Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 24

Discussie: GP Azerbijdinges

  1. #1
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.096

    Standaard GP Azerbijdinges

    Waar gaan ze al overal niet racen tegenwoordig ?
    Ikzelf heb een beetje heel weinig tijd dit weekend. FP1 en FP2 zijn reeds verreden. Red Bull lijkt hier heel sterk te zijn, en dan vooral de winnaar van de GP van China Daniël Ricciardo want Max Verstappen heeft zijn wagen in de muur geparkeerd in FP1. De andere lagelander, Stoffel Vandoorne reed 2 keer de voorlaatste tijd, op een eeuwigheid van zijn teamgenoot Alonso. Dat kwam, door zijn zeggen, omdat hij nieuwe dingen aan het testen was. Hij zou er helemaal niet zo slecht voor staan. Laten we het hopen .

    Vandaag FP3 en qualy. Ik denk niet dat ik de tijd heb om ze live te bekijken.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  2. #2
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.384

    Standaard

    Hier hetzelfde. Amper tijd om te kijken.
    Maar de kwalificatie is nog net gelukt.

    Vettel pakt zijn 3e op rij. Het is duidelijk dat Mercedes het vuur aan de schenen wordt gelegd. Loewie was wel 2e op een relatief kleine achterstand.
    In een race waar een safety car een zekerheid is kan nog van alles gebeuren.

    Bon, die fantasy league heeft volgens mij keuren. Soms heb ik problemen om in te loggen. Op mijn desktop lukt het al de ganse dag niet. Telkens ik op inloggen klik verschijnt het inlogscherm een seconde of 2 op het scherm waarna ik automatisch terug werd gebracht naar het eerste scherm. Ik kun dus totaal niet inloggen (ook al was k al ingelogd op F1.com) en kon dus niets meer wijzigen aan mijn team.
    Later op de dag nog eens geprobeerd op een tablet en toen lukte het wel. Maar na de kwalificatie wilde ook dat niet meer lukken. Ook toen kon ik niet meer inloggen.
    Ik zal morgen wel zien.
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  3. #3
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.096

    Standaard

    Ik heb net de qualy pas gezien lol. De race zal ik ook niet live kunnen bekijken.

    Geen problemen gehad met die fantasy league. Misschien was je gewoon te laat om je teams aan te passen. Ik weet het niet hé. Ik heb geen reglementen gelezen.

    Stoffel wederom F1 onwaardig. Die heeft volgend jaar echt geen plaats meer bij McLaren als die zich niet herpakt. En ik denk niet dat andere teams staan te wachten op hem. Max deze keer achter Ricciardo maar ik verwacht heel veel van beide Red Bulls. Hun racepace is echt wel hoog.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  4. #4
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.384

    Standaard

    Stoffel was niet goed vrijdag maar dat was volgens hem omdat hij totaal de verkeerde richting uitging met de setup en omdat hij onderdelen moest testen.
    Soit, uiteindelijk start hij niet zo ver achter Fons. Wat nog altijd niet wegneemt dat hij agressiever moet starten.
    Bovendien gaan de geruchten dat Alonso eind dit jaar zou stoppen. Dan hebben ze bij McLaren niet veel keus dan hem behouden.
    Al doen er ook andere geruchten de ronden. Ricciardo naar Ferrari, diens plaats bij Red Bull zou dan worden ingenomen door Carlos Sainz, waardoor er een plaats vrijkomt bij Renault en dat zou voor Stoffel kunnen zijn.

    De race zal ik wel live kunnen bekijken. Maar ik steek de laatste tijd niet veel tijd meer in de interviews en de nabeschouwingen. Al is de voorbeschouwing van Sky nog wel steeds de moeite waard. Al hou ik het ook meestal maar bij 30-40 minuten (Sky is al anderhalf uur voor de race aan het uitzenden). Vooral de gridwalk van Martin Brundle vind ik meestal het bekijken waard. Hoewel... ik vraag mij af wie het nu gaat doen want Martin is niet aanwezig in Bakoe. (en zal dat ook niet zijn in Sotchi en Suzuka).
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  5. #5
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.384

    Standaard

    Wel, wel, wel. Blijkt het nog een aangename race te zijn ook.
    Ik heb mij niet verveeld en ik heb maar één momentje gehad dat ik dreigde in slaap te vallen. Maar blijkbaar hebben ze in Bakoe mijn gedachten gelezen want toen trokken ze alle registers open.
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  6. #6
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.096

    Standaard

    mmmm.... Ik vond de race eerlijk gezegd niet zo denderend. Buiten de crash in de eerste ronde en het gevecht tussen Verstappen en Ricciardo vond ik het niet echt veel soeps. De verschillen tussen de top 3 waren groot, Raikkonen kon niet echt veel potten breken omdat hij op die soft banden zat te rijden en Stoffel reed wederom rond als de bomma.

    Maar in ronde 40 veranderde dat helemaal, en dat door de crash tussen Verstappen en Ricciardo. Daar heb ik het zo dadelijk over. Eerst eens zien wat me voor de rest is opgevallen.

    - Grosjean bewijst nog maar eens dat hij echt geen F1 zitje waardig is. Ik begrijp echt niet dat een team als Haas hem wil houden als 1ste piloot. Ik hou wel van de filosofie van Haas, en Magnussen past met zijn no-nonsense attitude perfect in dat team, maar ik zie echt niet wat de meerwaarde is van Grosjean in dat team. Ik zou doodgraag een Amerikaan aan het stuur van die Amerikaanse wagen zien. Je kan iemand uit de Indycar halen, maar ik denk dat Alexander Rossi, met zijn ervaring in het Europese circuit, een betere keuze is. Soit... hij kan toch met zijn handschoenen smijten in zijn pitbox. Dat is ook al iets waard

    - Wat een pech voor Bottas. Hij verdiende heel wat meer.

    - Fijn voor Kimi om hem voor Vettel te zien finishen. Ik ben niet echt een fan van Kimi, maar ik moet toegeven dat hij dit jaar in een bloedvorm verkeert. Het is echter duidelijk dat hij 2de piloot is en telkens opnieuw zijn race moet opofferen voor Vettel. Leuk om te zien dat er een wagen tussen hem en Vettel kwam te zitten want ik had even schrik dat Kimi zijn plaats zou moeten afgeven aan Vettel maar dankzij Perez was dat niet het geval.

    - Wat een prestatie van Perez en zijn Force India. Als je ziet waar Force India nu staan en waar ze stonden in Australië... die hebben serieus progressie gemaakt.

    - Heel sterke race van Leclerc. Na Gasly laat hij zien hoe een rookie F1 moet rijden.

    - En die laatste 2 onderstrepen de opnieuw zeer zwakke prestatie van Stoffel. OK, hij is uiteindelijk in de punten geraakt, maar dan vooral dankzij een regel waar ik radicaal op tegen ben. Ik ben volledig tegen het feit dat gedubbelde wagens zich mogen ontdubbelen tijdens een SC situatie. Dat klopt voor geen meter. In die laatste ronden heeft Stoffel eindelijk laten zien dat hij dan toch aan een stuurtje kan draaien, maar in de rest van de race was het ronduit beschamend. Zelfs met een wagen die perfect in orde was kon hij gewoon niet mee met zijn teamgenoot, wiens bodemplaat beschadigd was. Sorry, dat kan er bij mij echt niet in. Het is omdat hij een Belg is, anders had ik al lang de term F1-onwaardig in de mond genomen. Ik vraag me echt af waar die magische Vandoorne uit de GP2 en de Formula Renault 3.5 gebleven is.

    - Zullen ze bij McLaren gerust zijn nu ze beide wagens in de punten hebben ? Ik zou het niet zijn, want volgens mij zijn ze opnieuw achteruit geboerd. Er was een Williams en een Sauber voor hun. En dat terwijl ze hun peilen zouden gaan richten op de Red Bulls. Er is heel veel werk aan de winkel bij Mclaren. "Niet panikeren" klinkt het. "Volgende keer hebben we een enorme update klaar staan". Leuk... samen met hun elk ander team op de grid

    - En dan het geval Red Bull. Marko en Horner geven de beide piloten 50% schuld. Ze zullen het astronoom bedrag dat ze aan hun golden boy betalen willen verantwoorden zeker. Ik zeg niet dat Ricciardo helemaal vrijuit gaat, maar Max heeft toch de overgrote schuld aan deze crash. Niet alleen op het moment van de crash zelf, waar Max 2 keer van lijn wisselt. Ook in de rondes ervoor had Max al lang plaats moeten raken. Ze hebben elkaar nog eens geraakt tijdens deze race, en toen lag het 100% aan Max. Ricciardo kon gewoon niet verder aan de kant of hij zat in de muur. Op een bepaald moment zou een piloot zich gewoon gewonnen moeten geven. Max had verdorie op een bepaald moment problemen met zijn wagen en hij liet nog zijn teamgenoot niet door. Ik ga ermee akkoord dat een piloot egoïstisch moet zijn, maar dit was niet meer egoïstisch. Dit was ronduit arrogant. Ik was er vorige keer niet mee akkoord dat eens een race van aan de zijlijn bekijken goed zou zijn voor Max, maar als hij dit lang volhoudt zal ik mijn mening toch moeten herzien. Als je teamgenoot sneller is, is hij gewoon sneller. Laat 'm door en probeer dan nog iets van je race te maken.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  7. #7
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.384

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door _Pe_ Bekijk bericht

    - En die laatste 2 onderstrepen de opnieuw zeer zwakke prestatie van Stoffel. OK, hij is uiteindelijk in de punten geraakt, maar dan vooral dankzij een regel waar ik radicaal op tegen ben. Ik ben volledig tegen het feit dat gedubbelde wagens zich mogen ontdubbelen tijdens een SC situatie. Dat klopt voor geen meter. In die laatste ronden heeft Stoffel eindelijk laten zien dat hij dan toch aan een stuurtje kan draaien, maar in de rest van de race was het ronduit beschamend. Zelfs met een wagen die perfect in orde was kon hij gewoon niet mee met zijn teamgenoot, wiens bodemplaat beschadigd was. Sorry, dat kan er bij mij echt niet in. Het is omdat hij een Belg is, anders had ik al lang de term F1-onwaardig in de mond genomen. Ik vraag me echt af waar die magische Vandoorne uit de GP2 en de Formula Renault 3.5 gebleven is.
    Moest die regel er niet zijn, je zou ook aan het kankeren zijn. Want die regel is er wel degelijk met een reden.
    - Ten eerste zijn het niet alle gedubbelde wagens die zich mogen ontdubbelen. Enkel de wagens die zich tussen de leider en de laatste wagen in de 'lead lap' bevinden. Als er dus nog 7 wagens in dezelfde ronde rijden en een piloot is gedubbeld door de piloot in P7, dan mag hij zich niet meer ontdubbelen.
    - Ten 2e wordt er niet altijd meer gewacht tot die wagens achteraan hebben aangesloten. Al hebben de wagens zich nu wel achteraan kunnen aansluiten omdat de SC verlengd is geweest door de crash van Grosjean.
    - Ten derde : Vroeger toen deze ontdubbelingsregel niet bestond, kon het gebeuren dat er gedubbelde piloten tussen de leiders reden en voordat ze met elkaar in gevecht konden moesten deze wagens eerst gedubbeld worden. Wat soms een gevecht ontsierde. Het zou hierop zijn dat je zou lopen kankeren.
    - Ten vierde : F1 is niet de enige race serie waarin deze regel van toepassing is. Ook in de IndyCars bestaat die. (allez, die bestond vroeger toch, ik veronderstel dat die nog steeds bestaat).
    Er is wel een klein verschil. Als er een Full Course Yellow is tijdens de laatste 10-15-20 (weet het juiste aantal niet en is wellicht afhankelijk van het soort circuit) ronden, dan mogen de wagens zich niet meer ontdubbelen maar moeten ze zich laten uitzakken tot na de laatste wagen in de lead lap.


    Wat Stoffel betreft. Hij rijd toch 3 keer in de punten in de eerste 4 races. Zo slecht is dat niet. Al heeft hij (en Alonso) wel geluk met het uitvallen van de Red Bulls en Bottas.
    Ikzelf heb vooral genoten van de duels van de Red Bulls. Heerlijk racen vond ik dat. De crash zelf is volgens mij ongeveer 50/50 tussen Ricciardo en Verstappen. Die laatste veranderd wel deglijk 2 keer van lijn, niet heel erg veel maar duidelijk 1 keer meer dan toegestaan. En Ricciardo zelf ging veel te hard en veel te laat in de remmen.
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  8. #8
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.384

    Standaard

    BTW, Ii heb het niet zo schitterend gedaan in de Fantasy League. 57 punten.
    3 van mijn gekozen piloten (inclusief de turbo piloot) zijn uitgevallen en beide wagens van mijn team ook. De 2 piloten die niet zijn uitgevallen stonden daarentegen wel op het podium.

    Maar desondanks sta ik volgens die website wel op de eerste plaats.
    Al peins ik dat er nog een paar beestjes in de soft zitten.
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  9. #9
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.096

    Standaard

    Ik vind het spijtig dat je van mening bent dat ik toch loop te kankeren. Ik zie gewoon het nut niet van zo een regel. Ik vind het ronduit oneerlijk zelfs, om maar niet te spreken van gevaarlijk. Dat heb ik gezegd van dag 1 dat deze regel in voege is trouwens. Ik zie niet in waarom iemand die gedubbeld is zich plots mag ontdubbelen tijdens een SC situatie. En ik zie nog minder in waarom je iemand volle snelheid over het circuit zou laten rijden tijdens tijdens een FCY.

    Even je puntjes overlopen...
    - 1 wist ik niet. Ik zie ook niet in waarom dit mij mijn mening zou laten herzien.
    - 2 : Jij vind het dus een goed idee dat er wagens aan volle snelheid over het circuit rijden terwijl elders een SC rond rijdt ? Ik niet. Ik zou liever alle wagens in een treintje achter de SC zien. Dat zou de stewards meer de mogelijkheid geven om voor de veiligheid te zorgen. Ik zeg maar iets, om debris op te ruimen dat ze op het laatste moment nog zien liggen. Bottas zou dat in elk geval geweldig gevonden hebben.
    - 3 : Inderdaad, zo was het vroeger en net zoals bij veel andere dingen was het goed zo. If it ain't broken, don't fix it. Ik had er geen problemen mee dat er gedubbelden tussen zaten. Ik begrijp wel dat er mensen zijn die er wel problemen mee hadden, maar is de oplossing die ze gevonden hebben wel een goede oplossing ? Is het niet beter om degene die nog in de lead lap zitten de gedubbelden te laten inhalen ? Op die manier vermijd je dat er wagens zijn die onder FCY aan volle snelheid over het circuit denderen en geef je een gerdubbelde geen oneerlijk voordeel. Lijkt me toch veel logischer dan de huidige regel.
    - 4 : En dan moet de F1 dat ook maar doen ? Omdat ze dat in de Indy Car ook doen ? Wat interesseert mij de Indy Car toch ? De F1 bazen zouden beter wat minder naar andere series kijken en zelf hun regels opstellen. Uit de Indy Car hebben ze nog een regel gehaald die op niks trekt, namelijk de verplichting om tijdens een race met 2 verschillende types van banden te rijden. Soms zag je wagens tijdens een wedstrijd rondrijden met een band die maar nipt goed genoeg was om tijdens de qualy te gebruiken. Gelukkig is dat nu wel minder, en dat doordat ten eerste er 3 soorten rubber per GP weekend zijn, en ten tweede omdat de Pirelli banden er enorm op vooruit gegaan zijn. Maar dat neemt niet weg dat die regel nog altijd bullshit is.

    Ik hoop dat je dit niet opnieuw ziet als gewoon gekanker. Er zit echt wel een redenering achter het feit dat ik er tegen ben. Er zit zelfs een betere, veiligere en eerlijkere oplossing achter.

    Wat Stoffel betreft, hij scoort inderdaad opnieuw punten. Ook gezien waarom ? Hij was zo traag dat hij wederom, dus niet de eerste keer dit jaar, allerlaatste reed. Hij kon dus pitten en warm rubber opleggen. Er kon toch niemand hem nog inhalen. Terwijl de anderen op koude banden zaten na een veel te lange SC, en bij de restart als op ijs reden, had Stoffel grip te over en kon hij 4 wagens inhalen. Niet door zijn stuurmanskunst, maar doordat hij de enige was die de luxe had om een pitstop te kunnen maken zonder dat iemand hem kon inhalen.
    Vind jij dan dat hij het goed gedaan heeft ? Hij was tijdens de race 0.5 sec per ronde trager dan zijn ploegmaat. Een ploegmaat die reed met een wagen met een beschadigde vloerplaat, een beschadigde diffuser en een kromme ophanging. Niet echt iets om fier over te zijn volgens mij.

    Die manager moet ik nog bekijken. Dan moet ik toegang hebben tot de puter denk ik. Dat gaat nu niet. BTW, sorry indien er typos in deze post staan. Ik word gek van typen op zo een phone.....
    Laatst gewijzigd door _Pe_; 30 April 2018 om 21:49
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  10. #10
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.096

    Standaard

    Ah ja, het geval Verstappen/Riccardo nog. Inderdaad een mooi gevecht, al was het soms op het randje. En dan vooral langs de kans van Max. Daarom ook dat ik niet voor 50/50 ga maar eerder de mening van Laura volg, 70/30. En dat vooral door wat er eerder tijdens de race gebeurd is. Max had zich veel eerder gewonnen moeten geven.
    Gelukkig dat hij dat niet gedaan heeft, want voor de rest was er heel wat minder te zien.

    Alhoewel, vandaag zag ik beelden van Magnussen VS Haalt. Die Magnussen is toch ook wel echt niet normaal zunne. Al zegt hij dat hij niets kon zien in zijn spiegels door vibraties. Soit, hij heeft een straf gekregen, en verdiend ook.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •