Eindelijk... race day (of weekend eigenlijk, maar dat klinkt nier zo goed lol). De winter heeft in elk geval lang genoeg geduurd. Hoog tijd om terug te gaan racen. Hier op het forum is nogal weinig animo omtrent het nieuwe F1 seizoen. Ik volhard echter in de boosheid. Ik kan moeilijk geloven dat er op een autosportforum zo weinig interesse is in de hoogste klasse van de autosport, zeker nu er een Belg en 2 halve Belgen aan de start staan.

De eerste vrije trainingen op het prachtige circuit van Albert Park zijn vanmorgen al verreden. zoals verwacht met Hamilton bovenaan de tabellen. Maar Max Verstappen stond wel heel dicht vanmorgen. De Ferrari's stonden wat verder, maar zijn toch wel heel duidelijk het derde team. Achter de grote 3 stond het middenveld heel kort bij elkaar. McLaren, Haas, Renault, Force India en Toro Rosso op een zakdoek bij elkaar. McLaren is heel goed uit de wintertests gekomen. Volgens Alonso zou Melbourne hun slechtste weekend worden. Hierna zal het enkel nog beter worden. Stoffel volgde hem in elk geval van heel dicht bij. Hij gaf amper 0.08 sec toe op zijn zeer ervaren teamgenoot.
Haas leek echter nog net iets beter te presteren dan de McLaren. Misschien niet zo verwonderlijk. De Haas is een kloon van de Ferrari van 2017 en net die wagen was vorig jaar onverslaanbaar is Melbourne. De Renault bleek net iets minder te zijn dan de McLaren, maar het is nog vroeg dag. Het verschil is zo klein dat het morgen best wel eens omgekeerd zou kunnen zijn. Force India en Toro Rosso komen daar net achter, maar zijn zeker nog in de mix.
Williams en Sauber lijken wat achterop te hinken. Mij interesseert me vooral Charles Leclerc. Zien hoe die het doet. In FP2 was hij in elk geval amper 0.001 sec achter zijn teamgenoot. Het zal niet lang duren voor hij er voor is.

Voor morgen en zondag is er regen voorspeld. Leuk want dit maakt de GP er enkel maar mooier op. Morgenvroeg om 7uur qualifs. Go Stoffel