Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 20

Discussie: GPS coördinaten van spektakelpunten

  1. #1
    Member
    Geregistreerd
    22 May 2007
    Locatie
    Lichtaart
    Berichten
    38

    Standaard GPS coördinaten van spektakelpunten

    Hallo allemaal,

    Ik vroeg me al een tijdje af, of er niet meer mensen mijn techniek gebruiken om vlug van het ene punt naar het andere te geraken.
    Ik zet op voorhand alle spektakelpunten van alle KP's als POI in m'n tomtom, en als je dan ter plekke bent, kan je zeer makkelijk (en snel) navigeren tot waar je wenst te komen ...

    Nu had ik deze van de Haspengouw 2005 en Condroz 2006, maar met een delete-operatie van oudere kaarten zijn m'n POI's ook verdwenen ...

    Nu is het geen probleem van die allemaal terug in te geven, maar ben eens benieuwd of er mensen zijn met zulke coordinaten, en misschien kunnen we deze dan makkelijk delen met mekaar ... (poi formaat van tomtom is het handigste natuurlijk, maar andere zijn ook makkelijk in te geven)


    Bart

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 March 2007
    Berichten
    335

    Standaard

    Leidt de gps je dan niet door de kp's om naar een ander spektakelpunt te gaan ?

  3. #3
    Member
    Geregistreerd
    22 May 2007
    Locatie
    Lichtaart
    Berichten
    38

    Standaard

    Dat bepaal je zelf hé ... Het kan heel goed zijn, dat die je via een kp naar daar stuurt, maar dan weet je dat je ergens moet inslaan, en dan herrekent de navigatiesoftware een nieuwe route die NIET door de kp gaat ...

    Je kan trouwens ook makkelijk uitzoomen, en op die manier zien welke straten tot waar komen enzo ...

    Het heeft ons al menig maal serieus geholpen ... Geen gezoek meer naar de snelste weg, als er file is, gewoon ergens anders inrijden, en laat het systeem het maar uitzoeken ... Plus, je hebt op voorhand een tamelijk goed idee, hoe lang je erover gaat doen om naar een volgende kp te raken, en waarschijnlijk vergeet ik nog wel wat pluspunten ...

    Je hoort hier toch vaak genoeg van mensen die helemaal rondgereden zijn, en op die manier geen file gehad hebben (vooral in condroz verleden jaar, amai), wel, met navigatie is dat supermakkelijk !

    Bart

  4. #4
    oypo.nl/tomdecock
    Geregistreerd
    17 March 2007
    Locatie
    heerlen
    Berichten
    333

    Standaard

    Met google earth kun je ook punten downloaden naar je gps heb ik gehoord.

    op het linkje hier onder kom je een aantal rally kaarten tegen van mij.
    Foto's online:
    WWW.OYPO.NL/TOMDECOCK

  5. #5
    Member
    Geregistreerd
    22 May 2007
    Locatie
    Lichtaart
    Berichten
    38

    Standaard

    Weet je ook of er een convertor bestaat om vanuit die kml (of kmz) files, de coordinaten uit te halen ...

    Ik heb namelijk niet direkt een applicatie voorhanden op m'n pda die met google earth files overweg kan ... (en op m'n Symbian phone ook niet).

    't kan in ieder geval handig zijn ...

    Bart

    <edit> heb eens aan 't zoeken geweest, en via POIconvertor zou je kml files kunnen omzetten naar tomtom files, maar dit blijken ROUTES te zijn, en heb precies nog niets gevonden hoe je die naar tomtom krijgt ...
    Laatst gewijzigd door on4cet; 9 October 2007 om 21:01

  6. #6
    rally-image.be tommeke_B's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Berichten
    2.749

    Standaard

    Ik heb in elk geval verschillende punten staan op gps, van heel het jaar.

  7. #7
    Member
    Geregistreerd
    22 May 2007
    Locatie
    Lichtaart
    Berichten
    38

    Standaard

    Iets meer info, welk type gps, welk formaat van waypoints of poi's ? Op zich is er denk ik toch ook niks mis mee, als we deze via het forum hier kunnen delen, of wel ?

    Ik volg het forum trouwens al jaren hoor, maar lees vaak liever dan te reageren ...

    Bart

  8. #8
    Senior Member HaCo's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 March 2007
    Locatie
    Leuven
    Berichten
    5.392

    Standaard

    Ik vind dat toch niet echt de methode, op een proef aankomen en doorrijden omdat je er niet langskan en ervan uitgaan dat hij een nieuwe betere route berekend.
    Kan je niet gewoon een aantal routes blokkeren in zo een tomtom? Bv door wegenwerken aan te geven. Als je dat op voorhand doet thuis, dan marcheert dat toch veel beter in den auto ook.
    Rallystopwatch for Android: post your splits online.

    Follow #RallySplits on twitter for spectator splits and messages.

  9. #9
    Senior Member GioRallyReport's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 March 2007
    Berichten
    3.702

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaCo Bekijk bericht
    Ik vind dat toch niet echt de methode, op een proef aankomen en doorrijden omdat je er niet langskan en ervan uitgaan dat hij een nieuwe betere route berekend.
    Kan je niet gewoon een aantal routes blokkeren in zo een tomtom? Bv door wegenwerken aan te geven. Als je dat op voorhand doet thuis, dan marcheert dat toch veel beter in den auto ook.
    Tegen dat dat allemaal ingesteld is . Niks boven een goeie stafkaart denk ik .

  10. #10
    Senior Member HaCo's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 March 2007
    Locatie
    Leuven
    Berichten
    5.392

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door snijers FE Bekijk bericht
    Tegen dat dat allemaal ingesteld is . Niks boven een goeie stafkaart denk ik .
    Wel, het hangt ervan af waar je het kan instellen. Op voorhand op de pc lijkt me niet zo slecht. Maar klopt, een stafkaart is nog steeds de max en er staat wellicht meer op als op zo een GPSje.
    Rallystopwatch for Android: post your splits online.

    Follow #RallySplits on twitter for spectator splits and messages.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •