Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 20

Discussie: GP Disneyland

  1. #11
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.384

    Standaard

    Het artikel is ook online te lezen :
    https://www.hln.be/sport/formule-1/o...onso~ae6412c2/

    Meest opmerkelijke uitspraak : McLaren heeft 2 nieuwe voorvleugels, de ene is voor Alonso en de andere voor ... Alonso.
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  2. #12
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.097

    Standaard

    Ik had dat artikel al gelezen en ik wilde het hier net komen vermelden . Ik vind trouwens die stukjes van Jo Bossuyt altijd wel de moeite om te lezen. Hele andere artikels dan dat we overal elders lezen. Altijd wel interessant.
    Ook wilde ik komen zeggen dat er blijkbaar barsten beginnen te komen in de relatie McLaren-Vandoorne. Het wordt verdorie tijd dat hij zich laat horen. Aan één kant zwijg je beter en doe je beter je werk, maar het wordt tijd dat hij aan de andere teambazen laat zien dat hij echt 2derangs wordt behandeld bij McLaren zodat hij volgend jaar misschien elders aan de bak zou kunnen moest hij zijn zitje kwijtspelen bij McLaren. Volgens Bossuyt zou Renault wel eens een mogelijkheid kunnen zijn trouwens.
    Maar ja, iets zeggen is 1 zaak. Het wordt tijd dat hij iets laat zien want hij begint een beetje the laughing stock van de F1 te worden. Hij was inderdaad niet de enige die een plaatsje verloor in de eerste ronde in Monaco. Maar hij liet zich echt inhalen. Net voor Loews dacht ik. Ik weet niet waar Grosjean en Ericsson hun plek verloren. Misschien bij de start... Trouwens, Grosjean liet zich inhalen door Verstappen, Stoffel door Sirotkin. 'nough said... . Dan schiet alleen Ericsson nog over. Ik denk niet dat Stoffel daarmee vergeleken wil worden.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  3. #13
    Senior Member Knarf's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 May 2018
    Berichten
    565

    Standaard

    Ik denk dat Ericsson en Grosjaen echt in de start zijn ingehaald.
    Stoffel de enige met een echte inhaalactie.

    Stond op één of andere website waar Stoffel nog maar eens een zeer lage score kreeg.

  4. #14
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.097

    Standaard

    Het is dat wat ik bedoel. Stoffel blijft maar zeggen dat het verschil met Alonso helemaal niet zo groot is als het lijkt en dat het team dat weet. Nu vertelt hij zelfs dat hij sneller was geweest zonder die problemen. Maar wie gelooft hem nog ? Niemand denk ik. Het wordt tijd dat hij laat zien wat hij kan want anders zou dit wel eens zijn laatste jaar in de F1 kunnen zijn. Met zijn talent zou dat serieus zonde zijn.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  5. #15
    Senior Member Knarf's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 May 2018
    Berichten
    565

    Standaard

    Ondertussen verschijnen er ook her en der artikels over Stoffel : https://www.planetf1.com/news/vandoo...ason-syndrome/

    Ik begin te denken dat hij buiten ligt voor het einde van het seizoen.


    Dat interview op Sporza vind ik ook dat hij maar een paar vreemde antwoorden geeft. Zeker als het over Lando Norris gaat... Wat een raar antwoord is dat ?
    Lando Norris staat momenteel 1ste, met een hoop punten voorsprong in de F2, bij een team dat helemaal geen topteam is.

  6. #16
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.097

    Standaard

    Het zou me toch verwonderen moest hij buiten liggen nog voor het einde van het seizoen. Maar om volgend jaar nog te mogen rijden zal het inderdaad een pak beter moeten worden
    Brundle heeft gelijk, 0,25 sec trager dan zijn teamgenoot is gewoon te veel. Ik heb altijd gezegd dat 0,2 sec trager het absolute maximum is. En nu, na 1 jaar en 7 GP's ervaring zou het maximum ondertussen 0,1 sec trager zijn.

    In dat interview met Sporza vind ik trouwens dat zijn gelaatsexpressie iets heel anders zegt dan zijn woorden. Het is voor Stoffel te hopen dat Fernando IndyCar gaat rijden. Dan heeft hij nog kans om er nog een jaartje aan vast te breien. In elk geval ben ik er nog altijd van overtuigd dat Stoffel een exceptioneel talent is. Misschien liggen deze wagens hem gewoon niet. Sebastian Bourdais komt dan direct in mijn gedachten. Hij is een geweldig piloot, want anders wordt je nooit zo vaak kampioen in de Indy Car. Maar toen hij even F1 ging rijden kwam hij er helemaal niet aan te pas. Achteraf ben ik te weten gekomen dat Bourdais graag met een wagen rijdt die lichtjes onderstuurd is. Maar toen hij in de F1 zat (2009) hadden de F1 wagens heel kleine achtervleugels en enorm grote voorvleugels. De wagens waren serieus overstuurd en Bourdais kon daar gewoon niet mee overweg. Nu, dit is geen excuus. De echte groten zoals Senna, Schumacher, Hamilton, Alonso,... passen zich aan aan de wagen. Zij gaan ook heel snel met een wagen die hun niet echt ligt. Daarom is Alonso volgens mij dan ook momenteel zoveel sneller dan Stoffel. Deze moet zich heel dringend herpakken.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  7. #17
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.384

    Standaard

    Tegenwoordig is het andersom. De wagens zijn lichtjes onderstuurd.
    En Stoffel heeft juist graag een wagen die lichtjes overstuurd is. Dat speelt ook mee.

    De namen die je noemt, Schumi, Senna, Hamilton en Alonso.... Dat zijn mannen met vele jaren ervaring. Stoffel heeft amper ervaring. Het probleem met de huidige F1 is dat piloten bijna geen kans meer krijgen om ervaring op te doen.
    En Hamilton is de uitzondering maar geen van de andere genoemde piloten heeft de wereldtitel behaald in zijn 2e seizoen.
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  8. #18
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.097

    Standaard

    Ik weet dat het tegenwoordig net andersom is en ik weet ook dat Stoffel liever een wagen heeft die een beetje overstuurd is. Maar het is eigenlijk net hetzelfde verhaal als Sebastian Bourdais, maar dan net omgekeerd.
    Maar dan nog, dit zou geen excuus mogen zijn. De echte grote kampioenen passen zich aan aan de wagen. Ze rijden snel, ook al is de wagen minder. Ik heb zo ooit eens een reportage van Schumacher gezien. Daarin werd gezegd dat, indien de Ferrari top was, Barrichello net even snel was als Schumacher. Maar van het moment dat de wagen wat minder was, werd het verschil tussen hun rondetijden enorm. Schumacher was wat langzamer dan met een goede wagen, maar kon de schade beperken. Barrichello kon dat niet en zijn rondetijden stegen behoorlijk. En ik denk dat dat net is wat er nu gebeurt tussen Fernando en Stoffel. De McLaren is helemaal niet zo goed als ze dachten dat hij zou zijn, maar Fernando kan de schade beperken door zijn ervaring, zijn talent, zijn weet ik veel wat. Stoffel kan dat niet en daarom is er steeds meer dan 0.2 sec tussen de 2. Veel te veel in elk geval.

    Maar ook al splitsen McLaren en Stoffel, dat is dan misschien nog niet het einde voor de F1 carrière van Stoffel. Ik had het in de week over de link tussen Stoffel en Renault en nu lees ik dit : https://www.planetf1.com/news/vandoo...n-for-renault/
    Misschien is de officiële Renault wel beter dan de McLaren. Sorry, maar ik zie een klantenteam (buiten Red Bull tenminste) niet meer wereldkampioen worden. Renault is in elk geval nog een fabrieksteam. Misschien de zwakste van de 3, maar het is er wel één.
    Laatst gewijzigd door _Pe_; 31 May 2018 om 21:18
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  9. #19
    Senior Member Knarf's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 May 2018
    Berichten
    565

    Standaard

    Toro Rosso heeft ondertussen een bod gedaan om Lando Norris van McLaren te lenen. Ze wilden hem vanaf de Oostenrijkse GP inzitten ipv Brandon Hartley.
    Maar McLaren leent hem niet uit.

  10. #20
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.097

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Knarf Bekijk bericht
    Toro Rosso heeft ondertussen een bod gedaan om Lando Norris van McLaren te lenen. Ze wilden hem vanaf de Oostenrijkse GP inzitten ipv Brandon Hartley.
    Maar McLaren leent hem niet uit.
    Blijkbaar wil McLaren hem wel uitlenen, maar alleen voor dit jaar : https://www.planetf1.com/news/mclare...ng-out-norris/

    Het probleem was blijkbaar dat Toro Rosso Lando Norris wilde houden tot en met 2019. Omdat ze bij McLaren nog altijd niet weten wat Fernando gaat doen willen ze Lando niet uitlenen voor 2019 want ze hebben hem misschien dan nodig.
    De geruchten dat Stoffel vervangen zou worden nog voor het einde van dit seizoen zijn hiermee ook direct de kop ingedrukt.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •