Pagina 1 van 8 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 75

Discussie: Gr N4 - Super 2000's discussies, bedenkingen en nieuwigheden...

  1. #1
    Senior Member HaCo's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 March 2007
    Locatie
    Leuven
    Berichten
    5.392

    Arrow Gr N4 - Super 2000's discussies, bedenkingen en nieuwigheden...

    Ik wist eigenlijk niet goed waar deze topic te plaatsen, maar het is de bedoeling dat we hier de nieuwtjes rond de N4 - S2000 evoluties plaatsen, niet wie met wat waar zal rijden, maar gewoon nieuwe modellen, reglementen,... bespreken.

    Als de mods vinden dat deze hier niet thuishoort (misschien beter in buitenland) mogen ze deze best verzetten!

    Om metteen met de deur in huis te vallen wil ik even reageren op een post in de thread van de Rally St Truiden:

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rallykenner Bekijk bericht
    Het verheugt mij als rallyliefhebber te vernemen dat er gedacht wordt aan het vergroten van de restrictors in groep N. Dit zou dan 33mm worden want anders zitten we weer met allemaal mini groep A's? Wat er ook van komt,we kunnen dit alleen maar toejuichen want zo houdt men het toch nog betaalbaar t.o.v. de S2000 en wordt het spektakel vergroot.
    Een S2000 die mij, tot wat ik er op heden van gezien heb, alleen maar ontgoocheld heeft want rijden zoals op "RAILS", wat is daar nog plezant aan om naar te kijken.
    Laat ons hopen dat de verdere ontwikkelingen van een S2000 toch nog een echte rallywagen kunnen maken zodanig dat we af en toe ook eens een mooie schuiver te zien krijgen.
    Anderzijds is het zo dat grotere restrictors de betere rallyrijder weer sneller zal maken al zullen sommigen nooit de tijden van zeg maar een S2000 ,kunnen evenaren.Talent speelt ook, ...en gelukkig maar), nog mee. Hoe anders is het te verklaren dat steeds dezelfde rijders de betere tijden draaien?Sommigen mag men in een WRC zetten,toch zullen ze nooit in de nabijheid van mindere wagens komen,tenzij het een hobby op zich is om als eerste met een nieuw model te kunnen rijden. Inderdaad ,geld speelt ook mee. Het is wel erg als men met een betere wagen telkens weer door een mindere wagen,met een een echte rallypiloot aan het stuur belachelijk wordt gemaakt.
    Rallykenner, je zit met je eerste post al metteen in de foute topic, daarom dat ik hier even reageer...

    Super 2000 rijden helemaal niet op rails, dat is onzin. Kijk maar eens naar dit filmpje om als je overtuigt wil geraken: Scandola en Basso ons ook heel wat spectakel geboden, ik denk niet dat je dat kan ontkennen. Het komt er gewoon op neer wie er aan het stuur zit en hoe spannend de strijd is. Ik moet wel toegeven dat een Loix de bolides heel wat zuiverder bestuurt, maar of hij dit zal volhouden als ze op de limiet gaan wacht ik vol spanning af!

    Dat ze de restrictor van een gewone N4 zouden vergroten zou niet slecht zijn. Al hoop ik dat ze niet te snel gaan. Dit jaar hebben de N4's al een upgrade gehad: grotere wielen en schijven en in Italie is reeds gebleken dat Andreucci met zijn Mitsu, Rosetti met zijn 207 S2000 het vuur aan de schenen kon leggen. Ik wacht toch nog even tot de 2e wedstrijd van het Italiaans kampioenschap om Basso (Fiat) tegen Andreucci (Mitsu) te zien koersen, want deze 2 heren zijn zeker elkaar waard. Opvallend was ook in die wedstrijd dat de Subbie's (waaronder Aghini) serieus klappen kregen.
    Het zou ideaal zijn moesten ze beide concepten in evenwicht kunnen brengen, zodat de minder rijke piloot met zijn eigen centjes een N4 kan betalen en dat de importeurs in de landen een S2000 voor marketing doeleinden kunnen inzetten. Ik begin me wel stillaan af te vragen of zo een top N4 niet ook redelijk wat gaat kosten wanneer deze als maar harder gaan gaan...

    Hier ook wat meer info over de motor van de Fiesta Super 2000, die volgend weekend voor het eerst aan het werk gaat in Australie: http://www.rally.com.au/home/features/articleid=2333
    Rallystopwatch for Android: post your splits online.

    Follow #RallySplits on twitter for spectator splits and messages.

  2. #2
    Junior Member
    Geregistreerd
    23 March 2007
    Berichten
    2

    Standaard

    Wel,ik geef graag toe dat deze reaktie eerder onder het topic S2000 thuis hoort.Een eventueel vervolg zal dan ook daar worden geplaatst. Ik reageerde echter op op een eerder sitaat in dit topic waar naar een grotere restrictor van de groep N verwezen werd.Hierin werd eveneens geopperd dat men zo het"gat" met de S2000" mogelijk kon dichten.Vandaar. Sorry hoor, maar dat doet niets af aan de inhoud die ik wou weergeven na 31 jaar rallyfan.

  3. #3
    Senior Member HaCo's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 March 2007
    Locatie
    Leuven
    Berichten
    5.392

    Standaard

    Geen probleem hoor rallykenner...
    Rallystopwatch for Android: post your splits online.

    Follow #RallySplits on twitter for spectator splits and messages.

  4. #4
    rally-image.be tommeke_B's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Berichten
    2.749

    Standaard

    'rallykenner'...

  5. #5
    Senior Member Glenn's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Torhout
    Berichten
    1.952

    Standaard

    1 ding vind ik stom in België, dat de s2000 in a7 moet rijden en volgens de FIA in N4...

  6. #6
    Senior Member HaCo's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 March 2007
    Locatie
    Leuven
    Berichten
    5.392

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RFR Bekijk bericht
    1 ding vind ik stom in België, dat de s2000 in a7 moet rijden en volgens de FIA in N4...
    Ik vind dat persoonlijk ook stom, goed wetende dat de FIA als doel heeft N4 en Super 2000 op elkaar af te stemmen... Ik hoop dat Cols het met een N4 durft aanpakken tegen de Polo, maar waarom zou hij als het gemakkelijk ook gaat, tja.
    Rallystopwatch for Android: post your splits online.

    Follow #RallySplits on twitter for spectator splits and messages.

  7. #7
    Senior Member Glenn's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Torhout
    Berichten
    1.952

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaCo Bekijk bericht
    Ik vind dat persoonlijk ook stom, goed wetende dat de FIA als doel heeft N4 en Super 2000 op elkaar af te stemmen... Ik hoop dat Cols het met een N4 durft aanpakken tegen de Polo, maar waarom zou hij als het gemakkelijk ook gaat, tja.
    N4 is iets goedkoper om te huren als A8...

  8. #8
    Senior Member Juha's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Landen
    Berichten
    1.961

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaCo Bekijk bericht
    Ik vind dat persoonlijk ook stom, goed wetende dat de FIA als doel heeft N4 en Super 2000 op elkaar af te stemmen... Ik hoop dat Cols het met een N4 durft aanpakken tegen de Polo, maar waarom zou hij als het gemakkelijk ook gaat, tja.
    Dat ze die s2000's dan in A7 zetten, waar ze thuishoren, dan kan je ze nog op elkaars snelheid afstemmen. Er bestaat geen seriemodel van die super 2000's dus voor mij hebben ze in groep N hun plaats niet.

    En waarom zou Cols met een mindere wagen moeten rijden als hij toch het budget heeft voor een betere?

  9. #9
    Senior Member Rallyfan_072's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 March 2007
    Locatie
    Kortrijk
    Berichten
    2.058

    Standaard

    De super 2000's rijden in A7 omdat er wrs een bepaald Mitsubishi-tuner niet tevreden was, omdat het niet te vergelijken was met zijn wagens zoals in Ieper 2006.

    Ik peis dat met dat iets te maken heeft .
    Website Rallyteam Casseyas-Vandersarren

    www.harelbeeksfriethuis.be/rally

  10. #10
    Senior Member Juha's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Landen
    Berichten
    1.961

    Standaard

    Daar heeft hij ook gelijk in vind ik.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •