Pagina 1 van 22 12311 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 217

Discussie: Veiligheid tijdens Rally's

  1. #1
    Senior Member david's schermafbeelding
    Geregistreerd
    25 March 2007
    Locatie
    poperinge
    Berichten
    2.319

    Standaard Veiligheid tijdens Rally's

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Events Bekijk bericht
    Ik ben dus niet iemand die mij zal wegsteken en zeker niet wanneer ik bovenstaande lees.
    Op één punt ben ik al heel te vreden, ook ik ben opgegroeit met de rally terwijl ik de papfles nog niet zelf kon vasthouden

    Op bovenstaande vragen wil ik je duidelijke antwoorden geven en dat zou ik willen doen door je via deze weg uit te nodigen voor een open constructief gesprek op zondag 6 april om 10u30 in onze Office - Boezingepoortstraat 8 - Ieper.

    Laat me iets weten of het je lukt.

    Alvast Bedankt!

    vind toch ook dat er veel waarheid staat in wat rallytoerist schrijft
    ieper is niet mijn geboortestad ik kom van de concurrentie
    het onnodig ver afsluiten vind ik er teveel aan kun er niks uitgevonden worden dat mensen met een algemene inkomkaart dichter kunnen parkeren dan toeschouwers die maar 1 kp bekijken
    hoe verder je geparkeerd staat hoe verder wandelen hoe minder wagens je kunt zien
    dus zelf sneller rijden op verbindingswegen

    je moet toch toegeven dat de gloriedagen van de 24 uren verleden tijd zijn

  2. #2
    Senior Member trx's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 March 2007
    Berichten
    349

    Standaard

    Doen gelijk ik....ofwel :

    - met de moto, dicht parkeren en overal tussenglippen.

    - met de camionette, MTB vanachter der in, redelijk ver parkeren en dan ff goed doorfietsen.


    - of niet gaan gelijk verleden jaar, zat dan met de moto in de Alpen


    (maar van die linten en dat belachelijk ver afsluiten volg ik wel hoor, vind het ook overdreven )

  3. #3
    Senior Member Focus WRC2007's schermafbeelding
    Geregistreerd
    17 March 2007
    Berichten
    240

    Standaard

    Ik vind dat er hier nog al wat gezeverd word over dat ver weg afsluiten van de wegen.
    Iemand al eens naar het WRC gaan kijken in Monte Carlo / Wales of Zweden ?
    Bijv. Zweden ; je kan er kortbij staan maar ook kan je ergens terecht komen waar je nog 2 tot 5 km. over een bevroren meer moet stappen , door een 30cm dik sneeuwtapijt.Ik verzeker U dan stelt die 500m in Ieper niks voor.Ik heb er enkel een probleem mee dat er op bepaalde punten onlogisch afgespannen word , waar er niets kan gebeuren.Ik heb vorig jaar Ieper gedaan en ik heb verschillende kp's slechts een 300m moeten wandelen (dat stelt niks voor hé ?) , maar ik kon wel tot vlak langs de baan staan.Ik vond het t.o.v. voorgaande jaren dan ook een hele verbetering.
    Ik ben als Belg dan ook trots dat Ieper sedert vorig jaar mag deelnemen aan het IRC en dat ze een competitief startveld aan de start hebben.Misschien soms met wat minder bekende piloten , maar voor een echte rallyliefhebber en volger zijn ook dit geen onbekenden.Dus voor mij : chapeau en doe zo verder ACTF.

  4. #4
    Senior Member straffe toebak's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 March 2007
    Locatie
    Roeselare
    Berichten
    597

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Focus WRC2007 Bekijk bericht
    Ik vind dat er hier nog al wat gezeverd word over dat ver weg afsluiten van de wegen.
    Iemand al eens naar het WRC gaan kijken in Monte Carlo / Wales of Zweden ?
    Bijv. Zweden ; je kan er kortbij staan maar ook kan je ergens terecht komen waar je nog 2 tot 5 km. over een bevroren meer moet stappen , door een 30cm dik sneeuwtapijt.Ik verzeker U dan stelt die 500m in Ieper niks voor.Ik heb er enkel een probleem mee dat er op bepaalde punten onlogisch afgespannen word , waar er niets kan gebeuren.Ik heb vorig jaar Ieper gedaan en ik heb verschillende kp's slechts een 300m moeten wandelen (dat stelt niks voor hé ?) , maar ik kon wel tot vlak langs de baan staan.Ik vond het t.o.v. voorgaande jaren dan ook een hele verbetering.
    Ik ben als Belg dan ook trots dat Ieper sedert vorig jaar mag deelnemen aan het IRC en dat ze een competitief startveld aan de start hebben.Misschien soms met wat minder bekende piloten , maar voor een echte rallyliefhebber en volger zijn ook dit geen onbekenden.Dus voor mij : chapeau en doe zo verder ACTF.
    Inderdaad, goed gezegd!!!
    Nog een beetje en ze gaan moeten busjes inleggen omdat het te ver is voor enkele toeschouwers. Ge moet eens naar Panzerplatte gaan ... .
    En als je wil kan je op veel mooie plaatsjes gaan staan waar je geen kilometer van de weg staat.
    Trouwens: als er veel volk is is het juist heel goed dat de mensen iets verder van de weg staan. Dan ziet iedereen het goed!!!
    In de Walen moet je wel OP de KP zelf gaan staan om de auto's te zien. Is dat dan zo goed?????

  5. #5
    Senior Member GioRallyReport's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 March 2007
    Berichten
    3.702

    Standaard

    Dit jaar in de monte stonden de wagens vanaf 6km voor de kp langs weerzijden van de baan geparkeerd.

  6. #6
    Senior Member RALLYTOURIST's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 January 2008
    Locatie
    harelbeke
    Berichten
    426

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Focus WRC2007 Bekijk bericht
    Ik vind dat er hier nog al wat gezeverd word over dat ver weg afsluiten van de wegen.
    Iemand al eens naar het WRC gaan kijken in Monte Carlo / Wales of Zweden ?
    Bijv. Zweden ; je kan er kortbij staan maar ook kan je ergens terecht komen waar je nog 2 tot 5 km. over een bevroren meer moet stappen , door een 30cm dik sneeuwtapijt.Ik verzeker U dan stelt die 500m in Ieper niks voor.Ik heb er enkel een probleem mee dat er op bepaalde punten onlogisch afgespannen word , waar er niets kan gebeuren.Ik heb vorig jaar Ieper gedaan en ik heb verschillende kp's slechts een 300m moeten wandelen (dat stelt niks voor hé ?) , maar ik kon wel tot vlak langs de baan staan.Ik vond het t.o.v. voorgaande jaren dan ook een hele verbetering.
    Ik ben als Belg dan ook trots dat Ieper sedert vorig jaar mag deelnemen aan het IRC en dat ze een competitief startveld aan de start hebben.Misschien soms met wat minder bekende piloten , maar voor een echte rallyliefhebber en volger zijn ook dit geen onbekenden.Dus voor mij : chapeau en doe zo verder ACTF.
    Ik wil hier nie zeveren . Ik vind het gewoon dat er soms ver afgezet wordt zonder redenen .
    Jaren naar Corsica geweest . daar weten ze wat ver afsluiten is maar daar zijn er dan ook veel minder toegangswegen . wandel in Corsica 4 km bergop en tegen dat ge aan de kp zijt is uw licht ook uit hoor . Ik ben en blijf ook trots op de rally van Ieper maar sommige probleempunten mogen toch aangekaart worden hoop ik

  7. #7
    Senior Member GioRallyReport's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 March 2007
    Berichten
    3.702

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mk1 Bekijk bericht
    Negatieve commentaar over Ieper is hier ten strengste verboden
    In de door u eerder aangehaalde punten kan ik u alleen maar gelijk geven, maar spijtig genoeg zijn er hier enkele die Ieper heiliger vinden als de paus, en word je hier bij de minste commentaar direkt een Ieper hater genoemd.
    Ik geef u een goeie raad gewoon niet meer op reageren.

    Het is in ieder geval niet mijn bedoeling om een of andere organistie te beschermen of af te breken. Ik heb daar toch niks aan .
    Er mag inderdaad opbouwende kritiek zijn en moet er zijn.
    Maar als ik nu sommige reacties van mensen zie op Ieper , dan stel ik mij daar toch vragen bij. De reactie van rallytourist heeft hier niks mee te maken trouwens.
    Als ik een tijdje terug naar Hannuit ga en alles loopt daar ook maar wat kan in de soep , dan hoor je daar geen kat over schreeuwen. Ochja , tis ASAF he dat weet je hoor je dan. Bulshit , die moeten even erg er voor zorgen dat ze een perfect platform kunnen aanbieden naar de toeschouwers toe. Enkel als Ieper in de titel voorkomt is het oorlogstijd. Ik denk dat de organisaties hier in West best in orde zijn. En ja , de vele negatieve reacties komen door de rode linten , die blijkbaar werken als een rode lap op stieren , maar och god , staat iedereen op afstand he dan ziet iedereen het !
    Wat de evacuatiewegen betreft , staan die niet op de kaart aangeduid? Indien niet , misschien een tip naar de organisatie toe om deze iets meer aan te duiden dan. Zo weten de niet getrainde wandelaars dat ze die wegen niet moeten nemen.

  8. #8
    Senior Member straffe toebak's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 March 2007
    Locatie
    Roeselare
    Berichten
    597

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door snijers FE Bekijk bericht
    Wat de evacuatiewegen betreft , staan die niet op de kaart aangeduid? Indien niet , misschien een tip naar de organisatie toe om deze iets meer aan te duiden dan.
    Dit probleem heb ik eind vorig jaar aangekaart bij een bevoegd persoon, en hier wordt dit jaar zeker voor gekeken.
    Maar ik denk wel dat er velen grote ogen zou trekken indien ze wisten hoeveel werk en voorbereiding in een rally van dit formaat (en in deze streek !) kruipt.
    Ik kan me heel goed inbeelden dat mensen van de organiserende club sommige kritieken beu worden.

    Stel je voor: je bent bakker en je moet een enorme taart maken voor 100personen. Je hebt er enorm veel tijd ingestoken, en het resultaat is er. En dan blijkt dat er 1 kaarsje verkeerd staat en je gasten enkel over dat ene kaarsje spreken ... . Dat is om van dood te vallen!

  9. #9
    Senior Member GioRallyReport's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 March 2007
    Berichten
    3.702

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door straffe toebak Bekijk bericht
    Dit probleem heb ik eind vorig jaar aangekaart bij een bevoegd persoon, en hier wordt dit jaar zeker voor gekeken.
    Maar ik denk wel dat er velen grote ogen zou trekken indien ze wisten hoeveel werk en voorbereiding in een rally van dit formaat (en in deze streek !) kruipt.
    Ik kan me heel goed inbeelden dat mensen van de organiserende club sommige kritieken beu worden.

    Stel je voor: je bent bakker en je moet een enorme taart maken voor 100personen. Je hebt er enorm veel tijd ingestoken, en het resultaat is er. En dan blijkt dat er 1 kaarsje verkeerd staat en je gasten enkel over dat ene kaarsje spreken ... . Dat is om van dood te vallen!

    Volledig mee akkoord !

  10. #10
    Member Vasco's schermafbeelding
    Geregistreerd
    17 March 2007
    Berichten
    97

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RALLYTOURIST Bekijk bericht
    Ik wil hier nie zeveren . Ik vind het gewoon dat er soms ver afgezet wordt zonder redenen .
    Jaren naar Corsica geweest . daar weten ze wat ver afsluiten is maar daar zijn er dan ook veel minder toegangswegen . wandel in Corsica 4 km bergop en tegen dat ge aan de kp zijt is uw licht ook uit hoor . Ik ben en blijf ook trots op de rally van Ieper maar sommige probleempunten mogen toch aangekaart worden hoop ik
    Beste,

    ik begrijp uw frustratie over het afspannen maar ik als verantwoordelijke moet voldoen aan de voorschriften die in brussel opgelegd worden.
    Als een zone met bepaalde afmetingen in mijn veiligheidsboek vermeld staan moet ik deze respecteren. Staat er vermeld dat deze zone 50 meter diep moet zijn is dat ook zo, het moment dat daar iets gebeurd en de zone is geen 50 Meter diep ben ik als verantwoordelijke de dupe van het ganse want mijn zone komt niet overeen met wat in het veiligheidsboek vermeld staat. Je zou moeten tevreden zijn dat mensen als wij deze verantwoordelijkheid willen nemen om een klassementsproef in goede banen te leiden want de dag dat wij onze hamer aan de haak hangen zal er geen rally niet meer zijn in de Westhoek. Moest je intresse hebben om eens een proef op te slaan en te leiden dan nodig ik u graag eens uit.

Soortgelijke discussies

  1. Uw favoriete plaats tijdens de omloop
    By StijnVermaut in forum Rally binnenland
    Reacties: 24
    Laatste bericht: 11 September 2008, 18:03
  2. WK Rally's bekijken.
    By tommeke_B in forum Rally buitenland
    Reacties: 119
    Laatste bericht: 24 July 2008, 13:26
  3. Veiligheidsposten tijdens rallywedstrijden
    By Han in forum Rally binnenland
    Reacties: 11
    Laatste bericht: 30 November 2007, 09:49
  4. Historische rally's
    By FOCUSWRC in forum Rally buitenland
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 5 September 2007, 22:20
  5. Uw favoriete KP plaats tijdens 24u Ieper
    By SKJEF in forum Rally binnenland
    Reacties: 414
    Laatste bericht: 28 June 2007, 11:23

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •