Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 21

Discussie: GP China

  1. #11
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.111

    Standaard

    Vettel is zeker ne bleiter. Die loopt altijd wel ergens over te janken. Daarom verwondert me zijn reactie over de Verstappen clash dan ook. "Verstappen zal zich wel misrekend hebben" en daarbovenop prijst hij Verstappen omdat de laatste zijn excuses kwam aanbieden.
    Het feit dat Vettel zo laag is geëindigd zal waarschijnlijk ook wel te maken hebben met versleten banden, maar uiteindelijk is heel het geval wel begonnen met de tik van Verstappen. Ergens heb ik ook nog gelezen dat Vettel schade zou gehad hebben door die tik en dat hij daardoor meer tijd verloren heeft dan hij normaal gezien zou verloren hebben, maar dat is dan weer zoiets dat ik met een serieuze korrel zout neem.

    Ik heb ondertussen wel wat op andere, voornamelijk Engelstalige, fora zitten lezen en mij valt het toch wel op dat Verstappen toch wel heel wat krediet verloren is bij de fans. Het feit dat hij een Duitser van de weg maait en dat in slechte aarde valt bij Engelse supporters wil veel zeggen denk ik. Ik lees vooral dat het merendeel vind dat de straf te licht was. Er zijn er wel die vinden dat de straf juist was, want Gasley kreeg ook maar 10 seconden, maar ik vind niet dat je dit kan vergelijken. Gasley reed om te beginnen zijn eigen ploegmaat er af en die 2 waren niet vooraan aan het strijden. Ze waren niet eens voor punten aan het strijden. In het geval van Max en Vettel was dit zeker wel het geval. Het merendeel van de reacties die ik lees is dat Verstappen een raceban zou moeten krijgen, al vind ik dat dan weer heel ver gaan.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  2. #12
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.111

    Standaard

    Ik lees net dat Max blijkbaar 2 strafpunten gekregen heeft. Mooi....
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  3. #13
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.397

    Standaard

    En hij staat in totaal op 5 strafpunten. Vind je hier.
    Ook Gasly heeft 2 strafpunten op zijn licentie gekregen trouwens. Dus kunnen we de Stewards niet van inconsistentie beschuldigen. Hetzelfde incident en dezelfde straf.
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  4. #14
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.397

    Standaard

    Ondertussen zijn de teams en de FIA druk bezig met de reglementen voor 2019 en de motoren voor 2021.
    Voor 2019 is al beslist om de brandstoflimiet te verhogen. Van 105 kg dit jaar naar 110 kg.
    Ook is er (om voor mij niet meteen duidelijke redenen) beslist om vanaf volgend seizoen de gewichtslimiet te splitsen. één minimumgewicht voor de piloten en een minimum gewicht voor de wagen. Dat voor de piloten zou minimaal 80 kg zijn. Afgaande op mijn eigen gewicht lijkt me dat wat veel. En ik vraag me ook af wat ze gaan doen als een rijder te licht is? Biefstukken in zijn overall steken?
    Ook zouden ze volgend jaar met biometrische handschoenen rijden. Wat die biometrische handschoenen juist zijn is mij een raadsel en wat de meerwaarde er van is eveneens. Soit.

    Wat de motoren betreft voor 2021. Men zou bij een 1.6 liter V6 turbo hybride blijven. Maar dan zonder de MGU-H.
    De MGU-H is volgens mij (al kan ik mis zijn, schiet me daarvoor niet af) het deel dat aangedreven wordt door de turbo en voor elektriciteit zorgt waarmee de batterijen worden opgeladen. De turbo zelf zou wel behouden blijven.
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  5. #15
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.111

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie Bekijk bericht
    Ondertussen zijn de teams en de FIA druk bezig met de reglementen voor 2019 en de motoren voor 2021.
    En Ferrari blijft moeilijk doen. Als het hun niet aan staat vertrekken ze. Dat ze dan maar gaan...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie Bekijk bericht
    Voor 2019 is al beslist om de brandstoflimiet te verhogen. Van 105 kg dit jaar naar 110 kg.
    Mooi. Nu nog het aantal motoren omhoog en ze kunnen weer wat harder racen in plaats van benzine/materiaal sparen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie Bekijk bericht
    Ook is er (om voor mij niet meteen duidelijke redenen) beslist om vanaf volgend seizoen de gewichtslimiet te splitsen. één minimumgewicht voor de piloten en een minimum gewicht voor de wagen. Dat voor de piloten zou minimaal 80 kg zijn. Afgaande op mijn eigen gewicht lijkt me dat wat veel. En ik vraag me ook af wat ze gaan doen als een rijder te licht is? Biefstukken in zijn overall steken?
    Dat is om het nadeel dat grote piloten hebben weg te werken. Dit jaar gaat het nog, maar enkele jaren geleden was het een ramp. Grotere piloten (zoals Hulkenberg) moesten zichzelf uithongeren omdat toch maar te voldoen aan de gewichtslimiet. Het opsplitsen van dat gewicht is dus een heel goede zaak als je het mij vraagt.
    80 kg lijkt inderdaad hoog, maar opnieuw zal het hier vooral zijn om grotere piloten niet te benadelen. Wat ze gaan doen wanneer piloten lichter zijn dan 80 kg weet ik niet.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie Bekijk bericht
    Ook zouden ze volgend jaar met biometrische handschoenen rijden. Wat die biometrische handschoenen juist zijn is mij een raadsel en wat de meerwaarde er van is eveneens. Soit.
    En ook hier moet ik het antwoord schuldig blijven.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie Bekijk bericht
    Wat de motoren betreft voor 2021. Men zou bij een 1.6 liter V6 turbo hybride blijven. Maar dan zonder de MGU-H.
    De MGU-H is volgens mij (al kan ik mis zijn, schiet me daarvoor niet af) het deel dat aangedreven wordt door de turbo en voor elektriciteit zorgt waarmee de batterijen worden opgeladen. De turbo zelf zou wel behouden blijven.
    Ik weet niet wat die MGU-H is. Interesseert me ook geen bal. De motoren zijn veel te ingewikkeld. Ik zou veel liever hebben dat ze al die elektrische rommel er uit smijten en terug met brandstof zouden rijden. Laat al die elektrische rommel maar over aan Formule E. De huidige wagens zijn, vooral door de batterijen die ze meezeulen, veel en veel te zwaar. Ze zouden best 200 kg lichter mogen zijn.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  6. #16
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.397

    Standaard

    200 kg is echt wel een utopie.
    Vroeger (voor de hybride motoren) was de gewichtslimiet 605 kg. Inclusief piloot. Nu is die, wat, 645 kg ofzo?
    Een kilogrammetie of 50 lichter zou best kunnen maar zeker geen 200.
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  7. #17
    autofreak dupanton's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 September 2008
    Locatie
    Oostkamp
    Berichten
    3.683

    Standaard

    Als ik mij niet vergis zijn die handschoenen uitgerust met sensoren waardoor bv hartslag kan doorgegeven worden naar de dokter. Zou helpen om na een crash direct een zicht te krijgen op de eventuele ernst van de situatie. Ik weet dat die technologie bestaat en denk dat ze dat bedoelen.
    Mijn foto's vind je op ADPics

    For the hottest rallynews: http://www.facebook.com/tacrally

  8. #18
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.111

    Standaard

    Zou wel eens goed kunnen dat ze dat bedoelen. Ze kunnen dat niet enkel gebruiken om de ernst van de situatie in te schatten, maar ook om de fans wat meer info te geven en grafiekjes te maken. Amerikanen zijn dol op grafiekjes. Kijk eens naar NASCAR of supercross if so. Het ene grafiekje na het andere.

    Gewichtslimiet van de huidige wagens is, verschrikkelijk u niet, een vette 734 kg. Dat is wel inclusief piloot, maar imo los 200 kg te zwaar. Alle piloten klagen over dat gewicht. Kubica, de enige die nog met een oude F1 wagen gereden heeft, vertelde dat hij serieus heeft moeten wennen aan dat belachelijk zware gewicht. Allemaal batterijen die voor dat gewicht zorgen.
    Vorig jaar was het minimum gewicht 6 kg minder, namelijk 728 kg. Maar omdat de halo, die na 3 races nog altijd geen enkel nut gehad heeft trouwens, er gekomen is hebben ze dus 6 kg bijgeteld. Spijtig genoeg weegt de halo wel 14 kg wat wil zeggen dat de piloten dus 8 kg lichter moeten zijn dan vorig jaar indien de teams nog met ballast willen werken om de wegligging van de wagen te optimaliseren. Het gewicht dus scheiden tussen piloot en auto is dus zeker een goede zaak. 8 kg is niet weinig.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  9. #19
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.397

    Standaard

    Ik mag hopen dat ze die stats van die handschoenen niet tonen op het scherm. Er staat al genoeg op.
    En verder snap ik nog altijd niet goed wat voor nut het minimum gewicht van een piloot nu heeft? Als de wagen nu te licht is moeten ze er ballast in leggen om aan het minimum gewicht te raken.
    Als de piloot te licht is zullen zo ook ballast moeten bijsteken.... Dus wat is het nut van die gescheiden regel?

    Overigens start dit weekend op F1.com een "fantasy leageu". Het is een soort prono/manager. Je moet met een budget van 100 miljoen 5 piloten selecteren en 1 team. En één van je piloten mag je aanmerken als "turbo-piloot', hij scoort dan dubbele punten.
    Je scoort punten in zowel kwalificatie als race. En na elke race (vermoed ik, als ik de spelregels goed heb gelezen) veranderen de prijzen.
    En, dit vind je misschien moeilijk om te geloven, maar het is volledig gratis. Ik heb een team samengesteld en ik heb nergens betaald of daartoe toestemming gegeven.
    Je kunt een Paddock Club pass winnen voor een GP naar keuze. Of tickets in de tribune voor een GP naar keuze of 12 maanden abonnement op hun OTT.

    Zolang het gratis is doe ik mee.
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  10. #20
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.111

    Standaard

    x2. Ik heb ook geen interesse in al die stats. Er staat nu al veel te veel. En ook al die kleurtjes zijn er over voor mij. Tja... Zo lang het racen maar goed is.

    En merci voor de tip over die F1 manager. Straks eens bekijken. Wel stom dat het seizoen al bezig is vooraleer zij gereed waren, maar het is nu ook weer geen ramp.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

Soortgelijke discussies

  1. [Prono] Grand Prix van China 2009
    By Grungie in forum Formule 1
    Reacties: 74
    Laatste bericht: 20 April 2009, 20:38
  2. GP F1 China - Shanghai
    By Henne in forum Formule 1
    Reacties: 25
    Laatste bericht: 21 October 2008, 22:40
  3. [Prono] Grand Prix van China 2008
    By Grungie in forum Formule 1
    Reacties: 41
    Laatste bericht: 20 October 2008, 12:19
  4. [Prono] Grand Prix van China 2007
    By Grungie in forum Formule 1
    Reacties: 73
    Laatste bericht: 10 October 2007, 21:43
  5. GP van China 2007
    By Phil69 in forum Formule 1
    Reacties: 80
    Laatste bericht: 8 October 2007, 23:01

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •