Pagina 366 van 376 EersteEerste ... 266316356364365366367368 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 3.651 t/m 3.660 van 3756

Discussie: Patattentijd

  1. #3651
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.385

    Standaard

    De halo was eigenlijk al een jaar eerder aangekondigd. Normaal moest dat ding al in 2017 op de wagens staan maar het is een jaar uitgesteld.
    Nog een jaar uitstellen zou gewoon geen optie meer zijn. Toch niet om redenen dat er andere opties nog een jaartje ofzo getest worden.

    Er moest in 2018 een cockpitprotectie komen, dat is een feit. Maar waarom zou de FIA eigenlijk het Shield opzettelijk laten afkeuren? Denk nu toch eens logisch na.
    De halo was getest en goed genoeg bevonden. De crashtest doorstaan. Het aeroscreen van Red Bull had een onvoldoende behaald op de crashtest en het Shield had nog niet eens een crashtest ondergaan. Aeroscreen en shield waren dus geen opties voor 2018. Waarom zou de FIA opzettelijk het shield afkeuren? Dat slaat toch nergens op? Want het was totaal geen optie voor 2018.

    En het is niet omdat je er al een tijd niet meer van gehoord hebt dat er niet meer aan gewerkt wordt toch? Ook dat is een verkeerde conclusie van je.

    Het shield is ontwikkeld door een Italiaans bedrijf (waarvan ik de naam niet zo direct meer weet). Is het dan zo verwonderlijk dat ze het laten testen door een Italiaans team? Zo onlogisch is dat toch niet?
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  2. #3652
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.099

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie Bekijk bericht
    De halo was eigenlijk al een jaar eerder aangekondigd. Normaal moest dat ding al in 2017 op de wagens staan maar het is een jaar uitgesteld.
    Ik denk dat je hier de bal een beetje mis slaat. Volgens mij is de halo nooit eerder aangekondigd. In 2016 is er wel gezegd dat ze op zoek waren naar een soort van cockpitprotectie, en zijn ze inderdaad vooral aan de slag gegaan met de halo. Er waren echter enorm veel tegenstanders van die halo en toen zijn andere partijen afgekomen met alternatieven. Red Bull kwam met het aeroscreen en er kwam ook nog iemand met de canopy. Die laatste heeft volgens mij nooit op een wagen gestaan, het aeroscreen wel. Beide alternatieven faalden echter in de crashtest.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie Bekijk bericht
    Nog een jaar uitstellen zou gewoon geen optie meer zijn. Toch niet om redenen dat er andere opties nog een jaartje ofzo getest worden.
    Het probleem was dat, toen Todt de belofte maakte dat er in 2018 cockpitprotectie zou zijn, er eigenlijk nog geen afdoende cockpitprotectie was. Er waren op dat moment nog altijd geen echte crashtests geweest. Todt heeft op dat moment een belofte gemaakt die hij op dat moment helemaal nog niet kon nakomen. Hij deed dat waarschijnlijk om wat druk op de ketel te zetten, om het introduceren van welke vorm van cockpitprotectie dan ook in een stroomversnelling te laten komen want het begon er op te lijken dat dat weer een jaartje uitgesteld zou worden.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie Bekijk bericht
    Er moest in 2018 een cockpitprotectie komen, dat is een feit. Maar waarom zou de FIA eigenlijk het Shield opzettelijk laten afkeuren? Denk nu toch eens logisch na.
    De halo was getest en goed genoeg bevonden. De crashtest doorstaan. Het aeroscreen van Red Bull had een onvoldoende behaald op de crashtest en het Shield had nog niet eens een crashtest ondergaan. Aeroscreen en shield waren dus geen opties voor 2018. Waarom zou de FIA opzettelijk het shield afkeuren? Dat slaat toch nergens op? Want het was totaal geen optie voor 2018.
    Omdat er heel veel ongenoegen was over de halo. Zowel bij piloten, als bij designers en zeker bij de fans. De halo was misschien de beste oplossing, maar het had ook de meeste tegenstanders van alle soorten cockpitprotectie. Op dat moment is dat shield op de proppen gekomen. Had Jean Todt de belofte niet gedaan van een soort van cockpitprotectie in 2018, hadden ze makkelijk dat shield op punt kunnen zetten en in 2019 dat op de wagen zetten in plaats van die lelijke halo. Maar Jean had die belofte wel gemaakt. Hij wilde volgens mij die test met dat shield niet tegen houden omdat hij wist dat hij bakken kritiek over zich zou krijgen indien hij het shield niet testte en gewoon de halo op de wagen verplichtte. Hij heeft het shield dus wel laten testen. Maar ik vond het maar een slappe test. 1 rondje door 1 piloot. Heb je enig idee hoeveel piloten er de halo getest hebben in 2016 en 2017 ? Ik heb het nooit geteld maar ik denk dat het er een kleine tiental geweest zijn. Kijk, dat vind ik een test. Niet 1 piloot die er 1 rondje mee rijdt. Dat is geen test. Dat is een aanfluiting.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie Bekijk bericht
    En het is niet omdat je er al een tijd niet meer van gehoord hebt dat er niet meer aan gewerkt wordt toch? Ook dat is een verkeerde conclusie van je.
    Goed mogelijk. Maar spijtig genoeg vind ik nergens een rapport terug van de groep die zich bezig zou houden met het op zoek gaan naar een beter alternatief voor de halo. Wel krijg ik een rapport over wat de halo gedaan heeft om Leclerc te behouden voor een hoofdkwetsuur toen Alonso over hem heen reed. Maar spijtig genoeg vind ik dat niet echt een eerlijk rapport omdat er eerst in staat dat het wiel Leclerc zelfs zonder halo niet zou geraakt hebben en even verderop staat in dat rapport wat de gevolgen Leclerc zou gehad hebben indien dat wiel hem wel geraakt had. Moet dat in een rapport staan dat het nut van de halo moet bewijzen ? Volgens mij niet. In dat rapport had moeten staan welke kwetsuren Leclerc zou opgelopen hebben moest dat endplate zijn vizier geraakt hebben, want de halo heeft er voor gezorgd dat dat niet gebeurd is.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie Bekijk bericht
    Het shield is ontwikkeld door een Italiaans bedrijf (waarvan ik de naam niet zo direct meer weet). Is het dan zo verwonderlijk dat ze het laten testen door een Italiaans team? Zo onlogisch is dat toch niet?
    Ik weet niet of dat belangrijk is. Het shield moet op elke wagen passen, net zoals de halo. Ik zie dus niet in waarom het een Italiaanse wagen moet zijn. Maar goed, je hebt hier misschien wel een punt. Maar, volgens mij is Scuderia Toro Rosso ook een Italiaans team want die fabriek staat in Modena dacht ik. Van mij hadden ze dat shield op een Toro Rosso mogen zetten. Was veel geloofwaardiger dan op de wagen van Vettel.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  3. #3653
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.385

    Standaard

    Ik hou er mee op.
    Je interpreteert de feiten zoals ze je het best in je (complot)theorie uitkomen. Je trekt totaal geen logische, laat staan geloofwaardige conclusies uit de je bekende feiten. Meer zelfs, een rapport met enkele feiten erin is je blijkbaar al moeilijk om te accepteren zodat je zelfs feiten verdraait.

    Dit heeft geen enkele zin meer.

    Al wil ik als allerlaatste punt nog wel een beetje duiding geven bij je opmerking over Toro Rosso. Dat is een Italiaans team, daar heb je gelijk in. Maar wel het zusterteam van Red Bull, het team dat het aeroscreen had ontwikkeld.
    Denk je dat echt dat de fabrikant (dat Italiaanse bedrijf) een objectief oordeel zou krijgen bij een team dat al een andere oplossing had ontwikkeld? En misschien hebben ze het wel gevraagd en heeft Toro Rosso geweigerd. Want ik kan me wel inbeelden dat ze niet zo happig zijn om testen uit te voeren voor een concurrent.


    Maar nu is het echt gedaan.
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  4. #3654
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.385

    Standaard

    Lees anders ook even dit artikel :
    https://www.bbc.com/sport/formula1/40663158

    The strategy group of leading teams, commercial rights holders and the FIA committed in July 2016 to the introduction of additional frontal protection to F1 in 2018, a decision which delayed by a year its originally intended debut.
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  5. #3655
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.099

    Standaard

    Er mee ophouden lijkt me inderdaad het beste. Ik begrijp jou niet, jij mij niet.
    Ik heb het artikel met heel veel interesse gelezen. Weer iets bijgeleerd. Blijkbaar zijn er wel crashtests geweest, al denk ik niet dat alle crashtests gedaan zijn. Wat mij stoort aan het artikel is dat ze blijven zagen over "de test" van Vettel met shield. Ik weet niet in hoeveel woorden ik het kan zeggen. 1 piloot die 1 rondje rijdt is geen test. Om tot een conclusie te komen moeten er veel meer rondjes gereden worden, door meerdere piloten. Wanneer er een peiling gemaakt wordt over de komende verkiezingen wordt er ook aan meer dan 1 persoon zijn mening gevraagd. Als er een nieuw medicijn dient getest te worden wordt dit ook aan meerdere personen toegediend om effecten te zien. 1 piloot die 1 rondje rijdt met het shield aan naar zijn eigen zeggen duizelig is geworden, is geen test. En dan blijft het gelijk of Vettel de waarheid sprak of niet. Op basis van dat ene rondje kan je het shield niet in de vuilbak smijten en dat is uiteindelijk wat er mee gebeurt is. Ik heb, in 1 van de verdere GP's niemand nog met dat shield weten rijden. En dat is toch wel het minste wat had moeten gebeuren.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  6. #3656
    Senior Member Knarf's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 May 2018
    Berichten
    565

    Standaard

    De race of championship, waar o.m. Vettel aan deel neemt is ondertussen gewonnen door Enzo Bonito.

    Voor wie hem niet kent. Dat is een simracer van team Redline. Finale gewonnen tegen Digrassi. Commentatoren wisten even niet goed wat zeggen.

    Bonito reed ook de snelste tijd van de dag.

    Filmke van de finale: https://mobile.twitter.com/F1/status...r-formula-1%2F

  7. #3657
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.099

    Standaard

    Ik kende die inderdaad niet. Nu weet ik waarom
    Wel een serieuze boost voor het simracen...
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  8. #3658
    Senior Member Knarf's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 May 2018
    Berichten
    565

    Standaard

    Mijn post klopt niet.
    Hij heeft niet gewonnen.

    Maar wel tegen Di Grassi en tegen Ryan Hunter Ray.

  9. #3659
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.099

    Standaard

    Dan is DiGrassi ne leugenaar
    Maar ik vind het nog altijd een domme regel. Er moet een betere manier zijn om zoiets te voorkomen.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  10. #3660
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.385

    Standaard

    Er zullen geen Saubers op de grid staan komend seizoen.....
    Het team veranderd zijn naam officieel naar Alfa Romeo Racing.
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •