Pagina 46 van 99 EersteEerste ... 3644454647485696 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 451 t/m 460 van 985

Discussie: Rally discussies en kommentaren.

  1. #451
    Senior Member FOCUSWRC's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 March 2007
    Locatie
    Westhoek
    Berichten
    3.829

    Smile Schatting, wss fout, maar toch

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han Bekijk bericht
    Toch is het zo. Jij ben wellicht ook dagdagelijks bezig met sponsoring dat je het zo goed weet?
    Ik ben al zeer lang een rallyliefhebber en hoop het nog lang te blijven. Met sponsoring heb ik niets te maken, helemaal niets trouwens, dit terzijde.

    Met de weinige kennis die ik daarover heb maakte ik volgend rekensommetje, 7 rally's, gemiddeld 150 Km KP aan ongeveer 200€/KPKm (bedrag gehaald uit motoring news een tijdje terug, (wss x1,5 of zelfs x2)) maakt €210000 per auto. Enkel de kosten voor de KP's. Daarenboven nog huur (aankoop) recente WRC, verzekering, inschrijvingen, horeca.
    Dit alles maal 6 maakt 1260000 eurokes om de gehuurde auto's enkel te laten rijden op de proeven, zonder de bijkomende kosten die ik niet eens durf te ramen, laat staan de mogelijke carroserieschade onderweg.

    Als ik al deze weliswaar geraamde bedragen samentel is het niet verwonderlijk dat de coureurs met de rest van het geld cocaine snuiven.

    Persoonlijk zou ik die WRC's vervangen door S2000's dan heb je zeker 15 topwagens en kan je meteen ook starten in Ieper!

  2. #452
    Moderator Han's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Geel
    Berichten
    4.356

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FOCUSWRC Bekijk bericht
    Ik ben al zeer lang een rallyliefhebber en hoop het nog lang te blijven. Met sponsoring heb ik niets te maken, helemaal niets trouwens, dit terzijde.

    Met de weinige kennis die ik daarover heb maakte ik volgend rekensommetje, 7 rally's, gemiddeld 150 Km KP aan ongeveer 200€/KPKm (bedrag gehaald uit motoring news een tijdje terug, (wss x1,5 of zelfs x2)) maakt €210000 per auto. Enkel de kosten voor de KP's. Daarenboven nog huur (aankoop) recente WRC, verzekering, inschrijvingen, horeca.
    Dit alles maal 6 maakt 1260000 eurokes om de gehuurde auto's enkel te laten rijden op de proeven, zonder de bijkomende kosten die ik niet eens durf te ramen, laat staan de mogelijke carroserieschade onderweg.

    Als ik al deze weliswaar geraamde bedragen samentel is het niet verwonderlijk dat de coureurs met de rest van het geld cocaine snuiven.

    Persoonlijk zou ik die WRC's vervangen door S2000's dan heb je zeker 15 topwagens en kan je meteen ook starten in Ieper!
    Met een huurprijs van 200€/km zit je aardig in de goede richting. Het is natuurlijk afhankelijk van de verhuurder maar voor die prijs zit er zelfs vaak al een omniumverzekering bij. Banden, benzine en service zit gewoonlijk in de prijs inbegrepen. Wat je erbij dient te tellen is gewoonlijk de kost die je terug dient te investeren in je sponsor: sponsorevents, vip-arrangementen op de rally enz.

    Waar wat bedoel je met huur/aankoop recente WRC? Dit is hetgene per km geteld wordt he.

    Wel dat bedrag is ongeveer de helft van wat het jaarbudget is van de hoofdsponsor in een grote veldrit-ploeg. En dan heb ik het nog niet over de grootste! Daar betalen ze o.a. al hun renners mee, en dat zijn zeker geen 6 toppers, wel 2 à 3. Ik besef natuurlijk dat dit niet kan in de rally, de return alleen al voor het veldrijden is veel groter: minstens 1u/week live tv met zeer goede kijkcijfers. Dit brengt uiteraard veel meer sponsorgelden met zich mee. Maar dit is vooral te danken aan het professionalisme waarmee alles wordt aangepakt waar het in de rallysport toch wat aan ontbreekt. En die return is er ook niet zomaar aan gekomen, daar is jarenlang keihard aan gewerkt.

    Waarmee ik wil zeggen dat "veel te duur" relatief is in vergelijking met andere sporten. Vandaag op morgen is dat inderdaad niet zomaar te veranderen. Voor wat betreft keuze WRC of S2000: beide wagens blijven erg duur. De tweedehandsmarkt van WRC's is erg groot wat de prijzen serieus drukt zodat het verschil in aankoop en/of huurprijs niet zo gigantisch veel verschilt. Je zal er misschien voor eenzelfde bedrag enkele meer kunnen inzetten maar zeker geen 15.
    Laatst gewijzigd door Han; 26 August 2009 om 16:12

  3. #453
    Junior Member wannes's schermafbeelding
    Geregistreerd
    28 August 2009
    Berichten
    11

    Standaard

    hoi iedereen. ben nieuw hier

  4. #454
    Senior Member Glenn's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Torhout
    Berichten
    1.952

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wannes Bekijk bericht
    hoi iedereen. ben nieuw hier

    Welkom op het forum zou ik zeggen

  5. #455
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 April 2007
    Berichten
    136

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door quattro Bekijk bericht
    Die 300 pk grens daar is nooit veel van in huis

    +ene dat in de VAS rond rijd(niet gehomoligeerde)bv:nen EVO 3 als Piet Van Hoof of die van Van Craenenbroeck..

    Laat maar komen.
    beste quattro,indien jij beweert dat wij NIET comform rijden nodig u nu zondag uit in kasterlee uit om mij persoonlijk te komen zeggen waarom we niet comform rijden,laat mij toe om te zeggen dat we dit jaar al 2x van de racb 1 nacontrole gekregen hebben (wallonie en bocholt) wallonie voor de turbo,bochold voor de cc inhoud en telkens was alles inorde,vergeet niet dat we met een full gr a rijden dit jaar. dus nu zondag verwacht ik u op de service stand van het srp-team (van craenenbroeck stefan) ik hoop dat u de cofrontatie aandurft .(ps. ik reageer zo laat op dit bericht omdat iemand me gezegt heeft dat dit over ons geschreven werd)

  6. #456
    Senior Member quattro's schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2008
    Berichten
    2.949

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lancer-driver Bekijk bericht
    beste quattro,indien jij beweert dat wij NIET comform rijden nodig u nu zondag uit in kasterlee uit om mij persoonlijk te komen zeggen waarom we niet comform rijden,laat mij toe om te zeggen dat we dit jaar al 2x van de racb 1 nacontrole gekregen hebben (wallonie en bocholt) wallonie voor de turbo,bochold voor de cc inhoud en telkens was alles inorde,vergeet niet dat we met een full gr a rijden dit jaar. dus nu zondag verwacht ik u op de service stand van het srp-team (van craenenbroeck stefan) ik hoop dat u de cofrontatie aandurft .(ps. ik reageer zo laat op dit bericht omdat iemand me gezegt heeft dat dit over ons geschreven werd)
    Denk dat ge het verkeerd verstaat vriend
    Anders moete gij is zeggen waar hier iets staat over ni conform
    Ik dacht te weten dat je in de klasse I3 vrij bent

  7. #457
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 April 2007
    Berichten
    136

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door quattro Bekijk bericht
    Denk dat ge het verkeerd verstaat vriend
    Anders moete gij is zeggen waar hier iets staat over ni conform
    Ik dacht te weten dat je in de klasse I3 vrij bent
    volgens mijn weten mag je in div 3i niet afwijken (kwa motor,boite;ophanging,remmen) van het racb reglement!!!!
    indien ik mis ben schiet mij niet af.en bij deze bent u toch nog uitgenodigd op de srp-service plaats,maar dan om ene te drinken

  8. #458
    Senior Member quattro's schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2008
    Berichten
    2.949

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lancer-driver Bekijk bericht
    volgens mijn weten mag je in div 3i niet afwijken (kwa motor,boite;ophanging,remmen) van het racb reglement!!!!
    indien ik mis ben schiet mij niet af.en bij deze bent u toch nog uitgenodigd op de srp-service plaats,maar dan om ene te drinken
    T'ging over de 300pk grens

  9. #459
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 April 2007
    Berichten
    136

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door quattro Bekijk bericht
    T'ging over de 300pk grens
    we hebben er jaren onder gezeten maar nu????? wie weet het? ik niet,maar ik weet wel dat onze motor sterk verbeterd is dit jaar

  10. #460
    Senior Member quattro's schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2008
    Berichten
    2.949

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lancer-driver Bekijk bericht
    we hebben er jaren onder gezeten maar nu????? wie weet het? ik niet,maar ik weet wel dat onze motor sterk verbeterd is dit jaar
    Nen goeien tuner zeker

Soortgelijke discussies

  1. Reacties: 74
    Laatste bericht: 10 November 2007, 20:58

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •