Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 28

Discussie: GP Hongarije

Threaded View

Vorig bericht Vorig bericht   Volgende bericht Volgende bericht
  1. #1
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.108

    Standaard GP Hongarije

    Stoffel zou een nieuw chassis gekregen hebben voor deze race. Geen nieuw, maar een chassis dat hij eerder dit seizoen al gebruikte. Puik werk van de McLaren boys om de wagen helemaal te herbouwen op 1 week tijd. Hopelijk zijn hiermee de problemen voor Stoffel van de baan. Als ik het zo lees, blijkt dat zo te zijn want hij is veel meer tevreden met deze wagen. Q2 zit er in en hij droomt blijkbaar zelfs een beetje van Q1. Maar wanneer ik naar zijn positie kijk in FP1 en FP2 betwijfel ik het toch. Afwachten, maar ik hoop echt dat hij deze keer zijn stempel eens kan drukken. De Hungaroring is trouwens een circuit dat zijn McLaren goed zou moeten liggen.

    Buiten McLaren zou ook de Red Bull hier sterk voor de dag moeten komen. Ricciardo rijdt met een oudere engine spec dan Max, dus is het zeker Max die we zullen moeten volgen. Zien of hij de Ferrari's en de Mercedes wagens kan aftroeven dit weekend.

    Wat echter al veel erger is, is dat Force India onder curatele gesteld is. Het is geen geheim dat het kleine Force India financieel een zeer zwaar seizoen doormaakt dit jaar. In 1 van de eerste topics van dit jaar heb ik reeds geschreven dat dit, volgens Force India, komt door de verplichte halo die op de wagen staat dit jaar. Force India doet normaal gezien 2 jaar met 1 chassis, maar door deze halo en de hele strenge veiligheidstests daar van, was dit dit jaar niet mogelijk. Een halo die nu ondertussen al 11 GP's op de wagen staat en die nog niet 1 piloot behoed heeft voor een verwonding, laat staan de dood. Dat onding, dat miljoenen gekost heeft, heeft zelfs nog niet gezorgd dat een bepaalde piloot geen blauw oog kreeg door rondvliegende brokstukken. In de volgende 10 GP's van dit seizoen zal deze halo ook helemaal geen nut hebben. Zelfs indien het ding de volgende 10 jaar op de wagens staat zal het 10 jaar lang een compleet nutteloos ding blijken te zijn. Het enige wat dat onding tot nu toe gedaan heeft, is 1 team op de rand van het faillisement gezet. Ik hoop dat Force India hier door komt, want 10 teams vind ik echt wel het absolute minimum voor een GP.
    Laatst gewijzigd door _Pe_; 28 July 2018 om 10:59
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

Soortgelijke discussies

  1. [Prono] Grand Prix van Hongarije 2010
    By Grungie in forum Formule 1
    Reacties: 50
    Laatste bericht: 1 August 2010, 21:33
  2. [Prono] Grand Prix van Hongarije 2009
    By Grungie in forum Formule 1
    Reacties: 70
    Laatste bericht: 4 August 2009, 10:30
  3. [Prono] Grand Prix van Hongarije 2008
    By Grungie in forum Formule 1
    Reacties: 53
    Laatste bericht: 13 August 2008, 19:55
  4. GP van Hongarije
    By Phil69 in forum Formule 1
    Reacties: 192
    Laatste bericht: 6 September 2007, 18:48
  5. [Prono] Grand Prix van Hongarije 2007
    By Grungie in forum Formule 1
    Reacties: 93
    Laatste bericht: 14 August 2007, 22:43

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •