Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 27

Discussie: GP Monza

  1. #1
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.099

    Standaard GP Monza

    Eindelijk terug naar de cathedral of speed. Vreemd eigenlijk. Naar de races op de klassieke circuits kijk ik altijd veel meer uit dan naar GP's in bijvoorbeeld Abu Dhabi of Bahrein of Singapore. Geef mij maar Spa, Monza, Silverstone en Interlagos. En inderdaad vreemd, want op Monza weet je al bijna op voorhand wat de uitslag zal zijn. Je ziet dat al bijna in de kwalificaties, allemaal paartjes op de grid. De wagen is echt doorslaggevend in Monza. En voor dit jaar verwacht ik dat Ferrari te sterk zal zijn voor de rest. Mercedes zal volgen en dan zal er een gat zijn tussen die 2 en Red Bull. En achter Red Bull zal een nog groter gat zijn. Dan is het wel heel wat moeilijker want het middenveld is sterk aan elkaar gewaagd.
    Maar natuurlijk zijn er ook rode lantaarns ook. En het is ook al duidelijk wie dat zal zijn dit jaar. De oranje McLarens. Erg... zo een topteam zo ver gezakt. Vandaag was het al huilen met de pet op. Lando Norris mocht plaats nemen in de wagen van Stoffel en bakte er helemaal niets van. Laatste op 0.8 sec van Alonso. Niks om over naar huis te schrijven. Het lijkt mij echt zo te zijn dat die wagen van Stoffel toch wel heel wat minder is dan die van Alonso. Stoffel kon de tijd van Alonso ook niet evenaren, maar die bleef toch op 0.3 sec van zijn kopman. Ook hij was allerlaatste, als je tenminste de zwaar gecrashte Ericcsson niet meerekent. Ericcson kende een zware crash doordat zijn DRS niet sloot bij het aanremmen voor de eerste chicane. Er zijn nogal veel problemen met DRS tegenwoordig. Vorig weekend moest Kimi al opgeven met een DRS die niet sloot en ook Leclerc had vandaag problemen met zijn DRS systeem. Ik zou dat stilletjes afschaffen om wille van veiligheidsredenen
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  2. #2
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.385

    Standaard

    Ironisch....
    Zijn die F1 piloten mietjes geworden of wat?

    Één DRS gaat kapot en ze willen het systeem afschaffen. Dat is zoiets als de voorvleugel afschaffen omdat er eens eentje kapot gaat. ...
    Bovendien gigantisch ironisch want hoeveel keer heb ik niet mogen lezen dat ze geen halo willen omdat gevaar deel uitmaakt van de F1? Sorry als ik het dan bijzonder ironisch vind als men er al aan denkt om de DRS af te schaffen omdat het gevaarlijk is.

    Ironisch ook hoe er dit weekend constant over een 'tow' gesproken wordt. Men had een tow nodig om echt snel te gaan in de kwalificties. Terwijl men al het ganse jaar erover klaagt dat men in de race niet dicht genoeg achter elkaar kunnen rijden om hun banden niet aan gort te rijden. En nu willen ze juist achter een andere wagen rijden om sneller te gaan.....
    Ironisch vind ik het.
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  3. #3
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.099

    Standaard

    Ik stelde het afschaffen van DRS omwille van veiligheidsredenen maar voor om te lachen. Een tikkeltje sarcastisch. Enkele uren later deed Sainz net hetzelfde. Ik denk dat hij net hetzelfde gevoel heeft als ik. Ik ben dat gezeik over veiligheid zo beu als kou pap. Overal zit iedereen altijd maar te zaniken over veiligheid. Niet alleen in de F1, maar ook op de weg, op de werkvloer, thuis,... Zeurpottten. Live a little. Weet je nog wat James Hunt zei ? "The closer you are to death, the more alive you feel." Gisteren zag ik mijn 14 jarig zoontje door de lucht vliegen. Hij miste een bocht met de crossmotor en werd serieus de lucht in gekatapulteerd. Hij is vandaag redelijk blauw, heeft wat pijn en is serieus stijf. Maar hij heeft zich wel tot geamuseerd en daar draait het uiteindelijk om. Als anderen willen zagen over veiligheid, ze doen maar. Maar laat mij gerust.

    Dat ze op Monza een tow zoeken lijkt me ook logisch. Topsnelheid is heel belangrijk hier dus het is logisch dat ze er eentje zoeken. Alonso probeerde gisteren er eentje te pakken van Magnussen, maar hij was blijkbaar vergeten dat Magnussen Vandoorne niet is. Magnussen gaf hem geen plaats in de eerste chicane.

    Over Vandoorne gesproken, hij heeft gisteren een tow gekregen van Alonso maar het mocht niet baten. Dead last, opnieuw. Ik weet het niet meer. Oftewel kan Stoffel niet meer rijden, oftewel zit er een serieus verschil tussen zijn wagen en die van Alonso. Iets is er in elk geval mis.

    Bij HLN tenslotte zijn de verslagen van Jo Bossuyt achter een slotje gekomen. 15 euro/maand moet je nu betalen om ze nog te kunnen lezen. Spijtig... Dan niet... Ik betaal genoeg aan mijn internet zonder dat ik nog overal moet zitten bijbetalen om te kunnen lezen.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  4. #4
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.099

    Standaard

    Pracht van een GP. Lewis heeft de Ferraristen vandaag F1 les gegeven en is op weg naar zijn 5de wereldtitel. Verdiend vind ik. Na Vettels serieuze flater op de Hockenheimring ging hij vandaag opnieuw in de fout. Alleen hij was verantwoordelijk voor zijn spin in de variante della roggia. Lewis had gewonnen spel. Vettel had hem gewoon moeten doorlaten om later, al dan niet met DRS, terug voorbij Lewis te gaan. Vettel schiet, op vlak van pilotage, te kort tegen Lewis.

    Verdiende straf voor Max. Dat manneke denkt dat hij alles mag. De ronde voor zijn botsing met Bottas veranderde hij maar liefst 4 keer van rijlijn op het rechte stuk op weg naar de eerste chicane. Ook de tik was volledig zijn schuld. Hij had gekozen voor de rechterkant, dan moet je ook rechts blijven. Ik kan begrijpen dat hij een beetje terug naar links moest om die chicane aan te snijden, maar vergelijk zijn rijlijn eens met die van Kimi toen Lewis de kop overnam. Het verschil is overduidelijk. Het gedrag en de rijstijl van Verstappen nadat bekend werd dat hij een 5 sec penalty kreeg laat duidelijk zien dat het manneke nog veel te onvolwassen is om op dat niveau te rijden. Spijtig, want talent heeft hij te over. Bottas bleef er kalm onder. Riskeerde niets en pakte de 3de plaats.

    Stoffel van zijn kant heeft vandaag volgens mij een foutloze race gereden. Ik weet niet of er meer had ingezeten. Misschien dat Alonso nog voor Leclerc gefinished was moest Alonso in Stoffels wagen gezeten hebben, maar dat zullen we nooit weten. Stoffel heeft Gasley heel mooi achter zich gehouden, zijn banden perfect gespaard en daarmee uiteindelijk 13de geworden. Ik denk niet dat er veel meer in zit met die McLaren.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  5. #5
    Senior Member Knarf's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 May 2018
    Berichten
    565

    Standaard

    Als iemand de titel dit jaar verdient is het Lewis wel ja.

    Vettel gooit weeral een handvol punten weg. Was hier minstens 2de geworden.
    In Duitsland gooide hij ne hele zak punten weg. Maar hij heeft er dit jaar op andere GP's ook wel redelijk wat weg gegooid.

    Die moest minstens 25 punten voorstaan...


    Dat terug naar de rijlijn gaan mag blijkbaar tijdens het afremmen. Maar als er iemand langs u zit moet je die wel plaats geven. Aldus Brundle.
    Dat hij daar tegen Bottas rijdt is er overduidelijk over. Al de rest vond Brundle volgens de regels.

  6. #6
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.099

    Standaard

    Brundle is van Sky, het pro-Verstappen clubje. Als ik op Engelse fora ga lezen vind ik na deze race niet 1 positieve post over Max. Wel vind ik er verschillende van mensen die dat pro-Verstappen clubje (de commentatoren van Sky dus) met de grond gelijk maken.

    Hoe lang zit Max nu in de F1 ? 4 jaar ? Klopt dit ? Wordt toch stilletjes aan tijd dat hij wat volwassener wordt. En te denken dat Red Bull Ricciardo laat vertrekken voor die clown...
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  7. #7
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.385

    Standaard

    Never give up.
    Never ever give up.

    En Lewis heeft nooit opgegeven. Met het mes tussen de tanden heeft hij rondgereden. Meedogenloos zijn prooi achtervolgend. Nooit loslatend. Aldoor maar jagen, nooit loslatend. Constant de druk op de ketel houdend.
    Zo heeft Hamilton gereden. En het was een fantastische race. Ik had er vooraf niet veel van verwacht maar het was een heel prettige race om zien waarbij mijn ogen op geen enkel moment zijn dichtgevallen.

    En dan ook nog eens gewoon op een loepzuivere manier gewonnen. Door 2 rode wagens op het circuit voorbij te gaan, niet door het tactisch te spelen met de pitstops. Buitenom voorbij Vettel in de eerste ronde, prachtig om zien. En Vettel mag bleiten dat hij wil, Hamilton treft geen enkele schuld bij de aanrijding. Vettel mag roepen wat hij wil dat Hamilton hem geen ruimte heeft gelaten, hij is gewoonweg op geen enkel moment met een band naast het asfalt gegaan. Ga dus maar mooi in een hoekje gaan bleiten, Seb'ke.
    Na de herstart was het ook al prachtig om zien dat Hamilton direct voorbij Kimi ging en nog veel mooier dat Kimi hem direct terug pakte.
    Maar dan volgde die meedogenloze achtervolging die uiteindelijk resulteerde in een mooie inhaalactie, alweer buitenom. Mede geholpen door het feit dat Kimi zijn banden versleten waren, dat wel. Maar het was gewoon mooi om zien hoe Hamilton op geen enkel moment de strijd heeft opgegeven.

    Max is een heethoofdje ja.
    Hij was al op voorhand gewaarschuwd dat hij zich moest koest houden en dan nog gaat hij te ver in het verdedigen.
    Maar het stomste van al vind ik zijn halsstarrig verdedigen tegenover Bottas. Als hij nu een paar gram meer verstand in zijne kop had gehad, dan had hij Valtteri voorgelaten en zich geconcentreerd op Vettel, de kloof proberen boven de 5 seconden te houden. Dan was hij misschien nog 4e geworden ipv 5e.
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  8. #8
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.099

    Standaard

    Als er 1 smet op deze overwinning van Hamilton is, dan is het dat hij de hulp van Bottas nodig heeft gehad om het gat met Kimi vlak na zijn pitstop terug te verkleinen. Bottas bleef heel lang uit om Kimi af te stoppen. Maar eerlijk gezegd vind ik dat hele geval geen smet. Dat is het ploegenspel en Mercedes heeft dat perfect gespeeld. Dat hoort bij de F1.
    Ik vraag me wel af waarom Hamilton zo lang buiten bleef voordat hij binnen kwam voor vers rubber. Hadden ze schrik voor tegen ? Had hij 3 rondjes eerder groot was hij vlak bij Kimi terug buiten gekomen.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  9. #9
    Senior Member Knarf's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 May 2018
    Berichten
    565

    Standaard

    En Stoffel ligt buiten.
    Afwachten of er iets uit de bus valt.

  10. #10
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.099

    Standaard

    Norris zal met die McLaren niet meer kunnen doen dan wat Stoffel gedaan heeft. Weer een carrière van een youngster die ze kunnen fnuiken.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

Soortgelijke discussies

  1. Monza rally show 2015
    By ziggy in forum Rally buitenland
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 2 December 2015, 21:18
  2. Monza rally show
    By polle in forum Rally buitenland
    Reacties: 39
    Laatste bericht: 24 November 2012, 22:13
  3. Reacties: 11
    Laatste bericht: 13 September 2010, 12:25
  4. F1 Gran Premio Santander D'Italia 2008 (Monza)
    By NewTown in forum Formule 1
    Reacties: 100
    Laatste bericht: 15 September 2008, 21:38

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •