Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 28

Discussie: welke gps?

  1. #1
    rally is een passie Beamer's schermafbeelding
    Geregistreerd
    17 March 2007
    Locatie
    Ingelmunster
    Berichten
    319

    Standaard welke gps?

    how how how
    Ik zou mij graag met de feestdagen een gps (europese kaarten) aanschaffen. Alé (krijgen van het vrouwke).maar omdat dat toch niet echt goedkoop is zou ik graag toch nog wat extra info proberen in te winnen om eventuele "kinderziektes" of bepaalde problemen die vaak voorkomen te ontwijken.
    Een verwittigd man is er 2 waard .

    Ik weet welke gekende merken er momenteel op de markt zijn zoals tom tom, mio, garmin, via michelin enz... maar het is moeilijk kiezen.

    Mijn vraag is nu aan de gasten hier op het forum welk(e) toestel(len) jullie gebruiken (privé of werk) en welke eventuele nadelen of voordelen jullie aan je toestel vinden.

    Ik weet dat er bepaalde sites bestaan met vergelijkingen tussen de toestellen maar ik win nu eenmaal graag wat extra info in.

    Alvast bedankt he

  2. #2
    Beheerder digibyte's schermafbeelding
    Geregistreerd
    13 March 2007
    Locatie
    Koksijde
    Berichten
    920

    Standaard

    Bij ons gebruiken we TomTom al enkele jaren. Werkt heel goed en snel. Andere merken nog niet geprobeerd. Kan moeilijk voor- of nadelen geven tov de andere merken dus.

  3. #3
    www.shakedown.be Metro 6R4's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Woumen
    Berichten
    342

    Standaard

    Ik heb een Mio P550, dat is een PDA met daarop dan IGO, het navigatiesysteem, ook wel bekend als MioMap, heel handig! Voordeel van PDA is dat je nog andere programma's kan bij-installeren, zoals bv soort van tripmaster.

    Ik weet niet of dat model nog te verkrijgen is, maar Mio is zeker aan te raden!
    www.shakedown.be - rallysport in belgië

  4. #4
    drift is fun Pinto's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Limburger en wereldburger
    Berichten
    475

    Standaard

    ik zweer bij tomtom. Eerst ene go500, nu een paar weken overgeschakeld op de 720T, e geweldig goed toestel tot nu toe. FM-transmitter, TMC, flitspalen,... En e stuk sneller dan mijne vorige om signaal te vinden.
    In de andere auto zit ook nog ene one XL, e stuk goedkoper maar ook zeer tevreden van.
    Rally Prono Criterium 2009

    http://batracer.com/-1FrontPage.htm?H1A

  5. #5
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.395

    Standaard

    Wat is er eigenlijk mis met een gewone wegenkaart en eventueel een wegenatlas?
    Ik heb al die nieuwerwetse brol nog nooit nodig gehad.
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Berichten
    3.425

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie Bekijk bericht
    Wat is er eigenlijk mis met een gewone wegenkaart en eventueel een wegenatlas?
    Daar is niets mis mee,maar een gps is toch stukken makkelijker en veiliger als uw wegenkaart

    Ik heb tomtom op een pda en ben er zeer tevreden van,voor dat wat ik het gebruik

  7. #7
    Seniel Member Scuderio's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 March 2007
    Berichten
    1.644

    Standaard

    Ik heb ne ingebouwde gps met navteq kaarten en ben daar heel content van, maar daar zijt gij natuurlijk niks mee

    Mijn ervaring met draagbare gps-en beperkt zich tot meerijden met mensen met een TomTom en Garmin en ik moet zeggen dat die TomTom's een veel betere indruk hebben nagelaten dan die Garmin, ook al was die Garmin bijna dubbel zo duur. TomTom's waren veel sneller in het vinden van signaal en (her)berekenen van route. Ook veel minder "schokkerig" in het meebewegen van uw auto op de kaart, vooral zeer nuttig als verschillende zijstraten elkaar opvolgen.
    Hard work often pays off after time, laziness always pays off now.
    http://scuderio.fotopic.net
    BATracer - Browser Based Race Simulation

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 December 2007
    Berichten
    353

    Standaard

    Interessante topic!

    Een vraagje: bij een TomTom One Europe, kun je daar ook de afstand resetten van kruispunt tot kruispunt, zonder dat de route verloren gaat en de totaal afstand en het gemiddelde?

  9. #9
    Moderator Han's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Geel
    Berichten
    4.356

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pinzie Bekijk bericht
    Interessante topic!

    Een vraagje: bij een TomTom One Europe, kun je daar ook de afstand resetten van kruispunt tot kruispunt, zonder dat de route verloren gaat en de totaal afstand en het gemiddelde?
    Allez, waarom zou je dat nodig hebben?

  10. #10
    Moderator Han's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Geel
    Berichten
    4.356

    Standaard

    Ander vraagje: Wat is het verschil buiten al die irrelevante gadgets (= niet routebepalend) tussen een simpele TomTom One en bijv. een 720, gezien het toch wel aanzienlijk prijsverschil?

Soortgelijke discussies

  1. Met welke auto rij jij
    By Glenn in forum Algemeen
    Reacties: 583
    Laatste bericht: 23 March 2010, 21:52
  2. Welke wagen voor 2008...??
    By TOCO in forum Rally binnenland
    Reacties: 98
    Laatste bericht: 14 February 2008, 17:29
  3. Welke rally is de mooiste van Nederland
    By KDM in forum Rally buitenland
    Reacties: 55
    Laatste bericht: 28 September 2007, 16:11
  4. Welke Controller?
    By HaCo in forum Games
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 15 May 2007, 16:22

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •