Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 24 van 24

Discussie: GP Azerbijdinges

  1. #21
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.096

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie Bekijk bericht
    En als ik je betoog zo lees beschouwd jij de SC dan als een gevaarlijk voertuig, omdat het traag rijd? Ook al heeft het meer flikkerlichten dan mijne kerstboom, weten alle piloten dat de SC op de baan is en dat ze trager moeten rijden. Rare redenering.
    Helemaal niet. De SC is zeker geen gevaarlijk voertuig. Tenminste indien de SC gebruikt wordt waarvoor hij dient, en dat is de snelheid drukken. De hele bedoeling van een SC is om de snelheid te drukken en er voor te zorgen dat alle wagens mooi achter elkaar achter die SC blijven hangen. Wanneer de SC plots mag ingehaald worden dan heeft dat ding helemaal geen nut meer en haal je het ding beter van de weg af, want elk langzaam voertuig is gevaarlijk. Dan mag je het zo vol met flikkerlampen hangen als je wil. Ik herinner me nog enkele jaren geleden dat er voertuig een heel eind van het circuit stil stond. Ook dat voertuig had flikkerlampen en was daarenboven nog redelijk groot ook. Dat belette Jules Bianchi niet om er toch tegen te vlammen. En ga nu niet vertellen dat ze achter een SC voorzichtig zijn. Ik heb dit weekend een wagen de muur zien in gaan achter een SC.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie Bekijk bericht
    Je verwijt mij rare logica maar aan die van jouw kan ik ook bijna geen touw vastknopen.
    Ik verwijt je helemaal niks Grungie. Ik vind het gewoon vreemd dat jij aan de ene kant voorstander bent van een ding dat iets moet voorkomen dat in de laatste 30 jaar F1 nooit gebeurd is, en dat je aan de andere kant het helemaal normaal vind dat een heel logische basisregel van de veiligheid (blijf achter de SC) mag overtreden worden.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie Bekijk bericht
    De F1 kiest voor optie 2. Ook al heeft dat wel als nadeel dat de duur van de SC verlengd wordt.
    En het nadeel dat het oneerlijk en onveilig is. Ikzelf ben voorstander van optie 1, maar ook dat is niet echt veilig want dan zal er direct na de groene vlag ook met de blauwe moeten gezwaaid worden. Het eerlijkste, veiligste en makkelijkste lijkt mij optie 3.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  2. #22
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.096

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie Bekijk bericht
    China 2018. Nog niet eens zo lang geleden.
    Ik heb een paar inhaalmaneuvers gezien die niet in een DRS zone waren. Hoe afwachten?
    Ik had het over de reglementen voor volgend jaar. De flap in de achtervleugel wordt groter waardoor het DRS effect groter wordt en het dus makkelijker wordt om in te halen. Het enige probleem is dat ik niet alle DRS-overtakes ook echte overtakes noem. Het gevaar is dat de DRS overtake te makkelijk wordt en dat de piloten geen echte overtakes meer gaan doen maar gewoon wachten op de DRS zone. Ik zou dat spijtig vinden.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  3. #23
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.384

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door _Pe_ Bekijk bericht
    Wanneer de SC plots mag ingehaald worden dan heeft dat ding helemaal geen nut meer en haal je het ding beter van de weg af, want elk langzaam voertuig is gevaarlijk. Dan mag je het zo vol met flikkerlampen hangen als je wil. Ik herinner me nog enkele jaren geleden dat er voertuig een heel eind van het circuit stil stond. Ook dat voertuig had flikkerlampen en was daarenboven nog redelijk groot ook. Dat belette Jules Bianchi niet om er toch tegen te vlammen. En ga nu niet vertellen dat ze achter een SC voorzichtig zijn. Ik heb dit weekend een wagen de muur zien in gaan achter een SC.

    Ik verwijt je helemaal niks Grungie. Ik vind het gewoon vreemd dat jij aan de ene kant voorstander bent van een ding dat iets moet voorkomen dat in de laatste 30 jaar F1 nooit gebeurd is, en dat je aan de andere kant het helemaal normaal vind dat een heel logische basisregel van de veiligheid (blijf achter de SC) mag overtreden worden.
    Het blijft motorsport, er zal altijd een element gevaar blijven. Ik denk dat we het daar wel eens over zijn. Hoeveel veiligheidsmaatregelen je ook neemt, je zal nooit 100% veiligheid kunnen garanderen.
    Je geeft het zelf aan met het ongeval van Jules Bianchi. De weersomstandigheden waren dan ook nog eens slecht, zodanig dat hij zelfs slipte onder een SC. Met de gekende tragische gevolgen.
    En dat was dus onder een volledige SC, wanneer inhalen strikt verboden is.
    Er is (bij mijn weten) nog geen officiële verklaring gegeven maar de crash was waarschijnlijk (deels) zijn eigen schuld doordat hij teveel risico nam op de baan. (begrijp me niet verkeerd, het deel dat hij beginnen slippen is, dat is waarschijnlijk zijn schuld, niet het gedeelte dat hij onder dat ander voertuig is terecht gekomen)
    Maar als ik mij goed herinner is dat ongeval gebeurt op een moment dat het volledige veld nog niet achter de SC zat, ze moesten dus wel sneller rijden dan de SC om diezelfde SC en het hele pak in te halen.

    Een situatie die je volgens mij niet kunt vergelijken met een SC periode die klaar is voor een herstart maar waarbij men verkiest om eerst te ontdubbelen. De SC weet dat ze zullen langskomen (niet vergeten dat er 2 man in die SC zit, dus 2 paar ogen om te kijken), alle andere piloten ook. Ik zie niet in wat daar gevaarlijker aan is dan racen op de baan. Dat is ook riskant.

    Ik zeg niet dat de huidige regel ongevaarlijk is, risico's zullen er altijd zijn. Zoals bv Grosjean afgelopen weekend. Als je slipt achter de SC kan dat maar 2 dingen betekenen. Een ernstig mechanisch probleem of een menselijke fout. Dingen die onder raceomstandigheden ook kunnen gebeuren.

    En dat de Halo niet 100% beschermt tegen alle soorten ongevallen vindt ik geen reden om het niet in te voeren. Geen enkel systeem zal 100% zijn. en ook als beschermt de Halo maar iets van een 20-25% tegen rondvliegende brokstukken, dat is nog steeds beter dan 0%.
    En als er in de toekomst iets komt dat beter beschermt dan de Halo, dan zal ik daar waarschijnlijk voorstander van zijn, ook als het nog lelijker is dan de halo.
    Laatst gewijzigd door Grungie; 5 May 2018 om 14:46
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  4. #24
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.096

    Standaard

    Ik wil maar zeggen dat elk obstakel dat niet thuis hoort op een circuit een gevaar is. Of dat een obstakel is dat stil staat of langzamer beweegt dan de rest maakt uiteindelijk niet uit. Je kan daar ook zoveel flikkerlampen op hangen als je wil, het is en blijft een gevaar. Een safety car is normaal gezien niet gevaarlijk, omdat die even snel beweegt als de andere wagens. Wanneer je er echter voor zorgt dat de safety car mag ingehaald worden, is en blijft het een gevaar. Of die personen die naar in zitten dat weten of niet maakt niet uit.

    Ik heb net voor de gein eens in youtube "crash into safety car" ingetypt. Er zijn zelfs hele compilaties van te vinden . Soit, maakt allemaal niet uit. De reglementen zijn wat ze zijn en ze hebben Stoffel serieus geholpen. Maar dat wil nog niet zeggen dat ik vind dat de reglementen correct zijn
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •