Pagina 900 van 947 EersteEerste ... 400800850890898899900901902910 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 8.991 t/m 9.000 van 9461

Discussie: rallycross freaks

  1. #8991
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 March 2007
    Berichten
    313

    Standaard

    Wat is betaalbaar? En wanneer wordt het te duur? Dat is toch voor iedereen anders.
    Feit is en blijft dat rallycross ten opzichte van andere autosporttakken nog betaalbaar is. Langs de andere kant moet iedereen wel beseffen dat autosport niet goedkoop is, en altijd een zekere investering vraagt. Zeker nu toch duidelijk is dat het niveau van de rallycross gestaag blijft stijgen. En voor aan de top te rijden, op welk niveau dan ook, zal je moeten zorgen dat je wagen minstens even goed is als je concurentie, je stuurmanskunsten moeten dan de rest doen.

    De opendeurdagen geven de "stuurmannen aan de wal" de kans om ook eens te proeven van rallycross. Het is dan aan hen om te beslissen of ze wat in competitie kunnen komen doen of niet, of ze er de middelen willen insteken of niet. Zij die het aandurven kunnen de stap in de VAS zetten. Het vraagt een grotere investering, er is meer concurentie, je kan ervaring opdoen, er zijn meer regels waar je aan moet voldoen....
    Doe je ook goed in de VAS? Of wil je misschien op een bescheiden niveau van (inter)nationale rallycross proeven? Dan kan je weer een stap verder gaan... weer meer investeren, meer regels, meer en zwaardere concurentie.... en gaat dat allemaal goed kan je blijven doorgroeien.... Zit alles mee sta je mss ooit tussen de Europese kanonnen!?!

    Maar in realiteit zullen de meeste onder ons beseffen dat het niet voor onze portefueille is, dat we op de playstation sneller zijn dan in werkelijkheid, dat de economische realiteit ons leert dat sponsors niet zo makkelijk te vinden zijn, dat het tussen de race-weekends bijzonder veel tijd en moeite kost om die wagen weer raceklaar te krijgen...

    En dan kunnen we hier weer komen discussiëren hoe we het zelf gedaan zouden hebben, moesten we zelf in die wagen zitten, dat onze tent 1, 2 of 3 meter van de draad moest staan, dat al die vrijwilligers van de "organisaties" toch amateurs zijn en beter zouden ophoepelen, dat onze favoriet niets verkeerd kan doen en dat zijne concurent ne klootzak is...

    Om op het einde, als het stof weer is gaan liggen, weer te beseffen dat wij bevoorrechte mensen zijn die als kleine groep de mooiste vorm van autosport kennen.

  2. #8992
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 March 2007
    Berichten
    313

    Standaard

    Oh ja, en den draad is te hoog, ik kan geen perfecte foto maken: daarom dus: http://www.123hjemmeside.no/Runesmot...114?i=28777150

  3. #8993
    Member
    Geregistreerd
    19 August 2009
    Locatie
    Limburggggggggg
    Berichten
    50

    Thumbs down Opendeur of vas

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PhergAthor Bekijk bericht
    Wat is betaalbaar? En wanneer wordt het te duur? Dat is toch voor iedereen anders.
    Feit is en blijft dat rallycross ten opzichte van andere autosporttakken nog betaalbaar is. Langs de andere kant moet iedereen wel beseffen dat autosport niet goedkoop is, en altijd een zekere investering vraagt. Zeker nu toch duidelijk is dat het niveau van de rallycross gestaag blijft stijgen. En voor aan de top te rijden, op welk niveau dan ook, zal je moeten zorgen dat je wagen minstens even goed is als je concurentie, je stuurmanskunsten moeten dan de rest doen.

    De opendeurdagen geven de "stuurmannen aan de wal" de kans om ook eens te proeven van rallycross. Het is dan aan hen om te beslissen of ze wat in competitie kunnen komen doen of niet, of ze er de middelen willen insteken of niet. Zij die het aandurven kunnen de stap in de VAS zetten. Het vraagt een grotere investering, er is meer concurentie, je kan ervaring opdoen, er zijn meer regels waar je aan moet voldoen....
    Doe je ook goed in de VAS? Of wil je misschien op een bescheiden niveau van (inter)nationale rallycross proeven? Dan kan je weer een stap verder gaan... weer meer investeren, meer regels, meer en zwaardere concurentie.... en gaat dat allemaal goed kan je blijven doorgroeien.... Zit alles mee sta je mss ooit tussen de Europese kanonnen!?!

    Maar in realiteit zullen de meeste onder ons beseffen dat het niet voor onze portefueille is, dat we op de playstation sneller zijn dan in werkelijkheid, dat de economische realiteit ons leert dat sponsors niet zo makkelijk te vinden zijn, dat het tussen de race-weekends bijzonder veel tijd en moeite kost om die wagen weer raceklaar te krijgen...

    En dan kunnen we hier weer komen discussiëren hoe we het zelf gedaan zouden hebben, moesten we zelf in die wagen zitten, dat onze tent 1, 2 of 3 meter van de draad moest staan, dat al die vrijwilligers van de "organisaties" toch amateurs zijn en beter zouden ophoepelen, dat onze favoriet niets verkeerd kan doen en dat zijne concurent ne klootzak is...

    Om op het einde, als het stof weer is gaan liggen, weer te beseffen dat wij bevoorrechte mensen zijn die als kleine groep de mooiste vorm van autosport kennen.
    Wat is het verschil tussen de opendeur en de vas ???
    bij mijn weten alleen dat je een brandwerende overall moet hebben bij de vas !!!!
    voor de rest ???
    denk dat bij de vas nog meer word gefoetelt met de motorinhoud ...
    ze doen nog geen moeite om het eens te controleren ...
    of in de promo mogen geen 2liter 16v rijden .. haha laat me nie lachen
    in het begin van het sezoen kunnen ze nog geen finale rijden , en op het laatste plots een a finale ..
    geld en alleen dat telt ..

  4. #8994
    205 T16 evo2 sub zero's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 September 2008
    Berichten
    268

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Turboke Bekijk bericht
    Wat is het verschil tussen de opendeur en de vas ???
    bij mijn weten alleen dat je een brandwerende overall moet hebben bij de vas !!!!
    voor de rest ???
    denk dat bij de vas nog meer word gefoetelt met de motorinhoud ...
    ze doen nog geen moeite om het eens te controleren ...
    of in de promo mogen geen 2liter 16v rijden .. haha laat me nie lachen
    in het begin van het sezoen kunnen ze nog geen finale rijden , en op het laatste plots een a finale ..
    geld en alleen dat telt ..
    Het verschil tussen opendeurdag en vas is wel net iets meer dan die brandwerende overall.
    Als ik sommige rolkooien in den opendeurdag zie, die worden voor de vas 100 procent zeker afgekeurd. Bij opendeurdag mag je met standaard benzinetank rijden, bij de vas niet. Tel al de kosten maar eens op : medische keuring, aansluiting bij renstal, vergunning, prekeuring,....
    Dan zal je merken dat opendeurdag nog wel wa goedkoper is.
    En wat die controle betreft : de vas keuring is wel degelijk strenger dan die tijdens nen opendeurdag. En als je twijfelt over sommige motors, kan je altijd klacht indienen, 250 euro betalen, en dan wordt hij uitgeliterd.

    En als je dit seizoen in de promotie start rijd je al sowieso een finale, omdat het deelnemersveld zo klein is.
    Laatst gewijzigd door sub zero; 18 September 2009 om 13:26

  5. #8995
    Member
    Geregistreerd
    19 August 2009
    Locatie
    Limburggggggggg
    Berichten
    50

    Standaard opendeur

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sub zero Bekijk bericht
    Het verschil tussen opendeurdag en vas is wel net iets meer dan die brandwerende overall.
    Als ik sommige rolkooien in den opendeurdag zie, die worden voor de vas 100 procent zeker afgekeurd. Bij opendeurdag mag je met standaard benzinetank rijden, bij de vas niet. Tel al de kosten maar eens op : medische keuring, aansluiting bij renstal, vergunning, prekeuring,....
    Dan zal je merken dat opendeurdag nog wel wa goedkoper is.
    En wat die controle betreft : de vas keuring is wel degelijk strenger dan die tijdens nen opendeurdag. En als je twijfelt over sommige motors, kan je altijd klacht indienen, 250 euro betalen, en dan wordt hij uitgeliterd.
    beste collega

    ik heb opendeur en vas gereden
    met de rolkooi van de opendeur heb ik ook in de vas gereden
    en de pre keuring , wat steld het voor
    daar keuren ze ook met 7 maten en gewichten
    het is gewoon een geld commerce
    en over de keuring bij de vas n dat die strenger zijn .
    in de vas nooit opmerking gehad
    laaste opendeur , begonnen ze te zagen dat een kapje van over de plus pole van de batterei
    dus laat me nie lachen ....

  6. #8996
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 March 2007
    Berichten
    313

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Turboke Bekijk bericht
    Wat is het verschil tussen de opendeur en de vas ???

    Reglement opendeurdag: http://www.duivelsbergcircuit.be/doc...0reglement.pdf

    Reglement VAS: http://www.vas.be/discipline/2009/HFDST9.pdf

  7. #8997
    Member REBEL's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 September 2009
    Berichten
    49

    Standaard

    als het te duur is ga dan met de fiets rijden ofzo....wat een gezeur!!!

  8. #8998
    Member
    Geregistreerd
    19 August 2009
    Locatie
    Limburggggggggg
    Berichten
    50

    Standaard gezeur

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door REBEL Bekijk bericht
    als het te duur is ga dan met de fiets rijden ofzo....wat een gezeur!!!
    how how
    ik zeur niet over geld
    ik weet ook wel wie het meeste geld (zwart geld) er in stopt dat die het beste materiaal heeft ..
    ik vroeg gewoon wat het verschil was bij opendeur en vas..
    en een kleine prono voor morgen !!!
    Klasse B +1600cc
    Triekels Ludo
    Debeuckelaer Ludo
    Vanhese Marc

    Klasse A -1600cc
    Roumans Pascal
    Van Nunspeet Steven
    Van Ratingen Marco

    Klasse C Promotie
    Lenaerts Ben
    Nulens Djoere
    Stevens Jochen

  9. #8999
    205 T16 evo2 sub zero's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 September 2008
    Berichten
    268

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Turboke Bekijk bericht
    beste collega

    ik heb opendeur en vas gereden
    met de rolkooi van de opendeur heb ik ook in de vas gereden
    en de pre keuring , wat steld het voor
    daar keuren ze ook met 7 maten en gewichten
    het is gewoon een geld commerce
    en over de keuring bij de vas n dat die strenger zijn .
    in de vas nooit opmerking gehad
    laaste opendeur , begonnen ze te zagen dat een kapje van over de plus pole van de batterei
    dus laat me nie lachen ....
    Over da kapje van de batterij zouden ze bij de vas eveneens een opmerking maken. En wat u zegt over uw rolkooi dat kan, maar ik wil gerust met u eens alle rolkooien tijdens den opendeurdag gaan controleren, en dan ga je nog ogen trekken vrees ik. Ik snap niet dat sommige mensen zo met hun veiligheid spelen. Afgelopen opendeurdag heb ik ne wagen gezien waarvan rolkooi bovenaan niet was afgelast, en de bekabeling tussen de rolkooi en de buitenkant van de wagen liep. Denk je dat ze hem hebben afgekeurd ?
    En als je in de vas nooit een opmerking hebt gekregen, dan wil dit waarschijnlijk zeggen dat uwe wagen degelijk is opgebouwd.

  10. #9000
    205 T16 evo2 sub zero's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 September 2008
    Berichten
    268

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Turboke Bekijk bericht
    how how
    ik zeur niet over geld
    ik weet ook wel wie het meeste geld (zwart geld) er in stopt dat die het beste materiaal heeft ..
    ik vroeg gewoon wat het verschil was bij opendeur en vas..
    en een kleine prono voor morgen !!!
    Klasse B +1600cc
    Triekels Ludo
    Debeuckelaer Ludo
    Vanhese Marc

    Klasse A -1600cc
    Roumans Pascal
    Van Nunspeet Steven
    Van Ratingen Marco

    Klasse C Promotie
    Lenaerts Ben
    Nulens Djoere
    Stevens Jochen
    In die pronostiek kan ik mij wel vinden. Ik zou alleen Vanhese voor Debeuckelaer zetten denk ik

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •