Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie Bekijk bericht
En als ik je betoog zo lees beschouwd jij de SC dan als een gevaarlijk voertuig, omdat het traag rijd? Ook al heeft het meer flikkerlichten dan mijne kerstboom, weten alle piloten dat de SC op de baan is en dat ze trager moeten rijden. Rare redenering.
Helemaal niet. De SC is zeker geen gevaarlijk voertuig. Tenminste indien de SC gebruikt wordt waarvoor hij dient, en dat is de snelheid drukken. De hele bedoeling van een SC is om de snelheid te drukken en er voor te zorgen dat alle wagens mooi achter elkaar achter die SC blijven hangen. Wanneer de SC plots mag ingehaald worden dan heeft dat ding helemaal geen nut meer en haal je het ding beter van de weg af, want elk langzaam voertuig is gevaarlijk. Dan mag je het zo vol met flikkerlampen hangen als je wil. Ik herinner me nog enkele jaren geleden dat er voertuig een heel eind van het circuit stil stond. Ook dat voertuig had flikkerlampen en was daarenboven nog redelijk groot ook. Dat belette Jules Bianchi niet om er toch tegen te vlammen. En ga nu niet vertellen dat ze achter een SC voorzichtig zijn. Ik heb dit weekend een wagen de muur zien in gaan achter een SC.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie Bekijk bericht
Je verwijt mij rare logica maar aan die van jouw kan ik ook bijna geen touw vastknopen.
Ik verwijt je helemaal niks Grungie. Ik vind het gewoon vreemd dat jij aan de ene kant voorstander bent van een ding dat iets moet voorkomen dat in de laatste 30 jaar F1 nooit gebeurd is, en dat je aan de andere kant het helemaal normaal vind dat een heel logische basisregel van de veiligheid (blijf achter de SC) mag overtreden worden.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie Bekijk bericht
De F1 kiest voor optie 2. Ook al heeft dat wel als nadeel dat de duur van de SC verlengd wordt.
En het nadeel dat het oneerlijk en onveilig is. Ikzelf ben voorstander van optie 1, maar ook dat is niet echt veilig want dan zal er direct na de groene vlag ook met de blauwe moeten gezwaaid worden. Het eerlijkste, veiligste en makkelijkste lijkt mij optie 3.