Weergegeven resultaten: 1 t/m 2 van 2

Discussie: Wie is wie?

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 August 2007
    Berichten
    241

    Standaard Wie is wie?

    Ik had dit draadje een maand geleden al geopend met daarin mijn verhaal van wie ik ben. Omdat er na een aantal dagen niemand volgde met een zelfde verhaal heb ik de tekst maar weer weggehaald. Vooral ook omdat een maand geleden iedereen zo graag de volledige namen getoont wilde zien om eens te weten wie er nu achter een nickname schuil ging, vond ik dat vreemd.

    Vanwege het topic van Mercury bedacht ik mij vanmiddag (29 november 2007) dat het toch wel prettig zou zijn, als we wat meer van elkaar weten mbt de rallysport en wat we er mee doen. Dat vergemakkelijkt de communicatie misschioen wat. Vandaar dan ook de heropening van dit topic.

    Ik ga er dan wel vanuit dat andere forumgenoten mijn voorbeeld volgen.
    Laatst gewijzigd door Ton; 29 November 2007 om 19:03

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 August 2007
    Berichten
    241

    Standaard

    Ik “praat” intussen al weer een maandje of wat mee, hier op Autosportforum.be. Lezen deed ik al wat langer en wat mij is opgevallen is dat er geen voorsteltopic is. Zo’n draadje zie je op veel fora, maar hier dus niet. Ik ben eerst nog even wat aan het zoeken geweest. Ik kon echter niets vinden en ik heb na een PB aan de moderator met deze vraag van hem begrepen dat er inderdaad geen voorsteltopic is. Vreemd eigenlijk, vooral ook omdat er juist zoveel mensen hier nieuwsgierig zijn wie nu wie is. Ik had Han al beloofd dat ik zo’n draadje zal starten als er al geen voorsteltopic is. Zie hier de aftrap, met mijn eigen verhaal.

    Ton is mijn voornaam , ik woon met vrouw, 2 dochters en een Airedaleterrier in het Zuid-Westen van Nederland, om precies te zijn, in de provincie Zeeland. Ik ben werkzaam in de marketing en sales.

    Qua hobby’s ben ik vooral gek van klassieke auto’s en autosport met dat spul. Ik ben dan ook bezig met de restauratie van een MG MGB Tourer van 1972 en met een Volvo Amazon Break van 1967. Beide auto’s zijn zoals dat heet “nut and bolt” gerestaureerd. Werkelijk alles is er uit of ondervandaan geweest. Verder heb ik nog een ‘66er Volvo Amazon 2 deurs staan die ik met schade heb gekocht. Aan die auto zaten een aantal goede onderdelen die ik goed voor de andere Amazon kon gebruiken. In het achterhoofd heb ik lang de gedachte gehad om die 2 deurs te gaan restaureren en klaar te maken voor de historische rallysport. Deze auto is echter zo krom en krokant dat ik daar hoogstwaarschijnlijk vanaf ga zien. Het enige interessante aan deze auto is dat hij nieuw in Nederland is geleverd. Eerst maar eens de MG en de Break afbouwen. De MG is bedoeld om ’s zomers gezellig mee van terras naar terras te gaan rijden en de Amazon Break wordt de boodschappenauto voor mijn vrouw. Voor dagdagelijks heb ik drie maanden geleden een ‘88er Golf 1 cabrio 1.8 gekocht

    Als jong manneke ging ik eind jaren 60 met mijn vader naar bijna alle races op het circuit van Zandvoort. Toen ik in 1974 mijn rijbewijs haalde en zelf een autootje had, kon ik daar makkelijk zelf naar toe. In die jaren was het mogelijk om voor ( omgerekend) 1 euro 20 per rondje op het circuit te rijden met je gewone auto. Mijn debuut maakte ik met een ouwe gare B Kadett. Later ben ik nog lid van de NAV (Nederlandse Autorensport Vereniging) geworden en nam regelmatig deel aan clubdagen (trackdays). In 1976 kwam ik als toeschouwer in aanraking met de rallysport en was vanaf die tijd voorgoed verkocht. Het rallyvirus had me te pakken. In 1977 raakte ik betrokken bij een rallyteam waar ik in de loop der jaren meehielp bij het opbouwen en onderhouden van de rallyauto’s en het servicen tijdens de wedstrijden. Verder heb ik nog als chase gefungeerd en als navigator tijdens verkenningen en trainingen. De vaste navigator had een druk bestaan en kon niet altijd mee Op die momenten deed ik samen met de piloot de voorbereidingen. Ook ben ik nog official geweest. In de jaren 90 ben ik niet zo actief geweest, maar een paar jaar terug werd ik gevraagd om bij één van de Nederlandse toppers in die tijd de tijden te gaan bijhouden tijdens de rally’s. Oftewel, ik werd tijdenrijder. Dat heb ik een jaar (2003) gedaan. Daarna is het weer gestopt. Vanaf die tijd heb ik nog maar één rally gezien. Ik heb gemerkt dat ik er als toeschouwer niets aan vind. Ik mis dan de spaning die je hebt als je in een team zit en bovendien vind ik de grote aantallen toeschouwers verschrikkelijk. Je ziet niets door alle mensen en fotografen die voor je neus staan en ik irriteer me suf aan de eendagsvliegen die eens een keer komen kijken en overal lopen en staan waar ze juist NIET moeten staan. Wat dat aangaat heb ik wel eens de indruk dat de populariteit van de sport op een gegeven moment deze zelfde sport de nek gaat omdraaien. Toch jammer voor de mensen waar het eigenlijk om draait, de deelnemers.

    De laatste jaren heb ik een paar keer deelgenomen aan kaartleesritten in België zoals de ATM en de 6 Uren van de Noorderkempen. Met een vriend van mij uit de regio Antwerpen gaan we daar nu eens wat meer inhoud aan geven. Het is de bedoeling dat wij samen, momenteel met zijn Porsche 914, meer van dit soort ritten gaan rijden.

    Zo, dat was mijn openingsverhaal in dit nieuwe draadje. Wie volgt?

    Laatst gewijzigd door Ton; 29 November 2007 om 19:20

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •