Pagina 271 van 273 EersteEerste ... 171221261269270271272273 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 2.701 t/m 2.710 van 2729

Discussie: In de maak

  1. #2701
    Member jaymz's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 January 2012
    Locatie
    beselare,
    Berichten
    79

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loeten Bekijk bericht
    Das pas durven zo een spuitcabine maken... Zou ik hier niet durven, nu ja, is ook mijn appartement niet
    Hah tis mijn appartement ook nie zenne!
    kben al redelijk content van hoe hij er nu al uitziet, ik denk dat dit mijn topmodel zal zijn, allez ja tis ng maar mijn 4de build.
    hopelijk is mijn 5de build mijn topmodel, hopelijk blijf ik progressie maken!
    grtz
    live your life sideways!!

  2. #2702
    Senior Member Loixrallyfan's schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 October 2008
    Berichten
    1.867

    Standaard Peugeot 207 S2000 vs Ford Focus WRC - Jonas Langenakens - 1/24

    Na een lange, heel lange pauze ben ik hier dan weer eens, dit keer met een duobuild.
    Het betreft de Peugeot 207 S2000 uit de Sezoens 2012 en de Ford Focus WRC uit de Tac 2012, bijden van Jonas Langenakens.
    De Peugeot:

    De Focus:

    Met dank aan Juha voor deze mooie foto

    De Peugeot ontstaat uit een kit van Belkits, de focus uit een kit van SimilR.
    Bijden heb ik al eens gedetailleerd gebouwd en waar de Peugeot een waar plezier was om te bouwen, geldt het omgekeerde voor de Focus.
    Maar deze twee wou ik zo graag in mijn collectie dat ik de hel bij de hemel neem.

    Voor bijde wagens bestaan geen decals, dus heb ik alles zelf ontworpen en laten printen bij Jawi.(waar intussen de Focus op 1/43 te krijgen is)
    Hiervoor wil ik ook wel een bedankje richten tot Patrick "Starmodel", die mij en enkele anderen heeft wegwijs gemaakt in deze wel erg verslavende tak van onze hobby.
    De Peugeot werd aanvankelijk ontworpen uit de Wallonie, met Philip Cracco als rijder.

    De aanpassingen naar de sezoens met Jonas als piloot zijn ondertussen ook getekend.
    De Focus:

  3. #2703
    Senior Member Loixrallyfan's schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 October 2008
    Berichten
    1.867

    Standaard

    Nu de bedoeling:
    Ik heb mij een tijdje geleden een airbrush aangeschaft en daar wat mee leren werken en met deze twee wagens zet ik dan ook de eerste stap naar de volledige omschakeling.
    Ik ga dus deze twee wagens volledig met airbrush spuiten zonder ook maar enige spuitbus te gebruiken. Kwestie van verder te leren omgaan hiermee.
    Het resultaat zal in het begin niet helemaal perfect zijn, maar al doende leert men.
    De wagens zullen dan ook niet de detaillering krijgen die ik er normaal insteek.
    Nu terug naar de wagens.
    De bodies werden geprimerd met een laagje grijze Alclad met microfiller, om de foutjes goed zichtbaar te maken, vervolgens wat bijgewerkt en dan kregen ze 2 laagjes witte primer van hetzelfde merk. Daarover kwam wit van Zero Paints en vervolgens werd alles afgeplakt om het oranje (zelf gemengd met oranje en rood van Tamiya) te spuiten en dan is dit het voorlopige resultaat:


    Het oranje is niet zozeer gebaseerd op het origineel, dan wel op het oranje in mijn zelfgemmakte kleurdecals.
    Hierna volgt in het kort nog een afplaksessie voor de zwarte kleur in de wagens.

    Ik heb ook al dash en stoelen gespoten van de Peugeot. Deze kregen een laagje grijze alcladprimer met filler onder hoge druk, zodat er veel filler meekomt, die structuur creëert. Daarna een laagje mat zwart van Tamiya en eens droog, alles naar wens verweren met dit als resultaat:
    Dash:

    Stoelen:


  4. #2704
    Senior Member scoobyfreak's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Roeselare, Belgium
    Berichten
    3.629

    Standaard

    Mooi begin hoor, dat oranje brengt meteen leven in de wagens. Er viel mij enkel op dat er op de koffer van de focus ook een stukje oranje moet komen tegen de ruit.



  5. #2705
    Senior Member Loixrallyfan's schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 October 2008
    Berichten
    1.867

    Standaard

    Mercikes.
    En dat oranje, dat vind ik niet terug op mijn refpics, enkel een zwarte band, maar die staat op decal.

  6. #2706
    Senior Member scoobyfreak's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Roeselare, Belgium
    Berichten
    3.629

    Standaard

    Hier zie je het een beetje.



  7. #2707
    Senior Member Loixrallyfan's schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 October 2008
    Berichten
    1.867

    Standaard

    aha oke, minuscuul, maar inderdaad, het zit er. Goed gezien. Dat wordt dus nog bijgespoten.
    Bedankt voor de merkzaamheid.

  8. #2708
    Member
    Geregistreerd
    15 June 2009
    Berichten
    98

    Standaard

    mooi gedaan guido blijf het volgen

  9. #2709
    Senior Member Loixrallyfan's schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 October 2008
    Berichten
    1.867

    Standaard

    Vandaag het zwart gespoten, voor de tweede maal.
    Op de Focus ziet alles er oké uit.
    Bij de Pug heb ik het topje op de snuit niet perfect gekregen, maar dat wordt in't kort rechtgezet met een decal.
    Enfin, hier de stand van zaken:



    Grts, Guido

  10. #2710
    Senior Member rallymen123's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 September 2007
    Berichten
    1.872

    Standaard

    Knap werk, Guido!!!!

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •