Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 20

Discussie: GP Disneyland

Hybrid View

Vorig bericht Vorig bericht   Volgende bericht Volgende bericht
  1. #1
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.109

    Standaard

    Volgens de piloten een oersaaie race. Er werd niet geraced maar gewoon rondjes afgemaald. 2 jaar geleden was dat elke race het geval. In elk geval heeft inderdaad Stoffel zich weeral laten passeren in de eerste ronde. En dat op Monaco en door een Williams..... Veel meer uitleg moet je niet geven.

    Er was wat hoop op een verschillende strategie doordat degene die Q3 reden moesten starten op gebruikte hypersofts, maar zelfs met een setje ultrasofts na de pitstop haalden ze zonder al te veel problemen de finish. Een storm in een glas water dus. Gelukkig was er vandaag de Indy 500 en daar heb ik wel serieus van genoten. Op een rondje of 5 voor het einde reed Stefan Wilson (inderdaad, jonger broertje van Justin) aan de leiding maar toen moest hij binnen voor een splash and dash en zakte hij serieus weg in de stand. Spijtig voor hem, het was hem gegund.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  2. #2
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.396

    Standaard

    Het was er niet ene die zich in de eerste ronde heeft laten inhalen, het waren er drie. Ik zou dus 3 keer juist kunnen rade.
    Vandoorne, Ericsson en Grosjean.

    Maar er is ook een beetje goed nieuws. Vandoorne begint haar op zijn tanden te krijgen. Hij vind dat het team zijn race heeft opgeofferd om de strategie van Alonso te helpen.
    https://www.motorsport.com/f1/news/v...y-1042439/?s=1

    Verder vandaag nog een interessant artikel gelezen in Het Laatste Nieuws. Doorgaans een krant die weinig of niets over een race schrijft maar wel over alles wat er naast de baan gebeurt. De inhoud van dit artikel heb ik ook nergens online gelezen.
    McLaren had 2 nieuwe voorvleugels voor deze race. Stoffel heeft de nieuwe in FP1 geprobeerd en rapporteerde dat de wagen veel beter aanvoelde. In FP2 en heeft Alonso dan die nieuwe voorvleugel opgeëist en kreeg Stoffel terug de oude. Desondanks was Stoffel zowel in FP2 als FP3 sneller dan Alonso. Waarop die laatste dan voorstelde om voor de kwalificatie opnieuw van vleugel te wisselen met Stoffel. Maar Stoffel heeft dat geweigerd, waardoor ze beide met de oude voorvleugel de kwalificatie en de race hebben gereden.
    Stoffel is er dan uitgegaan in Q2 en dat was volgens HLN het gevolg van een klein mankement aan de versnellingsbak. Stoffel zou naar eigen zeggen zonder dat mankement gemakkelijk Q3 gehaald hebben en Alonso daarin misschien wel geklopt hebben.
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  3. #3
    I am mine Grungie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 March 2007
    Locatie
    Maldegem
    Berichten
    18.396

    Standaard

    Het artikel is ook online te lezen :
    https://www.hln.be/sport/formule-1/o...onso~ae6412c2/

    Meest opmerkelijke uitspraak : McLaren heeft 2 nieuwe voorvleugels, de ene is voor Alonso en de andere voor ... Alonso.
    WRC pronostiek kampioen 2002, 2003 en 2021, F1 Prono kampioen 2005 en 2015, Allround prono kampioen 2007, 2009 en 2011, WRC Prono Criterium kampioen 2021, F1 prono Pole Position kampioen 2008, 2011 en 2015, F1 Prono Criterium kampioen 2015, F1 manager teamcompetitie kampioen 2008, 2009, 2011 en 2012, F1 prono vice kampioen 2004, 2007, 2009, 2012 en 2013, F1 Prono Criterium vice kampioen 2008, 2012 en 2013, Allround Prono vice kampioen 2013 en 2015

  4. #4
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.109

    Standaard

    Ik had dat artikel al gelezen en ik wilde het hier net komen vermelden . Ik vind trouwens die stukjes van Jo Bossuyt altijd wel de moeite om te lezen. Hele andere artikels dan dat we overal elders lezen. Altijd wel interessant.
    Ook wilde ik komen zeggen dat er blijkbaar barsten beginnen te komen in de relatie McLaren-Vandoorne. Het wordt verdorie tijd dat hij zich laat horen. Aan één kant zwijg je beter en doe je beter je werk, maar het wordt tijd dat hij aan de andere teambazen laat zien dat hij echt 2derangs wordt behandeld bij McLaren zodat hij volgend jaar misschien elders aan de bak zou kunnen moest hij zijn zitje kwijtspelen bij McLaren. Volgens Bossuyt zou Renault wel eens een mogelijkheid kunnen zijn trouwens.
    Maar ja, iets zeggen is 1 zaak. Het wordt tijd dat hij iets laat zien want hij begint een beetje the laughing stock van de F1 te worden. Hij was inderdaad niet de enige die een plaatsje verloor in de eerste ronde in Monaco. Maar hij liet zich echt inhalen. Net voor Loews dacht ik. Ik weet niet waar Grosjean en Ericsson hun plek verloren. Misschien bij de start... Trouwens, Grosjean liet zich inhalen door Verstappen, Stoffel door Sirotkin. 'nough said... . Dan schiet alleen Ericsson nog over. Ik denk niet dat Stoffel daarmee vergeleken wil worden.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  5. #5
    Senior Member Knarf's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 May 2018
    Berichten
    565

    Standaard

    Ik denk dat Ericsson en Grosjaen echt in de start zijn ingehaald.
    Stoffel de enige met een echte inhaalactie.

    Stond op één of andere website waar Stoffel nog maar eens een zeer lage score kreeg.

  6. #6
    Senior Member _Pe_'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 March 2014
    Locatie
    circuit Zolder
    Berichten
    1.109

    Standaard

    Het is dat wat ik bedoel. Stoffel blijft maar zeggen dat het verschil met Alonso helemaal niet zo groot is als het lijkt en dat het team dat weet. Nu vertelt hij zelfs dat hij sneller was geweest zonder die problemen. Maar wie gelooft hem nog ? Niemand denk ik. Het wordt tijd dat hij laat zien wat hij kan want anders zou dit wel eens zijn laatste jaar in de F1 kunnen zijn. Met zijn talent zou dat serieus zonde zijn.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

  7. #7
    Senior Member Knarf's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 May 2018
    Berichten
    565

    Standaard

    Ondertussen verschijnen er ook her en der artikels over Stoffel : https://www.planetf1.com/news/vandoo...ason-syndrome/

    Ik begin te denken dat hij buiten ligt voor het einde van het seizoen.


    Dat interview op Sporza vind ik ook dat hij maar een paar vreemde antwoorden geeft. Zeker als het over Lando Norris gaat... Wat een raar antwoord is dat ?
    Lando Norris staat momenteel 1ste, met een hoop punten voorsprong in de F2, bij een team dat helemaal geen topteam is.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •