Pagina 364 van 376 EersteEerste ... 264314354362363364365366374 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 3.631 t/m 3.640 van 3756

Discussie: Patattentijd

  1. #3631
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.098

    Standaard

    Verklaar jij mij eens waarom maar amper 1 piloot dat screen getest heeft dan. Ik vind het heel onlogisch dat dat ding gemaakt geweest is en dan 1 keer 1 rondje door 1 bepaalde piloot getest is. Waarom is dat screen nooit op een Mercedes geplaatst ? Of op een McLaren of wat dan ook ?

    En inderdaad, er staat geen leugen in dat rapport. Maar de waarheid staat er ook niet in. Er staat niet in wat het gevolg zou geweest zijn van een endplate tegen het vizier van Leclerc. De waarheid doelbewust verzwijgen is voor mij niet ver verwijderd van een leugen vertellen.
    Laatst gewijzigd door _Pe_; 23 December 2018 om 20:08
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  2. #3632
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.385

    Standaard

    Is dat waar je hele betoog is op gebaseerd?
    Het feit dat maar 1 piloot dat ding heeft getest? Is dat je bewijs dat er gefoefeld is? Meen je dat echt?

    Besef je zelf wel hoe zwak dat klinkt?

    Is het misschien niet bij je opgekomen dat Vettel misschien gewoon de waarheid zou kunnen gesproken hebben? Misschien heeft de FIA na die test eens zelf goed onder alle mogelijke hoeken door de shield gekeken en geconstateerd dat er vervorming was.
    Misschien hebben ze geen verdere test bevolen het ding nog geen crash test had ondergaan. Wat voor zin heeft het immers om iets te proberen waarvan je niet weet of het wel sterk genoeg is voor zijn taak?

    Heb je daar al eens aan gedacht?
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  3. #3633
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.098

    Standaard

    Natuurlijk. En dat geloof ik niet want dat zou dan willen zeggen dat de mensen van de FIA voor de test niet zelf onder alle mogelijke hoeken eens door het screen zou gekeken hebben en geconstateerd hebben dat er vervorming was. Dat zou mij serieus verwonderen want ik neem aan dat dat het eerste iedereen zou doen, en zeker de experten van de FIA.
    Ik vind het heel vreemd dat we na dat ene rondje helemaal niks meer gehoord hebben van dat screen. En je mag op onderzoek uitgaan in welke sector wat je wil. Er zal nooit, maar dan ook nooit een conclusie gevormd worden op basis van 1 mening.

    Heb je de foto van dat ding al eens goed bekeken ? ik geloof er de ballen van dat er vervormingen zijn, en zeker al niet dat hij er duizelig van geworden zou worden. Ik vind verdorie net een onboard filmpje van die test, maar het werkt hier niet omdat het enkel werkt in groot-brittanië. Ik ga op zoek en post het filmpje later wanneer ik het vind. Nu eerst Tom Waes kijken. TT on the isle of Man
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  4. #3634
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.385

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door _Pe_ Bekijk bericht
    Nu we het toch hebben over een screen en dergelijke. Ik geloof niet dat de wagens sinds de halo nog een windscreen hebben, maar vroeger hadden ze dat wel. Dat van Mercedes zag er wel heel vreemd uit : https://www.motorsport.com/f1/photos...0372/13100372/
    Iemand enig idee waarom dat dat goed geweest zou kunnen zijn ?
    Nog even hier op terugkomen wnat ik was het vergeten in mijn voorgaande posts.
    Die kleine opstandjes kun je bezwaarlijk een scherm noemen. Die bieden totaal geen enkele bescherming in het geval van een crash.
    En de bedoeling ervan is toch niet zo heel moeilijk? Net als zowat alles aan een F1 wagen : Aerodynamica. Meer moet je er niet achter zoeken.
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  5. #3635
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.385

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door _Pe_ Bekijk bericht
    Heb je de foto van dat ding al eens goed bekeken ? ik geloof er de ballen van dat er vervormingen zijn, en zeker al niet dat hij er duizelig van geworden zou worden. Ik vind verdorie net een onboard filmpje van die test, maar het werkt hier niet omdat het enkel werkt in groot-brittanië. Ik ga op zoek en post het filmpje later wanneer ik het vind. Nu eerst Tom Waes kijken. TT on the isle of Man
    Op een foto kun je niet oordelen.
    Jij heb dus nog nooit van ze leven door dat ding gekeken? En Vettel wel. En toch geloof je niet als Vettel zegt dat er vervorming is.
    Jou oordeel is gebaseerd op een foto, die van Vettel op een praktijktest. En toch is jouw mening de enige juiste?

    Juist omdat dat ding korte rondingen heeft lijken vervormingen me niet onmogelijk.
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  6. #3636
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.098

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie Bekijk bericht
    Nog even hier op terugkomen wnat ik was het vergeten in mijn voorgaande posts.
    Die kleine opstandjes kun je bezwaarlijk een scherm noemen. Die bieden totaal geen enkele bescherming in het geval van een crash.
    En de bedoeling ervan is toch niet zo heel moeilijk? Net als zowat alles aan een F1 wagen : Aerodynamica. Meer moet je er niet achter zoeken.
    ik weet wel dat dag geen scherm is . Ik vroeg me gewoon af waarom het zo puntig was en niet een schermpje zoals je vroeger wel eens zag. Verder is het me opgevallen dat er niet echt een duidelijk patroon in die spikes zit en is het me ook al opgevallen dat er een verschil zit tussen de spikes van race tot race, en van de wagen van Hamilton en die van Bottas. Ik kan me moeilijk voorstellen dat ze allemaal verschillende spikes zitten te testen om uiteindelijk tot een ideale vorm te komen. Het moet wel zo zijn, maar verliest zo een schermpje dan niet zijn initiële functie ?
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  7. #3637
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.098

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie Bekijk bericht
    Jij heb dus nog nooit van ze leven door dat ding gekeken? En Vettel wel. En toch geloof je niet als Vettel zegt dat er vervorming is.
    Jou oordeel is gebaseerd op een foto, die van Vettel op een praktijktest. En toch is jouw mening de enige juiste?
    Ten eerste, ik heb nooit gezegd dat mij mening de enige juiste is. Ik zeg wel dat ook Vettel zijn mening niet de enige juiste is.
    En ten tweede, nee, ik heb nooit door zo een ding gekeken tijdens een praktijktest. Er is maar 1 persoon op deze bol die dat wel heeft gedaan, en daar heb ik een probleem mee. Ik vraag me af waarom. Waarom werd niet de moeite gedaan om een 2de en 3de persoon zijn mening te vragen. Moesten die alle 3 duizelig geworden zijn dan zou ik akkoord gegaan zijn. Op basis van de mening van 1 persoon, sorry, neen. Er stinkt iets aan dit zaakje.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie Bekijk bericht
    Juist omdat dat ding korte rondingen heeft lijken vervormingen me niet onmogelijk.
    Het lijkt me niet onmogelijk, maar het zou me verwonderen. Er zijn echt wel fighter jets met heel kleine canopy's, maar dan moet je natuurlijk wel bij de kleinere vliegtuigen gaan kijken. Niet bij een F-16 maar eerder bij een Alpha Jet, een Fouga Magister (waar ik trouwens wel in gezeten heb), een Hawk of iets van dat kaliber. Het zou maar erg zijn moest er steeds een vervorming optreden wanneer die piloten naar buiten zouden kijken.


    Dat filpmje waar ik het eerder over had, heb ik kunnen bekijken. Maar wel via een beetje gefoefel. Ik heb zitten zoeken om dat filmpje wel op een normale manier te bekijken, maar spijtig genoeg vind ik het nergens anders terug. Soit, ik heb het gezien en indien je wil kan ik je ook helpen het te bekijken, maar dan zal je wel via Chrome moeten gaan en zal je daar dan een extensie moeten installeren. Het gaat over dit filmpje : https://www.skysports.com/f1/news/24...-new-f1-shield
    Ik had gehoopt via dit filmpje een beeld te krijgen over wat Vettel precies zag (want dit is het enige filpmpje waar ik een onboard view krijg terwijl Vettel met dat shield rijdt), maar spijtig genoeg staat die camera op de side pod net dat beetje te hoog waardoor je net te hoog in dat scherm kijkt. De camera op de side pod staat dan ook ongeveer ten hoogte van de bovenkant van de helm, wat toch echt wel heel wat hoger is dan dat de ogen van Vettel staan. Wat wel te zien is op dit filmpje is dat Vettel wel heel vreemde lijnen rijdt. Of dat te maken heeft met zijn duizeligheid weet ik niet.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  8. #3638
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.098

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie Bekijk bericht
    En toch is jouw mening de enige juiste.
    Ik vind eerlijk gezegd dat je me hier nogal aanvalt. Ik weet dat wij 2, wanneer het over de halo gaat, serieus van mening verschillen. Ik heb vandaag op zo een beschaafd mogelijke manier je mijn standpunt proberen duidelijk te maken. Ik heb niet 1 keer gezegd dat mijn mening de enige juiste is, maar het is wel mijn mening.

    Mag ik eens iets vragen ? Vind je mijn conclusie over dat rapport (dat de FIA rond de pot draait en bewust niet zegt wat de gevolgen geweest zouden zijn indien er geen halo op de wagen stond) verkeerd ? Lees jij ergens iets in dat rapport dat ik niet lees ? Zie jij daar ergens in staan wat de gevolgen zijn van een endplate tegen een vizier ? En indien niet, kan je me dan ook vertellen waarom dat dat er volgens jou niet in staat ?
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  9. #3639
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.385

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door _Pe_ Bekijk bericht
    Het moet wel zo zijn, maar verliest zo een schermpje dan niet zijn initiële functie ?
    En wat is dan de initiële functie van die spikes?
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  10. #3640
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.385

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door _Pe_ Bekijk bericht
    Ik vind eerlijk gezegd dat je me hier nogal aanvalt. Ik weet dat wij 2, wanneer het over de halo gaat, serieus van mening verschillen. Ik heb vandaag op zo een beschaafd mogelijke manier je mijn standpunt proberen duidelijk te maken. Ik heb niet 1 keer gezegd dat mijn mening de enige juiste is, maar het is wel mijn mening.

    Mag ik eens iets vragen ? Vind je mijn conclusie over dat rapport (dat de FIA rond de pot draait en bewust niet zegt wat de gevolgen geweest zouden zijn indien er geen halo op de wagen stond) verkeerd ? Lees jij ergens iets in dat rapport dat ik niet lees ? Zie jij daar ergens in staan wat de gevolgen zijn van een endplate tegen een vizier ? En indien niet, kan je me dan ook vertellen waarom dat dat er volgens jou niet in staat ?
    Ik heb me gisteren ook proberen zeer beschaafd uit te drukken. Ik ben niet uit op ruzie.
    Maar jij leest dingen in dat rapport die er niet staan. Of trekt er toch verkeerde conclusies uit. Je mag dan wel niet beweren dat jouw mening niet de enige juiste is, als je Vettel ronduit een leugenaar noemt komt dat zo wel over.

    Lees het rapport nog eens aandachtig door. Het staat er wel degelijk.
    Mocht er geen halo op de wagen gestaan hebben, dan zou de endplate van de voorvleugel van Alonso tegen zijn helm of vizier zijn terechtgekomen. Dat staat er.
    En wat de gevolgen daarvan zouden zijn staat er ook in. Die zijn nl. moeilijk te voorspellen.

    Waarmee ik je laatste vraag niet eens hoef te beantwoorden.
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •