Voila. De 5e rally van het kampioenschap. Wordt het een 5 op 5 voor Loeb?
Er is een tijdsverschil met Argentinië, er is daardoor wat meer tijd voor je prono. 5 uurtjes om precies te zijn.




De WRC prono 2009


De prono versie 2009 is hetzelfde gebleven als de 2008 versie. De prono bestaat uit een top 8, eerste scratch, extra vraag en de winstmarge. (verschil tussen de nrs. 1 en 2). De extra vraag is telkens wie er wint in JWRC of PWRC.
Punten scoor je volgens volgens onderstaande tabel.
De puntentelling voor de winstmarge is vrij simpel : 5 punten voor iedereen die binnen de 10 sec. gokt, 5 punten extra voor diegene die er het dichtst bij zit, en nog eens 5 punten als je gok tot op het tiende seconde juist is.



Ook dit jaar zul je een startnummer krijgen. Graag had ik gehad als je dat nummer meegaf met je prono. Dat maakt het voor mij een stuk makkelijker om de prono's te noteren.
[b]/COLOR=RED]Dit startnummer is niet noodzakelijk hetzelfde nummer als in de IRC prono.[/color]/B]
Wat ik dus wil zien is je startnummer, een top 8, gevolgd door de 1e scratch en een antwoord op zowel de extra als de winstmarge (tot op het tiende nauwkeurig), zoals in onderstaande voorbeeldprono :

Nummer : XX

Top 8:
1. W. Röhrl
2. H. Mikkola
3. M. Mouton
4. R. Droogmans
5. P. Snijers
6. D. Depping
7. E. Bertone
8. M. Kahle

1e scratch : A. Kremer
Extra vraag : P. Baert
Meerkeuze : Gekozen antwoord


Overige spelregels :
- De deadline om een prono te posten is telkens de donderdagmorgen vóór het rallyweekend om 08:00 uur lokale tijd. Dit is het begin van de shakedown. Prono's die later gepost worden zal ik wel nog aanvaarden maar enkel de top 8. Geen 1e scratch, extra of meerkeuzevraag. Na het begin van de 1e scratch op vrijdagmorgen kun je geen prono meer posten.
- De namen van de rijders duidelijk vermelden. Dus geen bijnamen gebruiken. En liefst niet enkel de achternaam van de piloot maar ook de voorletter.
Ik wil ook met nadruk vragen om geen onnodige blanco regels te gebruiken en het standaard lettertype in de normale grootte.
- Je pronostiek in 1 post plaatsen. Je pronostiek ook niet meer wijzigen. Kijk je pronostiek dus goed na vooraleer je hem post. Wil je alsnog iets wijzigen, doe dat dan in een aparte post.
- Als je, om welke reden dan ook, je pronostiek niet op tijd kunt posten, mag je hem altijd via een prive-bericht doorsturen naar mij. Of via e-mail (e-mail verkrijgbaar op aanvraag), of desnoods met een prive-bericht op het KanaalTWEE forum. Je prono zal dan zeker in het topic terechtkomen en meetellen.
- Als de uitslag van een rally achteraf veranderd (door diskwalificaties of andere beslissingen van de FIA bv.) dan zal de uitslag van de pronostiek enkel aangepast worden indien deze beslissing er komt vóór de volgende rally. Indien deze na de volgende rally komt dan blijft de uitslag van de pronostiek onveranderd.

Nevencompetities :
WRC-Criterium :
Iedereen die in de top 8 van een prono eindigt krijgt 10-8-6-5-4-3-2 of 1 punt. Bij gelijke punten krijgt iedereen de punten die bij die positie passen.
Op het eind van het jaar is de winnaar van dit regelmatigheidscriterium diegene met de meeste punten. Het is ook niet noodzakelijk om met alle prono's mee te doen om een goed resultaat te scoren in deze nevencompetitie. De WK-prono telt in deze nevencompetitie ook mee.

Allround kampioenschap :
Dit jaar tel ik opnieuw de punten van alle WRC en F1 prono's samen in een apart klassement. Dat zijn 30 prono's in totaal (F1 17, WRC 13). Om het evenwicht tussen beide competities te behouden tellen voor het F1 gedeelte de beste 14 van max. 17 mogelijke scores en telt de WK-prono in de WRC-prono dubbel voor wie voor de eerste rally post. Zodoende kom ik aan een 14-14 verhouding. Diegene die op het eind van het seizoen het meeste punten heeft mag zich 'Allround prono-kampioen' noemen.

iWRC kampioenschap :
Net hetzelfde als het Allround kampioenschap" maar dan wel met de punten van de WRC en de IRC prono. (ipv F1 en WRC) De punten van de WRC prono's en de IRC prono's worden samengeteld in een apart klassement. Dat zijn 13 prono's in totaal (13 WRC, 12 IRC). De WK-prono uit de WRC prono telt voor dit kampioenschap niet dubbel.
Diegene die op het eind van het seizoen het meeste punten heeft mag zich 'iWRC kampioen' noemen.


Belangrijk !!
Extra vraag : Wie wint in JWRC?
Belangrijk !!


De deadline dan :
Donderdagmorgen 23 april 2009 om 13:00 uur.

Een overzicht van de alle deadlines voor dit seizoen :



Succes!!