Pagina 360 van 376 EersteEerste ... 260310350358359360361362370 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 3.591 t/m 3.600 van 3756

Discussie: Patattentijd

  1. #3591
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.097

    Standaard

    Ze maken dus blijkbaar heel veel dingen zelf. Het is dus echt wel Audi vs Mercedes vs Jaguar vs..... Mooi. Zoiets zie ik het liefst.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door begems Bekijk bericht
    De sterkte (in hoeverre je daarover mag spreken, ik was tot nu toe ook niet echt geïnteresseerd in die tele-geleide speelgoedmachientjes) van de FE was net hun 'tweederangs' rijdersveld.

    Versta me niet verkeerd, die mannen kunnen allemaal sturen.
    Je hebt er echter geen mega-vedetten tussen zitten die in de beste wagen moeten zitten!

    Zo is de uitslag van de wedstrijd niet op voorhand te voorspellen, ... , en dat doet de mensen kijken.
    Tweederangs ? Ik vind dat er in de Formule E piloten zaten die beter zijn dan sommigen in de F1. Maar het zijn wel piloten die geen grote vracht geld meebrengen.
    Kampioen vorig jaar bijvoorbeeld was Jean Eric Vegne. Iemand die onterecht uit de F1 is moeten verdwijnen want hij moest plaats ruimen voor Kvyat. Ik heb nooit begrepen waarom Red Bull die Rus verkoos boven Vergne. En die Rus moet serieus veel geld meebrengen want hij mag volgend seizoen voor een 3de keer nog eens komen laten zien dat hij niet F1 waardig is.
    Verder zag ik nog Sebastian Buemi. Ook iemand die in de F1 niet veel kansen gekregen heeft maar dat zeker verdiend had.
    Andre Lotterer won de 24 uur van LeMans 3 keer. Ik zou dat niet tweederangs noemen.
    Wie nog ? Antonio Felix da Costa. Onbegrijpelijk dat Red Bull die nooit een kansje gekregen heeft in de F1. Maar ja... iedereen moest wijken voor Max.
    José Maria Lopez. Onverslaanbaar in WTCC. En dat terwijl Loeb daar toen zijn teamgenoot was. Ook hij weet dus wel hoe je aan een stuurtje moet draaien.
    En dan zie ik nog ex F1 piloten Heidfeld, di Grassi, Piquet en d'Ambrosio.
    En dit jaar komen daar dan nog Massa, Wehrlein en Vandoorne bij.

    Als ik dat vergelijk met F1 waar ik volgend jaar moet kijken naar Stroll, Ericsson en Sirotkin dan ben ik eerder geneigd te denken dat de slechtere, maar rijkere piloten, meer kans maken in F1 dan in FE.

    Nu, veel maakt een piloot niet uit volgens mij. Het zijn allemaal profs. Tussen de beste en de slechtste op de grid zit 'm volgens mij niet veel meer dan 0.2 sec/ronde. Indien ze met hetzelfde materieel zouden rijden tenminste. Autosport is voor 95% de wagen en voor 5% de piloot. Ik geloof dus ook niet echt dat er meer spanning zou zijn doordat de piloten beter of slechter zouden zijn.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door begems Bekijk bericht
    Honda is op de goede weg... maar is toch in die torro rosso 2 seconden per ronde te traag. Denkt iemand nu echt (buiten als hij megafan is van Verstappen en hoopt op het beste) dat die volgend jaar gaan meekunnen met Mercedes en Ferrari?
    Dat is direct het probleem in F1. Het verschil tussen de top 3 en de rest van het veld is veel te groot. Begrijp me niet verkeerd. Ik hou van verschillen in wagens. Een kampioenschap met allemaal dezelfde wagens vind ik eerder saai. Ik hou van het feit dat de ene wagen wat sneller is in de regen, de andere net op het droge. Ik hou van het feit dat de ene wagen goed is op een snel circuit en een andere wagen op een bochtig. Diversiteit moet er zijn. Maar wanneer je spreekt van 2 seconden per ronde is het overdreven. Dat is gewoon te veel.

    Ik geloof trouwens dat Verstappen wel eens heel snel wereldkampioen kan worden van het moment er een Honda motor in die Red Bull zit. En nee, ik ben geen fan van Verstappen. Integendeel zelfs. Ik geloof ook niet dat het al voor volgend jaar zal zijn want de beide merken zullen wel een jaartje aan elkaar moeten wennen. Maar pas op in 2020. Verstappen zal dan een kanshebber zijn op de titel.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door begems Bekijk bericht
    In de F1 heb je megateams die tienvouden van budgetten van de meelopers spenderen. Zij hebben de beste en snelste wagens en permiteren zich dan ook nog eens via miljoenendeals om de nog betere/concistente piloten aan zich te binden. Wij gaan er toch van uit dat die piloten beter zijn en constanter presteren, maar ik denk altijd aan de anderen die harder moeten pushen om snel te zijn en makkelijker in de fout worden gedwongen.

    Het probleem zit hem dus bij die 'groten' die je nodig hebt (anders heb je geen motoren) en tegelijk alles bepalen.

    Met hun 'geld' regelen ze alles. Niemand zal kiezen om voor minder loon de uitdaging aan te gaan om bij een ander merk de motor te gaan ontwikkelen.
    Dat ontwikkelen van motoren wordt dan ook nog eens zo goed als onmogelijk gemaakt door de FIA, omdat testen bijna niet toegelaten wordt.
    Als je wil dat een nieuwe aanbieder mee kan met de rest, kan je toch wel in de tijd een regel uitwerken? Geef ze in jaar 1 X aantal testdagen om zich te verbeteren, in jaar 2 Y aantal dagen.
    Worden ze te snel te sterk, kan je die dagen nog altijd inperken.
    En dat is wat Honda nu bezig is. Honda heeft de voorbije jaren zoveel geld tegen de F1 aangesmeten dat ze bij Renault al hardop aan het denken zijn. Is dit het nog wel waard ? Renault heeft door dat ze het nooit zullen kunnen opnemen tegen Honda en zegt al hardop dat het misschien beter is om eieren voor hun geld te kiezen en de F1 te laten voor wat het is.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door begems Bekijk bericht
    Ik zie al jaren maar één oplossing: week die constructeurs los van de piloten.

    Maak de contructeurstitel even belangrijk dan die van de piloten en omgekeerd en verloot de wagens bij de start van elk raceweekend. Er zijn nu 21 GP's en 20 wagens en de laatste jaren zijn er alleen maar meer en meer races gekomen.
    Je kan dus makkelijk landen op 20 races en 20 wagens, waarbij de loting ervoor zorgt dat iedere rijder iedere wagen éénmaal zal besturen.

    Slaagt Hamilton er dan in om een top 5 te rijden met een Williams of McLaren? Dan kan hij aan een stuur draaien, dan kan hij een wagen naar zijn hand zetten, dan is hij een 'piloot'!

    Kan Verstappen met een Sauber in de regen winnen op Francourchamps (gelijk ooit is voorgedaan door anderen in 'mindere' wagens), dan is dat een held!

    Het zou mij in ieder geval terug doen kijken, daar waar ik nu zelden het gevoel heb dat ik iets mis...
    Dit idee werd ooit door Bernie Ecclestone geopperd en werd toen op hoongelach onthaald. Gewoonweg onmogelijk. Een piloot is een werknemer van het team. De teams betalen hun piloten. Hoe kan je verwachten dat Hamilton volgende race plots aan het stuur van een Ferrari zit.
    Dit idee is net hetzelfde als zeggen dat de sterspeler van Real Madrid volgende wedstrijd bij FC Barcelona zal spelen. Ik ken niks van voetbal. Ik weet niet eens welke speler waar speelt maar ik weet wel dat die 2 teams niet echt goed met elkaar opschieten. Zoiets zal dus nooit gebeuren.
    En van mij hoeft dat ook helemaal niet. Ik kijk niet naar de F1 voor de piloten. Mij interesseert het niet wie er wint. Ik kijk naar F1 voor de teams. Dat interesseert mij veel meer dan de piloten.



    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door begems Bekijk bericht
    Spannende races trekken me aan, niet het feit dat een snotaap van 18 ineens kan instappen en meteen in Monaco kan gaan wonen en daar geportretteerd wordt wanneer ie zijn uit zijn 2 miljoen euro kostend ruimtetuig stapt, terwijl hij me op circuit nog niks heeft laten zien wat ik nog niet eerder zag!
    Awel, hier ben ik 100% mee akkoord. En dat steekt me hoe langer hoe meer tegen bij de F1. Ik zag van de week een foto van George Russel. Sorry, dat is een snotbel die nog bij een kindercart moet rondrijden. Niet in de F1. En Max volgens mij ook niet. Nu begint die stilletjes aan op de leeftijd te komen dat hij zou mogen beginnen bij een klein team. Maar hij zit al van zijn 17 in de F1. Sorry, iets klopt er niet.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  2. #3592
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.097

    Standaard

    Stoffel vandaag weer problemen. Nog 1 testdag te gaan maar Stoffel zal niet rijden want hij moet naar Austin voor de GP van de USA. Na deze laatste testdag is het gedaan met testen en de volgende afspraak is op 15 december in Saudi Arabië. Ik denk niet dat HWA klaar zal zijn tegen dan.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  3. #3593
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.385

    Standaard

    Niet alle electronica dacht ik. De ECU bv. is een standaard element dat door McLaren wordt aangeleverd.
    Ook de batterij (welke je volgens mij onder elektronica kunt classificeren) is niet vrij te ontwikkelen. Dat is ook een standaard leverancier.

    Let ook op dat veel van die constructeurs gewoon een bestaand FE team hebben opgekocht. Audi is het Abt team dat al sinds seizoen 1 meedoet, BMW heeft Andretti opgekocht, NIO heete vroeger gewoon "Team China Racing", DS is het vroeger Techeetah Racing en Nissan is gewoon het Renault team van vroeger dat ze een andere naam hebben gegeven (Nissan is immers een zustermerk van Renault)
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  4. #3594
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.097

    Standaard

    Klopt, maar van het moment een merk zich aan een bestaand team linkt denk ik toch wel dat dat merk gaat meewerken aan het verder evolueren van de wagen.

    Stoffel rijdt nu bij HWA, dat eigenlijk Mercedes is. Maar Mercedes wil niet afgaan tegenover BMW en Audi dus zie je dit jaar nog niks van Mercedes op die wagens staan. Ze mogen eerst een jaartje sukkelen en alles op punt zetten vooraleer Mercedes zich officieel wil linken bij HWA.

    Stoffel heeft de aanbieding om in dat team te rijden trouwens gekregen van Toto Wolff. Zoals ik al dacht trouwens. Stoffel zelf zegt dat hij niet lang heeft moeten nadenken over dit aanbod.

    Marc Priestley heeft een filmpje over de eerste testdag naar YouTube geupload. MP166, daar hoor je meer over wat de teams zelf maken en wat universeel is.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  5. #3595
    Senior Member Knarf's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 May 2018
    Berichten
    565

    Standaard

    Het F1 team van Mercedes is dan een Tyrrell?

    Die Audi-Abt is echt wel een Audi hoor. Al dat LMP1 volk van Audi zit daar nu.
    Voor de andere teams zal dit ook wel waar zijn. En Nissan en Renault dat is gewoon hetzelfde ja. Geen idee waarom die van naam zijn gewijzigd.

  6. #3596
    Senior Member Knarf's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 May 2018
    Berichten
    565

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door _Pe_ Bekijk bericht
    Marc Priestley heeft een filmpje over de eerste testdag naar YouTube geupload. MP166, daar hoor je meer over wat de teams zelf maken en wat universeel is.
    Die zegt "all electronics back here".

    Dus volgens mij alle electronica voor de aandrijving. De omvormer...

    Maar de batterij niet, die is van McLaren. Twee keer raden welk onderdeel er in Stoffel zijn auto kapot was?

  7. #3597
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.385

    Standaard

    Marcus Ericcson zal volgend jaar in de IndyCar rijden. Hij heeft een contract voor een volledig seizoen getekend bij Peterson-Schmidt Racing.
    Ik ben eens benieuwd wie de beste keuze zal gemaakt hebben, Stoffel of Marcus.

    Overigens rijden ze in de IndyCar volgend jaar ook een race op COTA. Meteen een gelegenheid om de snelheden van de Indy wagens met die van de F1 te vergelijken.
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  8. #3598
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.097

    Standaard

    F1 en IndyCar rijden niet snel op hetzelfde circuit, net omdat ze niet willen dat de fans zien wat voor een snelheidsverschil er is tussen de 2 klasses. Dat ze dat nu wel gaan doen is een buitenkans. Indien ze op dezelfde configuratie van circuit rijden tenminste. Ik weet niet of ze op COTA een andere configuratie kunnen maken eerlijk gezegd.
    In elk geval verwacht ik dat de F1 wagens minimum 10 seconden per ronde sneller zijn dan de IndyCars. Toch de moderne wagens. Die autokes van in 2016 waren een pak langzamer.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  9. #3599
    Senior Member Knarf's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 May 2018
    Berichten
    565

    Standaard

    De indycars zijn vorig jaar een pak langzamer gemaakt.
    De helft zoveel downforce nog maar ofzo. Voor betere races. De eerste race had ik gezien en die gleden alle landen op, braken constant uit.

    Zouden ze bij de F1 beter ook doen. Maar ze zijn zeker trager.

  10. #3600
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.097

    Standaard

    Net eens een filmpje bekeken over de reglementen voor 2019 : https://api.motorsport.tv/embed/p4E7...tions?autoplay

    Een bredere voorvleugel met minder flapjes. Geen slechte zaak denk ik. Minder flapjes moet er voor zorgen dat er minder windturbulenties gecreëerd worden waardoor er minder vuile lucht achter de wagen zou zijn. Een bredere voorvleugel zou dan weer voor meer downforce vooraan moeten zorgen en door deze 2 dingen zouden de wagens dichter op elkaar moeten kunnen volgen.
    Een grotere achtervleugel. Ook dit is volgens mij niet een slechte zaak. Ook dit moet er voor zorgen dat er meer downforce is, maar dan achteraan. Ik ga direct mee akkoord dat, indien je vooraan de de vleugel groter maakt dat ook achteraan moet doen. Anders krijg je van die wagens die helemaal niet in balans zijn, zoals we in 2009 gezien hebben met die enorme voorvleugels en die heel kleine achtervleugels. Trok op niks imo.
    Wat mij wel enorm tegen steekt is het vergroten van het DRS gat in de achtervleugel.. Het effect van DRS zou daardoor enorm toenemen en dat is echt iets waar ik niet op zit te wachten. Het effect van DRS is nu al veel te groot. Het is te hopen dat ze bij de FIA dat ook doorhebben en de DRS zones verkorten, of nog beter, ze op andere plaatsen DRS zones maken. Op plaatsen waar inhalen normaal gezien onmogelijk is maar waar het wel kan mogelijk worden door er een DRS zone van te maken. Natuurlijk moeten ze dan ook de huidige DRS zones (meestal op plaatsen waar je zonder DRS ook kan inhalen) schrappen.


    Verder ga ik akkoord met wat op het einde van het filmpje gezegd wordt. Is het echt nodig om die veranderingen al door te voeren in 2019 ? Was het niet beter om gewoon te wachten op 2021 ? Door het te vervroegen ga je de topteams opnieuw een voordeel geven want zij hebben veel meer middelen om dat nu allemaal op punt te zetten. Het is inderdaad een beetje een "kneejerk reaction" op een saaie GP van Melbourne. Die was inderdaad saai, maar ik denk dat we dit jaar ook mooie GP's gezien hebben.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •