De volgende race vindt plaats op een ouderwets ciruit. Over het algemeen vind ik deze circuits veel mooier dan die steriele moderne circuits meestal ontworpen door Herman Tilke. Ook hier is dit het geval, maar om eerlijk te zijn heeft de Red Bull ring in de voorbije jaren niet voor de spannende races gezorgd waar ik op wacht. Ook de FIA denkt er blijkbaar zo over want er komt dit jaar een 3de DRS zone bij. Dit zou er voor moeten zorgen dat er meer ingehaald wordt. Tja... misschien wel, maar veel DRS overtakes zorgen nu niet direct voor mooiere races. Dat hebben we vorig weekend gezien.

Voor McLaren zal het weer een weekend worden om te vergeten. De snelle layout van dit circuit zou normaal gezien de McLaren helemaal niet mogen liggen en FP1 heeft dit voorlopig bevestigd. Alonso 17, Stoffel 18. 't Is weer gene vette. Voor McLaren zal het wachten zijn om circuits die meer downforce vragen of op andere weersomstandigheden. Voor zondag wordt er echter in Spielberg volle zon verwacht dus dat zal niks zijn.

Mercedes komt dit weekend met een enorme update en dat die werkt zien we ook in FP1. De Mercedes wagens op 1 en 2. Hopen op een mooie race, maar ik heb er mijn twijfels over.