Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 12

Discussie: The GP in the desert

  1. #1
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.096

    Standaard The GP in the desert

    Op naar de 2de Grand Prix van het seizoen, in Bahrein. Een circuit dat bekend staat voor zijn woestijnzand. Een heel stoffig circuit waar bijna niet op gereden wordt. Nefast voor de motoren natuurlijk. Ook zal in het begin van het weekend enorm weinig grip te vinden zijn. Naarmate het weekend vordert zal dit wel serieus toenemen.
    Bahrein is een circuit waar het verbruik hoog is en dat heel zwaar is voor de remmen. Een hoog verbruik is natuurlijk een probleem voor degenen die met een motor rijden die zowiezo al meer verbruikt dan de andere motoren, meer bepaald een probleem voor de Ferrari motor. Problemen dus voor Ferrari, Haas en Sauber. Zwaar voor de remmen is een probleem voor de wagens die nogal vaak problemen hebben met de remmen, meer bepaald Haas. 2 keer dus een probleem voor Haas. Ik ben benieuwd of ze hun prestatie van vorige keer kunnen evenaren. Toen hebben ze een massa punten, en dus ook meteen geld, weggesmeten.

    Verder ben ik natuurlijk benieuwd naar de prestatie van McLaren. Met hun bandenkeuze voor dit weekend zijn ze in elk geval zeer agressief tekeer gegaan, en ook hun woorden spreken boekdelen. Het zal niet lang duren voor ze de top 3 kunnen aanvallen, als we hun moeten geloven. Ik denk dat ze er beter eerst voor zorgen dat ze effectief het 4de team op de grid zijn want zowel Renault, als Haas als Toro Rosso zijn aan hun gewaagd. En ook Force India zit er helemaal niet ver achter. Ik hoop in elk geval dat ze deze keer in Q3 raken met beide wagens en dan zien we wel.

    FP1 en FP2 zijn ondertussen al achter de rug. Ferrari bleek heel snel, maar volgens Mercedes gebruikte Ferrari een hogere power setting van hun motor. Daar zijn ze niet ongerust. Lewis Hamilton, toch wel de topfavoriet, heeft wel al een 5P grid penalty na het vervangen van zijn versnellingsbak. Dat kan wel voor vuurwerk zorgen tijdens de race. En niet alleen Lewis heeft problemen. Beide Toro Rosso Honda wagens hebben al dingen moeten veranderen aan hun motor. Daar zijn ze dus al aan hun 2de, van de 3 toegelaten, onderdeel bezig. En we zijn nog maar de 2de van 21 GP's. Daar gaan ook nog serieus wat gridstaffen volgen.

    Het gespreksonderwerp van het weekend was echter de toekomstvisie van Liberty over de F1. Welke kant willen de bonzen deze sport zien evolueren. Het antwoord hebben we gekregen : https://www.formula1.com/en/latest/h...-for-2021.html
    Nogal een zwak antwoord imo. Elk kind dat ook maar iets van autosport kent zou dit kunnen opstellen. Het is duidelijk dat ze bij Liberty schrik hebben om ook maar iemand tegen de schenen te schoppen. Ik denk nochtans dat dat wel zal moeten want de visie's van de verschillende teams staan soms lijnrecht tegenover elkaar.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  2. #2
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.384

    Standaard

    En Kimi krijgt dan weer geen grid penalty.
    Nochtans had hij een unsafe release tijdens de vrije trainingen gisteren. In het verleden was dat voor gelijk welke piloot een gridstraf van 5 plaatsen.
    Maar omdat ze bij Ferrari Kimi onmiddellijk langs de kant hebben gezet, krijgt Kimi dus geen gridstraf. Rare redenering vind ik. Heel rare redenering.
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  3. #3
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.096

    Standaard

    Tja... je weet toch bij welk merk dat ie rijdt hé. De roden mogen iets meer. Altijd al geweest en zal altijd zo zijn. Vind je het misschien normaal dat Ferrari jaarlijks zomaar 40.000.000 pond cadeau krijgt van de FIA ? Nogal logisch dat andere teams daar moeilijk over doen. Heb je de voorstellen gelezen van Liberty in welke richting de F1 moet evolueren ? Deze regel ook gelezen : "F1s unique, historical franchise and value must and will still be recognised" ? Met andere woorden... Ferrari zal dat geld blijven krijgen. Je weet toch van wie die woorden komen hé ? Ross Brawn. Need i say more ?
    Wel grappig dat ze bij Red Bull steeds zichzelf in de voet schieten. Net dat team heeft altijd zitten roepen over meer uniformiteit in de straffen. Na de vorige race en de straf van Ricciardo riepen ze dan weer dat de stewards meer geval per geval moesten bekijken. En nu doen de stewards dat en nu is het weer niet goed

    Ferrari vandaag supersnel terwijl Max zijn Red Bull in de muur parkeert. Hij is een topper, maar of hij het 5 voudige waard is van Ricciardo betwijfel ik ten zeerste. Nogal wiedes dat Ricciardo niet staat te springen om te tekenen bij Red Bull. Meer zelfs. Er gaan geruchten dat hij al een voorcontract getekend heeft bij Ferrari voor 2019.

    Voor McLaren liep deze qualif af als een sisser. Wat een hoge woorden. We zijn het 4de team, we gaan de top 3 aanvallen, Melbourne zal onze zwakste race zijn,.... Amper P13 en P14. En dan mogen ze blij zijn dat Max niet kon mee doen aan Q2 want anders was het nog een plaatsje achteruit geweest. Geklopt door Renault, geklopt door Force India, en nog erger, geklopt door Honda. Wat een prestatie trouwens van Gasley. Klasse.
    Laatst gewijzigd door _Pe_; 7 April 2018 om 20:41
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  4. #4
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.384

    Standaard

    Ik weet heel goed bij welk team Kimi rijdt. Maar zelfs maar suggereren dat dit bepaalde team meer mag dan andere teams is een gevaarlijke bezigheid. Dat heeft hier in het verleden tot heftige discussies geleid.

    Inderdaad, nog zwak van McLaren. Stoffel wel sneller dan Fons in Q1, dat wel. Al telt dat niet echt. En de Fons zelf, die heeft zelfs heel veel sjans dat hij er niet uit lag in Q1, Want Grosjean reed krek dezelfde tijd als hijzelf. Maar Fons had die dus een paar seconden eerder op de tabellen gezet.... Grosjean had nog een uitschuiver gemaakt in de laatste bocht, dus die kon makkelijk sneller. Dus ja, Fons heeft daar sjans gehad.

    Verrassing van formaat, inderdaad. Toro Rosso die het zo goed doet. Veel beter dan McLaren. Of het in de race ook zo gaat zijn en in de volgende races valt echter nog af te wachten. Maar bij McLaren zijn ze alvast niet blij.

    Max kreeg plots een piek van 150 PK erbij in die bocht en kreeg daardoor die slipper. ER is dus duidelijk nog werk aan die wagen.
    Ook een tegenvaller in de kwalificatie is Hamilton. Geklopt door de beide Ferrari's én zijn teamgenoot. Dus maar P4 en daar nog eens 5 plaatsen bij, dat maakt dus P9. Al heeft hij wel het tactische voordeel van de hardere banden in de eerste stint. Of het veel gaat uithalen betwijfel ik echter. Ondanks de commentaren op Sky dat inhalen hier wel mogelijk is, geloof ik dat niet echt. Inhalen zal nog steeds moeilijk zijn. Hamilton zal zijn na zijn (wellicht enige) pitstop niet in het verkeer mogen terechtkomen of zijne stratego zal niet meer werken.
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  5. #5
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.096

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie Bekijk bericht
    Ik weet heel goed bij welk team Kimi rijdt. Maar zelfs maar suggereren dat dit bepaalde team meer mag dan andere teams is een gevaarlijke bezigheid. Dat heeft hier in het verleden tot heftige discussies geleid.
    Oei, dat wist ik niet. Nu, ik blijf toch bij dat standpunt. Maar je kent me wel, ik heb niet direct een voorkeur voor 1 bepaalde piloot en dat wil ik direct zeggen dat ik niet tegen een andere bepaalde piloot ben. In mijn jongere jaren had ik zelfs een zwak voor Ferrari/Schumacher. Al wist ik toen al donders goed dat dat team toch wel meer mocht dan een ander team. Ik had daar toen, en heb daar nu, nog altijd geen probleem mee. Het is gewoon zo. De tegenstanders van de roden zullen daarmee moeten leven.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie Bekijk bericht
    Verrassing van formaat, inderdaad. Toro Rosso die het zo goed doet. Veel beter dan McLaren. Of het in de race ook zo gaat zijn en in de volgende races valt echter nog af te wachten. Maar bij McLaren zijn ze alvast niet blij.
    Dat valt inderdaad af te wachten. Waarschijnlijk niet. Maar het toont toch wel wat we beiden al de hele tijd zeggen. Honda komt er aan en het was heel dom van McLaren om Honda aan de kant te schuiven voor Renault.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie Bekijk bericht
    Max kreeg plots een piek van 150 PK erbij in die bocht en kreeg daardoor die slipper. ER is dus duidelijk nog werk aan die wagen.
    Dat wordt gezegd ja. Ik neem alles wat ze zeggen met een korrel zout. Op vrijdag was het nog dat de wagen perfect ging en dat ze mee zouden spelen voor de overwinning. Op zaterdag kwam er plots 150 PK extra vrij en is de uitleg dat de motor al het hele weekend vreemd doet. Ik zeg niet dat Max liegt over dat er plots 150 PK vrij kwam, ik zeg enkel dat ze nooit het achterste van hun tong laten zien en nooit de volledige waarheid zullen spreken. Net hetzelfde bij McLaren. 2 weken geleden was het nog dat Melbourne hun slechtste race zou zijn en vanmorgen las ik dat Alonso al lang vreesde voor de qualificatie van Bahrein.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie Bekijk bericht
    Ook een tegenvaller in de kwalificatie is Hamilton. Geklopt door de beide Ferrari's én zijn teamgenoot. Dus maar P4 en daar nog eens 5 plaatsen bij, dat maakt dus P9. Al heeft hij wel het tactische voordeel van de hardere banden in de eerste stint. Of het veel gaat uithalen betwijfel ik echter. Ondanks de commentaren op Sky dat inhalen hier wel mogelijk is, geloof ik dat niet echt. Inhalen zal nog steeds moeilijk zijn. Hamilton zal zijn na zijn (wellicht enige) pitstop niet in het verkeer mogen terechtkomen of zijne stratego zal niet meer werken.
    Inhalen zal zowiezo moeilijk zijn. Met deze wagens is dat heel moeilijk, nagenoeg onmogelijk. Maar je kent mijn standpunt daar over. Inhalen moet moeilijk zijn. Inhalen moet een uitdaging zijn. Het is niet dat het helemaal onmogelijk is. Ik heb vorige week toch een paar inhaalmaneuvres gezien, en dat op een circuit waarvan gezegd wordt dat inhalen zo goed als onmogelijk is. Toegegeven, vorige week was te min. Maar het is niet nodig om nu direct paniekvoetbal te gaan spelen.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  6. #6
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.384

    Standaard

    Sowieso moet je alles van elk team met een korrel zout nemen. Geen enkel team laat het achterste van zijn tong zien.
    En geen probleem met wat je over de rooien schrijft trouwens. Het is al veel te lang stil op dit forum dus kan een beetje leven in de brouwerij geen kwaad.

    Over dat inhalen dan. Dat het niet gemakkelijk mag zijn, daar kan ik nog inkomen. Maar je zegt zelf dat het bijna onmogelijk is met deze wagens. Of dat afhankelijk gaat zijn van circuit naar circuit of dat dit een patroon gaat zijn dat het ganse seizoen kleurt moet nog blijken. Maar bijna onmogelijk... dat kan toch echt niet de bedoeling zijn?
    Maar zoals gezegd, eerst nog een paar races afwachten om hier een duidelijk oordeel over te kunnen vellen. Al ben ik zelf wel eerder pessimistisch in dat opzicht. Maar ik wil met plezier mijn mening bijstellen mochten de volgende races meer inhaalacties opleveren dan Melbourne. Het is inderdaad nog te vroeg voor paniekvoetbal.

    Overigens hebben jij en ik al altijd verschillende meningen gehad over de F1. Zo ook de verklaring van Liberty Media over de toekomst van de F1. Die lees ik toch alvast enigszins genuanceerder dan jij. Ik zie er eerder een goed uitgangspunt voor de onderhandelingen in dan het nietszeggende document van jou.
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  7. #7
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.096

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie Bekijk bericht
    En geen probleem met wat je over de rooien schrijft trouwens. Het is al veel te lang stil op dit forum dus kan een beetje leven in de brouwerij geen kwaad.
    Ach. Leven in de brouwerij. Daarover gaat het me niet, al zou het leuk zijn als er nog wat mensen mee kwamen discussiëren. Het is geen verwijt naar de roden dat ze meer mogen hé. Het is gewoon een vaststelling. Ik heb er geen probleem mee dat ze meer mogen. Waarom zou ik ? Mij interesseert het geen bal wie wint. Ik wil gewoon graag mooie races zien. De andere teams maken er geen probleem uit dat de FIA elk jaar een cadeau van 40 miljoen pond geeft aan Ferrari. Waarom zou ik me dan opjagen in het feit dat de piloten die met een rode bolide rijden wat meer mogen dan andere piloten ? Interesseert me geen zak.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grungie Bekijk bericht
    Overigens hebben jij en ik al altijd verschillende meningen gehad over de F1. Zo ook de verklaring van Liberty Media over de toekomst van de F1. Die lees ik toch alvast enigszins genuanceerder dan jij. Ik zie er eerder een goed uitgangspunt voor de onderhandelingen in dan het nietszeggende document van jou.
    Oei, ik denk dat je me verkeerd begrepen hebt. Het is zeker een goed uitgangspunt voor onderhandelingen. Alles wat er in staat klopt 100%. Maar ik had er meer van verwacht. Ik had van de grote Ross Brawn wat meer verwacht. Ik had wat meer concrete dingen verwacht. Alles wat daar in staat wist mijn 11-jarig petekind al voor dat Ross Brawn dat document geschreven heeft. Ik denk dat iedereen die een beetje van autosport kent dat document had kunnen opstellen. Ik persoonlijk had er gewoon veel meer van verwacht.

    Soit... ik zit gereed voor Bahrein
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  8. #8
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.096

    Standaard

    Prachtige race gezien. Ik weet niet wat jullie er van denken maar ik heb vandaag meer dan genoeg inhaalmaneuvres gezien. En verschillende "echte" inhaalmaneuvres. Het is niet zo dat de voorste wagen zich niet meer kon verdedigen doordat zijn banden na 3 rondjes rijden versleten waren. Ik heb er van genoten. Heel dat paniekvoetbal was voor niets nodig geweest.

    Even mijn eerste gedachten van deze race overlopen.

    1. Max kreeg in het begin plaats van de tegenstanders en maakte prachtige starts. Die plaats krijgt hij niet meer. Hij is dan arrogant genoeg om Lewis helemaal aan de kant te duwen. Helaas.... Kapotte band en het differentieel een tik gekregen en een DNF voor Max. Ik zou zeggen : "Hij leert het wel" maar als ik zijn commentaar lees heb ik een beetje de indruk dat volgens hem de botsing de schuld was van Hamilton. Tja.... als hij er zo over denkt zal hij het nooit leren.

    2. Grosjean laat nog eens zien dat hij absoluut geen idee heeft waarvoor spiegels dienen op een F1 wagen. Het scheelde niks of hij nam zowel zichzelf en zijn teamgenoot uit de race. Volgens mij kunnen ze bij Haas een betere rijder achter het stuur zetten dan die kerel.

    3. McLaren met P7 en P8 een mooi resultaat. Maar Stoffel moet echt wat stouter worden in de start. Wat Max te veel heeft, heeft Stoffel te weinig. Alonso zat direct op P8. Stoffel zat allerallerallerallerlaatste. Hoe is het toch mogelijk. Daarna heeft Stoffel zich heel mooi herpakt want hij is uiteindelijk net achter Alonso geëindigd, maar die starts moeten echt beter. De hele race lang was hij ook langzamer dan zijn teamgenoot. Normaal gezien zou het verschil tussen die 2 dik 20 seconden geweest zijn wat gewoon te veel is.

    4. Ericsson onverwacht goed. Leuk om die Sauber Alfa het zo goed te zien doen.

    5. Ocharme Williams. Wat een gesukkel.

    6. Man van de race voor mij Pierre Gasley. De opvolger van Stoffel in de GP2 liet dit weekend echt zien dat hij uit het juiste hout gesneden is. Ik heb van zijn race genoten. Een raspaardje.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  9. #9
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.384

    Standaard

    Deze races was inderdaad beter dan die in Aussieland.
    Redelijk wat actie gezien, ik geef het toe. Al was de spanning voor de winst niet zo groot, dat had ik na een tijdje wel door.

    Inhaalactie van de race (misschien wel van het jaar) vond ik die van Hamilton in ronde 4 of 5. 3 wagens in één keer. Fantastisch gewoon.
    Ik zou hem omwille van die actie zelfs driver of the day hebben gestemd ware het niet dat de stemming al gesloten was.

    Honda rijd een mooie 4e plaats bijeen. Ik denk dat ze bij McLaren al een klein beetje groen aan het worden zijn.
    Ferrari klungt dan weer in de pitstops. Ongelofelijk hoe Kimi groen licht kreeg terwijl de band er links achter nog niet eens af was. Geen idee hoe het met die mecanicien is, ik heb niet echt veel berichten meer gelezen sinds het einde van de race. Maar ik snap gewoon niet dat het licht op groen ging.
    Mede doordat die mecano gewond was kon Ferrari op dat moment Vettel dus niet binnenhalen en dat heeft hem uiteindelijk nog de winst opgeleverd. Ze hebben gegokt om dan buiten te blijven en gewonnen.
    En daar heeft Bottas laten zien dat hij wel goed is maar geen topper. Hoewel hij op het eind zeer dicht kwam en nog een poging kon wagen was hij uiteindelijk er aan voor de moeite. Hij heeft rondelang op 7 seconden van Vettel blijven hangen zonder dichter te komen. In die ronden moest hij het verschil gemaakt hebben. Een paar tienden maar per ronde was genoeg. Dan had hij 1 of 2 ronden vroeger onder de achtervleugel van Vettel gezeten en meer kans gemaakt om er voorbij te gaan.
    Een topper als Hamilton was daar waarschijnlijk wel in geslaagd. Toch afgaande op wat ik op de live timing heb gezien. Bottos bleef na Hamilton zijn stop op zowat 7 seconden van Vettel hangen. Hamilton heeft dat tiental ofzo aantal ronden zijn achterstand verkleint van 25 seconden naar een seconde of 17-18.
    Mocht Hamilton de race van Bottas gereden hebben, hij stond met een lang gezicht op het podium. Bottas was al lang blij met zijn 2e plaats. Dat is nu dus het verschil tussen een goede piloot en een topper.
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  10. #10
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.096

    Standaard

    Die mecanicien heeft zijn been gebroken. Ik geloof zowel scheenbeen als kuitbeen. Ik heb het hele geval eens in slomo bekeken. Zag er serieus pijnlijk uit. Maar ja, hij zal het overleven en dat is uiteindelijk wat telt. Ik vind die lichten bij de pitstops trouwens helemaal niks. Ik zie veel liever iemand met een lollipop staan. Volgens mij heeft die een veel beter overzicht dan iemand die de lichten moet bedienen.

    En inderdaad, Bottas is geen topper. Hij is een ideale 2de piloot. Hij zal zorgen voor de nodige punten voor het constructeurskampioenschap en wanneer de 1ste piloot problemen heeft zal hij er voor zorgen dat het team toch nog met een mooi resultaat naar huis kan. Daar bovenop zal hij nooit de 1ste piloot dwars zitten. Een betere keuze kan je je niet inbeelden. Er zullen wel piloten op de grid staan die beter zijn dan Bottas, maar of die ook een betere 2de piloot zijn betwijfel ik. Het is geen geheim dat Toto Wolff volgend jaar graag Esteban Ocon in die 2de Mercedes wil zien zitten maar ik geloof nooit dat dat een betere keuze is dan Bottas.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •