Pagina 1 van 10 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 93

Discussie: beginnen als co piloot

  1. #1
    Senior Member Peter 666's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 November 2008
    Locatie
    Overpelt
    Berichten
    136

    Standaard beginnen als co piloot

    vraagje aan de vele co-piloten op dit forum
    is er iemand die wat tips wil geven over hoe het perfecte nota boekje eruit ziet (formaat etc.)
    Ik zal op 1-2 aug voor de eerste keer Filip Collez gaan vergezellen als co en kan dus best nog wat tips gebruiken....
    dus laat maar komen die tips...
    alvast bedankt
    Peter

  2. #2
    Senior Member quattro's schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2008
    Berichten
    2.949

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Peter 666 Bekijk bericht
    vraagje aan de vele co-piloten op dit forum
    is er iemand die wat tips wil geven over hoe het perfecte nota boekje eruit ziet (formaat etc.)
    Ik zal op 1-2 aug voor de eerste keer Filip Collez gaan vergezellen als co en kan dus best nog wat tips gebruiken....
    dus laat maar komen die tips...
    alvast bedankt
    Peter
    A4 met stevige ringen zodat het blad er niet zomaar uitvalt.
    Genoeg plaats open laten tussen de nota's zodat je nog plaats hebt om iets bij te schrijven.
    De blz. nummeren.
    Schrijf groot genoeg.
    Werk met zoveel mogelijk afkortingen en tekens.BV:coeperen = /,goe coeperen =//, vol coeperen=///
    Ieder gebruik zo wat een eigen aangepast systeem op het gebruikelijke..
    Een volgende pagina nemen tussen een lang stuk zodat je tijd hebt om om te slagen,ook al staat het vorige blad maar half vol.
    Bekende merkpunten opschrijven vvor de eerste nota,zodat je zelf en je piloot nog goed herrinerd over welke KP het gaat.
    Op een proef heb je altijd wel zo 1 of 2 heel gevaarlijke situaties,markeer die in het rood..
    Voorzie dat er na een deel gepasseerde auto's kiezel of zand kan liggen.
    Hou er rekening mee indien het regent.
    Zet afond en afond zeker.
    Kijk in de verkenningen hoeveel tijd ge nodig hebt om naar de volgende proef te rijden,zo ongeveer een minuut de kilometer.Zo kan je ook zien hoeveel service tijd je kan nemen.
    Pas goed op met nota's overschrijven!!!!!
    Probeer te weten als uw piloot nota's doorgeeft dat ge zelf weet wat hij ermee bedoeld.
    Ga samen is een toerke doen,gewoon waar ge zelf de weg kent,da ge weet wat hij bedoeld..
    Laat u niet teveel wijs maken door co's die het zelf ni kennen
    Ervaren co's zullen je altijd graag raad geven...

    SUC6...

  3. #3
    Senior Member LCRacing's schermafbeelding
    Geregistreerd
    21 October 2008
    Berichten
    1.004

    Standaard

    Mss ook handig als het je eerste keer is: per stuk die je in 1 keer zegt een bolletje voor de lijn zetten, zodanig dat je daar je vinger kunt zetten bij het lezen, als je opkijkt om je herkenningspunt te zoeken, dat je weet door de stand van je vinger waar je was/bent in je nota's. Als er bv 3 nota's met hetzelfde beginnen (100 meter bv.) kan dat wel handig zijn.

    Stel je bv voor dat je de tweede lijn vergeet en van de 1e naar de 3e lijn gaat en alle situaties blind zijn voor de piloot...

    * 100m L AF
    * 100m R 3 ncp
    * 100m R AF
    www.lc-racing.be - de site rond Koen Lauwaert en Pieter Cailliez

  4. #4
    Senior Member Bytes's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 April 2007
    Locatie
    Geetbets
    Berichten
    1.638

    Standaard

    Persoonlijk werk ik altijd met A4 met stevige ringen (dus niet van die atoma met plastieken ringen tussen, de bladen vallen eruit), maar er zijn ook co's die A5 of losse A4-vellen (die ze per Kp aan elkaar nieten) gebruiken. Da's een kweste van vookeur.

    Ik teken ook elke situatie uit het roadbook in mijn nota's. Kan onderandere handig zijn als je je nota's eens kwijtraakt. Bij elke situatie uit het roadbook meld ik in mijn nota's ook de afstand tot de flying finish. Sommige piloten vragen af en toe "Hoe ver nog?", verder kan het handig zijn bij bijvoorbeeld een lekke band of andere kleine panne waar je moet beslissen of je voort rijdt of stopt om te kijken of je het ter plaatse kan oplossen.

    Ik schrijf voor mezelf tal van extra herkenningspunten op tussen haakjes. Handig om de juiste nota terug te vinden als je het kwijtraakt. Deze herkenningpunten lees ik tijdens de wedstrijd niet voor, behalve indien ik aan de piloot merk dat deze extra info handig is (verblinding door zon, hevige regenval of stofwolk door eerdere deelnemer die het zicht beperkt, situatie waarbij de piloot de zichtbaarheid van de situatie op snelheid fout ingeschat heeft...)

    Ik maak ook meestal een samenvatting van de belangrijkste punten (valstrikken, gevaarlijke punten) van de proef. Aan de start kan ik mijn piloot de lengte van de proef (eventueel tijden van eerdere passages) en de gevaarlijkste punten nog eens uitleggen ter herrinnering.

    Ik gebruik over het algemeen weinig afkortingen en symbolen. Enkel "//" (couperen of snijden), "L" en "R" (Links en Rechts) en "Af" (A fond), de rest schrijf ik voluit. Er zijn co's die heel veel symbolen gebruiken (tekening voor boompjes, huizen, kiezel, openen van een bocht, sluiten van een bocht...). Da's ook een persoonlijk voorkeur. Hierin moet je zelf uitzoeken wat voor jou het handigste is.
    Laatst gewijzigd door Bytes; 22 July 2009 om 16:25

  5. #5
    Senior Member quattro's schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2008
    Berichten
    2.949

    Standaard

    Als ge maar 3 doortochten mag doen heb je ni veel tijd om alles voluit te schrijven hé

  6. #6
    Senior Member Bytes's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 April 2007
    Locatie
    Geetbets
    Berichten
    1.638

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door quattro Bekijk bericht
    Als ge maar 3 doortochten mag doen heb je ni veel tijd om alles voluit te schrijven hé
    Nog nooit een probleem mee gehad. Eerste doortocht op 't dooie gemak, piloot regelmatig laten stoppen als ik ni kan volgen met schrijven tot ik bijgepend ben, van de eerste doortocht zie ik gewoonlijk maar heel weinig van de weg, enkel mijn kladschrijfboek. 2de doortocht kan ik de weg wel mee volgen, lees ik voor wat ik heb opgeschreven eerste doortocht en maak ik mijn aantekeningen van extra verkenningspunten voor mezelf. AlS ikzelf of de piloot niet 100% zeker ben over een bepaalde situatie doen we nog een derde doortocht, maar da's niet altijd het geval (voorbije wekend in de Eifel alle proeven maar 2 keer verkend).

    Daarna alles nog eens overschrijven, want mijn eigen recce-boek tijdens wedstrijd lezen gaat me niet lukken
    Laatst gewijzigd door Bytes; 22 July 2009 om 16:42

  7. #7
    Senior Member GioRallyReport's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 March 2007
    Berichten
    3.702

    Standaard

    Maar als je het natuurlijk heel spannend wil maken neem je losse bladen , gooi ze in de lucht voor je in de wagen kruipt , raap ze allemaal samen en als de aftelling op 0 komt begin je te lezen in de volgorde dat je ze hebt dan
    Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, . but rather to skid in sideways, totally worn out,shouting..... . "holy crap, what a ride!"

    GioRallyReport


  8. #8
    rally-image.be tommeke_B's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Berichten
    2.749

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door snijers FE Bekijk bericht
    Maar als je het natuurlijk heel spannend wil maken neem je losse bladen , gooi ze in de lucht voor je in de wagen kruipt , raap ze allemaal samen en als de aftelling op 0 komt begin je te lezen in de volgorde dat je ze hebt dan
    Giraudet z'n methode in Ieper

  9. #9
    Senior Member GioRallyReport's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 March 2007
    Berichten
    3.702

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tommeke_B Bekijk bericht
    Giraudet z'n methode in Ieper
    hahaha das een goei tommeke
    Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, . but rather to skid in sideways, totally worn out,shouting..... . "holy crap, what a ride!"

    GioRallyReport


  10. #10
    Senior Member EdS's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 May 2007
    Berichten
    285

    Standaard

    Daarna alles nog eens overschrijven, want mijn eigen recce-boek tijdens wedstrijd lezen gaat me niet lukken [/QUOTE]

    TIP: nooit overschrijven als je je "schoonschrift" daarna niet meer kan controleren !!

Soortgelijke discussies

  1. co piloot gezocht
    By Lore in forum Rittensport
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 11 November 2010, 08:18
  2. hoe moet ik beginnen
    By brenne in forum Rally binnenland
    Reacties: 23
    Laatste bericht: 7 June 2009, 15:29
  3. gezocht: co-piloot
    By filip in forum Kopen en verkopen
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 21 March 2009, 11:06
  4. beginnen met rittensport
    By golfke1 in forum Rittensport
    Reacties: 12
    Laatste bericht: 17 February 2009, 14:16
  5. co piloot
    By M-DOC in forum Rally binnenland
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 2 August 2008, 07:51

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •