Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 32

Discussie: Omloop van Vlaanderen 2018

  1. #21
    Senior Member LCRacing's schermafbeelding
    Geregistreerd
    21 October 2008
    Berichten
    1.004

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Flipn Bekijk bericht
    Eens benieuwd naar de meningen over de vernieuwingen?
    Vernieuwingen lijken me goed geboren. Enkele details moeten nog gefikst worden, dan denk ik persoonlijk aan het incident met Delplace en de gevolgen voor Lietaer en Coene, dat kon zeker vermeden worden. Een container of strobalen had even goed gewerkt als chicane.
    Verder stel ik me ook nog veel vragen bij de historics. Ik heb op vrijdagavond illegale assistentie gezien voor een M3 en ik meende toch weer een Ascona met 6 versnellingen te tellen op de Zoning...
    www.lc-racing.be - de site rond Koen Lauwaert en Pieter Cailliez

  2. #22
    Senior Member Para's schermafbeelding
    Geregistreerd
    29 May 2009
    Locatie
    Roeselare
    Berichten
    145

    Standaard

    vernieuwingen, ok maar idd nog voor verbetering vatbaar. chicane mag gerust 50m eerder gelegd worden ipv juist voor de bocht van het rondpunt, Stop mag ook 100m verder worden geplaatst (mss dat men dit op zaterdag gedaan heeft dan... wij spijtiggenoeg zo ver niet meer geraakt) op de zoning, als je daar aan 220 Afond afkomt over de FF ... hadden we geluk dat de wagen voor ons het zag en op tijd vooruit reed of we zaten er op...

    Beveren, voor toeschouwers mss wel mooi en spectaculair, als deelnemer vond ik er niet veel aan.

    Passendale: super verlengde KP...

    voor de rest kon roadboek ook ng wel iets beter opgesteld worden. Maar we mogen niet klagen! nieuw bestuur, durven veranderen... alles kan niet direct perfect lopen

  3. #23
    Senior Member LCRacing's schermafbeelding
    Geregistreerd
    21 October 2008
    Berichten
    1.004

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Para Bekijk bericht
    vernieuwingen, ok maar idd nog voor verbetering vatbaar. chicane mag gerust 50m eerder gelegd worden ipv juist voor de bocht van het rondpunt, Stop mag ook 100m verder worden geplaatst (mss dat men dit op zaterdag gedaan heeft dan... wij spijtiggenoeg zo ver niet meer geraakt) op de zoning, als je daar aan 220 Afond afkomt over de FF ... hadden we geluk dat de wagen voor ons het zag en op tijd vooruit reed of we zaten er op...

    Beveren, voor toeschouwers mss wel mooi en spectaculair, als deelnemer vond ik er niet veel aan.

    Passendale: super verlengde KP...

    voor de rest kon roadboek ook ng wel iets beter opgesteld worden. Maar we mogen niet klagen! nieuw bestuur, durven veranderen... alles kan niet direct perfect lopen
    Ik vond Passendale tijdens mijn 2 deelnames als co ook de leukste kp, moet inderdaad super zijn om die in verlengde versie te kunnen rijden...
    www.lc-racing.be - de site rond Koen Lauwaert en Pieter Cailliez

  4. #24
    autofreak dupanton's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 September 2008
    Locatie
    Oostkamp
    Berichten
    3.683

    Standaard

    Toch ook even reageren.
    Wat KP Beveren betreft: ik vond er als co ook niets aan. Maar dit is uiteindelijk wel ideaal om toekomstige supporters, sponsors, piloten en copiloten te laten kennis maken met de rally.

    Wat KP Zoning betreft: die zandzakken waren inderdaad niet ideaal om te gebruiken als chicane. Maar ik heb gehoord dat strobalen niet waren toegelaten ivm brandgevaar en tonnen ivm veiligheid. Containers vind ik ook niet echt ideaal...
    De finish stond op zaterdag inderdaad al verder, vrijdag stond dit veel te dicht.

    Wat het roadbook betreft, kon dat inderdaad beter. De organisatie heeft een grote tegenslag gehad ermee kort voor de rally, waardoor het een en ander last minute nog opnieuw getekend moest worden. Dit zal volgend jaar wel beter zijn.

    Al bij al, een geslaagde editie lijkt me Op naar de 60ste editie!
    Mijn foto's vind je op ADPics

    For the hottest rallynews: http://www.facebook.com/tacrally

  5. #25
    autofreak dupanton's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 September 2008
    Locatie
    Oostkamp
    Berichten
    3.683

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LCRacing Bekijk bericht
    Ik vond Passendale tijdens mijn 2 deelnames als co ook de leukste kp, moet inderdaad super zijn om die in verlengde versie te kunnen rijden...
    Klopt, 26km KP is super, ook al is het met een lus.
    Mijn foto's vind je op ADPics

    For the hottest rallynews: http://www.facebook.com/tacrally

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 February 2017
    Berichten
    169

    Standaard

    Ikzelf deed service dus mijn mening is maar beperkt bij hetgeen ik van horen zeggen hebben.

    Kp beveren met het showstuk op lust/Promove was een goeie zet voor mensen die willen kennismaken met de rally zonder al te veel moeite te moeten doen.
    Een die hard fan gaat natuurlijk liever tussen de velden op de kp staan.
    Wat ik daar wel zag, was dat je over heel wat pk's moest beschikken om daar vlot door te raken.

    Hetzelfde voor de nieuwe zoning. Mensen konden aan het podium gaan staan zonder hun schoenen vuil te maken, hapje en drankje en wat kennismaken met de rally op een positieve manier.

    Helaas heeft de rally zo'n mensen meer en meer nodig die eventueel wat centen in de toekomst meebrengen om het verdere bestaan te garanderen.

    De tyre fitting zone heeft me positief verrast. Zag er tegenop maar is toch een leuk stukje en zo groeien er mss wat minder banden aan de bomen


    De nieuwe zoning qua parcours en spektakel vind ik wat minder omdat de rechtstreekse strijd er wat uit is, maar ze moeten het podium ergens kunnen zetten natuurlijk.
    En het ongeval lietaer, coene is natuurlijk iets zeer spijtig die mss kon vermeden worden.


    Verder hoorde ik dat KP rumbeke niet in het boekje stond wat natuurlijk wel een blunder is, en dat hier en daar een straat verkeerd stond in het roadbook.

    Maar laat ons vooral onthouden dat de rally terug een mooi deelnemersveld had en denk al bij al goed verlopen is zonder teveel gaten erin.

    Dus hier en daar nog wat werk maar zeker goed bezig!!!!

  7. #27
    autofreak dupanton's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 September 2008
    Locatie
    Oostkamp
    Berichten
    3.683

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door alexen87 Bekijk bericht

    Verder hoorde ik dat KP rumbeke niet in het boekje stond wat natuurlijk wel een blunder is, en dat hier en daar een straat verkeerd stond in het roadbook.
    Rumbeke stond er uiteraard wel in. Enkel de verbinding van Rumbeke rechtstreeks naar het service voor de laatste ronde stond er niet in.
    Mijn foto's vind je op ADPics

    For the hottest rallynews: http://www.facebook.com/tacrally

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 April 2015
    Berichten
    676

    Standaard

    Bij mij is er ook veel van horen zeggen, vooral bij de topteams :
    Blijkbaar wist vrijdagavond niemand waar de "parc fermé" was.
    Verschillende co-piloten hebben meldingen gemaakt aan de organisatie van fouten in de Road-book ( en kregen als antwoord : "We hebben geen tijd gehad om het te checken)
    De tegemoetkomingen met de sponsors werden niet gerespecteerd.

    Nog nooit gehoord dat ze een KP niet laten doorgaan wegens "te donker"

    Nergens hebben ze om ons inkombandjes gevraagd of wisten ze zelfs niet hoe ze eruit zagen (mensen gingen binnen met allerlei bandjes en dan stelden ze de vraag "telt dat ook?"

    'T komt erop neer dat er als team evenveel moet betaald worden voor een rally die perfect georganiseerd wordt. Dus is het logisch dat dat ook vereist wordt.

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 April 2009
    Berichten
    305

    Standaard

    kp beveren op de terreinen van lust was ronduit slecht om als toeschouwer te gaan kijken. de afstanden waren veel te kort, waardoor de snelheden veel te laag lagen. in combinatie met asfalt met veel te veel grip zorgde dat ervoor dat zelfs van parijs of lietaer niet konden driften. het publiek komt niet kijken om een hoop wagens traag te zien ondersturen.

    het concept is goed, maar het zou veel beter zijn had men het aantal bochten op de terrein beperkt, en gewoon de betonbaan ernaast ook gebruikt.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dupanton Bekijk bericht
    Wat KP Zoning betreft: die zandzakken waren inderdaad niet ideaal om te gebruiken als chicane. Maar ik heb gehoord dat strobalen niet waren toegelaten ivm brandgevaar en tonnen ivm veiligheid. Containers vind ik ook niet echt ideaal...
    olievaten met water, of ibc's zouden veel beter zijn.

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 February 2017
    Berichten
    169

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dupanton Bekijk bericht
    Rumbeke stond er uiteraard wel in. Enkel de verbinding van Rumbeke rechtstreeks naar het service voor de laatste ronde stond er niet in.
    Bedoelde het programmaboekje niet de roadboek.

Soortgelijke discussies

  1. 50 jaar Omloop van vlaanderen
    By co-pilootje in forum Rally binnenland
    Reacties: 1209
    Laatste bericht: 1 February 2010, 18:26
  2. 49ste Omloop van vlaanderen 2008
    By co-pilootje in forum Rally binnenland
    Reacties: 812
    Laatste bericht: 11 November 2008, 21:18
  3. Prono Omloop van Vlaanderen 2008
    By Sideways in forum Rally binnenland
    Reacties: 53
    Laatste bericht: 18 September 2008, 11:13
  4. Omloop Van Vlaanderen
    By tommeke_B in forum Rally binnenland
    Reacties: 1402
    Laatste bericht: 17 September 2007, 19:48
  5. Prono Omloop van Vlaanderen 2007
    By Sideways in forum Rally binnenland
    Reacties: 37
    Laatste bericht: 12 September 2007, 23:30

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •