Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 28

Discussie: GP Spanje

  1. #11
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.385

    Standaard

    Grosjean gaat zwaar in de fout.
    E hebben de Stewards ook beseft en hij heeft een straf gekregen. 3 plaatsen achteruit op de grid en 2 punten op zijn licentie.
    Al bij al een vrij lichte straf, ik zou minstens 5 plaatsen hebben gegeven en evenveel strafpunten. Soit, misschien best dat ik geen Steward ben.

    Ferrari.... Tja, ik snap het ook niet waarom hij binnenkomt. Blijkbaar had Ferrari het deze race moeilijk met de banden en Mercedes niet.
    Max is nog altijd een beetje wild. Het scheelde weer niet veel of hij had er zichzelf uitgekegeld. Alweer. Hij kwam er vanaf met een end plate van zijn voorvleugel die was gaan vliegen. En blijkbaar maakte dat niet veel uit want hij reed nog even snel. Een bewijs dat die dingen veel te ingewikkeld zijn, veel te veel kosten voor veel te weinig tijdswinst? Zijn de reglementen voor 2019 niet goedgekeurd zodat vanaf volgend jaar die dingen veel eenvoudiger moeten worden?

    Stoffel....
    Het begint op te vallen. Hij verliest alwéér plaatsen in de start. Hij moet echt eens leren veel agressiever te starten. Kijk naar Lance Stroll, al elke race dit seizoen plaatsen goedgemaakt in de start, ook deze race weer, van P18 naar P12. En stoffel? Van P11 naar P14.....
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  2. #12
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.099

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Knarf Bekijk bericht
    Heb enkel de samenvatting van Sporza gekeken. En maar goed ook denk ik
    Toen de start (Grosjaen) een kwartier in beslag had genomen toen had ik al een vermoeden dat er niet veel meer ging gebeuren.
    Ik had toen nog de hoop dat de race langer zou duren en dat de kans op regen dus groter werd. Het duurde inderdaad langer, maar regen kwam er niet.
    Blijkbaar waren er ook verschillende weermodellen. Het Britse model gaf 1% regenkans, het Nederlandse 80%. Het is niet moeilijk om te weten welk resultaat Liberty media op tv laat zien. Alles om de kijkers aan de buis te houden.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Knarf Bekijk bericht
    Vettel moest blijkbaar binnen omdat zijn banden te snel versleten.
    Heb ik ook gelezen ja. Het kan wel zijn dat zijn banden sneller versleten, maar hem inhalen zou nog een heel ander paar mouwen geweest zijn. Hij was nu 2 plaatsen kwijt. Moest hij niet gepit hebben en moesten zijn banden uiteindelijk helemaal versleten geweest zijn, zou hij niet veel meer verloren hebben. Ik zou het risico genomen hebben.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  3. #13
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.099

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie Bekijk bericht
    Grosjean gaat zwaar in de fout.
    E hebben de Stewards ook beseft en hij heeft een straf gekregen. 3 plaatsen achteruit op de grid en 2 punten op zijn licentie.
    Al bij al een vrij lichte straf, ik zou minstens 5 plaatsen hebben gegeven en evenveel strafpunten. Soit, misschien best dat ik geen Steward ben.
    Inderdaad, veel te licht. Maar het zijn niet de stewards die hem zouden moeten straffen. Het is zijn team, en meer bepaald de baas daar, die hem moet straffen en hem gewoon moet vervangen. Hij is echt geen meerwaarde voor het team.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie Bekijk bericht
    Max is nog altijd een beetje wild. Het scheelde weer niet veel of hij had er zichzelf uitgekegeld. Alweer. Hij kwam er vanaf met een end plate van zijn voorvleugel die was gaan vliegen. En blijkbaar maakte dat niet veel uit want hij reed nog even snel. Een bewijs dat die dingen veel te ingewikkeld zijn, veel te veel kosten voor veel te weinig tijdswinst? Zijn de reglementen voor 2019 niet goedgekeurd zodat vanaf volgend jaar die dingen veel eenvoudiger moeten worden?
    Max heeft inderdaad veel chance gehad daar.
    En yep, vanaf volgend jaar moeten die dingen eenvoudiger worden. Sommige piloten zijn er in elk geval niet over te spreken, anderen weer wel. Hamilton en Vettel bijvoorbeeld vinden het niet kunnen dat hun mening niet wordt gevraagd vooraleer zulke beslissingen worden genomen. Max heeft er dan weer geen probleem mee. Het valt mij wel op dat het net piloten zijn die vooraan rijden die geen verandering willen. Piloten die nu net te kort komen willen dat wel. Volgens mij vertellen ze gewoon wat hun het beste uit komt, niet wat het beste is voor de spanning in de sport. Ik ben daar trouwens redelijk zeker van


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie Bekijk bericht
    Stoffel....
    Het begint op te vallen. Hij verliest alwéér plaatsen in de start. Hij moet echt eens leren veel agressiever te starten. Kijk naar Lance Stroll, al elke race dit seizoen plaatsen goedgemaakt in de start, ook deze race weer, van P18 naar P12. En stoffel? Van P11 naar P14.....
    Het begint inderdaad op te vallen. En geen klein beetje. Heb je trouwens zijn eerste bocht gezien ? Compleet gemist. Maar hij liet tenminste het gas los. Niet zoals andere, meer ervaren ( ) , piloten. Die heeft trouwens een prachtige uitleg gereed. Hij had namelijk niets anders kunnen doen. Indien hij geremd had, was hij ook in het verkeer terecht gekomen. Ik denk van niet trouwens. Ik denk dat, moest hij geremd hebben, hij in de grindbak was terecht gekomen. Maar in elk geval was dat dus de reden dat hij volle gas gaf. Hij dacht van zijn wagen om te zwiepen en zo de race te vervolgen zonder iemand te hinderen. Nu, ik ben geen F1 piloot, maar volgens mij moet je indien je je wagen om wil zwiepen even mee sturen met de spin en niet tegensturen zoals Grosjean deed. Indien je tegen stuurt zal je spin op een bepaald moment stoppen. Trouwens, Grosjean heeft het enkel over volle gas geven of remmen. Hij heeft het niet over wat gas minderen, gas wat lossen, wat gas bijgeven, of wat kan je nog allemaal doen. Die kerel is gewoon niet bekwaam om met een F1 wagen te rijden.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  4. #14
    Senior Member Knarf's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 May 2018
    Berichten
    565

    Standaard

    Er is dit weekend ook wel wat te doen geweest over de banden blijkbaar.

    Mercedes heeft nogal wat geklaagd over de Pirelli banden ivm graining enzo, en wilden nieuwe banden.
    Drie teams hebben duidelijk aangegeven dat de vorige banden voor hun ok waren en mochten blijven. Dus volgens de 70% meerderheid van stemmen regel zouden die nieuwe banden er niet gekomen zijn. Maar ze zijn er toch gekomen omwille van 'veiligheid'. Dan is die 70% regel niet meer van tel.

    Maar 'veiligheid' ? De vorige races heb ik geen enkel 'veiligheid' probleem gezien met die banden ?

    En nu rijdt Mercedes alles op een hoopke.

    En dan komen deze beelden boven : https://streamable.com/c6a1s

  5. #15
    Senior Member Knarf's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 May 2018
    Berichten
    565

    Standaard

    En het artikel van enige tijd geleden ivm Mercedes en Pirelli : http://www.planetf1.com/news/pirelli...-tyre-demands/

  6. #16
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.099

    Standaard

    Ik heb zelfs ergens iets gelezen over een geheime, illegale rest van Mercedes met die nieuwe banden. Maar het kwam van een Ferrari fanboy En verderop heb ik dan ook nog gelezen dat ook Red Bull bij die test aanwezig was dus heb ik er maar over gezwegen. Ik geloofde het verhaal niet echt. Ik zal toch eens moeten zoeken wat er precies van aan is.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  7. #17
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.385

    Standaard

    En over welke aanpassing aan de banden praten we? Het loopvlak was 0.4 mm (millimeter !!!) dunner. That's it. De compound en constructie waren voor de rest gelijk als aan de normale band.

    Pirelli zegt dat de beslissing om voor Barcelona (en ook Silverstone en Paul Ricard) het loopvlak aan te passen is genomen in samenspraak met alle teams, ook Ferrari.
    Omdat alle teams last hadden van 'blisters' tijdens de pre-seizoens test. Omdat ze niet wisten of dit kwam door het nieuwe asfalt of door de wagens hebben ze gewacht tot na Melbourne. Daar had niemand last van blisters en dus was de conclusie dat dit aan het circuit lag. En vandaar de aanpassing.

    https://www.motorsport.com/f1/news/p...h-1037374/?s=1

    Al die geruchten dat het kwam omdat Mercedes er om gevraagd heeft zijn feitelijk kletskoek. En die zouden niet eens de wereld ingestuurd zijn mocht Hamilton niet op pole hebben gestaan of hebben gewonnen.


    Wat het incident met Grosjean betreft.
    Ook op motorsport.com zijn he het er over eens dat Romain er veel te licht is van af gekomen.
    https://www.motorsport.com/f1/news/g...h-1037626/?s=1
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  8. #18
    Senior Member Knarf's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 May 2018
    Berichten
    565

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie Bekijk bericht
    Al die geruchten dat het kwam omdat Mercedes er om gevraagd heeft zijn feitelijk kletskoek. En die zouden niet eens de wereld ingestuurd zijn mocht Hamilton niet op pole hebben gestaan of hebben gewonnen.
    Het stukje "En die zouden niet eens de wereld ingestuurd zijn mocht Hamilton niet op pole hebben gestaan of hebben gewonnen." klopt zeker niet. Want het artikel http://www.planetf1.com/news/pirelli...-tyre-demands/ is reeds van 7 april. Toen stond Hamilton niet op pole.

    Ook staat in dat artikel van 7 april dat McLaren, RedBull en een anoniem team (ondertussen lijkt me dat duidelijk Ferrari te zijn aangezien er nu openlijk over klagen) er niet mee akkoord waren. Als er 3 teams niet mee akkoord gaan, dan kan men die banden niet invoeren. Behalve als men zegt 'het is voor de veiligheid', dan is een stemming niet nodig.

    Je mag die 0,4mm ook niet onderschatten. Blijkbaar zou dat 1kg per band schelen. Dat is een gigantisch verschil. Ferrari gelooft ook niet dat het compound hetzelfde is gebleven.

  9. #19
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.385

    Standaard

    Als het maar voor 3 circuits is, dan zou ik inderdaad durven zeggen dat ze het voor de veiligheid doen. Iets dat zich specifiek voordoet op die 3 circuits lijkt me inderdaad een veiligheidskwestie. Anders zouden ze het voor alle circuits moeten doen of voor geen enkel.

    Maar dat het een andere compound is zoals Ferrari beweerd? Ik weet het niet zunne, maar waarom zou Pirelli dat doen?
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  10. #20
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.385

    Standaard

    Eigenlijk s deze discussie over de banden een storm in een glas water.

    Vandaag en morgen zijn er tests in Barcelona. En de teams hebben de kans gekregen om de gewone standaard banden te vergelijken met de dunnere die dit weekend zijn gebruikt.
    Het commentaar van Vettel was dat ze met de standaard banden nog slechter zouden zijn af geweest.
    https://www.motorsport.com/f1/news/v...s-1037957/?s=1
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

Soortgelijke discussies

  1. Wie gaat naar de WRC in Spanje ?
    By jefke1 in forum Rally buitenland
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 13 September 2009, 22:26
  2. [Prono] Grand Prix van Spanje 2009
    By Grungie in forum Formule 1
    Reacties: 53
    Laatste bericht: 12 May 2009, 08:57
  3. [Prono] Grand Prix van Spanje 2008
    By Grungie in forum Formule 1
    Reacties: 55
    Laatste bericht: 28 April 2008, 23:41
  4. Grand Prix van Spanje 2007
    By Grungie in forum Formule 1
    Reacties: 75
    Laatste bericht: 21 May 2007, 18:35
  5. [Prono] Grand Prix van Spanje 2007
    By Grungie in forum Formule 1
    Reacties: 81
    Laatste bericht: 16 May 2007, 22:42

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •