Pagina 12 van 34 EersteEerste ... 2101112131422 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 111 t/m 120 van 336

Discussie: verkiezingen

  1. #111
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 June 2007
    Berichten
    207

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dead_Man Bekijk bericht
    En gisteren las ik iets dat er in Nederland een enquette is geweest waarin 65% van de 'Ollanders het wel zien zitten dat Holland en Vlaanderen samensmelten
    Neeeeeeeeeee hoewel ja alles heeft zijn voordelen zeker

  2. #112
    Man Myth Legend riddler's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Tongeren
    Berichten
    2.057

    Standaard

    Als je Vlaanderen bij Nederland zou voegen, zou je net dezelfde problemen krijgen zoals die er nu zijn met Vlaanderen en Wallonië. Het is niet omdat we dezelfde taal spreken, dat we alles gemeen hebben.
    F1 Prono- en pronocriteriumkampioen 2006, 3e plaats F1 Prono 2008, F1 Pronokampioen 2011, 2e plaats Pronocriterium 2011
    foto's & video's autosport @ www.krisgilissen.net

  3. #113
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Berichten
    3.425

    Standaard

    Nu willen ze Belgie opsplitsen,binnen enkele jaren vlaanderen en dan volgen de provincies enz........
    Ze zijn serieus met ons voeten aan het spelen

  4. #114
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.396

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NewTown Bekijk bericht
    maar wie het eens van op een afstandje bekijkt, zal zien dat het niet slechts aan één kant is, dat er problemen zijn... de ene wil iets zonder tegenpartij (zonder compromis dus), de andere wil niet onderbieden voor het compromis en stelt zich hard op... logisch spel¨
    Ik weet niet of er voor sommige voorstellen wel een compromis nodig is.
    Als Vlaanderen meer bevoegdheden vraagt dan is het toch logisch dat diezelfde bevoegdheden die van federaal niveau overgehevelt worden naar Vlaanderen ook overgeheveld worden naar Wallonië.
    Zo winnen zowel Vlaanderen als Wallonië. En dan zie ik niet in wat men daar tegenover zou moeten stellen (compromis)

    Allez, mijn gedacht he.....




    Leterme heeft zijn ontslag ingedient en Berre'ke (die daar ocharme zijn verlof heeft voor moeten onderbreken) heeft dat ontslag aanvaard. Wie wordt de volgende formateur?

    Ik weet het
    Jean-Marie De Decker
    Die gaat samen met Flup'ke De Winter van het VB een staatsgreep plegen. België is er toch rijp voor.
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  5. #115
    the living legend Dead_Man's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Bornem
    Berichten
    3.973

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NewTown Bekijk bericht
    de vraag reist wel: als leterme tegen het einde van de week geen vooruitgang boekt, is zijn rol als formateur dan niet uitgespeeld? moeten we dan terug naar de bus, om op zoek te gaan naar een alternatief?!
    De kans dat we terug naar 't stemkotteke moeten acht ik vrij gering ..... onbestaande zelfs.

    Leterme en de CD&V gaan het risico niet nemen om afgerekend te worden door de kiezer door deze ondertussen al 73 dagen durende klucht.
    Hetzelfde denk ik geld in Wallonie ..... de MR van Reynders gaat het risico ook niet nemen om de PS weer de grootste te laten worden daar.

    Moest er toch terug een verkiezing komen denk ik dat Lijst De Decker en 't Vlaams Behang wel eens de grote overwinnaars zouden worden in Vlaanderen.
    Life is a highway to hell

  6. #116
    the living legend Dead_Man's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Bornem
    Berichten
    3.973

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie Bekijk bericht
    Ik weet niet of er voor sommige voorstellen wel een compromis nodig is.
    Als Vlaanderen meer bevoegdheden vraagt dan is het toch logisch dat diezelfde bevoegdheden die van federaal niveau overgehevelt worden naar Vlaanderen ook overgeheveld worden naar Wallonië.
    Zo winnen zowel Vlaanderen als Wallonië. En dan zie ik niet in wat men daar tegenover zou moeten stellen (compromis)

    Allez, mijn gedacht he.....
    Heeft volgens mij allemaal met geld te maken.
    De vrees van Wallonie dat er minder Vlaams geld naar ginds word versast als Vlaanderen meer bevoegdheden zou krijgen
    Life is a highway to hell

  7. #117
    JV-spirit NewTown's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 March 2007
    Locatie
    Ginderachters
    Berichten
    1.762

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie Bekijk bericht
    Ik weet niet of er voor sommige voorstellen wel een compromis nodig is.
    Als Vlaanderen meer bevoegdheden vraagt dan is het toch logisch dat diezelfde bevoegdheden die van federaal niveau overgehevelt worden naar Vlaanderen ook overgeheveld worden naar Wallonië.
    Zo winnen zowel Vlaanderen als Wallonië. En dan zie ik niet in wat men daar tegenover zou moeten stellen (compromis)

    Allez, mijn gedacht he.....
    <...>
    wat ik bedoelde gaat deels over splitsing van kieskringen en dergelijke...

    @dead_man... geld heeft er altijd mee te maken, al zijn dat aan de andere kant van de 'taalgrens' niet de enige redenen

    overigens niet vergeten dat bvb de MR voor heeft gestemd bij het bepalen van de hervormbare grondwetskwesties

    terug naar 't kieskotteke... ik denk niet dat leterme of reynders daarover beslissen... als er geen formatie kan plaatsvinden, is het dan niet aan de koning of de regering van lopende zaken? 'k herinner me wel dat het ein de jaren '80 (88?) ook eens heeeeeeel lang geduurd heeft
    Laatst gewijzigd door NewTown; 23 August 2007 om 22:27

  8. #118
    the living legend Dead_Man's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Bornem
    Berichten
    3.973

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NewTown Bekijk bericht
    terug naar 't kieskotteke... ik denk niet dat leterme of reynders daarover beslissen... als er geen formatie kan plaatsvinden, is het dan niet aan de koning of de regering van lopende zaken? 'k herinner me wel dat het ein de jaren '80 (88?) ook eens heeeeeeel lang geduurd heeft
    Als de dreiging van weer te gaan stemmen zéér reëel word zullen ze wel een oplossing vinden
    Nu dat ze de kans hebben om aan de macht te zitten zullen ze dat niet zomaar vergooien.
    Life is a highway to hell

  9. #119
    Sneller dan het licht ! Phil69's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 March 2007
    Locatie
    Waregem
    Berichten
    509

    Standaard

    Het enige wat ik vind van verkiezingen is dat al die lelijke smoelen die gans de tijd vies kijken, dan overal op plakaatjes langs de weg staan met een glimlach en schoon trachten te kijken.
    En dat trekt nergens op, in feite is dat gewoon geldverkwisting en ik noem het kortom ook regelrechte millieuvervuiling, dat het weinige mooie Vlaams landschap die ons nog rest verlelijkt.
    D'as mijn mening over verkiezingen

  10. #120
    Man Myth Legend riddler's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Tongeren
    Berichten
    2.057

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dead_Man Bekijk bericht
    De kans dat we terug naar 't stemkotteke moeten acht ik vrij gering ..... onbestaande zelfs.

    Leterme en de CD&V gaan het risico niet nemen om afgerekend te worden door de kiezer door deze ondertussen al 73 dagen durende klucht.
    Hetzelfde denk ik geld in Wallonie ..... de MR van Reynders gaat het risico ook niet nemen om de PS weer de grootste te laten worden daar.

    Moest er toch terug een verkiezing komen denk ik dat Lijst De Decker en 't Vlaams Behang wel eens de grote overwinnaars zouden worden in Vlaanderen.
    Ik denk dat Leterme en co bij een nieuwe verkiezing stand zouden houden omdat ze standhouden voor die staatshervorming waar zoveel mensen voor gekozen hebben. Daarvoor hebben de vlamingen hun altijd laten doen na de NON van de Walen. Misschien dat CD&V misschien zelfs meer zou halen. Maar inderdaad, LDD en VB zouden ook vooruitgaan.
    F1 Prono- en pronocriteriumkampioen 2006, 3e plaats F1 Prono 2008, F1 Pronokampioen 2011, 2e plaats Pronocriterium 2011
    foto's & video's autosport @ www.krisgilissen.net

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •