Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 18

Discussie: ADAC Köln - Ahweiler

  1. #1
    Senior Member Frank B.'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 April 2007
    Berichten
    149

    Standaard ADAC Köln - Ahweiler

    Hoi,

    Volgende w-end neem ik deel aan de ADAC Köln – Ahweiler met Schewe in de groene Porsche.
    Het is een Rally meetelde voor de Duitse “Young- Timer” Trophy, soort Historiek kampioenschap maar met minder oude wagens dan bij ons.

    Op het program 160Km Kp. Een Kp van 5Km op vrijdag avond in het donker en 11 Kp’s (9 verschillende) op zaterdag.

    We zullen starten met nummer 4 van 120 ingeschreven; Heinz-W heeft deze Rally in 1975 gewonnen (ja ja 32 jaren geleden!). Maar ik maak mij niet veel illusies op een goed eind plaats want het bijzonder van deze wedstrijd is dat er géén verkenning mag gedaan worden. En als je weet dat wagen nummer 1 de laatste 4 jaren gewonnen heeft! We hebben wel de nota’s gekregen van iemand die al 10 keer deze rally gereden heeft maar tot dat je de roadbook niet krijg ben je nooit 100% zeker en die krijg je pas een uur voor vertrek! In ieder geval ik ben er niet gerust in want op spécials rijden dat je hélémaal nooit gezien hebt en dan nog met nota’s van iemand anders! BRRR!

    We willen starten voor toch nog eens zonder problemen aan tekomen maar het begon al slecht vorig vrijdag. Na Oostenrijk hebben ze de ophanging en de remmen vervangen en Heinz is de wagen gaan testen op een oud vliegveld in de buurt van Aachen maar na een paar rondjes is de motor stuk gegaan! In een week was het onmogelijk die terug te maken, we hebben dan maar een oude motor van de zolder gehaald maar het is wel een 2.8L met 50PK minder dan die van in Ieper. In ieder geval het kan alleen maar plezant zijn vooral als je weet dat we 22Km rijden van de Nürburgring; de Nordschleife maar wel in omgekeerde richting!

    Er doen heel veel verschillende type wagens mee. De enige bekende (voor mij) is de Nederlander Maurice Bergsteyn met zijn Opel kadet, die is vorig jaar nog 13de geworden maar start nu met een onbegrijpelijk nummer 96!

    Het enige positief is dat de GT3 al binnen is (foto’s in bijlage) kalender staat nog niet vast maar het is de bedoeling een paar FIA Historic Rally te rijden met de 911 en een paar Rally’s dicht bij huis met de GT3, maar later meer!

    Ik weet niet of ik na de Rally jullie direct een verslag zal kunnen door sturen want ik vertrek de dinsdag erop al naar Ierland voor de WK!


    Mvg

    Frank

    PS: ivm vermelding echte naam, wens ik liever anoniem te blijven!

  2. #2
    Senior Member FOCUSWRC's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 March 2007
    Locatie
    Westhoek
    Berichten
    3.829

    Thumbs up Prachtige proef

    Heb RKA een eerste maal gezien in '80, een mini RAC was dat toen met zeer veel deelnemers uit verschillende landen. Walter Rörhl maakte daar later zijn maiden trip in een AUDI Quattro en ging er van de baan.

    Wie niet weet wat doen, zeker de moeite waard.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Berichten
    5.758

    Standaard

    de nieuwe porsche dat schewe heeft aangekocht waarover frank het had in zijn artikel


  4. #4
    Senior Member SKJEF's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 March 2007
    Berichten
    3.338

    Standaard

    gaan ze hiermee in België rijden ?

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Berichten
    5.758

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SKJEF Bekijk bericht
    gaan ze hiermee in België rijden ?
    voorlopig enkel in duitsland

  6. #6
    Senior Member SKJEF's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 March 2007
    Berichten
    3.338

    Standaard

    shit, anders nog een GT'ke zou niet misstaan in ons kampioenschap
    Misschien kunnen we F. Blondeel eens extra aanmoedigen om toch enkele wedstrijden in te lassen ?

  7. #7
    Senior Member Frank B.'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 April 2007
    Berichten
    149

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SKJEF Bekijk bericht
    shit, anders nog een GT'ke zou niet misstaan in ons kampioenschap
    Misschien kunnen we F. Blondeel eens extra aanmoedigen om toch enkele wedstrijden in te lassen ?

    Ja, mijn bedoeling is, tenminste te proberen, dat we eens in de België (of ist nu Vlaanderen? ) te rijden met de GT3 maar we moeten nog zien voor een kalender samen te stellen tussen Circuit, FIA Historic en met de GT3. Heinz-W vertrek, de dag na Köln –Ahweiler, zoals gewoonte overwinter naar de Canarishe Eilanden. Begin januari zullen we pas beginnen met een programma 2008 samen te stellen.

    Wat deze GT3 betreft, het is een GT in Gr “N” versie (heeft zelf nog Autoradio en Airco in) en het zal in “N” versie blijven (het heeft wel 380PK!) want dat zijn de enige GT’s die toegelaten zijn in Duitsland (en ook Frankrijk). Het zal moeilijk zijn tegen de andere GT’s te rijden in België( of word het: “Les états Belges”? ) want die zijn allemaal Gr “A” versies! Maar we zien wel … in ieder geval de wagen zal wel in een ander kleedje gestoken worden. Later meer …

    Voor die gene die de Köln –Ahweiler willen volgen;

    www.r-k-a.de

    En gisteren pas gehoord; er zullen een dertigtal Gr “B” rijden als demo voor de andere wagens, een beetje zoals in de Eifel Rally, het moet tof zijn al die “oude” glories op de Nürnburgring zien rondjes draaien!

    Alléé tot in Koekelare!

    Mvg
    Frank B

    P.S: en SJEFKE … ik wens nog altijd anoniem te blijven!

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    westkust
    Berichten
    165

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SKJEF Bekijk bericht
    shit, anders nog een GT'ke zou niet misstaan in ons kampioenschap
    Misschien kunnen we F. Blondeel eens extra aanmoedigen om toch enkele wedstrijden in te lassen ?
    Ik denk niet dat Schewe zich gaat komen belachelijk maken in belgie, om tegen wagens te moeten strijden die niet conform zijn.
    Westhoeker heeft op heel veel punten gelijk, ze maken er hier een ferm potje van.
    Die porsches van Magniette moeten buiten enkel in Belgie nergens aantreden of......... oogluikend bij de keeskoppen

  9. #9
    Senior Member Frank B.'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 April 2007
    Berichten
    149

    Standaard

    Het is niet dat de wagens van Magniette niet conform zijn, het is gewoon dat Magniette, bij de RACB, aangedrongen heeft voor meer te mogen sleutelen aan zijn wagens, daardoor hebben ze dit, uiteraard, ook moeten toelaten aan de andere GT’s (wel pas 2 jaar later!) die dus nu allemaal in GT-“A” rijden terwijl in Duitsland en in Frankrijk GT-“N” zijn.
    Het is ook zo; als ik een piloot (Schewe of Paddy) vraag voor ergens te rijden moet ik voor een deel van het budget brengen terwijl zij mij vragen voor als co te fungéren ik niets hoef te betalen (alleen maar verplaatsing).

    gr,
    Frank B

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    westkust
    Berichten
    165

    Standaard

    Schewe-Blondeel uit door pech lees meer op mijn weblog

Soortgelijke discussies

  1. [Prono] ADAC Rallye Deutschland 2007
    By Grungie in forum Rally buitenland
    Reacties: 95
    Laatste bericht: 20 August 2007, 11:00

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •