Pagina 1 van 12 12311 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 112

Discussie: 2010 formula 1 etihad airways abu dhabi grand prix

  1. #1
    JV-spirit NewTown's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 March 2007
    Locatie
    Ginderachters
    Berichten
    1.762

    Standaard 2010 formula 1 etihad airways abu dhabi grand prix

    Volgende zondag, 14 november, gaan we naar Yas Marina, Abu Dhabi. De finale van het seizoen met maar liefst vier titelkandidaten (allez... als Hamilton in mirakels gelooft, uiteraard) leidt ons 55 ronden van 5.554 meters lang naar de conclusie van dit seizoen. Dat al bij al, toch niet het onaangenaamste was van de jaren 2000. Zeg maar dat ik het gezegd heb...

    Vorig jaar reed Vettel de snelste ronde 'ooit' in 1:40.279. Hij kan bijna niet anders dan winnen, wil hij kampioen worden. De natte droom van Horner, duidelijk.

    Laat ons een blik werpen op de layout:


    De grid zag er vorig jaar zo uit:
    1 L Hamilton McLaren 1:40.948
    2 S Vettel Red Bull
    3 M Webber Red Bull
    4 R Barrichello Brawn GP
    5 J Button Brawn GP
    6 J Trulli Toyota
    7 R Kubica BMW
    8 N Heidfeld BMW

    De einduitslag was toch nog net iets anders:
    1 S Vettel Red Bull
    2 M Webber Red Bull
    3 J Button Brawn GP
    4 R Barrichello Brawn GP
    5 N Heidfeld BMW
    6 K Kobayashi Toyota
    7 J Trulli Toyota
    8 S Buemi Toro Rosso

    Weet je nog wat Hamilton overkwam... zonder het aan Grungie te vragen? Dan ben je een F1-fan ;o). {voor de anderen: zijn remmen lieten het afweten nadat hij eerst zijn eerste stek al aan Vettel moest laten en hij moest opgeven}

    Opmerkelijk is dat als we dezelfde uitslag hebben als gisteren (Vettel / Webber / Alonso), de laatste het haalt. Maar als Vettel Webber er dan door laat, verandert ALLES uiteraard... maar kàn & wíl de duitser dat in dat geval?!

    Als Massa iets nuttigs wil doen, moet hij eens gaan winnen... Hamilton die nog wat pluimen op z'n hoed wil steken, of een Button die een laatste wereldkampioensoprisping heeft (geef toe, de kans dat hij ooit nog als regerende kampioen rijdt, lijkt toch bijzonder klein), zijn dingen die roet in het energy-drankje kunnen strooien. Want met de kleinere puntenverschillen wordt het dan toch een stuk moeilijker...

    Alles is functie van welke motor ze bij Ferrari natuurlijk nog voor de Spanjaard hebben liggen. Want dààr, waarde collega's, hebben we het raden naar. Toch?

    Als uitsmijter: Kwalificaties & Race om 14u. Voor ons... ginder is dat 17u!
    Laatst gewijzigd door NewTown; 8 November 2010 om 09:27

  2. #2
    autofreak dupanton's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 September 2008
    Locatie
    Oostkamp
    Berichten
    3.683

    Standaard

    Waarom staat de eerste letter van iedere paragraaf in het vet??
    Mijn foto's vind je op ADPics

    For the hottest rallynews: http://www.facebook.com/tacrally

  3. #3
    Senior Member Kama Schumi's schermafbeelding
    Geregistreerd
    17 March 2007
    Berichten
    904

    Standaard

    Het is leuk dat het titelgevecht pas in de laatste GP beslist wordt maar wel spijtig dat het juist op deze s@$$#t baan moet zijn.

    Ja, ze hebben ginder veel geld maar smaak blijkbaar niet. Sfeer is er niet en het circuit zelf heeft volgens mij geen enkele plaats om in te halen (tenzij je Kamui noemt en dan nog...)

    Een saaie Red Bull 1-2 met Vettel die Webber voorbij laat tijdens de laatste ronde indien Alonso op 3 of 4 zou liggen. Als Alonso uitvalt of buiten de top 4 ligt is't voor Vettel.

    Uiteraad nu effe hopen dat dit pessimisme recht in mijn gezicht terugvliegt maar echt veel hoop heb ik niet.

  4. #4
    the living legend Dead_Man's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Bornem
    Berichten
    3.973

    Standaard

    Tja Kama .... gij hoopt nog op iets
    Ik hoop alleen dat ik het gevecht tegen de slaap kan winnen met de gedachte van wie uiteindelijk de kapoen gaat worden.

    Ik ben eens echt curieus of Horner het gaat aandurven om teamorders uit te vaardigen (een soort "Oostenrijk 2002" scenario) als de posities in de allerlaatste ronde dezelfde zijn als gisteren in Brazilie.
    En ik leg de nadruk op de allerlaatste ronde want eerder zie ik Vettel toch niet opzij gaan voor Webber.
    Life is a highway to hell

  5. #5
    Senior Member Kama Schumi's schermafbeelding
    Geregistreerd
    17 March 2007
    Berichten
    904

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dead_Man Bekijk bericht
    Tja Kama .... gij hoopt nog op iets
    Ik hoop alleen dat ik het gevecht tegen de slaap kan winnen met de gedachte van wie uiteindelijk de kapoen gaat worden.

    Ik ben eens echt curieus of Horner het gaat aandurven om teamorders uit te vaardigen (een soort "Oostenrijk 2002" scenario) als de posities in de allerlaatste ronde dezelfde zijn als gisteren in Brazilie.
    En ik leg de nadruk op de allerlaatste ronde want eerder zie ik Vettel toch niet opzij gaan voor Webber.
    Slaap zal wel winnen op die baan tenzij ge naar de veldcross overschakeld

    Ben ook curieus maar ik vrees echt dat het zo saai gaat zijn dat het enkel rondjes aftellen wordt. Abu Dhabi staat bij mij als 3de luik in het triumsaaiaat met de 2 Spaanse racen. Niet alleen supersaai voor mij meestal ook nen dikken tegenvaller kwa resultaat van mijn "favorieten".

  6. #6
    JV-spirit NewTown's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 March 2007
    Locatie
    Ginderachters
    Berichten
    1.762

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kama Schumi Bekijk bericht
    Slaap zal wel winnen op die baan tenzij ge naar de veldcross overschakeld

    Ben ook curieus maar ik vrees echt dat het zo saai gaat zijn dat het enkel rondjes aftellen wordt. Abu Dhabi staat bij mij als 3de luik in het triumsaaiaat met de 2 Spaanse racen. Niet alleen supersaai voor mij meestal ook nen dikken tegenvaller kwa resultaat van mijn "favorieten".
    niet dat ik fan ben, maar één GP is toch wat weinig om al statistieken te trekken over de uitslag van je favorieten hé

  7. #7
    Senior Member Kama Schumi's schermafbeelding
    Geregistreerd
    17 March 2007
    Berichten
    904

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NewTown Bekijk bericht
    niet dat ik fan ben, maar één GP is toch wat weinig om al statistieken te trekken over de uitslag van je favorieten hé
    Ja maar veel belangrijker dan statistieken is mijn buikgevoel en van Abu Dhabi krijg ik krampen

  8. #8
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.384

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dead_Man Bekijk bericht
    Ik ben eens echt curieus of Horner het gaat aandurven om teamorders uit te vaardigen (een soort "Oostenrijk 2002" scenario) als de posities in de allerlaatste ronde dezelfde zijn als gisteren in Brazilie.
    En ik leg de nadruk op de allerlaatste ronde want eerder zie ik Vettel toch niet opzij gaan voor Webber.
    Op de BBC hebben ze gisteren die vraag voorgelegd aan Horner. Zijn antwoord was enigszins ontwijkend maar hij zei toch dat hij het zeker zou overwegen. Hij ontkende alleszins niet en eerlijk gezegd denk ik wel dat hij het dan gaat doen.
    Als Vettel wint met Webber 2e en Fons 3e dan is Vettel gene kapoen he. Maar wel Fons'ke. En dus denk ik wel dat het beter is om dan Webber te laten winnen.
    Maar ik deel je mening dat Vettel dat dan wel ostentatief in de laatste ronde, misschien wel de laatste bocht gaat doen.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kama Schumi Bekijk bericht
    Een saaie Red Bull 1-2 met Vettel die Webber voorbij laat tijdens de laatste ronde indien Alonso op 3 of 4 zou liggen. Als Alonso uitvalt of buiten de top 4 ligt is't voor Vettel.

    Uiteraad nu effe hopen dat dit pessimisme recht in mijn gezicht terugvliegt maar echt veel hoop heb ik niet.
    Opletten als er rekenwerk aan te pas komt zunne.
    Als het een RB 1-2 is met Vettel op kop en Fons is 4e dan is hij nog steeds de kapoen. Vettel pakt dan immers maar 13 punten terug op Fons terwijl hij er 15 achter ligt. En ook Webber is dan geen kapoen.
    Als Fons in dergelijk geval 5e word dan staan Vettel, Webber en Fons alle drie gelijk wat punten betreft en Fons en Vettel ook gelijk wat het aantal zeges betreft (elk 5 tegen 4 voor Webber). Dan bepaalt het aantal 2e plaatsen wie de 2 kapoen wordt.....
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  9. #9
    the living legend Dead_Man's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Bornem
    Berichten
    3.973

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie Bekijk bericht
    Opletten als er rekenwerk aan te pas komt zunne.
    Als het een RB 1-2 is met Vettel op kop en Fons is 4e dan is hij nog steeds de kapoen. Vettel pakt dan immers maar 13 punten terug op Fons terwijl hij er 15 achter ligt. En ook Webber is dan geen kapoen.
    Als Fons in dergelijk geval 5e word dan staan Vettel, Webber en Fons alle drie gelijk wat punten betreft en Fons en Vettel ook gelijk wat het aantal zeges betreft (elk 5 tegen 4 voor Webber). Dan bepaalt het aantal 2e plaatsen wie de 2 kapoen wordt.....
    Als Vettel wint, Webber 2e en Fons 5e hebben ze alle 3 256 punten dan zal Vettel de kapoen zijn wegens een 4e plaats meer dan Fonske
    Ze hebben elks 2 2e plaatsen en 3 3e plaatsen .... Fonske is nog maar 2 keer 4e geworden en Vettel 3 keer.
    Life is a highway to hell

  10. #10
    Senior Member Kama Schumi's schermafbeelding
    Geregistreerd
    17 March 2007
    Berichten
    904

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dead_Man Bekijk bericht
    Als Vettel wint, Webber 2e en Fons 5e hebben ze alle 3 256 punten dan zal Vettel de kapoen zijn wegens een 4e plaats meer dan Fonske
    Ze hebben elks 2 2e plaatsen en 3 3e plaatsen .... Fonske is nog maar 2 keer 4e geworden en Vettel 3 keer.
    Het kan idd op de 4de plaatsen aankomen en dan ist voor Vettel.

    Der zal weer veel hoepla gemaakt worden over al het rekenwerk maar volgens mij zal het iets eenvoudiger uitdraaien indien de Buls zoals verwacht 1 & 2 liggen.

    Alonso 3 of 4, Vettel gaat opzij. Alonso niet 3 of 4, Vettel blijft op P1.

    Klein detail kan wel de start zijn. De Red Bulls zullen waarschijnlijk wel P1 en P2 zijn op de grid maar diene op plaats 2 zit wel aan de vuile kant. Ik vermoed wel dat Webber gewoon Alonso zou afdekken zoals in Brazillië en niet naar de rest kijken maar toch...

Soortgelijke discussies

  1. Formula 1 grand prix du canada 2010
    By NewTown in forum Formule 1
    Reacties: 63
    Laatste bericht: 15 June 2010, 13:09
  2. 2010 formula 1 turkish grand prix
    By NewTown in forum Formule 1
    Reacties: 35
    Laatste bericht: 12 June 2010, 17:33
  3. 2010 formula 1 chinese grand prix
    By NewTown in forum Formule 1
    Reacties: 78
    Laatste bericht: 21 April 2010, 21:32
  4. [Prono] Grand Prix van Abu Dhabi 2009
    By Grungie in forum Formule 1
    Reacties: 248
    Laatste bericht: 23 December 2009, 07:52
  5. Reacties: 54
    Laatste bericht: 3 November 2009, 17:01

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •