Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5

Discussie: keuring wagen andere motor

  1. #1
    Senior Member Vykus's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 April 2007
    Locatie
    Hollebeke
    Berichten
    784

    Standaard keuring wagen andere motor

    Ben van plan om een wagen uit Nederland in te voeren. Het gaat om een oldtimer maar het probleem is er licht een andere motor in. Zou dit een probleem geven bij keuring in België. En wat kan ik doen om deze eventueel gekeurd te krijgen met de motor die erin zit niet door een andere in te stoppen.

  2. #2
    Senior Member FilipD's schermafbeelding
    Geregistreerd
    26 March 2007
    Locatie
    Kasterlee
    Berichten
    352

    Standaard

    U zal de wagen toch moeten aanbieden met de Nederlandse platen en papieren van de Nederlandse eigenaar. Ik zou het proberen. In het slechtste geval keuren ze hem af. Doe zoals een goede belg alsof je neus bloed, en zeg dat het origineel zo is. Zij moeten maar het tegendeel bewijzen.

    Ik weet niet hoe het er tegenwoordig aan toe gaat, maar toen ik zo'n 4 jaar geleden m'n pas aangekochte Nederlandse Ascona met 2.4 motor op de keuring aanbood hebben ze over de motor geen probleem gemaakt. Over niets eigenlijk.


    Succes!

  3. #3
    Senior Member Vykus's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 April 2007
    Locatie
    Hollebeke
    Berichten
    784

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FilipD Bekijk bericht
    U zal de wagen toch moeten aanbieden met de Nederlandse platen en papieren van de Nederlandse eigenaar. Ik zou het proberen. In het slechtste geval keuren ze hem af. Doe zoals een goede belg alsof je neus bloed, en zeg dat het origineel zo is. Zij moeten maar het tegendeel bewijzen.

    Ik weet niet hoe het er tegenwoordig aan toe gaat, maar toen ik zo'n 4 jaar geleden m'n pas aangekochte Nederlandse Ascona met 2.4 motor op de keuring aanbood hebben ze over de motor geen probleem gemaakt. Over niets eigenlijk.


    Succes!
    Ah ok. Maar natuurlijk wil ik zeker zijn dat dit ok is anders is wagen voor niets aangekocht natuurlijk. Gaat namelijk om een bmw 2002 met een 318 is motor.
    Ga ook voor zekerheid even informeren in keuringcentrum zelf wie weet wat ze kunnen vertellen.

  4. #4
    Member JDPorsche's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 March 2009
    Berichten
    95

    Standaard

    Alles hangt ervan af hoe je de wagen wil inschrijven...

    Als je hem inschrijft met een O-plaat kan het lukken, als je tenminste op de keuring iemand treft die niks van deze modellen kent.

    Als je hem met een gewone plaat wil inschrijven zal je een gelijkvormigheidsattest moeten aanvragen. Voor iets wat niet origineel is zal BMW nooit een attest afleveren. Je kan de procedure doen via de keuring maar daar wordt het motortype eveneens genoteerd in het dossier en opgestuurd naar Brussel ter goedkeuring. Vroeger kon je meestal een goedkeuring krijgen als alleenstaand geval als het motortype niet overeenstemde met het origineel type van de auto, tegenwoordig wordt dit geweigerd.

  5. #5
    Senior Member kaze's schermafbeelding
    Geregistreerd
    14 September 2007
    Berichten
    788

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vykus Bekijk bericht
    Ben van plan om een wagen uit Nederland in te voeren. Het gaat om een oldtimer maar het probleem is er licht een andere motor in. Zou dit een probleem geven bij keuring in België. En wat kan ik doen om deze eventueel gekeurd te krijgen met de motor die erin zit niet door een andere in te stoppen.
    een oldtimer kopen in het buitenland (I just did it)

    -dedouaneren (administratief)
    -invoerkeuring (tot bekomen gelijkvormigheid). indien oldtimer : wagen moet volledig origineel zijn. Indien wagen ooit bestaan heeft in Belgie : alles moet overeenstemmen met belgische PVG nummer, en zal u ergens 60 euro kosten voor gelijkvormigheidsattest.
    Indien gekeurd als alleenstaand geval : 170 euro

    -na bekomen gelijkvormigheidsattest : 2de hands keuring
    -pas daarna kan je de wagen effectief inschrijven

Soortgelijke discussies

  1. volvo evo motor
    By ollipower in forum Kopen en verkopen
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 13 October 2009, 21:35
  2. OPEL MOTOR 2.0 16v
    By KURRIE in forum Kopen en verkopen
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 12 February 2009, 05:44
  3. Nieuwe wagen Casier gesignaleerd!!! Primeur
    By SpillieWRC in forum Rally binnenland
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 29 June 2008, 21:41
  4. Welke wagen voor 2008...??
    By TOCO in forum Rally binnenland
    Reacties: 98
    Laatste bericht: 14 February 2008, 17:29

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •