Pagina 260 van 273 EersteEerste ... 160210250258259260261262270 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 2.591 t/m 2.600 van 2729

Discussie: In de maak

  1. #2591
    EldikFan Ferdi's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 August 2008
    Locatie
    Hilversum NL
    Berichten
    2.756

    Thumbs up

    Geweldig en wat gaaf zeg

  2. #2592
    Toyota-lover
    Geregistreerd
    2 October 2011
    Berichten
    63

    Standaard

    Nadat ik het probleem omtrent "McQueen" of "Lightning McQueen" op de trailer even liet bezinken, heb ik de beslissing genomen toch zoals de film te bouwen: McQueen wordt het dus op de trailer... Ik bouw nu eenmaal dat ding van de film hé... En terwijl ik op zoek ging naar goede referentiefoto's om de decals te tekenen (mijn DVD doet het niet meer, teveel krassen, te vaak gebruikt), kwam ik op deze site terecht:



    Link = http://carsthetoys.yuku.com/forums/3...ody-Art?page=1

    Een hele zotte site over cars. Ik heb er o.a. heel wat logo's haarscherp teruggevonden. Ook inside information, tips en screenshots waren er te vinden. En het leukste: hele lijsten van de verschillende Cars-personages en van mensen die de speelgoedauto's aanpassen (andere decals e.d.) Kortom, ik haalde er mijn hartje op !! En ik postte er ook mijn creaties want misschien, heel misschien is er nog iemand die de Cars-personages nabouwt op 1/24... Maar niet dus... Geen idee trouwens van welk land deze site is, maar aan wat ik er gelezen heb, vermoed ik de V.S.
    Anyway... Terug naar de update. Ik was dus aan de decals begonnen, maar verder dan het opzoeken van de sponsors en wat screenshots ben ik niet geraakt. Ik kan immers niets bepalen en op papier zetten als de trailer nog niet af is (althans de ruwe fase). Maar ik had zo een zin in decals tekenen... Dus heb ik maar die van de Mini Cooper van Pyck getekend. Begin 2012 meer hierover...
    Heb ik dan niets gedaan hier? Jawel !! Begin herfstvakantie had ik al het voorste deel van de trailer aangepakt. Deze is uit de doos (trapeziumvorm)anders dan bij Mack (afgerond). Dus moest ik aan de slag...



    De zijkanten werden van "dragers" voorzien langswaar de gebogen flap moet komen. Ook werd de bovenzijde wat hoger gemaakt.



    Natuurlijk moest ook het dak aangepast worden terwijl dit bij het chassis niet moet. Heb de valse ronding immers netjes afgewerkt onderaan.





    Eenmaal de flappen erop ziet het er zo uit:



    Maar toen zat ik met een ander probleem. Ik had iemand beloofd om decals voor hem te maken maar was dat compleet uit het oog verloren. De avond na Nieuwegein ben ik er meteen aan begonnen met als gevolg dat de trailer aan de kant werd gezet maar dat de zin in decals tekenen alsmaar toenam. Zoals eerder gezegd wou ik die van Macks trailer maken, maja... Ik val in herhaling.

    Vandaag was de tekenwoede evenwel voorbij en voor en na het bezoek aan Bellewaerde Nocturne (een pretpark: aanrader !) heb ik de trailer verder aangepakt. Op het voorste stuk moeten twee uitspringende "bakken" komen. Deze heb ik met plastic sheet gemaakt en vastgekleefd. Voorlopig geen foto hiervan... Ook heb ik het dak met die voorkant al vastgelijmd en alles eens in primer gezet. Eens zien waar er schuurwerk is...

    Toen moest dat gat in de zijkant komen. Dit is een soort glas waar de decal overheen gaat maar waardoor je vanuit de binnenkant toch naar buiten kan kijken. Dat zie je ook soms op onze bussen of trams. Dit leek makkelijker dan het was. Meten, aftekenen en spieken op prints van die site hielpen me bepalen waar het gat moest komen...



    Daarna was het gaten boren en uitsnijden...



    Eén kant is gedaan. Morgen komt de andere zijde aan de beurt.

    Daarna maak ik het gat "dicht" met styrene en komen de schuurwerken. Als die gedaan zijn kunnen de sierstrips erop komen. In Nieuwegein kocht ik daarvoor stroken evergreen... Ook de achterzijde moet nog volledig gemaakt worden... Maar de vakantie is nog niet halfweg, dus...

    Stay tuned !

  3. #2593
    Toyota-lover
    Geregistreerd
    2 October 2011
    Berichten
    63

    Standaard

    De week herfstvakantie was heel druk en veel modelbouwen heb ik niet kunnen doen. Aan de trailer kon ik toch enkele uurtjes schuren en enkele zaken toevoegen. Zo werd dat gat dichtgemaakt met plastic card nadat enkele foutjes werden rechtgezet.



    Verder heb ik dat gat ingescand om zo makkelijker aan een sjabloon te komen. Ik moet immers met dunne plastic card een "raamomlijsting" rond dat gat maken. En om het toch wat gelijklopend te hebben, probeer ik het zo. Das iets voor deze avond...
    De voorzijde van de trailer is ondertussen ook bijna klaar. De twee bakken zitten er al op en alles werd bijgeschuurd, geplamuurd en verder geschuurd. De primer erop moet aantonen waar nog foutjes zitten...



    Bovenop de trailer komen drie bakjes. Eentje is vast de airco. De rechthoekige heb ik al aangebracht en zijn zelf gemaakt uit styrene. Het voorste ronde deel laat nog even op zich wachten. Ik heb nog geen idee hoe of wat... Tips zijn welkom ;-)



    Het probleem rond "McQueen" of "Lightning McQueen" is ook opgelost. Mijn DVD doet het niet meer en de broer van mijn vriendin bracht voor mij een gedownloade versie mee. Blijkt nu dat op deze ook "Lighting McQueen" op de trailer staat. Blijkbaar hebben ze voor de Europese versie enkele aanpassingen gedaan. Aja, want wij spreken van Bliksem McQueen en de Fransen van Flash McQueen. Dus moest de trailertekst wat aangepast worden... Voor mij is het evenwel duidelijk nu: ik maak de officiële versie van Pixar, dus met "Lightning McQueen" erop !



    Hogergenoemde website is trouwens het walhala voor Carsbouwers. Man, wat ik daar al allemaal gevonden heb... Misschien moet ik al mijn andere bouwdozen wegdoen en enkel nog Cars gaan bouwen (ook diorama en dergelijke). Maar voorlopig laat ik dat nog even voor wat het is want een rallywagen als tussendoortje is ook fun ! Op naar de volgende update;...

    Grtzzz

  4. #2594
    Toyota-lover
    Geregistreerd
    2 October 2011
    Berichten
    63

    Standaard

    Het probleem van de airco (het ronde bolletej op het dak) is opgelost. Een kindersurprise bracht redding...

    Zo ziet het er dus uit:

    Foto 1 met zo een moerdopje M10
    Foto 2 met het halve eidopje
    Foto 3 met het versneden dopje en reeds voorzien van wat sierstrips



    Dankzij de broer van mijn vriendin heb ik nu Cars (blueray) op mijn laptop staan. Knappe beeldweergave maar met als gevolg dat plots nogal details zichtbaar geworden zijn... Oeps !! Zo hebben die twee bakken op het dak verluchtingsgleuven. Althans, in sommige scenes toch. Ze gaan het nu en dan eens vergeten te tekenen hebben zeker? Ik laat dat detail voor wat het is. Daarnet twijfelde ik nog en had ik die dingen al van het dak gehaald. Ondertussen plakken ze er alweer op (impulsieve actie dus)

    Maar ook de voorzijde van de trailer kwam veel mooier in beeld. Met als gevolg dat ik dat voorste stuk heb aangepakt. De foto toont het verschil. De gleuven heb ik wat breder gemaakt dan in de film. Het oogt wat mooier vind ik...



    De zijkanten van de trailer kregen al een laag of twee primer om oneffenheden op te sporen. En die zitten er echt nog wel op dus gisteren al een halve avond opnieuw zitten schuren. Het ziet er nu al wat beter uit dus straks eens controleren met primer... Met wat geluk kan ik woensdag de zijkanten aan het dak vastzetten en kan ik met de achterzijde beginnen die ik helemaal zelf uit plastic card ga maken...

    Op naar de volgende...

  5. #2595
    Toyota-lover
    Geregistreerd
    2 October 2011
    Berichten
    63

    Standaard

    Van tussendoor bouwen was geen sprake meer. Mack nam alle tijd in beslag. Maar ik wil in 2011 toch nog een modelletje afwerken dus heb ik even deze ter hand genomen. Next up was de rolkooi. Iets waar ik totaal geen zin in had. TVD had mij een schema van een echte VDHeuvelrolkooi bezorgd en de moed was mij wat in de schoenen gezonken. Zoveel baren en onderdelen, pfff... Vorig weekend ben ik er evenwel toch aan begonnen. Stapje per stapje, stukje per stukje... En ik ben er geraakt. Een 1/24 VDHeuvelrolkooi !! Woehoe !











    Op naar de afwerking zou ik zeggen, zijnde:

    - Dashboard van knoppekes voorzien
    - Ruitenpartij inlijmen
    - Stoeltjes van carbon voorzien
    - Gordels plaatsen
    - Rolkooi spuiten en vastlijmen in de kuip
    - Huwelijk tussen chassis en body
    - Nieuw carbon op de spoiler
    - Spiegels in carbon en plaatsen
    - Snelsluitingen, lichtglaasjes, uitlaat en andere zaken plaatsen

    Nog een weekje dus...

  6. #2596
    Toyota-lover
    Geregistreerd
    2 October 2011
    Berichten
    63

    Standaard

    Deze Mitsubishi blijft me maar verrassen in negatieve zin. Toen ik gisterenavond de lampglaasjes onder handen nam en schilderde zoals ze op het 1/1 model staan, viel me iets op. Achter het glas is het één grote vlakte. Geen reliëf, geen lampen of dergelijke...



    Even vlug gespiekt bij de evo van TVD maar das een evo 9, een andere doos dus... Ikke boos en ontgoocheld. Even gaan spieken in een eigen evo 9 doos en daar zag ik de oplossing. We gaan die lampstukjes zelf maken !!

    En vanavond ben ik eraan begonnen. Eerst de bestuurderszijde... Hieronder een how-to...

    1/ Eerst kijken we na waar die lampunits moeten komen.
    2/ Klein gaatje boren
    3/ verder uitboren en uitschuren tot gewenste grootte
    4/ Een stukje sprue op maat schuren en snijden, en wat uitboren voor diepte
    5/ Alle delen vastlijmen en schilderen in chrome
    6/ De lichtjes rood maken
    7/ De lampglaasjes proper maken, van clear oranje en wat BMF voorzien



    Zo is dat ook weer geregeld. De randjes van het glaasje kreeg een smoke-behandeling. Morgen volgt de andere zijde. In het weekend volgt dan de verdere afwerking. Maar ikke nu heeeeeel tevreden !!





    Grtzzz

  7. #2597
    Toyota-lover
    Geregistreerd
    2 October 2011
    Berichten
    63

    Standaard

    Tijd voor een voorlaatste update bij deze evo 8. Op twee decals en de zijknipperlichtjes na is hij af. Die decals moet ik evenwel opnieuw printen wegens foutje en de knipperlichten zijn verdwenen. Deze laatste ga ik opnieuw maken met Christal Clear...

    Verder nog wat foto's van wat afgewerkt is. Hier het dashboard. De Macrostand geeft precies wel wat foutjes weer die met het blote oog onzichtbaar zijn... Ik heb er ook nog een gsm-houder met gsm in geplaatst zoals bij de echte.



    De rolkooi werd gespoten in het correcte wit en is klaar om geplaatst te worden. Het ijzerdraad dient om alles goed op zijn plaats vast te zetten.



    Ondertussen was mij opgevallen dat het luchtgat in de motorkap nogal opvallend de witte bodem liet zien. Iets wat mij totaal niet aanstond...



    Dus even een stukje uit een evo 6 geleend en dit zo goed en zo kwaad het kon nagemaakt met plastic sheet...



    Dit leverde volgend resultaat op, waar ik erg tevreden mee ben.



    Tenslotte werden de laatste stappen gezet en is dit de voorlopige stand van zaken...











    Volgende week de afwerking...

  8. #2598
    Senior Member Loixrallyfan's schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 October 2008
    Berichten
    1.867

    Standaard

    Ja man, mooie aanpassingen aan den Evo. Vooral de achterlichten, knap gedaan.

  9. #2599
    Senior Member Loixrallyfan's schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 October 2008
    Berichten
    1.867

    Standaard Ford Focus WRC '08 - Pieter Tsjoen - Rally du Condroz 2008 - SimilR - 1/24

    Eindelijk nog eens wat tijd gehad om aan deze verder te werken.
    Ik heb me vooral bezig gehouden met de bekabeling en het aankleden van de bodem van het interieur.
    Aan de hand van enkele foto's en met een hele brok artistieke vrijheid heb ik her en der wat elektronische boxen neergelegd met de nodige bekabeling.
    Ten eerste even laten zien hoe zo een elektronische box tot stand is gekomen.
    Benodigdheden: een plastiek recthoekig balkje, carbondecal, connectortjes van TopStudio en kabeltjes.

    De connectors werden met een klein boortje uitgeboord om de kabel erin te steken, een secuur werkje dat aleens durft misgaan.
    Dan dit alles samengebouwd en nog voorzien van een decaltje en schroefjes uit PE van Crazymodeler en dan krijg je dit:

    Deze werd dan op de bodem aangebracht voor de co en voorzien van een beugel. Gewoon gemaakt van zwarte tape, bevestigd met behulp van secondelijm om zeker niet los te komen en weer voorzien van enkele schroefjes.

    Ook achter de co werd er eentje geplaatst:

    Voorts werden de kabels voorzien van gespjes en werd er nog een boxje toegevoegd met een rood en blauw beugeltje.

    Hier is ook de intercom in alu op de middentunnel te zien, ook gescratched uiteraard. De pedalen met bak zijn uit PE van Rennaissance.

  10. #2600
    Senior Member Loixrallyfan's schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 October 2008
    Berichten
    1.867

    Standaard

    Dan werden de brandblussers geplaatst. Deze horen eigenlijk zwart te zijn, maar om wat kleur te brengen heb ik toch voor rood gekozen. De gespjes zijn geknipt uit chroomsticker.

    Dan werd de handrem aangepakt. De greep bleef behouden, het aanhangsel werd verwijderd en opnieuw gescratched met behulp van een staafje, ijzer draad voor de veer, een plastiek balkje en koppelingetjes van TopStudio.
    Met de nodige carbondecal en schilderwerken werd dat dan zoiets:

    En dan op zijn plaats:

    Voorts werd ook al de voetenbak voor de co gemonteerd. Ook een PE-exemplaar uit de set van Renaissance, opgesmukt met carbon, schroefjes en 2 knopjes.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •