Pagina 367 van 376 EersteEerste ... 267317357365366367368369 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 3.661 t/m 3.670 van 3759

Discussie: Patattentijd

  1. #3661
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.108

    Standaard

    Grappig om Marc Priestley in 1 van zijn video's te horen zeggen dat hij het erg vind om de naam Sauber te zien verdwijnen omdat Sauber in de F1 zit zo lang als hij zich kan herinneren. Ik herinner me de F1 zonder een Sauber op de grid nog heel goed. Sauber was een team dat actief was in de group C racerij. Ik herinner me nog dat het groot nieuws was toen Sauber besloot om naar de F1 te gaan.
    Wat ik maar wil zeggen is dat voor mij Sauber zelfs na zoveel jaar nog altijd niet echt een historisch F1 team is als Williams bijvoorbeeld. Ik vind het bijgevolg dan ook niet zo heel erg om die naam te zien verdwijnen. Temeer omdat het ook direct de terugkeer van een andere grote naam betekent. Alfa Romeo herinner ik me wel nog als zijnde een historisch F1 team.

    Er zijn ondertussen al enkele sneakers previews gelekt over de nieuwe livery's. De Mercedes zou er helemaal anders uit zien en de Haas zou zwart met goud worden. Vanaf morgen is het zover. Dan is de eerste presentatie, al zou het enkel om de nieuwe kleuren van de Haas gaan, niet om de nieuwe wagen.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  2. #3662
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.395

    Standaard

    Bij Mercedes is er veel kans dat het een soort camouflage kleuren zijn die enkel zullen gebruikt worden tijdens de tests. Mercedes is het bijna verplicht om in het zilver te rijden, ze zijn de zilverpijlen en dat is hun identiteit Net zoals rood de identiteit is van Ferrari.

    En ik ben het met je eens, Sauber is voor mij ook geen historisch team. Daarvan zijn er maar 3 in de F1 wat mij betreft : McLaren, Ferrari en Williams.
    Red Bull beschouw ik niet als een historisch team, die zitten nog niet lang genoeg in de F1 om die status al te hebben verdient.
    Zelfs Alfa Romeo kan ik geen historisch team noemen. Die hebben tot nu toe amper 7 seizoenen in de F1 meegedraaid, dat zijn er veel minder dan Sauber. Minder dan Force India, minder dan Toro Rosso. Bovendien is hun laatste seizoen in de F1 al meer 34 jaar geleden.
    Om dezelfde reden vind ik ook dat Mercedes geen historisch team is. Die hebben er nu 11 seizoenen opzitten. (weliswaar succesvolle seizoenen, maar toch nog maar steeds 11). Dat zijn er dus minder dan Sauber. En ook Mercedes is lange tijd uit de F1 verdwenen (maar liefst 55 jaar om precies te zijn).
    En ook Renault kan ik geen historisch team noemen. Om dezelfde redenen als hierboven. Nog niet lang genoeg actief in de F1 en al 2 keer er uit gestapt en teruggekomen.
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  3. #3663
    Senior Member Knarf's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 May 2018
    Berichten
    565

    Standaard

    De Mercedes volgend seizoen is niet zilver.

    Die cameo is enkel voor de testen dat klopt. Maar de uiteindelijke livery zal iets nieuws zijn. Waarschijnlijk zwart met groen.


    Wanneer is een team dan historisch?
    Voor iemand in 1990 geboren is Sauber er altijd geweest.
    Enige reden is dat ze geen titels hebben gewonnen? Team bestaat +20 (+25?) jaar in F1
    Ik vind Alfa, Tyrrell, Brabham toch wel allemaal historische namen. Had Sauber nu eens een titel gewonnen stonden ze er ook bij.

  4. #3664
    Senior Member Knarf's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 May 2018
    Berichten
    565

    Standaard

    Livery van Haas is voorgesteld.
    Dat is gewoon een jps Lotus....

  5. #3665
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.108

    Standaard

    Awel, ik geef uw beiden gelijk. Ik geef Grungie gelijk omdat voor mij de enige historische teams momenteel op de grid Ferrari, Williams en McLaren zijn. Maar ik geef ook Knarf gelijk. Wanneer is een team een historisch team. Als je wat jonger bent en nooit anders geweten hebt dan dat Sauber in de F1 gezeten heeft, zal je Sauber inderdaad ook een historisch team noemen. Zoiets is puur persoonlijk en afhankelijk vanaf wanneer je de sport volgt. Daarom ook dat voor mij enkel Ferrari, Williams en McLaren de 3 historische teams zijn die er bij zijn want die 3 teams waren al actief toen ik de F1 begon te volgen. Ik herinner me wel nog een Alfa Romeo op de grid maar dat is verdorie lang geleden. Ik geloof dat Bruno Giacomelli toen voor dat team reed.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  6. #3666
    Senior Member Knarf's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 May 2018
    Berichten
    565

    Standaard

    En Brabham bijvoorbeeld, of Lotus ?
    Zijn dat historische teams ?

  7. #3667
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.108

    Standaard

    Ik vind die eerder historisch dan bijvoorbeeld Red Bull of Mercedes. Maar dat is omdat die reden toen ikF1 begon te kijken. Zoals ik eerder al zei, het is gewoon persoonlijk wat je historisch vindt en wat niet.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  8. #3668
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.395

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Knarf Bekijk bericht
    En Brabham bijvoorbeeld, of Lotus ?
    Zijn dat historische teams ?
    Brabham, ja. Maar dat team is al lang niet meer actief in de F1. En ik had het wel degelijk over teams die momenteel actief zijn in de F1. Wat dat betreft zijn dus voor mij enkel Ferrari, McLaren en Williams een historisch team.

    Lotus is eigenlijk ook een historisch team, maar dan enkel het "originele" Lotus team. Niet het team dat dat van 2010 tot 2013 op de grid stond als Lotus en nadien verder ging als Caterham. Noch het Renault team dat in 2013 de Lotus naam overnam en nog 2 seizoenen onder die naam in de F1 heeft geracet.

    Tyrrell, nog een voorbeeld van een inmiddels verdwenen historisch team.

    De definitie van een historisch team zal voor iedereen wel verschillen maar voor mij moet een team wat dat betreft minstens 25 tot 30 opeenvolgende seizoenen in de F1 meegedaan hebben en liefst al eens wereldkampioen geworden zijn (bij de piloten of de constructeurs) al is dat wat mij betreft geen absolute noodzaak.

    En daarom kan ik Alfa Romeo geen historisch team noemen. In het auto-wereldje misschien een historische naam maar in de F1 hebben ze er nog maar weinig van terecht gebracht. 2 seizoenen in de jaren '50 en 7 seizoenen in de jaren '70 en '80.

    Daarom ook kan ik Sauber geen historisch team noemen. 21 seizoenen in de F1 sinds 1993 en dit in 2 stints. In de periode 2006-2010 heeft het team 5 seizoenen lang onder de BMW naam gereden.

    Maar misschien ben ik ook gewoon een (te grote) purist op dat vlak.
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  9. #3669
    Senior Member Knarf's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 May 2018
    Berichten
    565

    Standaard

    Ik vind het ook niet echt een historisch team hoor. Te weinig gepresteerd daarvoor.

    Maar kan met voorstellen voor mensen van 30 jaar wel. Niet veel teams die zo lang in de F1 zitten.

  10. #3670
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.108

    Standaard

    Ik denk daar blijkbaar toch een beetje anders over. Voor mij is "goed presteren" geen criterium of een team een historisch team is of niet. Ik herinner me Tyrell niet als een topteam. Het is dat wel ooit geweest, maar toen volgde ik de F1 nog niet. Het beste seizoen dat ik me herinner was toen Alesi er mee reed en in Monaco 2de werd achter Senna. En toch, moest Tyrell plots terug op de grid staan zou ik dat als de terugkeer van een historisch team zien. Al zal dat team dan waarschijnlijk helemaal niets met het vroegere Tyrell te maken hebben.

    Feitelijk is zelfs Mercedes het oude Tyrell want Mercedes rijdt met de licentie van Tyrell. In 1998 hield Tyrell er mee op en uncle Ken verkocht zijn licentie aan Dave Richards die toen het Subaru world rally team leidde. Dave richtte BAR op dat na 2 seizoenen uitgezongen was. BAR werd een tijdje later BAR Honda om uiteindelijk helemaal te worden opgeslorpt door Honda. In 2009 hield Honda het plots voor bekeken en het was Ross Brawn die er als de kippen bij was om Brawn GP op te richten en dat team werd direct wereldkampioen. In 2010 kocht Mercedes dan de licentie van Brawn of het het nu zo succesvolle Mercedes AMG F1 team was geboren.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •