Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 26 van 26

Discussie: Memorial Gilles Villeneuve

  1. #21
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.384

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door _Pe_ Bekijk bericht
    Mmm... Ik weet niet echt of dat een verbetering is. Voor de F1 dan die af en toe eens een koerske mee pikt wel, maar mensen die er wat dieper op in gaan (zoals wij ( ) zullen altijd willen weten welke band precies dewelke is. Of die hypersoft er bij is, of er misschien 1 setje tussenin is weggenomen om de onderlinge verschillen groter te maken,.... Ik denk dat ik Gaston volgend jaar heel vaak ga horen zeggen dat de "tendre" eigenlijk de "ultratendre" is
    Als ze de benamingen "Hard', "Medium" en "Soft" gaan gebruiken zit die kans er wel in ja. En dat gaat voor de ietwat fanatiekere fans (wij dus ) dan weer niet zo duidelijk zijn. Beter zou zijn als ze andere benamingen zouden gebruiken ipv Hard, Medium en Soft.
    Martin Brundle deed een goed voorstel toen het tijdens de kwalificaties ter sprake kwam. Neem de benamingen "Prime" (of Prime tyre) voor hard, "Option" of (Option Tyre) voor medium en Qualify Tyre voor Soft.
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  2. #22
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.097

    Standaard

    Blijft uiteindelijk gelijk hé. Ik zal nog altijd willen weten welke band de prime nu eigenlijk is. En zo ook de option en de qualy tire.

    Ik vraag me eerder af of het echt nodig is dat er zoveel bandensoorten zijn. En indien ja, waarom er maar 1 hard is (eigenlijk 2 maar ééntje wordt nooit gebruikt) en zoveel verschillende softs. Wat heb je ondertussen allemaal ? Soft, supersoft, ultrasoft en hypersoft. 4 softs dus. Is het niet duidelijker om 3 types hard en 3 types soft te hebben ? En dan nog een medium in het midden natuurlijk.

    Ook de kleuren vind ik slecht gekozen. In Canada hadden we supersoft, ultrasoft en hypersoft. Rood, paars en roze dus. Ik vond het soms heel onduidelijk wie welke banden op had liggen. De kleuren lagen veel te dicht bij elkaar.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  3. #23
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.384

    Standaard

    Ze zijn ook van plan om mee te delen welke band de hard/prime nu juist is. En welke de andere.
    Alleen zou ik prime - option - qualify verkiezen boven Hard - medium - soft omdat het de benaming hetzelfde is.

    En ik geef je gelijk, soft - supersoft - ultrasoft - hypersoft. Het is een beeje teveel van het goede (en van soft). Dat moet beter. Soft en supersoft, dat kan nog. Die kan iedereen nog wel uit elkaar halen. Maar ultrasoft en hypersoft, dat is al een ander paar mouwen. Die benamingen mogen voor mijn part verdwijnen want niet iedereen kan ze uit elkaar houden.

    Mijn Engels is tamelijk maar zeker niet goed genoeg maar er moeten toch meer benamingen besaan dan enkel hard, medium en soft? Zijn er geen woorden voor iets dat daar tussen ligt?
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  4. #24
    Senior Member Knarf's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 May 2018
    Berichten
    565

    Standaard

    Eerste ronde van Stoffel : https://streamable.com/i84hs

    Eigenlijk zat hij dus op eigen kracht al terug achter Alonso.


    Wat een pitstop ? Die mannen staan nog gezellig te kletsen met elkaar als hij aankomt.
    Ze komen met 8 banden naar buiten gelopen. De auto valt bijna van die krik af, ......

  5. #25
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.097

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie Bekijk bericht
    Ze zijn ook van plan om mee te delen welke band de hard/prime nu juist is. En welke de andere.
    Alleen zou ik prime - option - qualify verkiezen boven Hard - medium - soft omdat het de benaming hetzelfde is.
    Prime en option vind ik ok, qualy vind ik een pak minder. En dat omdat de qualy helemaal geen qualy band is. In de jaren 80 had je kwalificatierubber. Dat ging maximum 4 rondjes mee en dan waren ze op. Wanneer een supersoft de zachtste band is, kan je bijna een hele race rijden met de qualy. Klopt niet vind ik.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie Bekijk bericht
    En ik geef je gelijk, soft - supersoft - ultrasoft - hypersoft. Het is een beeje teveel van het goede (en van soft). Dat moet beter. Soft en supersoft, dat kan nog. Die kan iedereen nog wel uit elkaar halen. Maar ultrasoft en hypersoft, dat is al een ander paar mouwen. Die benamingen mogen voor mijn part verdwijnen want niet iedereen kan ze uit elkaar houden.
    Het probleem is dat er te veel softs zijn. Het is logisch dat een soft zachter is dan een medium of een hard. Maar is het zo logisch dat een ultrasoft zachter is dan een supersoft ? En is het logisch dat een ultrasoft harder is dan een hypersoft ? Ik vind dat niet zo logisch. 3 softs, een medium en 3 hards zou logischer zijn en de banden een benaming geven zou veel eenvoudiger zijn.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie Bekijk bericht
    Mijn Engels is tamelijk maar zeker niet goed genoeg maar er moeten toch meer benamingen besaan dan enkel hard, medium en soft? Zijn er geen woorden voor iets dat daar tussen ligt?
    Mijn Engels is redelijk goed maar ik zou ook niet weten welke benamingen daar nog tussen zouden kunnen liggen. In het Nederlands trouwens ook niet denk ik. Tenzij je zacht, zachter en zachtst gebruikt. Soft, softer en softest. En de 4 andere banden dus medium, hard, harder en hardest
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  6. #26
    Junior Member
    Geregistreerd
    3 October 2018
    Locatie
    Anaheim; California
    Berichten
    2

    Standaard

    Naar het schijnt zou Alonso al een paar keer de setup van Stoffel gebruikt hebben omdat die beter was dan die waar hij zelf mee op de proppen kwam. In elk geval is Stoffel dit weekend heel dicht.

Soortgelijke discussies

  1. 1e Memorial Serge Messine
    By Schumi_09 in forum Rittensport
    Reacties: 63
    Laatste bericht: 13 November 2012, 10:09
  2. Memorial Hugo Ribbens 03/06/12
    By daelko in forum Rittensport
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 1 May 2012, 08:59
  3. [ASAF] B-Short Mémorial K.Mairesse 10/07/2011
    By Hubert in forum Rally binnenland
    Reacties: 18
    Laatste bericht: 1 July 2011, 12:36
  4. Gilbert Stapelaere Memorial 27/11/2010
    By BollieRacing in forum Rittensport
    Reacties: 73
    Laatste bericht: 1 December 2010, 20:45
  5. Memorial Sneyers Glosso
    By wimballon in forum Rallycross
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 19 April 2010, 19:42

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •