mijn ogen is het incident 100% Max zijn fout. Hij mag zich toch eens wat intomen, dit seizoen loopt het al iedere race fout door zijn eigen schuld.
    Amai.. en dat van iemand die Max altijd verdedigde . 100% Max zijn fout vind ik persoonlijk wat overdreven. Maar inderdaad, het merendeel van de schuld ligt bij Max. En inderdaad, hij heeft dit jaar al heel wat punten weggesmeten.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Knarf Bekijk bericht
    Lewis pakt hier de overwinning, terwijl hij volgens mij absoluut niet de beste papieren in handen had. Op die manier win je een kampioenschap. En op de manier van Vettel gooi je het weg.
    Serieuze flater van Vettel.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Knarf Bekijk bericht
    Over de regels in de F1 denk ik dat het wel de goede kant op gaat.
    Zonder DRS zou er niet ingehaald worden denk ik, met auto's van 25 jaar geleden ging dat allemaal veel makkelijker. DRS vergroot eignelijk enkel het slipstream effect, dus mij maakt het niet echt uit. Het heeft de races veel mooier gemaakt, en geeft de snelsten meer kans om vooraan te raken.

    Die 2 banden maakt me ook niet uit. Denk niet dat het enig verschil uit maakt ook niet. Alles wordt zo met de computer tot de exacte seconde uitgerekend (wat jammer is), dat het gewoon niet uitmaakt.
    DRS... zie mijn vorige post.

    En die 2 bandenregel is inderdaad al veel minder erg dan enkele jaren geleden. Heb ik ook in 1 van mijn vorige posts geschreven. Maar dat is niet omdat de regel aangepast is, maar omdat de banden van Pirelli tegenwoordig langer mee gaan dan 2 snelle rondjes. Er zijn GP's geweest waar de eerste 10 moesten starten met banden die geen 3 ronden meer mee gingen. Ik vond dat dat nog weinig met racen te maken had.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Knarf Bekijk bericht
    Dat mensen zich mogen ontdubbelen tijdens de SC vind ik ook wel zeer vreemd. Laat ze hun dan afzakken (in de laatste ronde, als de stewards gedaan hebben met brokstukken ruimen).
    Zie mijn vorige post. Lijkt me veel logischer.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Knarf Bekijk bericht
    En Stoffel.... Ik heb hem nooit zien rijden in lagere raceklasses, maar hij werd op grootste wijze aangekondigd in de F1. Ik vraag me eigenlijk al 2 jaar af wat die in de F1 komt doen. Van mij mogen ze bij McLaren per direct Stoffel vervangen door Lando Norris. Maar McLaren zelf mag ook wel eens iets aan die auto doen..... Foei foei... Die gaan alleen maar achteruit dit seizoen, en niet een beetje ook...
    Ik ben Stoffel beginnen volgen in 2013, toen hij Formula Renault 3.5 reed. Kevin Magnussen was toen zijn teamgenoot en Stoffel werd nipt 2de achter Kevin. Maar Kevin had wel al ervaring in die klasse terwijl Stoffel nog een rookie was. In 2014 werd Stoffel 2de in GP2 en in 2015 kampioen in die klasse. In 2016 reed Stoffel dan de Super Formula in Japan en daar werd hij 4de maar dat was vooral omdat zijn wagen niet vooruit te branden was. In elk geval heb ik in die 4 jaar gezien dat Stoffel echt wel een exceptioneel talent is. Maar dat komt er in de F1 helemaal niet uit. Ik verwacht trouwens niet dat Stoffel Fernando zal verslaan want iedereen weet wel dat Fernando 1 van de beste piloten is in de F1, maar hij zou toch binnen 0.2 sec/ronde moeten kunnen blijven.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Knarf Bekijk bericht
    Trouwens, over Haas, Rossi en Indycar gesproken.
    Alexander Rossi rijdt Indycar en staat momenteel 2de daar
    Ik weet dat Rossi Indycar rijdt en ik heb ergens gelezen dat hij het niet slecht doet, maar waar hij precies staat weet ik niet. Ik haalde dit maar aan omdat ik het spijtig vind dat er geen Amerikaan in de F1 zit. Haas werd met veel bombarie aangekondigd als een Amerikaans team. Direct kreeg de F1 een hele hoop fans bij uit Amerika. En wat zie ik nu ? Bijna allemaal technologie uit Italië, een teammanager uit Italië, de ene piloot uit Frankrijk en de andere piloot uit Denemarken. Als Amerikaanse fan zou ik me bekocht voelen. Ik zou een Amerikaanse piloot in een Amerikaanse wagen willen zien. En liefst eentje die het de toppers uit Europa moeilijk maakt. Alexander Rossi lijkt me dan de meest voor de hand liggende keuze, omdat die kerel met zijn ervaring in Europa (GP3, Formula Renault 3.5, GP2 en F1) het snelst zich zal weten aan te passen hier. Ik zeg niet dat Newgarden, Rahal, Hinchcliffe, Power, Kanaan,... hier niet mee zouden kunnen, maar die zouden in elk geval veel meer tijd nodig hebben om zich aan te passen aan de circuits en de F1 tout court dan Rossi.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  9. #19
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.384

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door _Pe_ Bekijk bericht

    Ik vind het in elk geval 100% eerlijker. Iemand die gedubbeld is, is gedubbeld. Ik vind niet dat die mag profiteren van een SC om zich te ontdubbelen en daarbovenop nog eens een hele ronde (of toch bijna) goed te maken. Dat lijkt me in elk geval heel oneerlijk.

    En ook ben ik er voor 99% zeker van dat het veiliger is. Ik vind het heel onlogisch dat er mag worden ingehaald achter een SC. Bij de manier die ze in Indy car gebruiken is dat ook wel zo, maar zoals ik eerder al zei, ik ben eigenlijk helemaal tegen die regel. Zowel hoe die in de F1 is, als hoe die in de Indy Car is.
    Inhalen achter de SC kan ik nog wel mee leven, maar de SC inhalen lijkt mij compleet absurd. Waarom rijdt die wagen daar in godsnaam dan rond ? Schaf die SC dan in ene keer af, als hij toch mag ingehaald worden.
    En dat er wagens zijn die aan hoge snelheid rondrijden terwijl er nog een SC op de baan is, blijf ik ook heel onlogisch vinden. Je kan niet wel zeggen dat dat pas het geval is wanneer er geen gevaar meer is, maar wanneer is er geen gevaar meer ? Volgens mij is er gevaar zo lang er een langzaam voertuig (de SC zelf dus) op het circuit is dus vind ik het compleet onlogisch dat er wagens zijn die snel een rondje goed mogen maken. Het gevaar was in Baku ook nog niet geweken hé. Dat hebben we mogen zien aan Bottas.

    Ik vind het heel vreemd dat je een nutteloos ding als de halo verdedigt omwille van de veiligheid, maar er wel mee akkoord gaat dat de SC ingehaald mag worden. Valt voor mij moeilijk te rijmen eerlijk gezegd. Maar voor die halo hebben ze dan toch een nut gevonden. Geeft een geweldige artificiële cockpit . Alhoewel ik na 4 GP's stilletjes de beelden op de sidepods begin te missen. Ik was net naar die docu van Senna aan het kijken. Zo een camera op de sidepod gaf toch geweldige beelden hé.
    Met gevaar op de baan bedoel ik : Marshalls of andere reddingswerkers. Zolang die op de baan zijn zal er geen opdracht gegeven worden tot ontdubbelen. Bestaat gewoon niet. Moet je anders maar eens opletten bij de volgende SC.
    Bovendien, als de opdracht gegeven wordt, dan weet de SC (en de andere piloten) dat ze ingehaald zullen worden. Het is niet dat die gedubbelden onverwacht opduiken om als in een echte een inhaalmaneuver uit te voeren. Totaal niet. In principe is na het opruimen van het ongeval de baan dan vrij. En dan zijn er 3 opties :
    1) Herstart de race onmiddelijk (iedereen blijft op zijn positie, ook de gedubbelden tussen de leiders)
    2) Eerst ontdubbelen, dan herstarten
    3) Gedubbelden laten afzakken, dan herstarten.
    De F1 kiest voor optie 2. Ook al heeft dat wel als nadeel dat de duur van de SC verlengd word. Iets wat minder speelt bij optie 1 en 3.

    Anders moet je de reglementen maar eens nalezen. Onder bepaalde omstandigheden mag je de SC inhalen. Staat zwart op wit in de reglementen.
    En als ik je betoog zo lees beschouwd jij de SC dan als een gevaarlijk voertuig, omdat het traag rijd? Ook al heeft het meer flikkerlichten dan mijne kerstboom, weten alle piloten dat de SC op de baan is en dat ze trager moeten rijden. Rare redenering.
    Je verwijt mij rare logica maar aan die van jouw kan ik ook bijna geen touw vastknopen.
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  10. #20
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.384

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door _Pe_ Bekijk bericht
    Het gevaar van zo een DRS is dat piloten gaan wachten op "makkelijke" zones om iemand in te halen en geen risico's meer zullen nemen. Dat we geen prachtige momenten meer zullen zien wanneer piloot x op een quasi onmogelijke plaats een aanval inzet op piloot y, maar rustig afwacht op de DRS zone. Er zijn blijkbaar gisteren afspraken gemaakt om het inhalen in 2019 te vereenvoudigen. De voorvleugels moeten eenvoudiger en het effect van DRS moet groter worden. Met dat eerste heb ik weinig problemen, met dat tweede heel wat meer. Er worden momenteel meer dan genoeg DRS overtakes gemaakt. Het is echt niet nodig om die nog eenvoudiger te maken want dan loop je het risico dat ik hierboven aanhaal.
    Ik heb het trouwens nog al gezegd, en ik zal het nog eens zeggen. Ik heb op zich geen probleem met DRS. Ik heb een probleem met DRS zones. Als ze absoluut willen dat piloten gebruik mogen maken van veranderlijk aerodynamica, laat ze dan doen. Maar niet in bepaalde zones, maar laat ze dat overal doen. Dat zou ik veel liever zien.
    China 2018. Nog niet eens zo lang geleden.
    Ik heb een paar inhaalmaneuvers gezien die niet in een DRS zone waren. Hoe afwachten?

    Eigenlijk zou je blij moeten zijn. Volgend jaar nog meer downforce, nog snellere wagens. Want een grotere achtervleugel. Die wordt breder en krijgt ook een grotere flap.
    Ik vind de reglementen zelfs nog niet ver genoeg gaan. Er lag ook een voorstel op tafel om ook het gebied van de bargeboards aan te pakken maar dat is weggestemd. Al kan ik dat ergens wel begrijpen omdat het voorstel vrij laat was ingediend en de teams weinig tijd hadden om het te bestuderen.
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •