Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 11

Discussie: GP Paul Richard

  1. #1
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.099

    Standaard GP Paul Richard

    Door het WK voetbal deze GP compleet over het hoofd gezien.... NOT

    Gewoon niet echt een GP waar ik niet echt zat naar uit te kijken. Door de terugkeer van het officiële Renault team en door het grote aantal Franse F1 piloten momenteel mocht er van mij best terug een GP van Frankrijk zijn, maar moet het nu echt op dit circuit zijn ? Als er 1 circuit is waar ik echt horendol van word, is het dit wel. Ik zie gewoon 1 groot vierkant plein met wat verf op en dat moet dan een circuit voorstellen. Zal aan mij liggen misschien.

    Eerst wat ander nieuws dat me deze week in het oog sprong.
    Ten eerste het feit dat McLaren 20 miljoen/jaar wil betalen indien Ricciardo voor hun zou willen rijden. Wil dit zeggen dat Alonso zijn beslissing genomen heeft en volgend jaar Indy Car gaat rijden ? In elk geval zie ik McLaren niet 20 miljoen betalen aan Alonso en 20 miljoen aan Ricciardo. Of Ricciardo dit aanbod zal aannemen betwijfel ik wel.
    En het tweede is dat Ferrari overweegt om Leclerc volgend jaar te laten aantreden in de scharlaken bolide. Het zou de eerste keer zijn dat Ferrari zo een rookie laat rijden in het grote team. Kimi is dit jaar heel sterk begonnen, maar zakt ondertussen toch al een beetje terug. Alhoewel, in FP1 en FP2 in Frankrijk stond hij 2 keer voor zijn kopman. In elk geval zou ik er weinig problemen mee hebben mocht Kimi vervangen worden. Zijn tijd is ondertussen toch wel een beetje door vind ik.

    Voorlopig lijkt Mercedes het te kloppen team in Frankrijk. Voor McLaren zal het opnieuw een moeilijke GP worden door 2 lange rechte stukken. Het verschil tussen Alonso en Vandoorne was enorm in FP2, maar de uitleg is dat je de tijden niet kan vergelijken omdat Vandoorne zijn snelste tijd reed in het begin van de training en Alonso op het einde. Het circuit was toen een pak sneller. Kan wel zijn, maar om eerlijk te zijn zie ik Vandoorne niet meer voor Alonso raken. Elke keer opnieuw opnieuw zit hij er achter, en is het verschil toch wel redelijk groot te noemen.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  2. #2
    Senior Member Knarf's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 May 2018
    Berichten
    565

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door _Pe_ Bekijk bericht
    Ik zie gewoon 1 groot vierkant plein met wat verf op en dat moet dan een circuit voorstellen. Zal aan mij liggen misschien.
    Toch niet.
    Ook Ocon, notabene een Fransman, heeft dit gedacht.

  3. #3
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.385

    Standaard

    Ik wil niet pietluttig doen maar diene kerel waarnaar het circuit genoemd is heet Ricard. Zonder de "h" dus.
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  4. #4
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.099

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Knarf Bekijk bericht
    Toch niet.
    Ook Ocon, notabene een Fransman, heeft dit gedacht.
    Wist ik niet
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  5. #5
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.099

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie Bekijk bericht
    Ik wil niet pietluttig doen maar diene kerel waarnaar het circuit genoemd is heet Ricard. Zonder de "h" dus.
    Maar dit wist ik dus wel. Ik had die h daar dan ook express tussen gezet. Richard klinkt beter dan Ricard. Ik wilde de boel een beetje in het belachelijke trekken. Dat vind ik namelijk van het circuit ook.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  6. #6
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.385

    Standaard

    Het circuit is uitermate geschikt als testcircuit voor zowat elk denkbaar type testwerk. Maar is inderdaad minder geschikt als race circuit. Al die verschillende configuraties (167 verschillende mogelijkheden) maken het voor de kijker op bepaalde punten nogal verwarrend. Ook voor de piloten trouwens.
    Het is inderdaad heel veel asfalt, maar niet allemaal. Ik heb nog een paar plaatsjes gezien waar kleine bosjes staan.

    Sommige piloten zouden tijdens de rijdersbriefing trouwens gevraagd hebben om de chicane op het rechte stuk weg te laten. Dit jaar kan het niet meer omdat het circuit met chicane gehomologeerd is maar volgend jaar zou het kunnen.
    Het zou voor de kijker beter zijn denk ik. En mogelijks voor het spektakel ook. Hoger snelheden op het rechte stuk omdat ze met minder downforce rijden. Maar door die mindere downforce wordt de daaropvolgende sectie bochten ook weer moeilijker.

    Beide McLarens eruit in Q1. Niet om aan te zien hoe McLaren zijn zaakjes maar niet op orde krijgt. Nu kunnen ze zich totaal niet meer wegsteken achter de motor. Dit is blamerend voor een team als McLaren. Enig pluspuntje is dat Stoffel op zowat 2 tiende van Fernando zat. Veel dichter dan in de voorgaande races.
    Beiden hebben overigens gewoon toegegeven dat er niet meer uit de wagen te halen viel. Dat die wagen gewoon niet snel genoeg is.
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  7. #7
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.099

    Standaard

    Het is inderdaad heel erg gesteld met McLaren. Enkel de Williams is nog trager. Heb ik in 1 van de vorige topics ook al aangehaald trouwens.
    Bouillier krijgt heel wat kritiek. Om eerlijk te zijn ben ik ook niet echt een fan van hem.

    Wat een prestatie weer van Charles Leclerc trouwens. Wat die met die Sauber doet is ongelooflijk. Frederik Brasserie heeft dit team trouwens op heel korte tijd uit een heel diep dal getrokken.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  8. #8
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.099

    Standaard

    Er werd vandaag enorm veel ingehaald. En nog vond ik het een saaie race. Veel inhaalmaneuvres heeft weinig met een mooie race te maken volgens mij. Soit... buiten de crash in het begin is er niet bijster veel te beleven geweest. Vettel kwam er met een 5 sec straf wel heel licht van af vond ik.
    Van Stoffel begrijp ik echt niet waarom hij zo laat binnen kwam. Die had minimum 5 ronden eerder moeten binnen komen voor ultrasofts. 10 had zelfs ook nog gemogen. In elk geval heeft hij eindelijk eens een keer beter gereden dan Alonso. Het werd tijd, maar het is er dan toch van gekomen.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  9. #9
    Senior Member Knarf's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 May 2018
    Berichten
    565

    Standaard

    Hopelijk rijdt Alonso volgend jaar Indycar.

    Dan kijk ik wel naar Indycar ipv deze saaie brol...

  10. #10
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.385

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Knarf Bekijk bericht
    Toch niet.
    Ook Ocon, notabene een Fransman, heeft dit gedacht.
    Curieus....
    Op Sky was er een voor de race interview te zien met Ocon dat een paar weken geleden opgenomen was in Parijs. Daarin noemde hij Paul Ricard een "beautiful venue".
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

Soortgelijke discussies

  1. Richard Burns Rally
    By _impreza in forum Games
    Reacties: 518
    Laatste bericht: 17 December 2015, 08:48
  2. rallyesim.fr VS Richard Burns Rally CZECH
    By snellebelg in forum Games
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 10 August 2011, 17:07
  3. Talbot Lotus van Paul Lietaer op schaal 1/24
    By racer in forum Modelbouw
    Reacties: 7
    Laatste bericht: 4 September 2010, 00:16

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •