Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9

Discussie: Nieuw circuit?

  1. #1
    Senior Member Dingske's schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 April 2007
    Locatie
    Zingem
    Berichten
    245

    Standaard Nieuw circuit?

    In het nieuws zag ik onlangs hoe de Belgische motorcrossers massaal op straat kwamen om duidelijk te maken dat er veel te weinig plaatsen zijn waar zij hun sport kunnen uitoefenen, en van de politiekers hun kant werd gezegd dat ze het gingen bekijken, en elke provincie zou minstens 1 crosscircuit krijgen.
    Misschien is het de moment om ook eens duidelijk te maken dat er veel te weinig plaatsen zijn waar aan autosport kan gedaan worden, en het verminderd ook altijd maar meer.
    Het zou wel leuk zijn moest er bijvoorbeeld in de oostvlaamse-brusselse streek een parcours/circuit gebouwd worden die voor alle motorsportdoeleinden kan dienen (circuit, motorcross, karting, rallycross, rally, ...).
    Misschien moeten alle piloten zich ook eens verenigen, want dit is tegenwoordig blijkbaar de enige manier om iets duiselijk te maken of te bereiken???
    Laatst gewijzigd door Dingske; 21 November 2009 om 12:55

  2. #2
    Senior Member quattro's schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2008
    Berichten
    2.949

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dingske Bekijk bericht
    In het nieuws zag ik onlangs hoe de Belgische motorcrossers massaal op straat kwamen om duidelijk te maken dat er veel te weinig plaatsen zijn waar zij hun sport kunnen uitoefenen, en van de politiekers hun kant werd gezegd dat ze het gingen bekijken, en elke provincie zou minstens 1 crosscircuit krijgen.
    Misschien is het de moment om ook eens duidelijk te maken dat er veel te weinig plaatsen zijn waar aan autosport kan gedaan worden, en het verminderd ook altijd maar meer.
    Het zou wel leuk zijn moest er bijvoorbeeld in de oostvlaamse-brusselse streek een parcours/circuit gebouwd worden die voor alle motorsportdoeleinden kan dienen (circuit, motorcross, karting, rallycross, rally, ...).
    Misschien moeten alle piloten zich ook eens verenigen, want dit is tegenwoordig blijkbaar de enige manier om iets duiselijk te maken of te bereiken???
    Voor die motorcross parkoers zijn al duizenden petities getekend en afgegeven al jaren,ze zijn er nog altijd niet..
    Ze bekijken dat al jaren..
    Maar zoals gewoonlijk veel beloven en niks doen
    Ge moogd hier uwe gazon zelfs nog ni afrijden wanneer ge wil,laat staan broem,broem....

  3. #3
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.396

    Standaard

    Er zijn plannen om er hier een MX circuit in Maldegem te leggen maar die stuitten natuurlijk op massaal protest. Men vreest geluidshinder.....
    De voorgestelde locatie ligt nochtans dicht tegen de expressweg waar ganse dagen auto's over razen en lawaai maken.
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  4. #4
    Senior Member Dingske's schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 April 2007
    Locatie
    Zingem
    Berichten
    245

    Standaard

    Achter mijn deur ligt een voetbalplein, en die maken in het weekend ook nogal wat lawaai! Die mogen wel, in elk klein dorp zelfs. En ook als er een wielerwedstrijd passeert gaat dat steeds gepaard met veel lawaai en hinder, waarom zijn de mensen zo tegen gemotoriseerde sporten??

  5. #5
    Senior Member audi s1'tje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    5 April 2007
    Locatie
    diksmuide
    Berichten
    292

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dingske Bekijk bericht
    Achter mijn deur ligt een voetbalplein, en die maken in het weekend ook nogal wat lawaai! Die mogen wel, in elk klein dorp zelfs. En ook als er een wielerwedstrijd passeert gaat dat steeds gepaard met veel lawaai en hinder, waarom zijn de mensen zo tegen gemotoriseerde sporten??
    wrm? redelijk simpel volgens mij , negatieve medialisering ( om het moeilijk te zeggen). telkens wanneer er iets motorsportevement is in België wordt er meteen bij vertelt hoeveel de CO2 uitstoot zal zijn en zelfs al berekend hoeveel plastieken bekertjes er zullen weg gegooid zullen zijn. In plaats van een gedetailleerde en goede voorbeschouwing te geven houden ze zich liever bezig naar sensatie en subjectieve meningen van omstaanders te vragen dan zich met de wedstrijd zelf bezig te houden die in feite veel meer volk op te been brengt dan er eigenlijk tegenstanders zijn...

  6. #6
    FC FILOU KETfoisKET's schermafbeelding
    Geregistreerd
    17 March 2007
    Locatie
    neffens mijn gebuurnege
    Berichten
    2.057

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door audi s1'tje Bekijk bericht
    wrm? redelijk simpel volgens mij , negatieve medialisering ( om het moeilijk te zeggen). telkens wanneer er iets motorsportevement is in België wordt er meteen bij vertelt hoeveel de CO2 uitstoot zal zijn en zelfs al berekend hoeveel plastieken bekertjes er zullen weg gegooid zullen zijn. In plaats van een gedetailleerde en goede voorbeschouwing te geven houden ze zich liever bezig naar sensatie en subjectieve meningen van omstaanders te vragen dan zich met de wedstrijd zelf bezig te houden die in feite veel meer volk op te been brengt dan er eigenlijk tegenstanders zijn...
    Hoeveel zou de co2 uitstoot zijn van alles wat met voetbal te maken heeft per week . juist , x 1000 .Legale trainingen in de week inbegrepen .

  7. #7
    Senior Member Dingske's schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 April 2007
    Locatie
    Zingem
    Berichten
    245

    Standaard

    En de co2 uitstoot van alle voorrijders en volgwagens bij het wielrennen? en rijden die altijd veilig? daar hebben ze soms ook een 10meter zone nodig!
    ik vind dat motorsport te vaak, te snel in een hoekje wordt geduwd.

  8. #8
    Senior Member audi s1'tje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    5 April 2007
    Locatie
    diksmuide
    Berichten
    292

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dingske Bekijk bericht
    En de co2 uitstoot van alle voorrijders en volgwagens bij het wielrennen? en rijden die altijd veilig? daar hebben ze soms ook een 10meter zone nodig!
    ik vind dat motorsport te vaak, te snel in een hoekje wordt geduwd.
    inderdaad, velen zouden verschieten welke zotten daar voorrijden

  9. #9
    Senior Member Holkers's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 June 2007
    Locatie
    Voorschoten (nl)
    Berichten
    1.562

    Standaard

    De groenen kunnen niet verder denken dan dat hun neus lang is. Hoevaak moet er niet jaren lang gestreden worden in de rechtbank voor een mooi stukje asfalt omdat er 1 boom in de weg staat. Dat er door het uitstellen van de verbreding elke dag een file staat die per 5 minuten meer CO2 de lucht in stoot dan die boom per dag kan 'ademen' gaat er bij die groenen niet in. Normale discussies aangaan met dat mensvolk is er ook niet bij en naast alle vertragingen zorgen ze ook nog eens voor frustraties bij de fans van autosport.

    Er is een artikel geweest in de Nederlandse AutoWeek (hebben ze die ook in België) waarbij een onderzoeker uitgezocht heeft hoeveel asfalt erbij moet in Nederland en waar dat moet liggen om alle file's te laten oplossen. Kwam erop neer dat er een kleine 1000 kilometer zwart lint bij moest om zo per jaar bijna 2 miljard te verdienen op de economie (stilstaan kost geld) en dat er per jaar een CO2 reductie zou komen die evenredig was aan de jaarlijkse opname van een een bos zo groot als Nederland. Mijn conclusie was dat het een win-win situatie zou zijn als dit door kon gaan, zowel voor de natuur als voor de economie. Helaas was de reactie van enkele groenen; er komt asfalt bij en dat is slecht voor het milieu...

    Daarbij zou ik wel eens willen weten wat een 3-daags evenement zoals de F1 op Spa aan energie en uitstoot kost t.o.v. 1 eredivisie weekend waarbij alles mee telt (voor de F1 de vliegreis, vrachtwagens, F1 wagens, toeschouwers ect etc. en voor het voetbal de busreisjes, de supporters, de TV's etc etc.) Dan zouden de groenen nog vreemd staan kijken denk ik.

Soortgelijke discussies

  1. Santoni - AMG raceschoenen nieuw in maat 45 en 46
    By caramba65 in forum Kopen en verkopen
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 1 November 2009, 14:34
  2. Nog meer 1:24 modellen (nieuw)
    By Tiemen in forum Modelbouw
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 23 October 2009, 11:08
  3. Nieuw forum
    By digibyte in forum Algemeen
    Reacties: 152
    Laatste bericht: 4 August 2008, 21:20
  4. Nieuw in 2008
    By NewTown in forum Formule 1
    Reacties: 12
    Laatste bericht: 16 March 2008, 21:10

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •