Pagina 19 van 79 EersteEerste ... 917181920212969 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 181 t/m 190 van 785

Discussie: RBR Autosportforum.be renstal 2012

  1. #181
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 May 2009
    Berichten
    141

    Standaard

    ik ben ondertussen ook gestart met leg 1 van het mDO
    denk dat ik deze week het wrc links laat liggen ivm de tijd

  2. #182
    Senior Member Bytes's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 April 2007
    Locatie
    Geetbets
    Berichten
    1.638

    Standaard

    Zal nog een druk weekje worden. 2 auto's volledig opnieuw af te stellen (306 Maxi voor MDO en 207 S2000 voor SWRC), 2 rallys te rijden, en tussendoor mijn licentie in orde brengen da'k weer kan starten in Spa...

  3. #183
    Senior Member Bytes's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 April 2007
    Locatie
    Geetbets
    Berichten
    1.638

    Standaard

    We zijn naar de 12de plaats gezakt (op 20) in de stable leage 2...

    We hebben nog 2 plaatsen over (of Kjelle moest toch nog bevestigen voor de stable). Kandidaten?

  4. #184
    Junior Member
    Geregistreerd
    11 March 2010
    Berichten
    28

    Standaard

    Hallo bytes;

    ik wil het wel proberen maar verwacht er niet te veel van. Stuur me bericht hoe ik moet inschrijven en welke wedstrijden meetellen.

  5. #185
    Senior Member Bytes's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 April 2007
    Locatie
    Geetbets
    Berichten
    1.638

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door crossers1 Bekijk bericht
    Hallo bytes;

    ik wil het wel proberen maar verwacht er niet te veel van. Stuur me bericht hoe ik moet inschrijven en welke wedstrijden meetellen.
    Ik heb de aanvraag om jou aan de stal toe te voegen ingediend. Je moet nog even in 't Frans of Engels bevestigen op volgende link dat je toegevoegd wil worden aan de autosportforum.be stable: http://forum.rallyesim.fr/viewtopic....325470#p325470 Indien je nog geen rallyesim-forum-account hebt moet je er eerst eentje aanmaken (met je gamenaam), en als ik me niet vergis ook even kort voorstellen (link waar je dat moet doen wordt gegeven).


    Eens je lidmaatschap geregistreerd is zal je op je ralyesim homepage (xii.rallyesim.com en aanloggen) bovenaan een groot icoon stable (of ecurie als je 'm in't frans ingesteld hebt) krijgen. Klik daarop en je kan voor elke week 1 rally kiezen die je laat meetellen. Best is wel een rally te kiezen waarvoor maximaal 3 stable-genoten gekozen hebben, want enkel de 4 beste stable-resultaten van een rally worden in rekening gebracht.

    Indien je nog vragen hebt kan je bij mij of bij vfr (co-leader van de stable) terecht (of ze gewoon hier posten uiteraard)
    Laatst gewijzigd door Bytes; 6 February 2012 om 14:09

  6. #186
    Senior Member Bytes's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 April 2007
    Locatie
    Geetbets
    Berichten
    1.638

    Standaard

    Voor de zekerheid nog eens iedereen de belangrijkste regels van rallyesim uitleggen ivm. couperen en straftijden.


    1. Straftijden voor snijden (=couperen) of gebruik van de metalen vangrails om sneller door de bochten te gaan
    Je mag bochten couperen, maar er moet minstens 1 wiel op de baan blijven. Buitenkant bocht mag je ongestraft (ttz. geen straftijden toegekend) 4 wielen van de weg gaan, binnenkant bocht mag dit niet. Een bocht couperen kost 10 seconden, meerdere bochten couperen in eenzelfde proef kan leiden tot normtijd op deze proef, op meerdere proeven meerdere bochten afsnijden betekent diskwalificatie. Hetzelfde geldt voor langs de metalen vangrails glijden om sneller door de bochten te kunnen gaan lang de houten lukt dit iet, die breken en je crashed).

    2. Hoe wordt deze straftijd toegekend?
    Een jury (= aantal vrijwillige comissarissen) bekijkt of er overtredingen begaan zijn. Een jury-lid wordt een willekeurige deelname toegewezen, en bekijkt alle herhalingen van deze deelnemer op de rally. Indien hij van mening is dat er bewust afgesneden wordt, meldt hij dit aan de organisatie. Een superjury verifiëert dan de specifiek vermelde snijpunten en kan dit snijden bevestigen en dus straftijden toekennen, of oordelen dat het een controle-verlies was. Indien de jury dus oordeelt dat het controleverlies is (als je er flink afgaat als gevolg van te laat remmen, of duidelijk moeite doet (vertraagt, zwaarder stuurt) om terug voor het einde van de bocht met 4 wielen op de weg te raken), wordt dus geen straftijd toegekend. Er zijn ook enkele punten waar het door de vingers gekeken wordt, bijvoorbeeld op Cote D'Abroz waar de co duidelijk cut zegt en je heel diep kan snijden (voor of achter het dorpje, afhankelijk van de richting). Alle jury-leden kennen deze punten. Opgepast, op rally-school en Sherperd Shield om er 2 te noemen zijn er veel punten waar je diep kan snijden, maar daar wordt het wel bestraft!

    3. De herhalingen? Hoe heeft de organisatie deze?
    Volgens de regels moet je van elke proef die je finished de herhaling saven. Gebruik hiervoor duidelijke namen (ik werk altijd met bijvoorbeeld WRC - Monte 01, WRC - Monte 02...). Op het einde van elke leg moet je ook je officiële rallytijden saven (in RSRBR - bovenaan Live, save time for official rallys). Indien de jury jou deelname uitpikt word je op de rallysim-site op de hoogte gebracht (ik post het ook hier) dat je de herhalingen moet toesturen, deze kunnen van vanuit RSRBR in de week volgend op de rally opgestuurd worden.

    4. Wat als ik de herhalingen niet doorstuur?
    Diskwalificatie in de betrokken rally en verwittiging, 2 de keer diskwalificatie en 2 weken (dacht ik) rally-verbod, 3de keer definitief rally-verbod (en ook diskwalificatie).


    5. Wat als ik een herhaling of de official times in mijn enthousiasme of frustratie niet gesaved heb?
    Onmiddellijk na beëindiging van de bewuste leg waarin dit gebeurde op het rallyesim-forum in de roadbook-topic van de bewuste rally een melding maken. Als je een proef niet uitrijdt kan je deze niet saven, en hoef je er ook geen melding van te maken.

    6. Worden er nog andere dingen gecontroleerd?
    Ja, de settings. Elke auto dient binnen bepaalde marges afgesteld te worden voor elk type ondergrond. Door je settings met de RSRBR-setup-manager van de ene ondergrond naar de andere over te zetten kan je dit wel omzeilen, maar dit mag dus niet. De jury beschikt over tooltjes waarmee ze uit je herhaling de settings kunnen halen en controleren of deze binnen de marges van de gekozen auto op de ondergrond vallen. Is dit niet het geval, dan krijg je ook straftijden (1 minuut of normtijd, dat ben ik even kwijt). Ook hier diskwalificatie indien je het op meerdere proeven doet.

    Ook de tijden die je gereden hebt (official-times), als de tijden die de herhalingen aangeven worden vergeleken (in het verleden zijn er pipo's geweest die de files aanpasten en eerder gesavde herhalingen van trainingen meestuurden), alsook de tijden dat de bestanden aangepaakt zijn worden vergeleken. Overtredingen hierop wijzen op duidelijk bewust valsspelen en leiden tot diskwalificaties en al dan niet tijdelijke schorsingen.

    Nog vragen? Vuur maar af...
    Laatst gewijzigd door Bytes; 6 February 2012 om 18:08

  7. #187
    Senior Member vfr's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 November 2009
    Locatie
    West Vlaanderen
    Berichten
    684

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bytes Bekijk bericht
    Nog vragen? Vuur maar af...
    Ne replay van Mythink op tarmac

  8. #188
    Senior Member Bytes's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 April 2007
    Locatie
    Geetbets
    Berichten
    1.638

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vfr Bekijk bericht
    Ne replay van Mythink op tarmac

    Vorig jaar toen ik controleur was heb ik een keer de herhalingen van een van de toppers moeten controleren... Ik moet zeggen, da's indrukwekkend. Elke bocht was op de limiet van het snijden, slechts een randje van een achterband op de weg, wat dus reglementair is... Slechts 3 keer ging hij net iets te ver en hij had pech dat ik een van de strengste controleurs was...
    Laatst gewijzigd door Bytes; 6 February 2012 om 19:34

  9. #189
    HPower feysn's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 May 2007
    Locatie
    Moorslede
    Berichten
    977

    Standaard

    Mijn inschrijving is bevestigd, eindelijk.

    Nr: 8605
    naam: Wouter

    Ik kan dus ook bevestigen, Bytes
    // - WouterFJ - \\

    Bert Coene - G&V - supporter

  10. #190
    Senior Member Bytes's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 April 2007
    Locatie
    Geetbets
    Berichten
    1.638

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door feysn Bekijk bericht
    Mijn inschrijving is bevestigd, eindelijk.

    Nr: 8605
    naam: Wouter

    Ik kan dus ook bevestigen, Bytes
    Hoi Wouter,

    Welkom terug. Is het duidelijk wat het probleem was?

    Je bent toegevoegd aan de stable, even bevestigen op http://forum.rallyesim.fr/viewtopic....325676#p325676

    Je uitslagen vanaf deze week (WRC - Zweden en MDO - Accountview Veenendaal) tellen voor ons kampioenschap.

    Greetz

Soortgelijke discussies

  1. Irc 2012
    By feysn in forum Rally buitenland
    Reacties: 447
    Laatste bericht: 8 September 2012, 22:39
  2. Routes du Nord 2012
    By Nonkel Rally in forum Rally buitenland
    Reacties: 130
    Laatste bericht: 13 March 2012, 23:13
  3. RBR Renstal autosportforum.be 2011
    By Bytes in forum Games
    Reacties: 1149
    Laatste bericht: 12 December 2011, 07:52
  4. Rally Calendar 2012 / Rallye Kalender 2012
    By STO Motorsportfotos in forum Kopen en verkopen
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 2 December 2011, 06:44
  5. RBR Renstal autosportforum.be
    By rallylover1 in forum Games
    Reacties: 1033
    Laatste bericht: 20 December 2010, 19:31

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •