Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 20

Discussie: GP Disneyland

  1. #1
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.098

    Standaard GP Disneyland

    Ik zou niet weten hoe ik deze GP anders moet noemen. Aangezien er gereden wordt op een Mickey Mouse circuit lijkt dit me de aangewezen naam te zijn.

    In elk geval lijkt het er op dat Red Bull het te kloppen team zal zijn. Ik vraag me af of Stoffel zijn prestatie van vorig jaar kan evenaren. In FP1 zag het er in elk geval helemaal niet goed uit, maar FP2 was toch al heel wat beter. En volgens Fernando zit er bij McLaren nog heel wat in de pijplijn voordat de race zondag start. Het is te hopen

    In elk geval gaan we heel snelle rondetijden zien want eindelijk zien we de splinternieuwe hypersoftband van Pirelli in actie. Volgens veel piloten de beste band ooit gemaakt door Pirelli. En dat is te zien in de tyre allocations ook. Maar liefst 6 piloten nemen amper 1 supersoft en 1 ultrasoft mee. De andere 11 banden zijn allemaal hypersofts. Een enorme agressieve aanpak dus van die piloten en heel duidelijk welke band ze het liefst zullen gebruiken.
    Laatst gewijzigd door _Pe_; 24 May 2018 om 21:17
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  2. #2
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.385

    Standaard

    Probleem is dat de Hypersoft niet direct een goede race band is. De slijtage is vrij hoog.
    Het verschil tussen hypersoft en ultrasoft is bijna dubbel zo groot als tussen ultrasoft en supersoft. Dat maakt dat iedereen de hyper zal willen gebruiken om te kwalificeren, zal moetenb gebruiken zelfs, gezien het verschil van 1 seconde per ronde met de ultras.
    Het valt nog af te wachten of er teams gaan proberen kwalificeren ((in Q2 dan) op ultras. Want dat is eigenlijk een betere race strategie : Ultra en supersoft, 1 stop en bovendien een langere eerste stint.
    Met de hyper zal een 1 stopper moeilijk worden.
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  3. #3
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.098

    Standaard

    Ik twijfel of een 1 stopper met een ultrasoft en super soft sneller is dan een 2 stopper met 2 keer een hypersoft en 1 keer een ultrasoft.
    3 teams denken blijkbaar van niet want die hebben amper 1 supersoft en 1 ultrasoft bij. Zij willen dus duidelijk racen met de hypersoft en zullen dus waarschijnlijk voor een 2-stopper gaan. Indien dat nodig is tenminste want Monaco is al langer heel zacht voor de banden. Dit jaar is er op de koop toe op veel plaatsen nieuw asfalt wat wil zeggen dat het nog zachter zal zijn.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  4. #4
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.385

    Standaard

    Sneller is niet noodzakelijk nodig. Je plaats op het circuit is vele malen belangrijker. Als je dus je eerste stint kunt verlangen door met een hardere band te starten kom je automatisch naar voren.
    Rij je op dat moment al vooraan is dat ongetwijfeld een voordeel, rij je in het middenveld, dan heb je wat geluk nodig met een SC om na je pitstop voorin te blijven.

    Positie op de baan was in Barcelona al van groot belang, het is in Monaco nog veel belangrijker. Zelfs cruciaal.
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  5. #5
    Senior Member Knarf's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 May 2018
    Berichten
    565

    Standaard

    Sterk van de mannen van de lage landen....

    Max doet een IDENTIEKE crash als 2016. Gooit de beste kans van het jaar gewoon weg.
    Stoffel 12de, Alonso 7de... Wéér geklopt.

    Sirotkin vond ik niet slecht.
    Sainz voor Hulk. Goed voor Sainz, maar persoonlijk zie ik dat liever niet :-D

    Gasly, wéér top. Met zijne Honda rommel voor een Mclaren. Samen met Leclerc wel 2 mooie nieuwe piloten dit jaar op de grid vind ik.

    Top 5 een pak sterker dan de rest.

  6. #6
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.098

    Standaard

    Inderdaad. Verstappen doet het opnieuw. Geen wonder dat deze website (http://hasverstappencrashedagain.com/) ondertussen al in het leven is geroepen. Echt op snelheid is Verstappen misschien dat ietsiepietsie sneller dan Ricciardo, maar bij Red Bull begaan ze volgens mij een grote flater door Verstappen boven Ricciardo te plaatsen. Ricciardo wil voorlopig niet tekenen want hij loert op Ferrari. Maar daar moet Seb natuurlijk akkoord gaan en die zal niet staan te springen om opnieuw om de oren gereden te worden door zijn ex-teamgenoot.
    Ik persoonlijk zou Ricciardo elke dag verkiezen boven Verstappen. Al van toen hij met de HRT reed kon je zien dat die kerel iets speciaal heeft. Hij is misschien net dat beetje langzamer dan Max, maar hij brengt de wagen wel aan de finish.
    Ik vind het dan wel weer leuk van Max dat hij de hand in eigen boezem steekt. Veel andere piloten zullen excuses zoeken, zoals die Renault de schuld geven, maar Max dus niet. Hij geeft toe dat het zijn eigen domme schuld was.

    En Stoffel inderdaad weer serieus ondermaats. Sneller dan zijn teamgenoot in FP1, FP2, FP3 en Q1 maar wanneer het moest kwam het er weer niet uit. Gevolg, Stoffel P12 en Fernando P7 op de grid morgen. 6-0 voor Fernando. Geen enkele andere piloot vernederd zijn teamgenoot zo hard als Fernando.

    Bij Mercedes hadden ze geprobeerd om Q2 door te raken met ultrasofts maar dat was mislukt. Morgen zullen de eerste 10 dus al zeker starten op hypersofts. Benieuwd naar hoe de strategie zal uitdraaien.

    En inderdaad, Leclerc, Gasley en Sirotkin zijn echt wel een meerwaarde op de grid. Benieuwd hoe die jonkies het morgen doen.
    Laatst gewijzigd door _Pe_; 26 May 2018 om 17:32
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  7. #7
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.098

    Standaard

    Max heeft blijkbaar een serieuze uitbrander gekregen van Helmut Marko : https://twitter.com/f1writers/status...n-na-crash-vt3
    Al twijfel ik een beetje over de echtheid hier van. Soit... in elk geval zal Helmut helemaal niet tevreden zijn na 6 fouten op rij van Max.

    Voor de rest heb ik nog een heel mooi interview met Stoffel gevonden : http://sporza.be/cm/sporza/videozone/1.3203799
    Bij Sporza leggen ze Stoffel serieus op de rooster en gaan ze hete hangijzers als Lando Norris niet uit de weg. Stoffel zelf blijft er redelijk kalm onder, maar dat is dan wel 1 van de sterke punten van Stoffel. Hij is op en top professioneel. Doet me een beetje denken aan Boutsen vroeger. Die kerel kon een wagen afstellen als geen ander, en had naast de piste zijn gelijke niet. Maar op de piste was hij vaak veel te braaf en hij verloor vaak onnodig plaatsen in het tumult van de start.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  8. #8
    Senior Member Knarf's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 May 2018
    Berichten
    565

    Standaard

    Enkel naar de samenvatting op Sporza gekeken.
    Die was zelfs oersaai...

    In de 1ste ronde is er ene die zich heeft laten inhalen. Drie keer raden welke pastoor dat weeral was....

    Voor de rest valt er niet zo veel te vertellen denk ik.

    Max zonder crashes nog in de punten. Maar heeft alles gisteren verkloot.

  9. #9
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.098

    Standaard

    Volgens de piloten een oersaaie race. Er werd niet geraced maar gewoon rondjes afgemaald. 2 jaar geleden was dat elke race het geval. In elk geval heeft inderdaad Stoffel zich weeral laten passeren in de eerste ronde. En dat op Monaco en door een Williams..... Veel meer uitleg moet je niet geven.

    Er was wat hoop op een verschillende strategie doordat degene die Q3 reden moesten starten op gebruikte hypersofts, maar zelfs met een setje ultrasofts na de pitstop haalden ze zonder al te veel problemen de finish. Een storm in een glas water dus. Gelukkig was er vandaag de Indy 500 en daar heb ik wel serieus van genoten. Op een rondje of 5 voor het einde reed Stefan Wilson (inderdaad, jonger broertje van Justin) aan de leiding maar toen moest hij binnen voor een splash and dash en zakte hij serieus weg in de stand. Spijtig voor hem, het was hem gegund.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  10. #10
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.385

    Standaard

    Het was er niet ene die zich in de eerste ronde heeft laten inhalen, het waren er drie. Ik zou dus 3 keer juist kunnen rade.
    Vandoorne, Ericsson en Grosjean.

    Maar er is ook een beetje goed nieuws. Vandoorne begint haar op zijn tanden te krijgen. Hij vind dat het team zijn race heeft opgeofferd om de strategie van Alonso te helpen.
    https://www.motorsport.com/f1/news/v...y-1042439/?s=1

    Verder vandaag nog een interessant artikel gelezen in Het Laatste Nieuws. Doorgaans een krant die weinig of niets over een race schrijft maar wel over alles wat er naast de baan gebeurt. De inhoud van dit artikel heb ik ook nergens online gelezen.
    McLaren had 2 nieuwe voorvleugels voor deze race. Stoffel heeft de nieuwe in FP1 geprobeerd en rapporteerde dat de wagen veel beter aanvoelde. In FP2 en heeft Alonso dan die nieuwe voorvleugel opgeëist en kreeg Stoffel terug de oude. Desondanks was Stoffel zowel in FP2 als FP3 sneller dan Alonso. Waarop die laatste dan voorstelde om voor de kwalificatie opnieuw van vleugel te wisselen met Stoffel. Maar Stoffel heeft dat geweigerd, waardoor ze beide met de oude voorvleugel de kwalificatie en de race hebben gereden.
    Stoffel is er dan uitgegaan in Q2 en dat was volgens HLN het gevolg van een klein mankement aan de versnellingsbak. Stoffel zou naar eigen zeggen zonder dat mankement gemakkelijk Q3 gehaald hebben en Alonso daarin misschien wel geklopt hebben.
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •