Pagina 365 van 376 EersteEerste ... 265315355363364365366367375 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 3.641 t/m 3.650 van 3756

Discussie: Patattentijd

  1. #3641
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.098

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie Bekijk bericht
    En wat is dan de initiële functie van die spikes?
    Weet ik niet. Ik weet niet waarom het spikes zijn. Vroeger, in de jaren 60 en 70, was dat een volledig schermpje. Het diende om het gezicht te beschermen want toen hadden ze nog geen integraal helmen. Nadat die helmen er gekomen zijn is er altijd zo een schermpje gebleven. Ik weet niet waarom maar ik vermoed dat het met rijwind te maken heeft, ifm insecten af te weren of zoiets. Ik vind het heel vreemd dat dat bij Mercedes nu zo een vreemde vorm heeft gekregen.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  2. #3642
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.098

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie Bekijk bericht
    Ik heb me gisteren ook proberen zeer beschaafd uit te drukken. Ik ben niet uit op ruzie.
    Maar jij leest dingen in dat rapport die er niet staan. Of trekt er toch verkeerde conclusies uit. Je mag dan wel niet beweren dat jouw mening niet de enige juiste is, als je Vettel ronduit een leugenaar noemt komt dat zo wel over.
    Straffe conclusie. Ik noem Vettel een leugenaar dus is mijn mening de enige juiste. Ik heb Max dit jaar verschillende keren een leugenaar genoemd en toen heb ik die conclusie nooit gehoord.

    En nee, ik geloof Vettel niet. Je blijft maar zeggen dat het beeld kan vervormd zijn omdat de ronding van zo een shield Klein is. Ik geloof dat niet. De ronding van het vizier van zijn helm is veel kleiner en dat vervormd zijn zicht toch niet. En neem nu nog dat dat het zicht dan toch vervormde, dan geloof ik voor geen meter dat Vettel daar duizelig van werd. Een atleet als Vettel is best in staat om een rondje te rijden met wat voor zicht dan ook zonder duizelig te worden. Had hij nu gestopt en gewoon gezegd dat het beeld te hard vervormd was om de weg duidelijk te zien en dat hij bijgevolg met dat ding onmogelijk snel kon rijden, dan had ik hem misschien nog geloofd. Maar duizelig ? Vettel ? Na 1 rondje op Silverstone ? Komaan hé. Ik ben niet onder een hen uitgebroed. Vettel heeft daar een showtje opgevoerd. Voor wie ? Ik vermoed voor de FIA. Voor wie anders ?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie Bekijk bericht
    Lees het rapport nog eens aandachtig door. Het staat er wel degelijk.
    Mocht er geen halo op de wagen gestaan hebben, dan zou de endplate van de voorvleugel van Alonso tegen zijn helm of vizier zijn terechtgekomen. Dat staat er.
    En wat de gevolgen daarvan zouden zijn staat er ook in. Die zijn nl. moeilijk te voorspellen.
    Moeilijk te voorspellen ? Ze weten alles. Dit heb ik al gezegd. Ze weten de hoek, ze weten het snelheidsverschil, ze weten waar die endplate de helm zou geraakt hebben en ze "het is moeilijk te voorspellen". Ze willen het niet zeggen, zou een betere verwoording zijn. In de plaats schakelen ze plots over naar wat de gevolgen zouden geweest zijn indien het wiel de helm van Leclerc geraakt zou hebben.

    Jij vindt een rapport dat handelt over wat de gevolgen zouden geweest zijn indien er geen halo op de wagen van Leclerc stond en waarin niet staat wat de gevolgen exact geweest zouden zijn misschien een goed rapport, ik vind het zever. Een jaarafrekening waar beneden niet juist een uitkomst staat vind ik ook zever. Die dan niet de moeite om er eentje te maken.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie Bekijk bericht
    Waarmee ik je laatste vraag niet eens hoef te beantwoorden.
    Wat is jou antwoord dan ? Dat de gevolgen moeilijk te voorspellen zijn ? Geloof je dat zelf ??

    Het snelheidsverschil tussen beide objecten was 30 km/h. Wat zou er gebeuren wanneer je een stukje carbon tegen 30 km/h tegen een vizier gooit ? Ik heb ooit eens, op mijn GSX-R 1000 een duif vol tegen mijn vizier gehad. Heel wat sneller dan tegen 30 km/h, dat geef ik je op een briefje. Ik heb toen niet eens een nieuw vizier moeten steken. Maar goed, aan die endplate hangt een voorvleugel, en aan die voorvleugel een hele auto. De vraag is natuurlijk hoe snel dat afbreekt. Maar ook dat weten ze toch of niet soms ? En het zou niet te voorspellen zijn... Of willen ze het niet voorspellen ?
    Laatst gewijzigd door _Pe_; 24 December 2018 om 07:28
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  3. #3643
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.385

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door _Pe_ Bekijk bericht
    Weet ik niet. Ik weet niet waarom het spikes zijn. Vroeger, in de jaren 60 en 70, was dat een volledig schermpje. Het diende om het gezicht te beschermen want toen hadden ze nog geen integraal helmen. Nadat die helmen er gekomen zijn is er altijd zo een schermpje gebleven. Ik weet niet waarom maar ik vermoed dat het met rijwind te maken heeft, ifm insecten af te weren of zoiets. Ik vind het heel vreemd dat dat bij Mercedes nu zo een vreemde vorm heeft gekregen.
    Vroeger waren de cockpitranden een stuk lager en kwam de helm veel hoger boven de cockpit. Misschien dat ze er daarom een soort windscherm opzetten om de piloot wat meer te beschermen. En dat dit nu niet meer nodig is met die hoge cockpitranden.
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  4. #3644
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.098

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie Bekijk bericht
    Vroeger waren de cockpitranden een stuk lager en kwam de helm veel hoger boven de cockpit. Misschien dat ze er daarom een soort windscherm opzetten om de piloot wat meer te beschermen. En dat dit nu niet meer nodig is met die hoge cockpitranden.
    Kan zijn. Ik weet het niet. Ik weet wel dat die schermpjes sinds de invoering van integraal helmen wel vaker verdwenen zijn maar steeds zijn terug gekomen. Ik zie het nut niet echt van ze in sinds de komst van de integraal helmen, buiten misschien een aerodynamisch voordeel. Maar bij Mercedes zijn die nu elke enkele jaren zo spikey. Ik weet niet waarom, buiten misschien om aerodynamische redenen. Ik had gehoopt dat iemand dat kon bevestigen of misschien een andere reden kon geven.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  5. #3645
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.098

    Standaard

    Heb je ondertussen dat filmpje van Vettel met dat shield kunnen bekijken ? Of een ander gevonden ? Ik vind dat een heel vreemd filmpje. Vettel rijdt rond als een dronkenlap. Moet dat duizeligheid voorstellen ? Ik ben er zeker van dat een piloot van het kaliber van Vettel zelfs met zijn ogen dicht beter zou rondgaan. Indien niet, dan heb ik mijn roeping gemist. Dan had ik F1 piloot moeten worden want zelfs ik zou met mijn ogen dicht beter rond gaan dan dat.
    Vettel heeft daar, onder druk van de FIA en Todt voorop, een mooi showtje opgevoerd. De bar van de hofhouding. Dat weekend moest er beslist worden welk soort van cockpitprotectie er zou komen. Aeriscreen en canopy faalden in de crashtest. De FIA dacht vrij spel te hebben met de halo maar toen kwam plots dat shield op de proppen. Maar het was te laat om dat gereed te krijgen voor 2018. De halo had echter een massa tegenstanders dus moest er een showtje opgevoerd worden om te bewijzen dat de halo het beste systeem was dat er was. Een politiek spelletje, zoals er zo veel zijn in de F1. 4 maanden na de enige crash waar de halo misschien nut zou hebben gehad, blijven er echter vragen omtrent het nut van de halo. Dus komt de FIA op de proppen waarin vanalles staat, behalve het ene ding dat er in moet staan. Namelijk, welke verwondingen zou Leclerc opgelopen hebben indien de halo niet op zijn wagen stond. Dat wordt angstvallig verzwegen. Ik weet waarom. Omdat het antwoord "niets" zou zijn. De vorm van zijn wagen (opstaande randen) en zijn helm zouden hem behoed hebben voor elke verwonding. Daarmee zeg ik nog altijd niet dat de halo nooit nut zal hebben. Ik zeg dat de halo, in het enige geval in de F1 in 2018 waar het nut zou kunnen gehad hebben, geen nut gehad heeft. De FIA kan dit blijkbaar maar heel moeilijk over zijn lippen krijgen dus verzwijgen ze de waarheid.

    Ach, er worden wel meer politieke spelletjes gespeeld. In de politiek doen ze niet anders, en ook in de F1 is dat dagelijkse kost. Heb je toevallig op formula1.com de kijkcijfers van het seizoen 2018 bekeken ? Daar staat bijvoorbeeld in dat F1 op social media sinds 2016 een stijging in volgers kent van maar liefst 53%. Daarmee is F1 de snelst groeiende sport op sociale media ter wereld. Is dit de waarheid ? Natuurlijk. Ik geloof onmiddellijk dat F1 op social media sinds 2016 de snelst groeiende sport ter wereld is. Maar ik weet ook hoe dat komt. Toen trok Bernie nog aan de touwtjes en die wilde niks weten van social media. F1 stelde gewoon niks voor op social media. De nieuwe bazen zetten net daar vol op in. Logisch dat er een enorme stijging is en logisch dat F1 daar dan ook de snelst groeiende sport is. Is het de waarheid ? Natuurlijk. Is het eerlijk ? Wat denk je zelf ?
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  6. #3646
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.098

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie Bekijk bericht
    Je trekt een complot theorie conclusie. Je ziet spoken.
    Misschien....
    Maar ik vind dat hier te veel toevalligheden samen komen.

    Net dat weekend moest besloten worden welke vorm van cockpitprotectie er zou komen. Net dat weekend moest het shield getest worden. Waarom liet de FIA het shield maar testen door 1 piloot. Waarom reed die ene piloot dan amper 1 rondje en waarom deed hij dat alsof hij een stuk in zijn voeten had ?

    Waarom moest die ene piloot net eentje van Ferrari zijn ? Waarom zou je net voor dat team kiezen dat je net dat beetje extra geeft. Waarom kies je niet voor een meer neutraal team. Force India, Haas of weet ik veel werk. Waarom Ferrari ? Wil je een wederdienst ?

    Waarom moest dat net Vettel zijn ? Waarom kies je net voor een piloot die van te voren al gezegd heeft groot voorstander te zijn van de halo. Ik zou net eerder gaan voor een tegenstander zoals Verstappen of Magnussen. Ik zou hem gewoon zeggen : "Volgend jaar komt er cockpitprotectie of je het nu leuk vind of niet. Het is de halo of dit shield. Test het en zeg het wat je er van denkt". Dat lijkt mij veel eerlijker. Of als je dan toch een Ferrari het wil laten testen, waarom neem je dan niet Raikkonen ? Iemand die er voor bekend staat van niet graag mee te spelen met politieke spelletjes en wiens hart op zijn tong ligt. Zelfs dat lijkt mij een pak eerlijker.

    Waarom lijkt dat shield na dat ene rondje van Vettel plots van de aardbol verdwenen ? Waarom heeft later niemand dat nog getest ? Waarom ? Wat verbergt de FIA ?

    Kijk, ik zie misschien spoken. Maar als jij niet in ziet dat hier wel heel veel toevalligheden samen komen dan ben je serieus naïef.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  7. #3647
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.385

    Standaard

    Ik heb dat filmpje geprobeerd maar ik kan het niet afspelen. En ik heb geen zien om allerlei trucs te moeten doen om dat toch te kunnen want met mijn kennis van computers loopt dat gegarandeerd in de soep.
    Ik zie enkel 1 beeld van het filmpje voor het start. Ik kan dus niet oordelen hoe vettel rijd. Al wat ik kan zeggen is dat er op de bovenkant van het Shield reflectie te zien is. Wat volgens mij geen goed teken is.

    Verder ben ik deze discussie over de halo een beetje moe. Naar mijn mening zie je spoken, wil je zelfs het liefst van al een complot zien. Maar dat is er gewoon niet.
    Ik denk dan ook dat ik niet verder op je complot) theorieën ga ingaan. We verschillen al lang danig van menig over de halo en geen van ons beiden gaat van gedachten veranderen.
    Ik heb al antwoord gegeven op enkele van je vragen maar je negeert die en gaat verder met je complotten. Op deze manier heeft het geen zin.
    Ik ga zwijgen over de halo voor er vodden van komen.
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  8. #3648
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.098

    Standaard

    Er komen geen vodden van. Daarvoor respecteer ik je te hard. Zoals je zegt, het kan zijn dat ik een complot wil zien. Ik heb dat eerder al gezegd, het kan zijn dat ik spoken zie. Maar ik vind dat er gewoon te veel toevalligheden zijn. En wat mij het minst aan staat is dat niemand anders dat shield heeft mogen proberen. Ik begrijp niet waarom dat die halo op bijna elke wagen gestaan heeft en dat dat shield enkel bij Ferrari te zien geweest is.
    Verder geef ik je ook gelijk over het feit van de reflectie aan de bovenkant van dat scherm. Maar het is wel zo, en dat heb ik ook al eerder gezegd, dat de camera een pak hoger staat dan dat Vettel kijkt. Eigenlijk kijkt die camera recht op de bovenkant. Ik vermoed daarom dat er op dat filmpje die reflectie te zien is, al had ik natuurlijk ook liever een beeld van wat lager gezien. Ik snap trouwens niet dat er reflectie zou zijn door een gebogen scherm. Er zijn voorbeelden genoeg van gebogen schermen en nergens is er reflectie, en op een F1 wagen zou dat niet lukken. Lijkt me vreemd.

    Ik heb enkele andere filmpjes gevonden, maar daar is het onboard gedeelte wel een pak korter en zie je ook niet hoe slechte lijnen Vettel wel niet rijdt. Wat ik wil vind is, en dat ondanks de reflectie die je ziet bij het onboard filmen, dat je zonder enige vervorming van buiten naar binnen kan kijken en zelfs terug naar buiten (dus los door 2 lagen uit) zonder dat mij enige vervorming opvalt. Ik weet wel dat dat niet hetzelfde is als van binnen naar buiten kijken, maar toch.

    Hier is 1 filmpje : https://youtu.be/OTrk2kOCkhA

    en hier is het andere : https://www.dailymotion.com/video/x5tsqyq
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  9. #3649
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.385

    Standaard

    Die filmpjes kan ik wel zien. maar spijtig genoeg zijn die te kort om daar iets van belang te kunnen over zeggen. Dat Shield komt met moeite een paar seconden in beeld.

    Over die toevalligheden van je.
    Zelfs al zijn het geen toevalligheden (als ik je bericht lees interpreteer jij het volgens mij toch zo) dan nog trek je daar ongefundeerde conclusies uit. Je geeft één mogelijk conclusie en die is volgens jouw de ware.
    Maar eigenlijk kun je daar meerdere conclusies uit trekken. Welke is dan de waarheid? De complottheorie van jouw? Of een andere theorie van mij? Of nog een andere?
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  10. #3650
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.098

    Standaard

    Wat een feit is, en daar kan je niet omheen, is dat de FIA met een serieus probleem zat moest dat shield goed bevonden geweest zijn. Wat indien de piloot die het shield testte vertelde dat het beter was dan de halo. Dan had de FIA schoorvoetend moeten toegeven dat ze te laat waren met het shield. Dat het toch de halo zou worden, en dat terwijl er enorm veel tegenstanders van de halo waren. Het is allemaal al fout gelopen in april toen Todt met zijn grote mond vertelde dat er in 2018 cockpitbescherming zou zijn. Nu kon de FIA niet meer terug. En bij de GP van Silverstone was het duidelijk dat het de halo moest worden omdat de andere opties niet voldeden of nog niet afdoende getest waren. De FIA had gewoon iemand nodig die vertelde dat het shield niet deugde.

    Neem nu eens ik gelijk heb en dat het Shield moet afgekeurd worden. Neem ook eens dat jij Jean Todt bent. Naar welk team zou jij gaan om het shield afgekeurd te krijgen. En welke piloot zou jij kiezen ? Ik zou het wel weten, namelijk net dezelfde als degene die nu de test gedaan heeft.

    Het probleem is dat ik Vettel zijn uitleg niet geloof. Zo een atleet. Die wordt niet wagenziek. Als hij nu gestopt was na 1 ronde en gewoon vertelde dat het beeld te vervormd was om mee te kunnen racen. Dat hij gewoon te weinig zag door het zonlicht dat schitterde in het glas (lens flare) of zo een uitleg. Dat zou ik nog geloofd hebben. Maar stoppen omdat hij duizelig werd ? Vettel ? Komaan. Daar geloof ik de ballen van. Die uitleg van Vettel versterkt mijn idee dat het allemaal een complot is.
    En net daarom geloof ik ook niet dat de FIA hard aan het werken is aan een vervanging van de halo. Wat moeten ze nu doen ? Zeggen dat het shield eigenlijk toch wel goed is ? Zeggen dat Vettel toen een beetje ziekjes was en dat hij daardoor duizelig moet geworden zijn ? Nee hoor. Die halo blijft gewoon op de wagen staan tot ze bij Indycar een alternatief gevonden hebben. De FIA laat anderen nu het vuile werk opknappen en dan zullen ze dat gewoon overnemen.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •