Live @ Spa. Echt alles volgen zo naast het circuit lukt toch niet dus ga ik daar niet ver over uittwijden. Stoffel in elk geval 2 keer laatste. Gene vette. Ok, hij had weer problemen, maar toch. Ik denk dat we ons stilletjes aan mogen voorbereiden op "einde oefening" voor Stoffel. Ik lees in dat andere topic (pattatentijd) de ze bij McLaren niet tevreden zijn over Stoffels prestatie. Elders heb ik gelezen dat Stoffel niet tevreden is over de wagen. Het ene na het andere gaat kapot en op die manier is het niet mogelijk een GP voor te bereiden. Volgens Stoffel wordt soms zelfs een snelle ronde zonder enige reden afgebroken door het team. Alsof hij van binnenuit gesaboteerd wordt. Wat er ook van is, het is duidelijk dat de goede verstandhouding tussen McLaren en Stoffel voorbij is.

Over de beleving hier dan...

1. De halo valt mee. Stoort in't echt minder dan op tv. Komt misschien ook wel door het feit dat je hier in Spa altijd redelijk hoog staat en van bovenaf in de wagens kan kijken.

2. Het geluid is intriest. Echt, ronduit zielig. De Formule 2 maakt zo mogelijk nog minder lawaai. GP3 is veruit het luidste. Erg vind ik dat. Vroeger was GP3 een lachertje en was het wachten op het luide gehuil van de F1. Nu spreekt GP3 verdorie meer tot de verbeelding.

3. Moderne F1 wagens hebben enorm veel grip. FP1 stond ik een tijdje aan de busstop en wandelde ik dan naar Blanchimont. Serieus indrukwekkend. FP2 stond ik aan Pouhon en dat viel een beetje tegen. Die wagens gaan daar gewoon door zonder ook maar iets te glijden.

4. Ze doen serieus veel voor de fans tegenwoordig. Op dat gebied heeft de F1 organisatie een serieuze stap voorwaarts gemaakt. Na de vrije trainingen serieus lang in de fan zone rondgehangen. Het was er zeer interessant en de Johnny Walker was heel lekker