Pagina 1 van 6 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 52

Discussie: 2009 formula 1 chinese grand prix

  1. #1
    JV-spirit NewTown's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 March 2007
    Locatie
    Ginderachters
    Berichten
    1.762

    Standaard 2009 formula 1 chinese grand prix

    Zondag trekken we naar China voor de derde manche, eerste GP nà het verdicht ivm de beruchte diffuser-affaire...

    Race Datum: 19 Apr 2009
    Aantal Rondes: 56
    Circuit Lengte: 5.451 km
    Totale Lengte GP: 305.066 km

    Ronde Record: 1:32.328 (M Schumacher, 2004)

    Hamilton scoorde vorig jaar de pole, de snelste ronde én de overwinning, dat zie ik dit jaar niet zo meteen gebeuren (je mag me laten liegen, hé, Lewiske). De twee andere treden van het schavotje werden bezet door de bestuurders van de rode bolides... Ook dat zou vrij verrassend zijn, niet?


  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Berichten
    3.425

    Standaard

    Ik vermoed dat McLaren en Ferrari wel sneller zullen zijn als in hun vorige gp's,maar waarschijnlijk nog niet snel genoeg voor de overwinning
    Ik ben wel benieuwd hoe lang het gaat duren vooralleer ze hun achterstand weggewerkt hebben,als ze dat al kunnen.Mischien kunnen ze ook de resultaten een jaartje laten schieten en zich al met de wagen voor volgend jaar bezig houden

  3. #3
    JV-spirit NewTown's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 March 2007
    Locatie
    Ginderachters
    Berichten
    1.762

    Standaard

    Vergeten vermelden:

    kwalificaties: zaterdag om 8u
    race: zondag om 9u

  4. #4
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.396

    Standaard

    Dit weekend rijden ze, net als in Australië op de super-soft en de harde banden. En het circuit is eigenlijk nog harder voor de banden dan in Australië. De super-softs zullen waarschijnlijk al na 5-6 ronden totaal naar de filistijnen zijn en 5-6 seconden (of meer) per ronde trager.

    Dat wordt weer een rare race.
    Tenzij het regent want dan zet niemand er super-softs onder.
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  5. #5
    the living legend Dead_Man's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Bornem
    Berichten
    3.973

    Standaard

    Just dat artikelke gelezen op autosport.com over de bandenkeuze voor China met Fons'ke.
    In Australie vonden ze het al klotebanden en nu komen ze er weer mee af
    Life is a highway to hell

  6. #6
    Senior Member Kama Schumi's schermafbeelding
    Geregistreerd
    17 March 2007
    Berichten
    904

    Standaard

    Ik begrijp Fons volledig mijn zijn uitspraak dat piloten er "belachelijk" kunnen uitzien wanneer ze met kapote banden moeten rijden. Aan de andere kant had de F1 wel nood aan het opschudden van de kaarten en met deze banden kan er vanalles gebeuren.

    Omgekeerd dan met bv. de diffuser is het hier wel wat gelijk voor iedereen. Alle wagens moeten ne keer met die banden rijden.

    Er gaan trouwens geruchten dat McLaren en Renault misschien toch al een nieuwe versie van diffusor zullen gebruiken. Deze zal nog niet perfect werken maar hopelijk zijn ze toch al wat sneller en wordt de strijdt voor punten nog spannender.

    Ferrari daarentegen gaat geen KERS gebruiken in China. Voor hun een goeie beslissing denk ik. Ze moeten eerst de wagen 100% betrouwbaar maken en dan sneller.

  7. #7
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.396

    Standaard

    Het zou me niet verwonderen mocht McLaren al met een nieuwe diffuser op de proppen komen. Het feit dat ze geen protest tegen die dingen hadden aangetekend zegt eigenlijk al meer dan genoeg.

    Al is China en volgende week Bahrein wellicht te vroeg naar mijn mening. Ik denk eerder aan Barcelona.

    Verder heeft Adrian Newey zijn trip naar de Chinese GP afgezegd. Hij zal nu in de fabriek blijven en aan een nieuwe diffuser werken.
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  8. #8
    the living legend Dead_Man's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Bornem
    Berichten
    3.973

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kama Schumi Bekijk bericht
    Ik begrijp Fons volledig mijn zijn uitspraak dat piloten er "belachelijk" kunnen uitzien wanneer ze met kapote banden moeten rijden. Aan de andere kant had de F1 wel nood aan het opschudden van de kaarten en met deze banden kan er vanalles gebeuren.

    Omgekeerd dan met bv. de diffuser is het hier wel wat gelijk voor iedereen. Alle wagens moeten ne keer met die banden rijden.

    Maar is het de bedoeling dat er van alles geschud word ?

    Quote van Fons'ke :
    "We expressed our concerns after Australia, after the accident of Robert Kubica and Sebastian Vettel – it was due to the difference of the speed," he said.
    "He (Kubica) tried to overtake, Vettel was not in control of the car with that tyre, you cannot brake, you cannot turn-in, you cannot do anything. And then Robert had a big crash after that because he damaged the car.
    "Then we expressed our concerns and now in the third race we have the same tyre at a worse circuit."


    De FIA wilt er alles aan doen dat er kan ingehaald worden maar als de banden niet deugen
    Life is a highway to hell

  9. #9
    Senior Member Kama Schumi's schermafbeelding
    Geregistreerd
    17 March 2007
    Berichten
    904

    Standaard

    Tja de fia luistert toch nooit naar de piloten want wat weten die er nu van

    We zullen wel zien wat het geeft zeker....

  10. #10
    Back from the future Schumi-fan's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 April 2009
    Locatie
    West-Europa
    Berichten
    394

    Post

    Het is tot dusver al een bewogen seizoenstart geweest. De spannendste en verrassendste in jaren. Brawn GP, Toyota en Williams in de hoogste regionen, en ook de Red Bulls. En aan de andere kant van de medaille hebben we dan McLaren en Ferrari die op dit moment nog geen deuk in een plastieken zak kunnen rijden. Wie had dat eind vorig seizoen kunnen voorspellen? Ik niet.

    Ik was bang van hoe de nieuwe auto's er zouden uitzien met al die regelementswijzigingen. Brede voorspoiler, smalle en hoge achterspoiler, geen winglets meer enz. Een beetje de 70's look was ik bang voor. Maar het valt zeer goed mee. Ik vind ze nu zelfs mooier dan de vorige generatie. Al heeft Renault wel echt letterlijk iets uit de jaren 70 uit hun museum gehaald. Ik ben er nog niet goed uit of het nu een F1 wagen is of een garnaalboot. We zullen het eens aan Alonso moeten vragen of er visnetten in zijn monocoque liggen.

    En dan al die diffuser heisa. Ik vind het vooral opmerkelijk hoe ingenieurs van Brawn, Toyota en Williams enkele hersencellen meer hadden om de regels van de FIA op een iets andere manier te interpreteren. Dat noem ik nu geniaal zoiets. Ferrari, McLaren en de rest stonden erbij en keken ernaar met ongetwijfeld een galmende echo in hun hoofd van "Huh?".
    In alle geval, ik was bijzonder opgelucht toen ik het verdict las dat de dubbeldekker diffusers goedgekeurd waren bevonden. Stel u even voor als dat niet het geval was geweest. Dat zou in één klap de volledige glimmende vernislaag van dit seizoen gezandstraald hebben. En dat konden ze missen als kiespijn. Eigenlijk was deze uitspraak dus te verwachten. Al zat ik toch met den bibber want je weet maar nooit.
    Het is nu aan de anderen om die achterstand in te halen. Ze zullen hun mouwen mogen opstropen want er is werk aan de winkel. Ik zie alvast geen veranderingen voor de volgende twee GP's.

    Wat dat KERS systeem betreft. Ik weet niet goed wat ik ervan moet denken. Het is een jaartje te vroeg ingevoerd vrees ik want vele teams zijn er nog niet klaar mee. Wat als gevolg heeft dat de een nu mét en de ander zonder KERS rijdt. Ergens is dat toch een beetje koersvervalsing, niet? Maar aan de andere kant sleuren die KERS-rijders 30kg batterijen mee. Ferrari doet het dit weekend opnieuw zonder. Waarschijnlijk heeft Kimi ne schrik gepakt dat er op het rechte stuk tegen 300km/hr een steekvlam zijn kloten gaat cremeren. En ik kan hem geen ongelijk geven.

    En de zaak Hamilton. Ja, wat kan ik daar over zeggen. Ik heb niks tegen Hamilton, maar dit had hij niet mogen doen. We zullen het een jeugdzonde noemen. Ik ken er nog die in hun jeugdig enthousiasme kemels geschoten hebben Maar ik ben benieuwd wat voor straf McLaren hier nog voor gaat krijgen.

    Ik kijk trouwens naar de F1 op BBC sinds dit jaar. Mijn excuses aan Stefan Lammens, Sammy Neirinck en consoorten. Maar het commentaar op BBC is van Beluga kaviaar kwaliteit. De vrt commentatoren doen ook hun best, en hun commentaar lijkt ook op kaviaar, maar het zijn visseneieren van de Lidl.
    Het enige nadeel is nu dat de kijkcijfers op vrt gaan dalen, dat ze aan de hand daarvan hun contract niet gaan verlengen. En dat als ooit de BBC hun contract kwijtraakt dat we helemaal gevogeld zijn. Maar dat zijn zorgen voor later.

    Dat de beste mogen winnen in China dit weekend. En ik denk dat het wel eens Trulli zijn beurt zou kunnen zijn.

Soortgelijke discussies

  1. [Prono] Grand Prix van China 2009
    By Grungie in forum Formule 1
    Reacties: 74
    Laatste bericht: 20 April 2009, 19:38
  2. 2009 formula 1 petronas malaysian grand prix
    By NewTown in forum Formule 1
    Reacties: 102
    Laatste bericht: 8 April 2009, 16:46
  3. [Prono] Grand Prix van Australië 2009
    By Grungie in forum Formule 1
    Reacties: 76
    Laatste bericht: 4 April 2009, 16:58
  4. 2009 formula 1 ing australian grand prix
    By NewTown in forum Formule 1
    Reacties: 177
    Laatste bericht: 3 April 2009, 12:24
  5. 2008 Formula 1 Santander British Grand Prix
    By Grungie in forum Formule 1
    Reacties: 35
    Laatste bericht: 9 July 2008, 21:14

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •