Pagina 362 van 376 EersteEerste ... 262312352360361362363364372 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 3.611 t/m 3.620 van 3756

Discussie: Patattentijd

  1. #3611
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.096

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Knarf Bekijk bericht
    Bye bye Ocon
    Het zal maar voor even zijn vrees ik. Toto zal er wel voor zorgen dat Ocon er in 2020 er terug bij is. Al snap ik echt niet wat ze daar bij Mercedes precies in Ocon zien. Als je bij Toro Rosso kijkt is het overduidelijk dat Gasley veruit de sterkste is. Idem bij Sauber. Daar is het overduidelijk dat Leclerc de betere is. Maar bij Force India zie ik dat niet. Daar zijn de teamgenoten aan elkaar gewaagd. Het is misschien wel zo dat Perez beter is dan Hartley en Ericsson, maar dan nog. Indien Ocon echt zo een supertalent is kan je toch wel verwachten dat hij vaker laat zien dat hij de meerdere is van Perez, maar ik zie dat niet. Kan misschien aan mij liggen.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  2. #3612
    Senior Member Knarf's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 May 2018
    Berichten
    565

    Standaard

    Interessante onboard van Kubica.
    Die gast rijdt dus zo 95% van de ronde met 1 hand. Die rechtse hand heeft het stuur nauwelijks vast.

    https://streamable.com/iy1ns

  3. #3613
    Senior Member Knarf's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 May 2018
    Berichten
    565

    Standaard

    Albon bij Toro Rosso.


    Wie dan FE bij Nissan gaat rijden, dat weet ik ook niet

  4. #3614
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.384

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Knarf Bekijk bericht
    Albon bij Toro Rosso.


    Wie dan FE bij Nissan gaat rijden, dat weet ik ook niet

    Waarschijnlijk wordt zijn vervanger Oliver Rowland.
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  5. #3615
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.096

    Standaard

    Verstappen weet nog niet wat zijn taakstraf inhoudt, maar 1 ding staat vast zegt hij. Hij zal niet voor paal gaan staan. Hij vindt dat hij veel te zwaar aangepakt is maar hij zal zijn straf wel doen, maar voor paal staan weigert hij dus. Hij vindt wel snel dat hij voor paal staat want blijkbaar is het vuilnis buiten zetten al beneden zijn stand : https://nl.motorsport.com/f1/news/ma...staan/4304131/

    Ik vind dat dat ventje wel heel veel noten op zijn zang heeft. Hij heeft niks te willen of te vinden. Hij is in de fout gegaan en hij heeft een straf gekregen. Nu is het aan hem om die uit te voeren en voor de rest zijn grote mond dicht te houden.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  6. #3616
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.096

    Standaard

    Ze zouden wel iets moeten doen aan die drive throughs die er geweest zijn. Verschillende piloten hebben een drive through gekregen omdat ze op een bepaald moment te veel energie verbruikt hebben. Dit zou komen door de hobbels in het circuit waardoor de wagens even van de grond kwamen en de achterwielen doorspinden. Bij het terug neerkomen kregen ze dan een piek in het vermogen. Ik snap niet hoe dit mogelijk is. Volgens mij is dit geen piek in het vermogen, maar een fout in het meten. Het kan toch niet moeilijk zijn om er voor te zorgen dat ze gewoon niet meer dan 200 kW geven (en 250 kW in attack mode). Op die manier zou je dan niet eens hoeven te meten en zeker geen drive throughs uit te delen wanneer er een fout in de meting zit.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  7. #3617
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.096

    Standaard

    Nogal een heet hangijzer, de halo. Een discussie die ik liever vermijd, maar het is nogal stil hier . Dus...

    Er is dit jaar 1 geval geweest waar volgens sommigen die halo zijn nut gehad heeft, namelijk bij de crash van Charles Leclerc in Spa. De FIA heeft een tijdje geleden, na weken van onderzoek, een report uitgebracht over de rol die de halo gespeeld zou hebben bij deze crash. Dit artikel vertelt er meer over : https://nl.motorsport.com/f1/news/ha...rzoek/4309438/

    Hebben jullie hier een mening over ? Ik persoonlijk vind het nogal een zwak report. Na uitgebreid onderzoek is gebleken dat de endplate van de voorvleugel van de wagen van Alonso het vizier van de helm van Leclerc zou kunnen geraakt hebben. Als conclusie, om het nut van de halo te bewijzen, zeggen ze plots dat Leclerc zwaar hoofdletsel zou opgelopen hebben indien het wiel van Alonso's wagen zijn helm zou geraakt hebben. Dat terwijl ze 3 regels eerder zeggen dat het wiel zijn hoofd zowiezo niet zou geraakt hebben, zelfs zonder halo.
    Mocht er geen halo op Leclerc wagen gestaan hebben zou hij, als ik het goed lees, een kras op zijn vizier gehad hebben. Hoewel de FIA blijkbaar alle lof heeft voor de halo na dit incident, heb ik toch nog altijd serieus mijn twijfels. Waar ze bij de FIA wel fier op mogen zijn is dat de halo die klap heeft weerstaan, voor de rest zie ik eerlijk gezegd nog steeds het nut niet in.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  8. #3618
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.384

    Standaard

    Ik lees zelden of nooit artikels over de F1 in het Nederlands. Dat artikel over de halo had ik enkele weken terug wel gelezen, zelfs op dezelfde website, maar in het Engels. : https://www.motorsport.com/f1/news/l...-halo/4309428/

    Meestal zijn Nederlandstalige artikels slechte vertalingen van Engelse artikels. Aangezien mijn Engels voldoende goed is lees ik om die reden liever in het Engels.


    Maar volgens mij heb je niet aandachtig genoeg gelezen.
    Er wordt gezegd dat zonder halo de endplate van de voorvleugel van Alonso waarschijnlijk de de helm zou geraakt hebben. Maar dat de impact daarvan moeilijk te voorspellen is. Dat kon gaan van een kras tot veel erger.
    Een voorvleugel is tamelijk sterk (moet een doorbuigtest van minimaal 50 kg doorstaan) dus durf ik niet zeggen (en ook de FIA niet) wat voor schade zo'n ding op een helm aanricht. Ook kleine voorwerpen kunnen veel schade aanrichten als de snelheid hoog genoeg is.

    De FIA liegt niet in haar rapport. Mocht het wiel van Alonso de helm van LeClerc geraakt hebben dan zou die laatste zwaar hoofdletsel hebben opgelopen. Dat kun je bijna als een feit beschouwen.
    De band van Alonso zou Leclerc niet hebben geraakt. Opnieuw een waarheid, gen leugen.
    En ondanks het feit dat er geen contact zou geweest zijn tussen de helm van Leclerc en de band van Alonso, heeft de halo er wel voor gezorgd dat de McLaren als het ware afgeketst is. Van de Sauber is weggeduwd.
    Ook dat staat in het rapport.

    Misschien is dit rapport gen bewijs dat de halo nuttig is. Maar het is ook helemaal geen bewijs dat hij niet nuttig is.
    ik zou er maar aan wennen. De halo gaat er komen in alle raceklassen. Van F1, over F2 tot GP3, GP4 en F3 en alles wat daar tussen zit.
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  9. #3619
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.096

    Standaard

    Ik denk niet dat een endplate veel schade zou aanrichten. Die dingen breken af bij het minste. Op het einde van een race ligt het circuit soms bezaaid met van die extra flapjes en carbon prulletjes.

    Wat mij opviel aan dit artikel was dat ze vertelden dat het wiel zijn hoofd niet zou geraakt hebben indien er geen halo was. Maar verderop, om dan toch het nut van de halo in de verf te zetten, beginnen ze plots met te vertellen hoe groot de impact geweest zou zijn moest het wiel wel zijn hoofd geraakt hebben. Overbodige info imo. Het wiel zou zijn hoofd niet geraakt hebben. Daarmee is de kous af.

    Soit. Ik ben ondertussen wel wat gewend aan de halo. Mooi is het niet en ik zal het waarschijnlijk nooit mooi vinden, maar het stoort mij wel een pak minder dan vroeger. Er echt aan wennen zal nooit gebeuren denk ik, en zal ook niet nodig zijn ook niet. Ik denk (en hoop vooral) dat dit maar een kort leven beschoren zal zijn en binnen de kortste keren zal vervangen worden door een canopy.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  10. #3620
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.384

    Standaard

    De endplate zelf zie ik nog zo van het minste contact afbreken. Zoals ik reeds eerder geschreven heb, die moet een doorbuigtest doorstaan. De FIA plaatst er een gewicht om (minimaal 50 kg maar het kan ondertussen ook al 80 kg zijn) en de vleugel mag niet doorbuigen en de endplate al zeker niet afbreken.

    Maar al die flapjes die nog op die endplate bevestigd zijn, die zijn wel veel kwetsbaarder. Die breken wél veel eerder af.
    Die gezegd zijnde is het moeilijk in te schatten wat een contact tussen endplate en helm voor schade zou aanrichten.


    En nogmaals. Jij mag dan dit rapport beschouwen als geen bewijs voor het nut van de halo. Ik herhaal dat het evenmin een bewijs van het tegendeel is.
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •