Pagina 11 van 18 EersteEerste ... 910111213 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 101 t/m 110 van 173

Discussie: Wetgeving en problematiek vzw's

  1. #101
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 February 2008
    Berichten
    2.810

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door WRCKE Bekijk bericht
    wacht tot in januari en schrijf er dan op los want nu trekt het op niks wat er hier te lezen valt.
    Nog zo lang???

  2. #102
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Berichten
    5.758

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GeDi Bekijk bericht
    Je mag het ons altijd uitleggen

    uitleg volg in januari zoals er hier al eerder werd vermeld door events

  3. #103
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 May 2007
    Berichten
    543

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GeDi Bekijk bericht
    Het gaat hier blijkbaar wel over iets wat al jaren aansleept en waarbij de organisatie toch in de fout gegaan is.
    Hier heeft de overheid volgens mij weinig schuld aan
    Ik weet het nog zo niet of de overheid hier schuld aan heeft of niet.

    Leg iemand me aub eens uit hoe het komt dat je BTW moet betalen op gratis uitgedeelde kaarten.Je mag me gerust verbeteren als ik verkeerd ben, maar BTW is bij mijn weten een percentage dat bijgeteld wordt op de aankoopsom: je betaalt dus 20% BTW of 6% BTW op het bedrag waarop je iets koopt. een gratis kaart kost 0 euro (of frank in 1998) dus 20% van 0, is bij mijn weten opnieuw 0.

    En BTW diensten zitten regionaal, het volstaat dat een groene anti rally freak regionaal directeur is, en je mag je al aan problemen verwachten (weet wel niet of het zo is in ieper), zeker over zo een onderwerp als gratis kaarten. Benieuw of een evenement als TW Classic, waar ze ook met de gratis kaarten gooien, ook zo grondig onder de loepe genomen wordt.

  4. #104
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 February 2008
    Berichten
    2.810

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Astra Bekijk bericht
    Ik weet het nog zo niet of de overheid hier schuld aan heeft of niet.

    Leg iemand me aub eens uit hoe het komt dat je BTW moet betalen op gratis uitgedeelde kaarten.Je mag me gerust verbeteren als ik verkeerd ben, maar BTW is bij mijn weten een percentage dat bijgeteld wordt op de aankoopsom: je betaalt dus 20% BTW of 6% BTW op het bedrag waarop je iets koopt. een gratis kaart kost 0 euro (of frank in 1998) dus 20% van 0, is bij mijn weten opnieuw 0.

    En BTW diensten zitten regionaal, het volstaat dat een groene anti rally freak regionaal directeur is, en je mag je al aan problemen verwachten (weet wel niet of het zo is in ieper), zeker over zo een onderwerp als gratis kaarten. Benieuw of een evenement als TW Classic, waar ze ook met de gratis kaarten gooien, ook zo grondig onder de loepe genomen wordt.
    Wellicht niet goed ingeboekt, ofwel vermoedelijke foefeling. Bij de BTW moet ge zien dat elke komma juist staat of ze vermoeden fraude.(met onderzoek tot gevolg)
    Zij betalen superdure fiscalisten die normale mensen/organisaties zich niet kunnen permiteren.

  5. #105
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Berichten
    3.425

    Standaard

    "Gratis" bestaat niet
    Het is niet omdat de persoon wat die kaart krijgt er niets voor moet betalen,dat die kaart daarom gratis is.

  6. #106
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 May 2007
    Berichten
    543

    Talking

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GeDi Bekijk bericht
    "Gratis" bestaat niet
    Het is niet omdat de persoon wat die kaart krijgt er niets voor moet betalen,dat die kaart daarom gratis is.

    Gratis bestaat wel geloof me vrij: het onkruid in mijnen hof groeit gratis en voor niks

  7. #107
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 February 2008
    Berichten
    2.810

    Standaard

    En ik ben gratis naar 't school geweest en gij voor niks

  8. #108
    Rally Oldtimer Brother John's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Småland -Zweden
    Berichten
    1.991

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GeDi Bekijk bericht
    Het gaat hier blijkbaar wel over iets wat al jaren aansleept en waarbij de organisatie toch in de fout gegaan is.
    Hier heeft de overheid volgens mij weinig schuld aan
    De overheid heeft al jaaaaaaaaaaaaaaaaren schuld aan meer zaken dan jij denkt of weet!
    Over de vzw´s en bedrijven kan ik enkel zeggen dat ze allemaal wel eens fouten maken in de boekhouding en de overheid dan meestal de winner is.
    Daar zullen we hier maar niet over beginnen.
    Terug on topic:

    Wacht allemaal eens af wat er gaat gebeuren met Targa Florio en met de rally van Ieper.
    Zelfs al woon ik niet langer in België, toch zou ik het spijtig vinden als die niet meer zou bestaan.

  9. #109
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Berichten
    3.425

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brother John Bekijk bericht
    De overheid heeft al jaaaaaaaaaaaaaaaaren schuld aan meer zaken dan jij denkt of weet!
    Dat is voor jouw ook zo hoor.Of weet jij echt alles
    Maar net alsof bedrijven,vzw's en dergelijke zo heilig zijn

  10. #110
    Senior Member GioRallyReport's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 March 2007
    Berichten
    3.702

    Standaard

    Sluit deze topic gewoon tot er meer geweten is ...
    Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, . but rather to skid in sideways, totally worn out,shouting..... . "holy crap, what a ride!"

    GioRallyReport


Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •